RECENZE: MotoGP 19

Autor: p.a.c.o Publikováno: 11.6.2019, 18:12

Publikováno: 11.6.2019, 18:12

Je autorem 1780 článků

Motocyklová sezóna začíná, a to jak skutečná, tak prestižní seriál MotoGP. Motorky v posledních letech získávají na oblibě i proto, že Formule 1 pro někoho může ztrácet své kouzlo, jelikož v ní dominují stále ti samí a v průběhu závodů se toho na trati moc neděje z důvodu šetření paliva nebo pneumatik. Ve virtuálním světě je situace opačná, protože Codemasters ukázali, jak se má pracovat se značkou Formule 1, kdežto Milestone se svým MotoGP tak trochu tápou. Ne, že by dělali špatnou hru, to ne, ovšem každý rok je tam nějaké to ale, které nám brání v sepsání oslavných ód na tuto značku.

MotoGP 19 se chlubí celou řadou novinek a úprav, díky nimž by závodění mělo být zase o něco lepší. Klasické PR proslovy však letos tak úplně nelžou, protože změny jsou vidět už na první pohled. A když nevíte, co vymyslet, podívejte se ke konkurenci. Tohle si asi v Milestone řekli, protože podobnost některých prvků se sérií od Codemasters rozhodně není čistě náhodná. Nové menu a prezentace vypadají také k světu a konečně jsme se zbavili stále stejných videí před závody, které už tak trochu nudily. Nyní se všechno více zaměřuje na fotky okruhu či jeho částí, což je fajn zpestření.

Hlavní náplní je jako obvykle kampaň, kde můžeme nastartovat naši hvězdnou kariéru od těch nejslabších Red Bul motorek až po královskou MotoGP. Novinky zde prezentují noví ukazatelé toho, jak je s vámi spokojen tým (závislé na tom, jak plníte cíle v umístění a tak dále) a pak vaši technici. Zde vstupuje do hry ona inspirace od formulové série, jelikož naši inženýři pro nás během tréninků budou mít nějaké úkoly, za jejichž splnění dostaneme bodíky, které následně utratíme při vylepšování našeho závodního stroje. Nečekejte však takovou hloubku a rozsáhlost, v MotoGP najdeme lite verzi toho, co nabízí formule. Nicméně i tak se jedná o příjemné zpestření jinak docela rutinních a lehce nudných tréninků.

Bez nich se ale člověk jenom těžko obejde, protože po jízdní stránce je MotoGP skvělou hrou, v níž hrají roli desetinky a detaily při každém průjezdu zatáčkou. Znalost trati je pak tím základním, s čím by každý měl do kvalifikace vyrážet. Stejně kvalitní jako vždy je i jízdní model, dokonce jsem měl pocit, že při tužším nastavení obtížnosti jsem se motorkou pral o něco víc, než tomu bylo loni, což kvituji s velkým povděkem. V tomto směru Milestone moc dobře ví, co dělají a k dokonalosti celé hry zbývá „poladit“ omáčku kolem.

Jednou z ingrediencí je umělá inteligence, která dle prohlášení získala strojové učení. Určitě je znát, že se soupeři na trati chovají jinak a hned na první pohled si každý musí všimnout, že konečně dělají chyby! a navíc už se zuby nehty nedrží ideální stopy. Bohužel minimálně v nižších soutěžích se tak úplně nezbavili sebevražedných sklonů. Dost často mě v zatáčce zezadu prostě nabrali a jenom shodou několika šťastných náhod jsme všichni neskončili v kačírku vedle trati. Nicméně jinak se Al opravdu učí, je podstatně těžším soupeřem a nevypustí ani jeden souboj. Za to náleží tvůrcům určitě pochvala, protože touhle cestou je dobré jít i v budoucnu.

Stejně tak mě potěšila přítomnost historických motorek a událostí s nimi spojenými. Rozděleny jsou do čtyř kategorií podle jednotlivých časových období a nabízí opravdu ikonické okamžiky motocyklové historie. Super je, že staré motorky jsou opravdové bestie, jejichž zkrocení a správné vedení do zatáčky je skutečnou výzvou. Dokonce se mi zdálo, že se dříve na motorkách jezdci tolik nenakláněli, jako je tomu dnes, ale možná se jedná jenom o můj pocit z celého jízdního modelu. Současný trend elektrifikace dorazil i do motorek, díky čemuž si můžeme vyzkoušet svezení v kategorii MotoE.

Chválení máme za sebou, nastal čas na kritiku a jako vždycky se to bude týkat technické stránky hry. Grafika je téma, které u mě v případě MotoGP vždycky vzbudí emoce. Stejně jako minule je zpracování strojů a jezdců velice podařené a pěkně detailní. Trať samotná také není špatná, ale její okolí je bohužel jako cestování časem do minulosti. Neostré textury, budovy jako krabice, kartonoví diváci a k tomu všemu se na některých tratích motorka lehce vznáší nad asfaltem, což hře také žádné plusové body nepřidá. Škoda, že i v tomhle se vývojáři nechtějí inspirovat konkurencí a přidat na technické stránce hry. To je totiž největší úskalí a zároveň nedostatek nejen tohoto, ale dá se říct, že zatím každého ročníku MotoGP, což je určitě škoda.

7

MotoGP 19 přineslo novinky do kariéry, vylepšilo umělou inteligenci, nabízí historické závody a drží se skvělého jízdního modelu bližšímu simulátoru. Bohužel ji stále trápí jistá „nudnost“ a nezáživnost během tréninků či kvalifikace a horší grafická stránka celku. Kdo jí zmíněné chyby dokáže odpustit, bude se letos bavit o dost více jak loni, protože oproti loňskému ročníku se MotoGP 19 opravdu posunulo dál.
25. 08. 2019 • CryLineT0

Recenze: RAD

Vše je o šancích. Při prvních informacích zvažujete šance o koupi. Po prvním zapnutí dáváte šance jednotlivým obtížnostem. A s prvním selháním toužíte po šanci na opakování. Hry jsou celé o dalších příležitostech. Zatím, co v životě se nám jich často nedostává. Ukázkovým prototypem neustálých poučení z chyb je žánr rogue-like.

»
23. 08. 2019 • p.a.c.o11

RECENZE: Wreckfest

Nevím, jak vy, ale já mám moc rád příběhy spojené s herním vývojem. Někdy jsou to vtipné historky, jindy trochu smutnější, ale vždycky je to zajímavé čtení. Tím spíš, když daný příběh má šťastný konec, díky čemuž jsme všichni šťastni. A právě jeden takový příběh by se dal vyprávět ve spojitosti s naší dnešní recenzí. Ostatně proto je její úvod právě takový.

»
22. 08. 2019 • DandyCZE3

RECENZE: Age of Wonders: Planetfall

Další kvalitní strategie si přišla vybojovat svoje místo na konzoli Xbox. Paradoxu se na Xboxu asi hodně líbí, takže po poslední strategii Stellaris přináší do světa Xboxu i svoji žhavou novinku Age of Wonders: Planetfall, což je tahová strategie, která vám nabídne kompletní záběr na vše, co od kvalitní tahové strategie čekáte. Nejvíce lze hru přiblížit k podobným hrám, jako je série XCOM nebo Mutant Year Zero: Road to Eden. Nyní...

»

»

»