RECENZE: MotoGP 19

Autor: p.a.c.o Publikováno: 11.6.2019, 18:12

Publikováno: 11.6.2019, 18:12

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1737 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Motocyklová sezóna začíná, a to jak skutečná, tak prestižní seriál MotoGP. Motorky v posledních letech získávají na oblibě i proto, že Formule 1 pro někoho může ztrácet své kouzlo, jelikož v ní dominují stále ti samí a v průběhu závodů se toho na trati moc neděje z důvodu šetření paliva nebo pneumatik. Ve virtuálním světě je situace opačná, protože Codemasters ukázali, jak se má pracovat se značkou Formule 1, kdežto Milestone se svým MotoGP tak trochu tápou. Ne, že by dělali špatnou hru, to ne, ovšem každý rok je tam nějaké to ale, které nám brání v sepsání oslavných ód na tuto značku.

MotoGP 19 se chlubí celou řadou novinek a úprav, díky nimž by závodění mělo být zase o něco lepší. Klasické PR proslovy však letos tak úplně nelžou, protože změny jsou vidět už na první pohled. A když nevíte, co vymyslet, podívejte se ke konkurenci. Tohle si asi v Milestone řekli, protože podobnost některých prvků se sérií od Codemasters rozhodně není čistě náhodná. Nové menu a prezentace vypadají také k světu a konečně jsme se zbavili stále stejných videí před závody, které už tak trochu nudily. Nyní se všechno více zaměřuje na fotky okruhu či jeho částí, což je fajn zpestření.

Hlavní náplní je jako obvykle kampaň, kde můžeme nastartovat naši hvězdnou kariéru od těch nejslabších Red Bul motorek až po královskou MotoGP. Novinky zde prezentují noví ukazatelé toho, jak je s vámi spokojen tým (závislé na tom, jak plníte cíle v umístění a tak dále) a pak vaši technici. Zde vstupuje do hry ona inspirace od formulové série, jelikož naši inženýři pro nás během tréninků budou mít nějaké úkoly, za jejichž splnění dostaneme bodíky, které následně utratíme při vylepšování našeho závodního stroje. Nečekejte však takovou hloubku a rozsáhlost, v MotoGP najdeme lite verzi toho, co nabízí formule. Nicméně i tak se jedná o příjemné zpestření jinak docela rutinních a lehce nudných tréninků.

Bez nich se ale člověk jenom těžko obejde, protože po jízdní stránce je MotoGP skvělou hrou, v níž hrají roli desetinky a detaily při každém průjezdu zatáčkou. Znalost trati je pak tím základním, s čím by každý měl do kvalifikace vyrážet. Stejně kvalitní jako vždy je i jízdní model, dokonce jsem měl pocit, že při tužším nastavení obtížnosti jsem se motorkou pral o něco víc, než tomu bylo loni, což kvituji s velkým povděkem. V tomto směru Milestone moc dobře ví, co dělají a k dokonalosti celé hry zbývá „poladit“ omáčku kolem.

Jednou z ingrediencí je umělá inteligence, která dle prohlášení získala strojové učení. Určitě je znát, že se soupeři na trati chovají jinak a hned na první pohled si každý musí všimnout, že konečně dělají chyby! a navíc už se zuby nehty nedrží ideální stopy. Bohužel minimálně v nižších soutěžích se tak úplně nezbavili sebevražedných sklonů. Dost často mě v zatáčce zezadu prostě nabrali a jenom shodou několika šťastných náhod jsme všichni neskončili v kačírku vedle trati. Nicméně jinak se Al opravdu učí, je podstatně těžším soupeřem a nevypustí ani jeden souboj. Za to náleží tvůrcům určitě pochvala, protože touhle cestou je dobré jít i v budoucnu.

Stejně tak mě potěšila přítomnost historických motorek a událostí s nimi spojenými. Rozděleny jsou do čtyř kategorií podle jednotlivých časových období a nabízí opravdu ikonické okamžiky motocyklové historie. Super je, že staré motorky jsou opravdové bestie, jejichž zkrocení a správné vedení do zatáčky je skutečnou výzvou. Dokonce se mi zdálo, že se dříve na motorkách jezdci tolik nenakláněli, jako je tomu dnes, ale možná se jedná jenom o můj pocit z celého jízdního modelu. Současný trend elektrifikace dorazil i do motorek, díky čemuž si můžeme vyzkoušet svezení v kategorii MotoE.

Chválení máme za sebou, nastal čas na kritiku a jako vždycky se to bude týkat technické stránky hry. Grafika je téma, které u mě v případě MotoGP vždycky vzbudí emoce. Stejně jako minule je zpracování strojů a jezdců velice podařené a pěkně detailní. Trať samotná také není špatná, ale její okolí je bohužel jako cestování časem do minulosti. Neostré textury, budovy jako krabice, kartonoví diváci a k tomu všemu se na některých tratích motorka lehce vznáší nad asfaltem, což hře také žádné plusové body nepřidá. Škoda, že i v tomhle se vývojáři nechtějí inspirovat konkurencí a přidat na technické stránce hry. To je totiž největší úskalí a zároveň nedostatek nejen tohoto, ale dá se říct, že zatím každého ročníku MotoGP, což je určitě škoda.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

MotoGP 19 přineslo novinky do kariéry, vylepšilo umělou inteligenci, nabízí historické závody a drží se skvělého jízdního modelu bližšímu simulátoru. Bohužel ji stále trápí jistá „nudnost“ a nezáživnost během tréninků či kvalifikace a horší grafická stránka celku. Kdo jí zmíněné chyby dokáže odpustit, bude se letos bavit o dost více jak loni, protože oproti loňskému ročníku se MotoGP 19 opravdu posunulo dál.
26. 06. 2019 • lindros88cze2

RECENZE: Crash Team Racing Nitro-Fueled

Crash Bandicoot a jeho přátelé i nepřátelé opět hlásají návrat. Remake arkádových závodů Crash Team Racing k příležitosti 20lettému výročí už konečně dorazil a podobně jako loňská trilogii je poctivou předělávkou. Přesto si ponechává původní příběh, postavy a rozvržení tratí a přidává k tomu i obsah z Crash Nitro Kart a Crash Tag Team Racing, a to vše zabalené ve slušivém kabátku je pak skvělou vzpomínkou pro hráče originálu, zatímco ti noví si...

»
25. 06. 2019 • tonyskate4

RECENZE: Irony Curtain: From Matryoshka with Love

Asi to nebude poprvé a nejspíše ani naposledy, co na našem webu budeme psát, že tradičních adventur není nikdy dost. Na počítačích to ještě ujde, ale na konzolích žánr point-and-click moc nefrčí. Právě proto jsme s nadšením skočili po satirické adventuře Irony Curtain: From Matryoshka with Love, která si dělá legraci nejen ze železné opony, ale i z celého komunismu.

»
08. 06. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Cook, Serve, Delicious! 2!!

Ne jenom hraním, živ je člověk. Abychom mohli spokojeně hrát, je dobré se předtím pěkně najíst, protože jinak se musí odbíhat a shánět něco k snědku. Člověk se ale poté nemůže plně soustředit na hraní a přichází o dokonalé a duchaplné herní zážitky. Hry se v posledních letech věnují lecjakým činnostem běžného života a ani vaření jídla nechybí. Následující hru jsem si na recenzi vybral hlavně proto, že podobný styl mám moc...

»
07. 06. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Warhammer: Chaosbane

Řada příznivců už určitě delší dobu touží po akční RPG z fantasy světa Warhammeru. Pokud patříte mezi ně, konečně jste se dočkali. Možná jste z upoutávek sami poznali, že tvůrci se hodně inspirovali klasikami tohoto izometrického žánru, a to samozřejmě včetně Diabla. Výsledek je ovšem všelijaký, jelikož základ je slušný a třeba poslouží k dalším hrám, ovšem schází pestrost a postupně se více a více vyskytuje repetetivnost, kterou pocítí především veteráni žánru.

»
29. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: American Fugitive

Jó, americký venkov. Místo hodné obdivu, jehož tempo udávají domácí pálenka, silné káry a dobytek táhnoucí pastvinou. Rozvětvené rodinné klany dávají naději, že první milostné zkušenosti přijdou od sestřenice. Na zadním sedadle Buicku, kde už před léty trénoval fotřík s tetou. Kriminalita vlastně neexistuje. Po sebevraždě zákoníku práce ve skartovačce, je totiž největším zločineckým celkem policejní sbor. Na druhou stranu má dobré tarify a podporuje drobné podnikatele v jejich trestné činnosti. Obchody...

»
26. 05. 2019 • CryLineT2

Recenze: Team Sonic Racing

„Nové závody s ježíkem? Sem s nimi!“ Podobnou reakci provázelo zjištění, že král dlouhých sprintů opět usedl za volant. Přemýšleli jste vůbec nad tím, proč Sonic potřebuje auto, když by v teoretické rovině byl první po svých? Já také ne, protože jsem vděčná za další infantilní postavičky, které se v neméně infantilních autíčkách snaží získat zlatavý pohár. Zřídka kdy totiž narazíte na lepší rodinou hru, než jsou arkádové závody s dětskou grafikou a otevřenou přístupností.

»
24. 05. 2019 • chaosteorycz11

Recenze: Layers of Fear 2

Je každý umělec blázen? Je každý blázen umělec? A je snad umění forma šílenství? Před třemi léty si podobné otázky položil polský kreativní celek, načež vznikla skromná analýza pomateného, nebo neskutečně nadaného, malíře jménem Layers of Fear. Zjištění, že tahy štětce občas vede lidská tragédie, nechalo pootevřené dveře do světa, kde jedinci hodni obdivu představují oběti vlastní výjimečnosti. Hvězda stříbrného plátna míří na scénu, ale dočká se bouřlivých ovací?

»
23. 05. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Sniper Elite V2 Remastered

Říkáte si zase další remaster? Už tomu tak je a možná nám jen pánové ze studia Rebellion chtějí zkrátit čekání na pátý Sniper Elite. Každopádně tento měsíc už je tomu sedm let, co do obchodů dorazil Sniper Elite V2 a my se teď mrkneme na zoubek jeho remasteru pro Xbox One.

»