Recenze: MX vs ATV: All Out

Autor: chaosteorycz Publikováno: 1.4.2018, 10:49

Publikováno: 1.4.2018, 10:49

Sociální sítě

O autorovi

chaosteorycz

chaosteorycz

Je autorem 1531 článků

Leckteří vývojáři by mohli vyprávět, jak obtížné je udržovat svěží sérii, která vychází s určitou pravidelností. Rainbow Studios to mají pravda trochu jednodušší, protože u MX vs ATV je nesvazují licence oficiálních podniků, takže nemusí na pranýř povinně každý rok. To ovšem nutně neznamená, že tam stejně neskončí. Po sedmé vstupují do stejné řeky a ze všech průzračně čirých vod smáčí unavené tělo na opačném konci, v Ganze. Tamhle do ní močí parta chlapců, kousek vedle vesele plave ostrůvek odpadků a naproti ženy radostně perou prádlo, zatímco jejich muži myjí tuk-tuky.

Vášnivý cestovatelé mě teď půjdou zbít kompasy a mapami, že posvátná řeka má také křišťálově čistá místa. Je to tak a stejně, jako je ona místem kontrastů, je i nový počin, pojmenovaný All Out, hrou dvou tváří. Ta první vás přivítá s otevřenou náručí a velice detailně vám vysvětlí, proč se nacházíte uprostřed divočiny, kde mohla být klidně obora nebo malý chráněný park. Místo toho je tu hangár a velké přírodní hřiště, kde od rána do noci řvou motory čtyřkolek, terénních bugin a motorek, místo zvířat. Zde se upravují stroje, jezdec, zkouší se tu hranice fyzikálních zákonů a vstupuje se do závodních sérií. Vše ale až po absolvování série tutoriálů.

Žánroví panici je projdou s maximálním nasazením, všichni ostatní si na nich jen projdou nezbytnou omáčku, která jim nedá lautr nic nového. Princip ovládání strojů je totožný s nedávným supercrossem od Milestone. Levá páčka tedy ovládá motorku, případně jiný stroj a pravá „simuluje“ váhu jezdce. Občas dokonce simuluje tak vehementně, že jsem si připadal jak kosmonaut ve stavu beztíže. Opomenuto nesmí být využití spojky pro dávkování lepšího zrychlení a pak hurá na přehlídku závodních režimů. Je jich několik, a ač mají označení jako Nationals, Waypoint či Opencross, jezdíte tradičně buď terénní okruhy, stadiony, freestyle zaměřený na triky nebo checkpointy na otevřených mapách.

Ještě po prvním krátkém turnaji žijí naděje na obstojný arkádový titul, který válí obsahem a určitou dávkou svobody. Ta spočívá ve volbě závodního stroje, kdy se na startu vedle krosek můžou objevit klidně čtyřkolky. Průchod samotnou kariérou je také plně na vás a na počtu získaných trofejí. Nutně se tak nemusíte otravovat s méně záživnými závody, pakliže máte úspěch v těch ostatních. Získanou moto měnu si můžete střádat na koupi dalších strojů, které nejsou příliš drahé anebo s její pomocí vylepšovat ty stávající. Nejde přitom jen o kosmetické záležitosti, ale funkční díly zlepšující přilnavost, rychlost nebo ovladatelnost. Je toho opravdu dost a nedá se říct, že by hra nedokázala motivovat k dalšímu hraní. Tady má titul splněno, já píšu za jedna a tu vstřícnou tvář hladím laskavou rukou.

Pak přijdou první závody mimo otevřenou mapu a já si musím jít otřít obličej. Dorazila totiž druhá tvář závodů, která na mě plive jak roztoužená lama a všechny dobré dojmy zašlapává postupně do použité podestýlky. V závodech s možností volby vlastní cesty to není tak markantní, ale fyzika terénních speciálů je i na poměry arkády opravdu bídná. Stroje nemají absolutně žádnou dynamiku a jakmile vyrazí kupředu, máte pocit, že jedou pořád stejně. Využívání těžiště závodníka by mělo mít štítek „pouze na vlastní nebezpečí“. Při malých rychlostech, a za úplného využití pravé páčky, sebou lupne závodník doslova na místě. Inu, hra špatně vyhodnotila pozici motorky a domnívá se, že chci provést otočku. Při opačných hodnotách stroj až příliš ztrácí rychlost a vy naprosto ztrácíte chuť tento prvek používat.

Smůla. Bez jeho zapojení odstředivá síla tlačí postavu ven, motorka špatně zatáčí a dochází k častým a často nevysvětlitelným pádům. Přísahám na pravou spoušť mého ovladače, že jsem doskočil naprosto stejně jako soupeři vedle mě. Oni jedou dál, já hledám o pět metrů dál přírůstky pro entomologický spolek. Dýkou do srdce vnímání fyziky dvojice stroj-závodník jsou triky s motorkou. Jejich provedení popírá jak váhu mašiny, tak pohybovou energii, což se odráží na směru otáčení, který můžete takřka kdykoliv změnit ve všech osách. Systém je dost neomalený a přistát zpět na kolech znamená, mít hodně dobrý odhad, nějaký ten skill a pořádnou dávku štěstí.

Jízda na létajícím koberci, ke které bych celkový dojem z řízení přirovnal, tak v jednom kuse zařezává vaši touhu věnovat hře čas. Zdatným pomocníkem je umělá inteligence, jejíž výkony jsou stabilní jak špatně chlazený jaderný reaktor. Jednou se závodníků nemůžete zbavit, jindy jsou ti samí borci při stejné obtížnosti 40 vteřin za vámi. Že o vaši existenci na trati nemají ani zdání, netřeba zmiňovat. Tohle je ale problém zatím všech letošních závodů, až to vypadá, že vývojáři AI kupují v nějaké jednotné databance.

Niterný boj mezi tím, zda hru odinstalovat a zapomenout nebo k ní usednout a užívat si oddechové závody nepomáhá rozsoudit ani vizuální stránka. Unreal Engine 4 má sílu virtuálním světům vnuknout punc reálnosti a vytáhnout nad průměr i relativně zbytečný titul, proč tedy ne All Out? Asi proto, že ho autoři ještě nemají dobře osahaný nebo jim nezbyl čas na optimalizaci. Objekty, zejména stromy, velmi často doskakují, textury povrchu mívají problémy se včas doostřit a stíny trpí na problikávání. Vertikální synchronizace se opět nekoná, takže pod tíhou neustálého tearingu máte občas strach, že se vám obraz rozsype. Bez problémů není ani frekvence snímků, která kolísá v závislosti na trati a počtu protivníků. Na menších okruzích jsou výpadky frekvence tak znatelné, že se hra stává téměř nehratelnou. Když vám řeknu, že mi titul během pěti hodin třikrát spadl do dashboardu, možná mi ani neuvěříte. A to prosím na konzoli Xbox One X s podporou 4K. Není nad to, když si můžete zmršenou optimalizaci užít v maximálním rozlišení.

Dlouho jsem přemýšlel, zda recenzi vůbec vydávat na apríla. Bude ji brát někdo vážně? Však ta hra nemůže být tak hrozná? V jádru špatná opravdu není a já osobně ji zapínal s chutí, a to navzdory masochistickému jízdnímu modelu. Bohužel se u ní nedá vydržet příliš dlouho a nezachrání to ani multiplayer, který se tentokrát vyskytuje i na lokální úrovni. Z důvodů zmíněných výše, je hratelnost tak dlouho bombardována nedostatky, až veškerý entuziasmus skloní hlavu, vyvěsí bílou vlajku a se slzou v oku odejde vstříc nepříteli. Oprava polic v garáži je tak nakonec adekvátní náhradou, u které alespoň můžu vybít rozčílení z promarněného potenciálu. All Out je pro hru velice příznačné, i když v trochu jiném smyslu slova, než autoři zamýšleli.

3
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Terénní závody, místy otevřenější svět, široká nabídka závodních strojů a bohaté možnosti přizpůsobení. Ježkovi oči, to musí fungovat, ne? Nemusí a nefunguje, protože negativa, chyby a jalové pojetí jízdního modelu převyšují všechno pozitivní, co vás může motivovat hru zapnout. Jelikož konkurence má tento rok co nabídnout, je existence All Out takřka zbytečná. Čtyři roky vývoje a dvacetileté zkušenosti tvůrčího týmu očividně nejsou zárukou dobré hry a poslední díl MX vs ATV mrhá potenciálem, jak jen může.
  • Zdeněk Bulín

    Škoda, na obrázcích to vypadalo hezky a přemýšlel jsem nad koupí.

21. 06. 2018 • DandyCZE2

Recenze: The Elder Scrolls Online: Summerset (Xbox)

Krásný, kouzelný, nebezpečný a úžasný svět The Elder Scrolls se rozšiřuje. Musím uznat, že na tohle rozšíření jsem se hodně těšil. Svět TESO jsem si užíval od samého začátku, a to i přes mírný pokles úrovně hry a tápání autorů, kam hru posunout. Pořád jsem cítil jakýsi rozkol mezi hraním singleplayeru a týmové hry. Spousta vychytávek jako gildy procházela a stále prochází vývojem, ale za mě osobně tam vidím velký...

»
20. 06. 2018 • chaosteorycz8

Recenze: Jurassic World Evolution

Nemám rád dojení značek z mého dětství. Jednak mi kazí příjemné vzpomínky, kdy jsem byl ochotný pojít v noci žízní, jen abych náhodou nepotkal v kuchyni velociraptora a pak si myslím, že už se nikdy nemůžou vyrovnat originálu. Jsou ovšem série, a není jich příliš, u kterých jsem ochotný zalít vlastní hrdost do betonu a panáčkovat u kina jak ratlík. Stačí pár tónů od Johna Williamse, táhlý záběr na helikoptéru mířící na ostrov...

»
17. 06. 2018 • p.a.c.o4

RECENZE: MotoGP 18

Šampionát MotoGP je skvělou podívanou, kdy při žádném závodě není nouze o dramatické situace a spoustu předjíždění. Navíc upadnout může při riskantnějších manévrech každý, tudíž nic není předem dané. Tento adrenalin se nám snaží nabídnout i virtuální zpracování této značky s oficiální licencí, a i letos ho mají na svědomí Italové z Milestone. MotoGP 18 se chlubí v PR materiálech celou řadou novinek, ovšem to už je taková klasika.

»
14. 06. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Vampyr

Před čtením dalších řádků se nejprve ujistěte, že jste dostatečně vybaveni na boj s nočními predátory. Jako základ zkontrolujte zásoby česneku. Jestliže jich nemáte dostatek na rozvěšení po místnosti, udělejte si alespoň česnečku nebo topinky. Hned v závěsu rozmlaťte libovolnou židli, přednostně dřevěnou, a z rovných částí utvořte kříž. Pokud nevíte, jak vypadá, zanedbali jste některé základy vašeho vzdělání. Nic nezkazíte ani vložením složeného Masaryka do kostelní pokladničky. Lépe pak budete vyjednávat s knězem...

»
05. 06. 2018 • lindros88cze1

RECENZE: ONRUSH

Britské Evolution Studios bylo jedním ze studií, které se zabývalo čistě vývojem závodních her, a byli v tom dobří. Za dob PS2 tito tvůrci stvořili sérii WRC, kdy ještě stála za to, abyste si ji nepletli s dnešními béčky. Poté přešli na šílené akční závody MotorStorm pro PS3 a opět se jednalo o slušný úspěch, ale tuto generaci se jim moc nedařilo a Sony se rozhodla studio rozpustit. Většina vývojářů ale využila...

»
04. 06. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Aragami Shadow Edition

Ara… co? To bude nějaká logická hra o skládání papíru do těch titěrných zvířat nebo ne? Ale s tím sympatickým ninjou na obalu to asi neklapne. Trochu působí jako japonský Deadpool, což určitě naznačuje, že půjde o krvavou rubačku, plnou useknutých končetin, zatímco hlavní hrdinu bude odříkávat haiku napsanou uťatým prstem. Ale moment. Čmoudí se mu z ruky, takže Aragami bude nakonec budovatelská hra o pěstování tabáku na úpatí hory Fuji. Ne?...

»
02. 06. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Tennis World Tour

Sportem ku zdraví a trvalé invaliditě. To je úsloví, které sice zastánci pohybu nemají úplně v lásce, ale když se podívám po lidech ze svého okolí, skoro bych mu dal za pravdu. Pár sportovců z mého okolí to zkoušelo a problémy je dostihly, protože i zde platí, že nic se nemá přehánět. Někdo může namítnout, že v případě virtuálních sportů zranění nehrozí, což také není úplná pravda. Tenisový loket a bolavé prsty budiž...

»
29. 05. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Yoku’s Island Express

Skutečnost, že jste malí vzrůstem, by vám neměla bránit dělat velké věci. To není titulek reklamy na kramfleky, jak by se mohlo zdát, ale jakési poselství prvotiny švédského studia Villa Gorilla. Sami autoři sice o svém projektu mluví jako o návratu do dětství, kdy každé dveře představovaly dobrodružnou cestu do neznáma, ale já tu vidím určitý myšlenkový přesah. Nebo si to alespoň myslím. Na každý pád, Yoku’s Island Express je...

»