RECENZE: NBA 2K18

Autor: p.a.c.o Publikováno: 3.10.2017, 18:37

Publikováno: 3.10.2017, 18:37

Je autorem 1480 článků

Dnešní recenzi má na svědomí Jiří „Man1“ Pacovský, takže svůj obdiv a úctu směřujte k němu 😉

Každoročně se těším na dvě období. To jedno přichází s E3, kde se dostáváme pod plnou palbu nových herních trailerů, a pak to poprázdninové. Už dávno nestuduji, takže pro mě prázdniny znamenají maximálně tak dlouhou nudu na herních serverech, které znám už nazpaměť. Ale pak přijde září a já si připadám, jak kdyby mě někdo zatlačil do kouta a řekl mi, kašli na to, zahraj si tohle, nebo tohle a co tohle, nebo ještě tohle a tohle!

Právě teď si tak připadám, dostal jsem do ruky všechny sportovní trháky, na které jsem se celý rok těšil. FIFA18, NHL18, Pro Evolution Soccer, NFL18 a NBA Live 2018, to všechno se mi teď válí v poličce po boku Destiny 2. Bohužel, na nic z toho nemám čas, protože jsem se plně ponořil do příběhu, který na mě vyhrkla NBA 2k18.

Nový příběh, nová zkušenost

Kdo ještě nikdy NBA od studia 2K nevyzkoušel, udělal velkou chybu a jako sportovnímu fanoušku chybí zásadní mezera ve vzdělání. Už několikátým rokem nás udivuje hra skvělým gameplayem a příběhovou linkou, která se točí kolem vašeho vytvořeného hráče. Tzv. MyCareer se objevuje ve hře i letos. Rozšířená, větší a šílenější.

Oproti loňsku už nejste vysokoškolským talentem, kterému se v první sezóně zabije kamarád (SPOILER), ale jste pouhým hráčem z ulice, který zazáří na streetballovém turnaji. Na místě si pak zrovna vás vyhlédne skaut vámi předem zvoleného týmu a roztočí se tím sled zajímavých událostí. Život v MyCareer pak doplní váš agent, vycházející hvězda týmu, který si vás vezme pod křídla, čínská kamarádka, která s vámi bydlí ve vašem luxusním apartmá s basketbalovým hřištěm a trenér, který vám umí dát jasně najevo, pokud se něco neděje dobře.

Sám jsem si do začátku vybral LA Lakers, dlouholetý fanoušek ve mně se nezapře a chtěl jsem si hlavně zahrát po boku nových tváří, které tým sesbíral v letním draftu. Hra za ně pak je dynamičtější a zajímavější, neboť LA nepatří mezi favority ligy, naopak. Několikeré pokusy o vítězství byly zničeny agresivní hrou počítačového soupeře, a protože se nedá nastavit obtížnost, potácím se i nadále s týmem na spodku tabulky, odkud se na vrchol budu dostávat pomalu.

Co je ale oproti loňsku víc než zajímavé, je kompletní herní „aréna“, kde se hráč může pohybovat. V loňském roce jste měli svůj byt, kam občas přišli hráči NBA si zahrát. Když jste někam chtěli nebo jste chtěli něco dělat, klikli jste na telefonu na danou akci a ona se někde bokem uskutečnila, načež jste dostal informaci, že bylo super, že jste přišli. 2K se ale tentokrát předvedlo. Žijete v baráku, v jehož sousedství je kompletně všechno (– je to kompletně nově vytvořený online HUB). Tréninková aréna mužstva, za který hrajete, posilovna, kde můžete získávat energy boost na zápasy, NBA Store, kde se můžete potkávat s fanoušky, FootLocker, kde si koupíte boty nebo černošské holičství, kde se vedou diskuze, a hlavně drby z NBA. A aby toho nebylo málo, tak jsou na místě ještě další herní arény, kde si můžete s lidmi zahrát street a vylepšit si své schopnosti. Ty si pak primárně upravujete a vylepšujete na týmových trénincích, kde získáváte speciální odznaky poté, co si danou disciplínu osvojíte na sto procent

Samotné zlepšování hráčů tu ale opět jede přes 2k Coiny. Herní měna opět vládne a není tomu jinak i letos. Pokud chcete mít lepšího hráče a lepší statistiky, musíte na to jít opravdu mega pomalu, nebo rychle. Já si zvolil pomalou cestu, na začátku utratil asi šest tisíc a dostal se na hodnocení 65. Od té doby ale stojím a hraji jak o život, abych měl co nejrychleji adekvátního hráče. Coiny lze ale získávat i v jiných módech.

Mód sem, mód tam

Kromě standartního MyCareer se opět ve hře vyskytuje „Ultimate Team“ v podobě MyTeam, který doznal podobných změn, jakými prošlo například NHL nebo FIFA v posledních ročnících. Kdo zná Draft Kings, tak něco podobného bylo přidáno i zde. Mód Pack a Play off vás hodí do online turnaje s hráči, které si vyberete v rámci menšího draftu. Já jsem například dostal do jednoho týmu Jamese Hardena a Dwighta Howarda. Navíc, kosmetické úpravy daly dohromady asi to nejhezčí menu, co jsem v posledních pár měsících viděl.

Co se mi líbilo na starších dílech NBA byla jedinečná možnost zahrát si za evropské basketbalové giganty. Barcelona, Real, Mnichov, Berlín nebo Atény, to všechno jsme měli na místě k dispozici, nicméně letos to bylo nahrazeno ALL-STAR NBA výběry. Můžete si tak vyzkoušet, jaké to je hrát s LA Lakers v jejichž středu máte Shaqa, Kobeyho a k nim do party je Magic Johnson a Kareem Abdul-Jabbar. V Chicagu pak neohroženě po boku Michaela Jordana najdeme Derricka Rose, Denise Rodmana nebo Scotie Pippena. Kromě toho tu je řada normálních sezón, kompetitivní sezóny online, nebo si můžete jen zahrát play off, pokud chcete okusit atmosféru amerického play off.

A nakonec musím kladně hodnotit MyGM. To je protkané super příběhem, kdy jste se vy, po těžkém zranění kotníku rozhodl usednout do křesla svého oblíbeného týmu. Nechybí spousta cut-scén, které hru zpříjemní, nicméně pokud jste již v minulosti nehráli MyGM, budete ze začátku trochu zmateni. Příběh je dle zahraničních serverů i hodně předvídatelný, sám jsem se k němu ještě nedostal, nicméně těším se, až dovedu svůj tým nebo hráče do finále NBA, kde budu bojovat o nejcennější basketbalový pohár planety.

7

NBA 2k18 má letos silnou konkurenci v podobě NBA Live 2018, které se taktéž vydalo směrem streetového basketbalu. 2K studio ale udělalo tlustou čáru za loňským ročníkem a přišla s nadupanou hrou, která by měla smést svou konkurenci. Fanoušci série budou dozajista plakat radostí, jak je hra skvělá a ingame reálnější, bohužel si myslím, že nové fanoušky si NBA 2K18 nenajde.

RECENZE: From The Ahes DLC – Kingdom Come

»

»

»
12. 07. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: LEGO The Incredibles

LEGO hry jsou stálící herní scény a oproti velkým studiím, které vydají svá pokračování jednou do roka, stihnou vydat do roka i dvě hry. Jejich šablona se většinou moc neliší, mění se akorát příběh a hrdinové, kteří se na jeho základě ve hře objevují. Skoro si až člověk říká, jestli to stále někoho baví hrát. Odpověď by byla nejspíš kladná, i když to má svá ale.

»
11. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Eventide 3: Legacy of Legends

Casual hry jsou takovou zajímavou sortou her, kterou většina hráčů přehlíží s tím, že se jedná o nějaké méněcenné hry. To však není tak úplně pravda, i když původ hledání předmětů, o kterém se budeme na následujících řádcích bavit, je na mobilní platformě. I tak se však jedná o hry nabízející zábavu, dokáží potrápit naše mozkovny a přinést zajímavé příběhy.

»
07. 07. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered

Ne, já už tam nechci. To raději k nějaké bažině ve Vysoké Lhotě. Skoro každý míří k moři do Itálie, Řecka, Egypta nebo Chorvatska a já mám místenku na vyprahlý Mars. A vy se moc nesmějte, neboť příštích pár minut mi budete dělat společnost. Tudíž si nezapomeňte sbalit opalovací krém s faktorem „Do křupava“, doklady pro meziplanetární cestování a minimálně kontejner semtexu. Na nehostinnou planetu se opět vracíme jako důlní inženýři, proto se...

»
04. 07. 2018 • kristine4chaos5

Recenze: MXGP Pro

Kluci v redakci nad studiem Milestone už definitivně zlomili hůl. Není proto divu, že když vyšla jeho nová hra, mají najednou dovolené, rekonstrukce domů nebo neodkladné zdravotní prohlídky a plastické zákroky. Třeba i nastřelování vlasů. Vlastně se jim není co divit, protože už museli přetrpět zámořský motocross, atentát na rallye a naprostou devalvaci značky MotoGP. Nicméně. MXGP Pro je ve světě chválenou hrou, což může znamenat jen dvě věci. Buď...

»
03. 07. 2018 • lindros88cze12

RECENZE: Crash Bandicoot N.Sane Trilogy