RECENZE: PGA Tour 2K21

Autor: p.a.c.o Publikováno: 1.9.2020, 16:53

Publikováno: 1.9.2020, 16:53

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2246 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Přijíždím se svým BMW ke klubu. V tom přiběhne pikolík, ochotně bere klíče od mého vozu, aby ho zaparkoval, a jeho kolega rozkládá deštník, aby můj oblek od Armaniho nenamokl. Golfové hole mám v kufru, ale než dojdu na hřiště, budou tam na mě čekat. Někdo se o to jako vždy postará. Cestou zdravím pana doktora. Asi si odskočil na pár jamek před další operací. A je tady i pan senátor, s tím potřebuji prohodit pár slov, jelikož připravit hon není jenom tak a všechno musí být dokonalé.

Než se vydám na hřiště, dám si rychlý drink, převléknu se (výběr značek je samozřejmě velký) a hurá na green. Mockrát jsem nehrál, ale co. Beru do ruky drive, stavím se k míčku a mocně máchnu. Samozřejmě jsem se netrefil, hůl mi vyletěla z ruky a skončila zabořená ve střeše nedaleko stojícího golfového vozíku. Ještě že nikdo nestál moc blízko, aby tohle neštěstí viděl. Vyprostím hůl ze střechy a zkusím to znovu.

Sice nemám BMW, členem golfového klubu taky nejsem, ale když jsem poprvé švihl na odpališti golfovou holí, málem mi opravdu vyletěla z ruky. Ten úchop je opravdu divný, takže bezpečnější variantou je pro mě virtuální verze. Bohužel, golf není, kdo ví jak exponovanou hrou, takže poslední velkou hru od EA jsme hráli před pěti lety. HB Studios přinesli svou verzi v roce 2019 s částečnou licencí na PGA Tour a právě na poslední díl The Golf Club navazuje PGA Tour 2K21.

Díky tomu, že jsem předchozí ročník hrál, tak nějak jsem tušil, do čeho se pouštím. Nicméně spolupráce s 2K měla nabídnout více jamek s licencí a aspoň nějaké skutečné hráče, což se podařilo. Výsledkem je 15 licencovaných hřišť a 12 profesionálů, kteří se pasují do rolí našich rivalů. Všechny naše kroky jistě povedou do PGA kariéry, kde si vytvoříme svého profíka, oblečeme ho, v rámci možností vybavíme holemi a pak už to bude jenom na naší šikovnosti. A jelikož je to hra od 2K, nesmí chybět mikrotransakce. Za ně dostaneme herní měnu, díky níž žádný kousek našeho šatníku nebude vypadat obyčejně.

The Golf Club byl docela hůře přístupnou hrou, které člověk musel opravdu věnovat hromadu času, aby pronikl do všech tajů a úskalí. PGA Tour 2K21 je ve všech ohledech podstatně přístupnější už jenom díky nejrůznějším nastavením. Nikdo se tak nemusí bát, že by si hru neužil, případně na něj byla moc těžká. To platí jak pro ovládání, tak herní možnosti. První bod, jak udělat hru lepší je tedy splněn.

Přehlednější je pak i samotné dění na hřišti. Když člověk udělá chybu, konečně ví, proč míček letěl tam, kam letěl (nebo přesně opačně). Velice mě potěšila možnost nastavení ovládání na pravou nebo levou analogovou páčku, díky čemuž jsem zjistil, že na levou páčku jsem podstatně šikovnější, jak na pravou a to jsem při tom pravák. Díky tomu jsem si na odpaly velice rychle zvykl a mohl se pustit do zápolení s těmi nejlepšími. Konečně jsem spokojen se zpracováním greenů a ukazatelů, takže jsem se rozpomněl na své nejlepší údery z PGA od EA a podařilo se mi je realizovat i zde. Dostat se do hlavního turnaje vyžadovalo nějaké výhry na nižší úrovni a pak hurá rozsekat Brysona DeChambeau nebo Jima Furyka.

S novým elánem do hry vstoupil také nový komentář. Je sice pěkný, ale hodně rychle se začne opakovat, což je škoda. Jinak má hra zajímavou, skoro až televizní atmosféru. V průběhu turnaje nám prostřihy ukazují zajímavé údery ostatních hráčů nebo našich rivalů, což někoho může motivovat k lepšímu výkonu. Mě to však vytrhávalo ze soustředění, takže jsem byl rád, že v menu je možnost tyto prostřihy vypnout. Příjemnou zprávou pro všechny kreativní jedince je možnost vytvářet vlastní hřiště. A kdo má něco připraveného z posledně, může si takto vytvořená hřiště importovat.

Grafická stránka má dvě tváře. První je velice vlídná ke hřištím, zpracování greenů a přilehlého okolí. Bohužel o pruh dál se začíná hodně rychle ztrácet detail a je fuk, jestli je kus louky přímo za lesem nebo diváci kolem hřišť. Nejvíce mě zarazilo, že chybně odpálený míček proletí skrze několik lidí. Tuhle věci uměly golfové hry už dávno a je smutné, že dnes jsou diváci kolem opravdu jenom méně detailní kulisou.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Nemáme sice čest s nejlepší golfovou hrou všech dob, ale i tak se jedná o pěkné zpracování, kterému spolupráce menších vývojářů s 2K rozhodně prospěla. Více hřišť, konečně aspoň nějací skuteční hráči a hromada možností, jak si hru přizpůsobit. Bohužel pár chybek v detailech, hůře přehledná podmenu a mikrotransakce, byť na kosmetické doplňky mi nedovolí dát lepší známku.
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»
02. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Hood: Outlaws & Legends

Robin Hood je známé jméno. Ještě aby ne, když šlo údajně o lupiče, který bohatým bral a chudým dával. Tento lidový hrdina nejspíš žil na přelomu 12. a 13. století, ovšem není úplně jisté, že skutečně existoval. To nicméně nezabránilo zábavnímu průmyslu ve spoustě seriálových, filmových a také herních zpracování. Hrou, kterou si nejvíc pamatuju, je pro mě Robin Hood: Legenda Sherwoodu, která vyšla v roce 2002 jako taktická akční hra,...

»
26. 05. 2021 • japo0

Recenze: Subnautica: Below Zero

Hluboké moře dokáže být zrádné. Nikdy nevíte, co se vám může stát – ztratíte při hloubkovém ponoru orientaci mezi korálovými útesy a dojde vám kyslík? Nebo se vám vybije baterka a přepadne vás z temné hlubiny mimozemská mořská příšera, o jejíž přítomnosti jste neměli před sekundou ani tušení? A o tom právě Subnautica je – s každým ponorem přichází strach a zároveň úžas – strach z toho, zda jste dostatečně připraveni překonat sami...

»
25. 05. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: King of Seas

„Pozor, ať neuklouzneš na palubě“ nebo „Nehoňte se tady, právě jsem to tu vytřela“. Tak nějak asi volali pirátské maminky na své potomky dovádějící na lodi. A že pirátská loď je k hrátkám jako stvořená. Všude samé zákoutí, hromada kamarádů z posádky, zvířátka, prostě sen každého malého kluka nebo holky. Možná si to všechno ale moc idealizuji a život pirátských dětí nebyl jenom veselý a zalitý sluncem, jak by se nám na...

»
24. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Biomutant

J. R. Ewing by byl hrdý, neboť moc, touha po bohatství a těžká technika opět zvítězila nad zdravým rozumem, připoutanými aktivisty a reklamami na bio produkty. Těžební společnost, jejímž cílem je vycucat svět jak mléčné vaky prvorodičky, narazila na toxickou surovinu neznámého charakteru. Krom toho, že vyvěrá i z poupat mladých jabloní, mutuje se vším živým a postupně zabíjí Strom života. Bylo by snadné ho ochránit, kdyby se společnost nerozdělila na...

»
23. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Mass Effect Legendary Edition

Některé značky tak masivně ovlivnily herní průmysl, že kdyby jejich autoři po zbytek života pracovali na simulátoru růstu konopí, nikdo jim to nebude mít za zlé. A ano, platí to i v případě Bioware, přestože poslední léta zažívá studio rozsáhlou restrukturalizaci a dostává jednu facku za druhou kvůli méně povedeným projektům. Jestli už horská dráha úspěchu dosáhla svého dna, teprve uvidíme, teď je však čas zavzpomínat na dobu, kdy kanadský tým...

»