RECENZE: PGA Tour 2K21

Autor: p.a.c.o Publikováno: 1.9.2020, 16:53

Publikováno: 1.9.2020, 16:53

Je autorem 2093 článků

Přijíždím se svým BMW ke klubu. V tom přiběhne pikolík, ochotně bere klíče od mého vozu, aby ho zaparkoval, a jeho kolega rozkládá deštník, aby můj oblek od Armaniho nenamokl. Golfové hole mám v kufru, ale než dojdu na hřiště, budou tam na mě čekat. Někdo se o to jako vždy postará. Cestou zdravím pana doktora. Asi si odskočil na pár jamek před další operací. A je tady i pan senátor, s tím potřebuji prohodit pár slov, jelikož připravit hon není jenom tak a všechno musí být dokonalé.

Než se vydám na hřiště, dám si rychlý drink, převléknu se (výběr značek je samozřejmě velký) a hurá na green. Mockrát jsem nehrál, ale co. Beru do ruky drive, stavím se k míčku a mocně máchnu. Samozřejmě jsem se netrefil, hůl mi vyletěla z ruky a skončila zabořená ve střeše nedaleko stojícího golfového vozíku. Ještě že nikdo nestál moc blízko, aby tohle neštěstí viděl. Vyprostím hůl ze střechy a zkusím to znovu.

Sice nemám BMW, členem golfového klubu taky nejsem, ale když jsem poprvé švihl na odpališti golfovou holí, málem mi opravdu vyletěla z ruky. Ten úchop je opravdu divný, takže bezpečnější variantou je pro mě virtuální verze. Bohužel, golf není, kdo ví jak exponovanou hrou, takže poslední velkou hru od EA jsme hráli před pěti lety. HB Studios přinesli svou verzi v roce 2019 s částečnou licencí na PGA Tour a právě na poslední díl The Golf Club navazuje PGA Tour 2K21.

Díky tomu, že jsem předchozí ročník hrál, tak nějak jsem tušil, do čeho se pouštím. Nicméně spolupráce s 2K měla nabídnout více jamek s licencí a aspoň nějaké skutečné hráče, což se podařilo. Výsledkem je 15 licencovaných hřišť a 12 profesionálů, kteří se pasují do rolí našich rivalů. Všechny naše kroky jistě povedou do PGA kariéry, kde si vytvoříme svého profíka, oblečeme ho, v rámci možností vybavíme holemi a pak už to bude jenom na naší šikovnosti. A jelikož je to hra od 2K, nesmí chybět mikrotransakce. Za ně dostaneme herní měnu, díky níž žádný kousek našeho šatníku nebude vypadat obyčejně.

The Golf Club byl docela hůře přístupnou hrou, které člověk musel opravdu věnovat hromadu času, aby pronikl do všech tajů a úskalí. PGA Tour 2K21 je ve všech ohledech podstatně přístupnější už jenom díky nejrůznějším nastavením. Nikdo se tak nemusí bát, že by si hru neužil, případně na něj byla moc těžká. To platí jak pro ovládání, tak herní možnosti. První bod, jak udělat hru lepší je tedy splněn.

Přehlednější je pak i samotné dění na hřišti. Když člověk udělá chybu, konečně ví, proč míček letěl tam, kam letěl (nebo přesně opačně). Velice mě potěšila možnost nastavení ovládání na pravou nebo levou analogovou páčku, díky čemuž jsem zjistil, že na levou páčku jsem podstatně šikovnější, jak na pravou a to jsem při tom pravák. Díky tomu jsem si na odpaly velice rychle zvykl a mohl se pustit do zápolení s těmi nejlepšími. Konečně jsem spokojen se zpracováním greenů a ukazatelů, takže jsem se rozpomněl na své nejlepší údery z PGA od EA a podařilo se mi je realizovat i zde. Dostat se do hlavního turnaje vyžadovalo nějaké výhry na nižší úrovni a pak hurá rozsekat Brysona DeChambeau nebo Jima Furyka.

S novým elánem do hry vstoupil také nový komentář. Je sice pěkný, ale hodně rychle se začne opakovat, což je škoda. Jinak má hra zajímavou, skoro až televizní atmosféru. V průběhu turnaje nám prostřihy ukazují zajímavé údery ostatních hráčů nebo našich rivalů, což někoho může motivovat k lepšímu výkonu. Mě to však vytrhávalo ze soustředění, takže jsem byl rád, že v menu je možnost tyto prostřihy vypnout. Příjemnou zprávou pro všechny kreativní jedince je možnost vytvářet vlastní hřiště. A kdo má něco připraveného z posledně, může si takto vytvořená hřiště importovat.

Grafická stránka má dvě tváře. První je velice vlídná ke hřištím, zpracování greenů a přilehlého okolí. Bohužel o pruh dál se začíná hodně rychle ztrácet detail a je fuk, jestli je kus louky přímo za lesem nebo diváci kolem hřišť. Nejvíce mě zarazilo, že chybně odpálený míček proletí skrze několik lidí. Tuhle věci uměly golfové hry už dávno a je smutné, že dnes jsou diváci kolem opravdu jenom méně detailní kulisou.

8

Nemáme sice čest s nejlepší golfovou hrou všech dob, ale i tak se jedná o pěkné zpracování, kterému spolupráce menších vývojářů s 2K rozhodně prospěla. Více hřišť, konečně aspoň nějací skuteční hráči a hromada možností, jak si hru přizpůsobit. Bohužel pár chybek v detailech, hůře přehledná podmenu a mikrotransakce, byť na kosmetické doplňky mi nedovolí dát lepší známku.
  • FABIOOZO

Jeden z predchozich rocniku byl free s goldem, treba jej mnozi maji v knihovne tak ten bychom prave mohli dat ve streamu. Golf jsem hraval hodne aktivne – PGA Tour 14 temer tri roky v kuse :D.
    PS jedna zajimaost. Vite proc jsou travniky tak luxusne zelene ? No jeto maras – neni to proto ze maj nejak specialne vyslechtenou travu, ale na ferovku travu je barvi zelenou barvou 😀

28. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Bright Memory

Nová generace konzolí je tady, pokud se vám tedy podařilo novou hračku získat ještě před Vánocemi. Každý, komu se to povedlo, jistě vyzkoušel své nejen své oblíbené hry z Xbox One, jak pěkně se to na novém železe hýbe a rychleji to nahrává, ale také vylepšené verze her pro Xbox Series S/X, které také o dost lépe vypadají nebo podporují nové vymoženosti či doplňky. Takže je co hrát, ale trochu tomu...

»
25. 11. 2020 • p.a.c.o4

RECENZE: Call of Duty: Black Ops Cold War

Zima jak v Rusku. Tohle přirovnání zatím neplatí a tuhle zimu snad ani nebude, protože nebudeme si nic nalhávat, na takové mrazy nejsme úplně stavění. Navíc naše moderní bundy by nás v nějakých -40°C ani pořádně neohřály, na to se prý nejlépe hodí nějaký pravý kožich, třeba z Jaka. Kdo ho má, nemusí se zimy bát a může směle vyrazit plnit úkoly i do chladnějších částí světa.

»
21. 11. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

»
13. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Visage

Aby titul získal kultovní status, nemusí být nutně dobrý, originální nebo prodejný. Často mu k „věčné slávě“ stačí kontroverze herního prvku či scény. Vhodným zápisem do historie může být i nekonečný vývoj, neskutečně špatný technický stav nebo podvod na hráče. Ani jedno z toho ale není případ demovky P.T., která si srdce získala pár metry čtverečními. Že nakonec zůstalo jen u ní nevadí, obdivovatelů je totiž poměrně dost.

»
10. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Fuser

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

»
09. 11. 2020 • tonyskate15

RECENZE: Assassin’s Creed Valhalla

Smrdíte, máte vousy a v rukou třímáte sekeru? Pak jste tady správně, protože po starověkém Egyptě a bájném Řecku nás asasínská sága zavede do anglosaské Anglie, kterou vlivem války a přelidnění Norska osídlují drsní Vikingové.

»
08. 11. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Hororová krmě často sází na idiocii. Ne tu vaši, ale postav, které jsou předhozeny vrahovi, duchům, vlastním démonům minulosti či konfrontaci s neznámým. Nebýt pomatených rozhodnutí, neustálé snahy opouštět kolektiv a častých nesmyslných zkratů, končila by většina hororů tak deset minut po úvodních titulcích. A jestli patříte k těm, jejichž psychika trpí pod náporem scenáristické jednoduchosti, vezměte pero do vlastních rukou. Tedy pardon, ovladač.

»
06. 11. 2020 • lindros88cze35

Xbox Series S Recenze

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

»