Autor: p.a.c.o Publikováno: 17.4.2019, 18:55

Publikováno: 17.4.2019, 18:55

Je autorem 1812 článků

Smutný je ovšem fakt, že hra s oficiální licencí nedosahuje kvalit a hloubky titulu nenavázaného na značku MLB. Tím oficiálním sportovním titulem je R.B.I Baseball 19, druhou hrou, jenž mám na mysli, je Super Mega Baseball (první i druhý díl). Když jsme se před pár lety snažili RBI Baseball získat na recenzi, docela mě mrzelo, že kvůli omezení na americký region jsme ho nedostali. Dnes musím říct, že mě mrzí, když hra na recenzi přišla. Jak se totiž ukázalo, hra s nálepkou MLB nemusí být zárukou ani průměrné hry.

Pohled na novinky pro stávající ročník nabízí několik nových herních režimů, které mají za cíl hráčům nabídnout chvilkové povyražení a také dlouhodobější zábavu. Mám na mysli oblíbené Homerun derby a pak nesmí chybět kariéra s vybraným MLB týmem, kterou je možné hrát až 10 sezón. To je při nastavení klasické délky sezóny na 162 zápasů více než solidní porce času. Komu by nevyhovoval ani jeden z režimů, může zkusit jenom vyřazovací boje, exhibici nebo vyzvat svého soupeře online. Taková klasická nabídka, u níž mě překvapilo, že v minulých ročnících nebyla přítomná.

Svou pouť za slávou v MLB jsem začal právě v Homerun derby, abych trochu vyzkoušel, co mě čeká při ostrém zápase. Už zde mě překvapila jednoduchost herních mechanik, protože odpal je věcí zmáčknutí jednoho tlačítka. Nějaké propracované odpalování pomocí pravé páčky se zde nekoná, a to mě hodně mrzí. Kamera pro odpalování mi také přišla ne úplně dobře zvolená, protože není poznat, zda míč klesá nebo stoupá. Jak se později ukáže, není to vlastně potřeba. Lehce rozmrzelý jsem se tak vydal do kariéry, abych si vybral svůj oblíbený tým a pokusil jsem se s ním dostat až na vrchol.

Kariéra postrádá nějaký hlubší manažerský režim. Můžete střídat hráče a hrát zápasy, to je celé. Další facku od herních mechanik jsem dostal při startu zápasu, kdy jsem nadhazoval. Kamera zůstala stejná, jako při Homerun derby, tedy za zády pálkaře a lehce nad ním. Záhy jsem zjistil, proč je tomu tak. Paleta nadhozů čítá tři typy (klasický, rychlý a nějaký divně skákavý) a ty můžeme hodit rovně, doleva a doprava. Oproti ostatním hrám s touto tématikou jsou to třetinové možnosti, a navíc jsem při hraní neměl pocit, že bych nad nadhozy měl nějakou větší kontrolu. Prostě jsem zmáčknul příslušná tlačítka a čekal, jak to dopadne. Umístit nadhoz do nějakého místa je věcí náhody a dodnes nechápu, jak tato mechanika, zejména směřování nadhozu, funguje.

Stejně osekaně je na tom hra v poli, která ještě ke všemu nefunguje úplně dobře. To, že k hození na mety stačí libovolně stisknout tlačítko a hráč hodí na danou metu bych překousl (nelze přehodit nebo nedohodit), ale že přepínání hráčů funguje relativně na náhodu, už je větší problém a úplně ze všeho nejvíc mi vadí nemožnost tečovat běžce hráčem, což je základní prvek hry zvané baseball. Který ignorant si tohle troufl vypustit, nechápu a jenom to potvrdilo můj dojem z toho, že mám co dočinění s opravdu velice špatnou MLB hrou.

Nemožnost tečovat běžce jistě souvisí s technickou stránkou hry, jež je velice podivná (hodně mírně řečeno – pozn. mého vnitřního já). Animace hráčů v pohybu nejsou vůbec plynulé, díky čemuž si hráč takhle pěkně běží zády pro míč a najednou je čelem k nám s míčkem v ruce. Interakce mezi postavami zde také chybí, respektive se hráči mohou navzájem zablokovat nebo proběhnout skrz sebe. Možnost posunovat hráče v pálkařském boxu působí další potíže, protože při odpalu se hráči najednou náhodně posunou na pozici pro odpal. Případně je postavím tak, aby mě třeba nadhazovač trefil, hráčům se míč následně prolétává skrze nohy, jako by se nechumelilo. Opět se tak ptám, proč dělám volnost někde, kde vůbec není potřeba a neumím s ní správně pracovat?

Třešničkou na dortu je pohyb nadhazovače po kopci. Klouže pěkně zleva doprava, připadal jsem si jak v nějaké hře z osmdesátek. A tak je to tady se vším, na co se člověk podívá. Grafickou stránku samozřejmě nevyjímaje. Modely hráčů se jakž takž dají, ale stadiony a diváci už mají to nejlepší za sebou, byť jsou ve 3D. Někdo jim však sebral lepší textury a nenaučil je rozdílných pohybů. Když jsem u hry seděl, říkal jsem si, proč bych něco takového měl v dnešní době hrát a také se divím, že MLB si takovou blbost vytváří sama, místo toho, aby raději dala licenci kvalitním vývojářům a měla z toho kvalitní hru. Jedinou pozitivní věcí je soundtrack, který se sice dost opakuje, ale nabízí solidní hity.

3

R.B.I Baseball 19 prostě nechcete hrát, ať je a bude cena za něj jakákoli. Technicky nedokonalá hra s minimem možností a velice povrchními mechanikami tohoto sportu si nezaslouží pozornost, a pokud si chcete baseball pořádně užít, sáhněte po Super Mega Baseball, který bych v porovnání s touto hrou označil za ultra simulaci a velice propracovanou hru, jíž vlastně také je.
  • VencaF

na to ze to je hra s cislovkou pro rok 2019 to je hodne strasna hra

14. 10. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Frostpunk: Console Edition

Zimu mám moc rád hned z několika důvodů. Předně není horko a člověk se může přiobléct, když teplota klesá. A pak se v případě dostatku sněhu dají provozovat zimní sporty nebo nejrůznější venkovní aktivity. Poslední dobou, zejména ve městech, však zimy stojí pěkně za prd a užívat si krásnou, čistou bílou pokrývku se poštěstí spíše na horách. Prý to má na svědomí globální oteplování, takže si těch krásných zim budeme asi užívat...

»
12. 10. 2019 • p.a.c.o10

RECENZE: GRID

Závody jsou hodně vděčným tématem pro herní zpracování. Ještě aby ne, když závodění obecně je skvělá zábava a kdo by nechtěl vyhrát, že? Navíc máme rádi rychlá a krásná auta, na která většinou zálibně koukáme, protože k jejich řízení se dostaneme hodně zřídka a na skutečném závodním okruhu ještě méně. Vývojáři to asi vidí stejně, takže nabídka je v tomto žánru opravdu pestrá a bohatá.

»
08. 10. 2019 • Lukáš Urban21

Recenze: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

*Recenzi doplňují nalezené zápisky z deníku ztraceného „ducha“ (vřelý dík směřuje k Luk83). Asi za každým selháním v lidské historii stojí prvotní příčina.  Ta má zpravidla jméno, nad kterým rudneme během čtení v novinových sloupcích. Také má obličej, na jehož podobiznu si rádi flusneme, kdykoliv ji vidíme. A co pak teprve osobnost podléhající společenskému zavržení. Však ten bídák si zaslouží vyřadit jak ojetý diesel. My potřebujeme jasného viníka. Hmatatelný kus masa, který...

»
07. 10. 2019 • CryLineT5

Recenze: Trine 4 The Nightmare Prince

Za devatero močály a devatero zahradami leží škola kouzel. Daleko má do Bradavic. Ještě dále do bydliště Saxany. Za zdmi majestátného hradu sbírá zkušenosti namyšlený princ Selius. Přesvědčen, že může přistoupit učivu nejstarších, jal se magické knihy nejsilnější. Bránu zla však otevřel a s vlky v patách k lesu prchnul. To příležitost pro hrdiny tří řemesel je.

»
01. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Code Vein

Pohled na upíry se neustále mění. Dramatické romány z nich udělaly noční netvory. Listy komiksů neohrožené hrdiny. A moderní kultura romantický opus pro dospívající. Mění se také charakteristické prvky. Už není potřeba rakve na přespání. A denní světlo nutně nemusí znamenat kremaci. Krev a touha po ní však zůstávají. Co když ale opojný lektvar jednou dojde?

»
30. 09. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: NHL 20

Přiznám se bez mučení, recenze na NHL není z těch, na kterou bych se posledních pár let těšil. A to je přitom hokej můj sport číslo jedna a tuhle sérii jako takovou mám rád. Nicméně všichni víme, jak na tom NHL poslední roky je, kdy hlavní novinky jsou přidávání všemožných herních módů a nějaké ty úpravy kolizního systému. Všichni již asi tak poslední tři roky čekáme na příchod nového enginu, jímž...

»
28. 09. 2019 • kazatelcze6

RECENZE: EA SPORTS FIFA 20

Ani tento rok nejsme ochuzeni o další díl ze série FIFA. Dnes necháme stranou handrkování na téma, jestli je lepší FIFA nebo PES, kdo si koupil licenci na Juve a raději si rovnou řekneme něco o nové FIFA 20.

»
24. 09. 2019 • lindros88cze3

Recenze: The Surge 2

Co je malé, to je hezké a na velikosti nezáleží. Že bychom si spletli obsah recenze? Nikoliv, právě naopak. Citáty posilující sebevědomí malým vzrůstem, se na značku The Surge skvěle hodí. Už první díl vyprávěl o povstání jedince. O boji proti vzbouřenému systému, který pohltil vlastní tvůrce. A nechyběl ani pomyslný David, jehož odvaha zabíjela jednoho Goliáše za druhým. V doprovodu odvahy, vůle a nejmodernější technologie.

»