RECENZE: RiME

Autor: p.a.c.o Publikováno: 19.6.2017, 9:30

Publikováno: 19.6.2017, 9:30

Je autorem 1480 článků

Pohádky mají rády snad všechny děti. Není v nich jenom dobro a zlo, ale také třeba místa, kam by se člověk chtěl podívat a občas i nějaké to nadpřirozeno. Ani hráči nejsou výjimkou, protože i oni jsou děti, jenom se trochu změnila hodnota jejich hraček. Navíc právě ve hře můžeme zažít parádní příběh, a ještě u toho třeba trochu procvičit myšlení a uvažování.

Do této kategorie přesně zapadá i RiME, u něhož je pohádkové zpracování patrné na první pohled. Hra je vhodná jak pro velké hráče, tak i pro ty malé. Jednou z jejích předností je fakt, že neobsahuje žádný text ani dialogy. Celou atmosféru dotváří svět, hudební doprovod a zvířecí parťák, kterým je, kupodivu, liška. Navíc hlavní hrdina, chlapec, kterému můžeme říkat, jak chceme, také občas vyloudí nějaký ten zvuk, takže podnětů, ač se to nemusí zdát, člověk dostává celou řadu.

Začátek je správně dramatický, jelikož bouře na moři rozbije naši loď. Díky tomu se probouzíme s pusou od písku na pláži a tím začíná naše dobrodružství. Nečekejte však nějaké vodění za ručičku. Tady máte postavu, támhle je ta divná věž, k níž bude fajn se asi dostat, a to je všechno. Příběh pěkně plyne a jeho průběh opravdu má takovou tajemnou atmosféru, kdy budeme odhalovat, co se kolem děje a kdo je sakra ta postava v červené kápy. Jo a když už jsme u toho, proč my ta liška pomáhá?

Hned na začátku není problém se vydat opačným směrem, než nejspíš pokračuje příběh a začít prozkoumávat svět. Ten se na první pohled tváří jako otevřený, ale je to jenom zdání. Jedná se spíše o otevřenější lineárnější mapy propojené do jednoho celku. Nic to nemění na faktu, že toulání se světem RiME je hodně příjemné, a navíc nás nikdo netlačí do pokračování po příběhové lince. Klidně se můžeme zaposlouchat do parádního soundtracku podpořeného řevem racků nebo šuměním moře.

Cesta k cíli povede skrze jednotlivé lokality. Než je však překonáme, bude třeba zapojit mozek a vyřešit nějaké ty hádanky, jež nás posunou dál. Někde něco poposunete, utrhnete nebo odhodíte a hurá dál. Nechybí ani skoky, přískoky a přelezy, jelikož chlapec je zdatným akrobatem a hned tak něco ho nepřekvapí. Úkolů je celá řada a nudit hned tak nezačnou. Krásně zapadají do krajiny a stylizace, což platí mnohonásobně i pro pasáže odehrávající se pod mořskou hladinou. Jejich následné vyřešení pak určitě potěší, tím spíš, když se pak stane něco úžasného nebo dramatického. Po stránce náročnosti se nejedná o nic extra složitého, protože vše zapadá do světa a úkoly dávají smyl. I bez nějakých obrovských ukazatelů nebo šipek jsem vždy tušil, kam mám běžet a pro vyřešení úkolu se stačilo jenom dobře rozhlédnout a použít osvojenou dovednost nebo zkušenost z předchozího úkolu.

Grafické zpracování je opravdu tak kouzelné, jako vypadá na obrázcích nebo z videí. Všechno je krásně stylizované a na svět je radost pohledět. Některé hádanky jsou založeny na souhře světla a stínů, což je skvělý zážitek sám o sobě. Světlo a tma se mění i v průběhy hry, takže těchto dramaticky podmanivých chvil si užijeme dost. Ani prostředí nejsou monotónní a když už to vypadá, že si budeme užívat jenom to jedno, najednou je tu změna. Celou herní atmosféru víc než skvěle doplňují hudební skladby. Jsou vždy takové, aby přesně navodili tu správnou atmosféru k dění na obrazovce.

Co musím hře vytknout je horší optimalizace. Bohužel je tak nějak jedno, zda se pohybujete nějakým trošku složitějším interiérem, nebo se kocháte výhledem na úžasnou scenérii. V obou případech může nastat situace, kdy je citelně znát pokles FPS. Jinak vše funguje, ovládání je přesné a jiné, než grafické zádrhely jsem ve hře neobjevil. Pro kompletnost recenze se sluší zmínit, že RiME se dá projít za nějakých šest hodin, což na atmosférickou hru s hádankami není vůbec špatné číslo. Při prozkoumávání světa a sbírání obrázků, nákresů a symbolů se dá prý dostat až na deset hodin hratelnosti.

8

Suma sumárum, toulání po světě RiME a řešení jeho hádanek je skvělý zážitek, který až na kolísavý počet snímků nic moc neruší. Pohádkové dobrodružství, jak se patří, jenž doplňuje nádherná grafika a podmanivý soundtrack. Koupí rozhodně chybu neuděláte.

»

»

»
12. 07. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: LEGO The Incredibles

LEGO hry jsou stálící herní scény a oproti velkým studiím, které vydají svá pokračování jednou do roka, stihnou vydat do roka i dvě hry. Jejich šablona se většinou moc neliší, mění se akorát příběh a hrdinové, kteří se na jeho základě ve hře objevují. Skoro si až člověk říká, jestli to stále někoho baví hrát. Odpověď by byla nejspíš kladná, i když to má svá ale.

»
11. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Eventide 3: Legacy of Legends

Casual hry jsou takovou zajímavou sortou her, kterou většina hráčů přehlíží s tím, že se jedná o nějaké méněcenné hry. To však není tak úplně pravda, i když původ hledání předmětů, o kterém se budeme na následujících řádcích bavit, je na mobilní platformě. I tak se však jedná o hry nabízející zábavu, dokáží potrápit naše mozkovny a přinést zajímavé příběhy.

»
07. 07. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered

Ne, já už tam nechci. To raději k nějaké bažině ve Vysoké Lhotě. Skoro každý míří k moři do Itálie, Řecka, Egypta nebo Chorvatska a já mám místenku na vyprahlý Mars. A vy se moc nesmějte, neboť příštích pár minut mi budete dělat společnost. Tudíž si nezapomeňte sbalit opalovací krém s faktorem „Do křupava“, doklady pro meziplanetární cestování a minimálně kontejner semtexu. Na nehostinnou planetu se opět vracíme jako důlní inženýři, proto se...

»
04. 07. 2018 • kristine4chaos5

Recenze: MXGP Pro

Kluci v redakci nad studiem Milestone už definitivně zlomili hůl. Není proto divu, že když vyšla jeho nová hra, mají najednou dovolené, rekonstrukce domů nebo neodkladné zdravotní prohlídky a plastické zákroky. Třeba i nastřelování vlasů. Vlastně se jim není co divit, protože už museli přetrpět zámořský motocross, atentát na rallye a naprostou devalvaci značky MotoGP. Nicméně. MXGP Pro je ve světě chválenou hrou, což může znamenat jen dvě věci. Buď...

»
03. 07. 2018 • lindros88cze12

RECENZE: Crash Bandicoot N.Sane Trilogy