RECENZE: RiME

Autor: p.a.c.o Publikováno: 19.6.2017, 9:30

Publikováno: 19.6.2017, 9:30

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1250 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Pohádky mají rády snad všechny děti. Není v nich jenom dobro a zlo, ale také třeba místa, kam by se člověk chtěl podívat a občas i nějaké to nadpřirozeno. Ani hráči nejsou výjimkou, protože i oni jsou děti, jenom se trochu změnila hodnota jejich hraček. Navíc právě ve hře můžeme zažít parádní příběh, a ještě u toho třeba trochu procvičit myšlení a uvažování.

Do této kategorie přesně zapadá i RiME, u něhož je pohádkové zpracování patrné na první pohled. Hra je vhodná jak pro velké hráče, tak i pro ty malé. Jednou z jejích předností je fakt, že neobsahuje žádný text ani dialogy. Celou atmosféru dotváří svět, hudební doprovod a zvířecí parťák, kterým je, kupodivu, liška. Navíc hlavní hrdina, chlapec, kterému můžeme říkat, jak chceme, také občas vyloudí nějaký ten zvuk, takže podnětů, ač se to nemusí zdát, člověk dostává celou řadu.

Začátek je správně dramatický, jelikož bouře na moři rozbije naši loď. Díky tomu se probouzíme s pusou od písku na pláži a tím začíná naše dobrodružství. Nečekejte však nějaké vodění za ručičku. Tady máte postavu, támhle je ta divná věž, k níž bude fajn se asi dostat, a to je všechno. Příběh pěkně plyne a jeho průběh opravdu má takovou tajemnou atmosféru, kdy budeme odhalovat, co se kolem děje a kdo je sakra ta postava v červené kápy. Jo a když už jsme u toho, proč my ta liška pomáhá?

Hned na začátku není problém se vydat opačným směrem, než nejspíš pokračuje příběh a začít prozkoumávat svět. Ten se na první pohled tváří jako otevřený, ale je to jenom zdání. Jedná se spíše o otevřenější lineárnější mapy propojené do jednoho celku. Nic to nemění na faktu, že toulání se světem RiME je hodně příjemné, a navíc nás nikdo netlačí do pokračování po příběhové lince. Klidně se můžeme zaposlouchat do parádního soundtracku podpořeného řevem racků nebo šuměním moře.

Cesta k cíli povede skrze jednotlivé lokality. Než je však překonáme, bude třeba zapojit mozek a vyřešit nějaké ty hádanky, jež nás posunou dál. Někde něco poposunete, utrhnete nebo odhodíte a hurá dál. Nechybí ani skoky, přískoky a přelezy, jelikož chlapec je zdatným akrobatem a hned tak něco ho nepřekvapí. Úkolů je celá řada a nudit hned tak nezačnou. Krásně zapadají do krajiny a stylizace, což platí mnohonásobně i pro pasáže odehrávající se pod mořskou hladinou. Jejich následné vyřešení pak určitě potěší, tím spíš, když se pak stane něco úžasného nebo dramatického. Po stránce náročnosti se nejedná o nic extra složitého, protože vše zapadá do světa a úkoly dávají smyl. I bez nějakých obrovských ukazatelů nebo šipek jsem vždy tušil, kam mám běžet a pro vyřešení úkolu se stačilo jenom dobře rozhlédnout a použít osvojenou dovednost nebo zkušenost z předchozího úkolu.

Grafické zpracování je opravdu tak kouzelné, jako vypadá na obrázcích nebo z videí. Všechno je krásně stylizované a na svět je radost pohledět. Některé hádanky jsou založeny na souhře světla a stínů, což je skvělý zážitek sám o sobě. Světlo a tma se mění i v průběhy hry, takže těchto dramaticky podmanivých chvil si užijeme dost. Ani prostředí nejsou monotónní a když už to vypadá, že si budeme užívat jenom to jedno, najednou je tu změna. Celou herní atmosféru víc než skvěle doplňují hudební skladby. Jsou vždy takové, aby přesně navodili tu správnou atmosféru k dění na obrazovce.

Co musím hře vytknout je horší optimalizace. Bohužel je tak nějak jedno, zda se pohybujete nějakým trošku složitějším interiérem, nebo se kocháte výhledem na úžasnou scenérii. V obou případech může nastat situace, kdy je citelně znát pokles FPS. Jinak vše funguje, ovládání je přesné a jiné, než grafické zádrhely jsem ve hře neobjevil. Pro kompletnost recenze se sluší zmínit, že RiME se dá projít za nějakých šest hodin, což na atmosférickou hru s hádankami není vůbec špatné číslo. Při prozkoumávání světa a sbírání obrázků, nákresů a symbolů se dá prý dostat až na deset hodin hratelnosti.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Suma sumárum, toulání po světě RiME a řešení jeho hádanek je skvělý zážitek, který až na kolísavý počet snímků nic moc neruší. Pohádkové dobrodružství, jak se patří, jenž doplňuje nádherná grafika a podmanivý soundtrack. Koupí rozhodně chybu neuděláte.
21. 10. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: The Evil Within 2

Je zcela normální, že když máte dlouhá léta zálibu v nějakém žánru, stáváte se pro okolí samozvaným expertem. Tohoto postavení se mi dostává i mezi kolegy, tudíž blíží-li se vydání něčeho, co zavání zpocenými rukami, sevřeným krkem nebo hrozbou neplánovaného vyprázdnění, jsem první na seznamu oslovených. I když s nadsázkou říkám, že neznám jen ty horory, které nebyly natočeny, napsány a vytvořeny, jednou nutně musel přijít zlom. Bod, v němž se můj výklad...

»
18. 10. 2017 • lindros88cze4

RECENZE: ELEX

Němečtí vývojáři Piranha Bytes nám za svou existenci přinesli řadu skvělých RPG zážitků, ať už o sérii Gothic či Risen. S jejich novým dílem ELEX se vydali trošku jinou cestou. Stále se jedná o akční RPG, ovšem do oblíbeného středověkého fantasy přimíchali slušnou dávku sci-fi. A jak tento science fantasy počin dopadl, se dozvíte v naší recenzi.

»
16. 10. 2017 • tonyskate1

RECENZE: South Park: The Fractured but Whole

Městečko South Park je zpět! Po vydařeném Stick of Truth sice přebrali štafetu vývojáři Ubisoftu, ale tvůrci seriálu u vývoje zůstali a nenechali si do ničeho kecat. Připravte se tedy na další bizarní, ujetou a pochopitelně naprosto sprostou jízdu, v niž hrají prdy hlavní roli.

»
16. 10. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Middle–earth: Shadow of War

Příběhy ze Středozemě hráče bavily dlouho předtím, než Glum začal slídit za „miláškem“ na stříbrném plátně a než Peter Jackson všem připomněl, že Tolkien je jméno významného spisovatele, nikoli odrůda vína. Dokonce se dá říct, že od roku 1982 má každá generace hráčů svého Pána prstenů, který vychází ze stejného základu, a přesto je pokaždé jiný. Poslední roky si Středozemi jako svou destinaci zvolili autoři z Monolith Productions, kteří se...

»
06. 10. 2017 • kristine4chaos30

Recenze: Forza Motorsport 7

Z organizační důvodů, kvůli nimž Lukáš „ChaosteoryCZ“ nemůže přinést podrobné zhodnocení nové Forzy, jsem na jeho přání tuto štafetu převzala já. Takže se připravte, že to úplně mění pohled a přístup k populární značce a žánru jako takovým. Na rozdíl od něj si totiž nemyslím, že závodní simulátor musí hráče trápit přemrštěnými nároky na ovládání. Nechci po něm ani věrohodný průběh závodu se všemi těmi testovacími koly a kvalifikacemi, kvůli nimž se...

»
03. 10. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K18

Dnešní recenzi má na svědomí Jiří „Man1“ Pacovský, takže svůj obdiv a úctu směřujte k němu 😉 Každoročně se těším na dvě období. To jedno přichází s E3, kde se dostáváme pod plnou palbu nových herních trailerů, a pak to poprázdninové. Už dávno nestuduji, takže pro mě prázdniny znamenají maximálně tak dlouhou nudu na herních serverech, které znám už nazpaměť. Ale pak přijde září a já si připadám, jak kdyby mě někdo zatlačil...

»
30. 09. 2017 • chaosteorycz6

Recenze: Cuphead

Za tajemným lesem, děsivým lunaparkem a blíže nespecifikovaným počtem řek a hor, žijí dva kusy porcelánu Cuphead a Mugman. Jejich bytí je naplněné radostí a štěstím, nicméně musejí se vyvarovat kasinu ovládanému temnými silami. Ovšem nebyla by to pohádka milé děti, kdyby naši hrdinové poslechli rad vousaté konve. S pohledem zasloužilého karbaníka vrhali kostky jedno kolo za druhým a štěstěna jim evidentně přála. Ale pekelná, která skončila s nabídkou samotného ďábla, který...

»
27. 09. 2017 • chaosteorycz9

Recenze: Project CARS 2

Mám takovou teorii, že recenze jsou jako závody. Jak je člověk začne, rozhodne o tom, jak dopadnou v samém závěru. Pokud mám alespoň trochu pravdu, tak je úplně jedno, co v nejbližších řádcích napíšu, protože bednu neuvidím. A to mám skvělý tým vedený samotnými Slightly Mad Studios a nejmodernější techniku obstaranou systémem Project CARS 2. Jenže zázemí, know-how a šikovné ruce nejsou všechno, když cestu k úspěchu kříží hladová konkurence, nevyzpytatelné počasí a...

»