RECENZE: RiME

Autor: p.a.c.o Publikováno: 19.6.2017, 9:30

Publikováno: 19.6.2017, 9:30

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3258 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Pohádky mají rády snad všechny děti. Není v nich jenom dobro a zlo, ale také třeba místa, kam by se člověk chtěl podívat a občas i nějaké to nadpřirozeno. Ani hráči nejsou výjimkou, protože i oni jsou děti, jenom se trochu změnila hodnota jejich hraček. Navíc právě ve hře můžeme zažít parádní příběh, a ještě u toho třeba trochu procvičit myšlení a uvažování.

Do této kategorie přesně zapadá i RiME, u něhož je pohádkové zpracování patrné na první pohled. Hra je vhodná jak pro velké hráče, tak i pro ty malé. Jednou z jejích předností je fakt, že neobsahuje žádný text ani dialogy. Celou atmosféru dotváří svět, hudební doprovod a zvířecí parťák, kterým je, kupodivu, liška. Navíc hlavní hrdina, chlapec, kterému můžeme říkat, jak chceme, také občas vyloudí nějaký ten zvuk, takže podnětů, ač se to nemusí zdát, člověk dostává celou řadu.

Začátek je správně dramatický, jelikož bouře na moři rozbije naši loď. Díky tomu se probouzíme s pusou od písku na pláži a tím začíná naše dobrodružství. Nečekejte však nějaké vodění za ručičku. Tady máte postavu, támhle je ta divná věž, k níž bude fajn se asi dostat, a to je všechno. Příběh pěkně plyne a jeho průběh opravdu má takovou tajemnou atmosféru, kdy budeme odhalovat, co se kolem děje a kdo je sakra ta postava v červené kápy. Jo a když už jsme u toho, proč my ta liška pomáhá?

Hned na začátku není problém se vydat opačným směrem, než nejspíš pokračuje příběh a začít prozkoumávat svět. Ten se na první pohled tváří jako otevřený, ale je to jenom zdání. Jedná se spíše o otevřenější lineárnější mapy propojené do jednoho celku. Nic to nemění na faktu, že toulání se světem RiME je hodně příjemné, a navíc nás nikdo netlačí do pokračování po příběhové lince. Klidně se můžeme zaposlouchat do parádního soundtracku podpořeného řevem racků nebo šuměním moře.

Cesta k cíli povede skrze jednotlivé lokality. Než je však překonáme, bude třeba zapojit mozek a vyřešit nějaké ty hádanky, jež nás posunou dál. Někde něco poposunete, utrhnete nebo odhodíte a hurá dál. Nechybí ani skoky, přískoky a přelezy, jelikož chlapec je zdatným akrobatem a hned tak něco ho nepřekvapí. Úkolů je celá řada a nudit hned tak nezačnou. Krásně zapadají do krajiny a stylizace, což platí mnohonásobně i pro pasáže odehrávající se pod mořskou hladinou. Jejich následné vyřešení pak určitě potěší, tím spíš, když se pak stane něco úžasného nebo dramatického. Po stránce náročnosti se nejedná o nic extra složitého, protože vše zapadá do světa a úkoly dávají smyl. I bez nějakých obrovských ukazatelů nebo šipek jsem vždy tušil, kam mám běžet a pro vyřešení úkolu se stačilo jenom dobře rozhlédnout a použít osvojenou dovednost nebo zkušenost z předchozího úkolu.

Grafické zpracování je opravdu tak kouzelné, jako vypadá na obrázcích nebo z videí. Všechno je krásně stylizované a na svět je radost pohledět. Některé hádanky jsou založeny na souhře světla a stínů, což je skvělý zážitek sám o sobě. Světlo a tma se mění i v průběhy hry, takže těchto dramaticky podmanivých chvil si užijeme dost. Ani prostředí nejsou monotónní a když už to vypadá, že si budeme užívat jenom to jedno, najednou je tu změna. Celou herní atmosféru víc než skvěle doplňují hudební skladby. Jsou vždy takové, aby přesně navodili tu správnou atmosféru k dění na obrazovce.

Co musím hře vytknout je horší optimalizace. Bohužel je tak nějak jedno, zda se pohybujete nějakým trošku složitějším interiérem, nebo se kocháte výhledem na úžasnou scenérii. V obou případech může nastat situace, kdy je citelně znát pokles FPS. Jinak vše funguje, ovládání je přesné a jiné, než grafické zádrhely jsem ve hře neobjevil. Pro kompletnost recenze se sluší zmínit, že RiME se dá projít za nějakých šest hodin, což na atmosférickou hru s hádankami není vůbec špatné číslo. Při prozkoumávání světa a sbírání obrázků, nákresů a symbolů se dá prý dostat až na deset hodin hratelnosti.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Suma sumárum, toulání po světě RiME a řešení jeho hádanek je skvělý zážitek, který až na kolísavý počet snímků nic moc neruší. Pohádkové dobrodružství, jak se patří, jenž doplňuje nádherná grafika a podmanivý soundtrack. Koupí rozhodně chybu neuděláte.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»