Autor: lindros88cze Publikováno: 23.5.2019, 19:02

Publikováno: 23.5.2019, 19:02

Je autorem 114 článků

Znalci série nejspíše ví, že původní Sniper Elite vyšel v roce 2005 a po dlouhých sedmi letech jej následoval Sniper Elite V2, který byl ovšem jakýmsi restartem značky. Pokračování totiž bylo zasazeno do stejného období i lokací, tedy do dubna a května roku 1945, kdy probíhala bitva o Berlín. Nejspíše právě proto nedostala remaster původního hra, ale až její pokračování.

Poručík Karl Fairburne se tedy ocitá za nepřátelskou linií uprostřed 2. světové války. V ruce má věrnou odstřelovací pušku a opět jde do boje nejen s německou armádou, ale i s vědci raketového programu V-2. Samozřejmě si došlápnete i na samotného Vůdce, protože součástí remasteru je kromě základní hry také vylepšený multiplayer a všechny bonusové mise včetně atentátu na Hitlera.

Pokud jste na Xbox One hráli Sniper Elite III či Sniper Elite 4, budete mít jasnou představu o tom, co vlastně Sniper Elite V2 nabízí. Vaší primární zbraní je samozřejmě odstřelovačka, kdy nic netušící nepřátele sejmete z velké dálky. Při míření je třeba vzít v potaz vzdálenost, gravitaci i sílu a směr větru, ale nebojte, střelba vás bude rozhodně bavit.

Jednak můžete své rány skrýt za zvuky leteckých sirén či zrovna míjejících letadel, ale především je opět součástí rentgenová kamera. Každá vaše parádní střela tak bude odměněna detailním záběrem, jenž zachycuje dráhu kulky a její následnou penetraci lebky, končetin, srdce či jiných orgánů. Případně můžete strefit i granát, který následně samozřejmě exploduje. Nicméně zde schází proslulá střela do slabin, která se objevila až ve třetím díle série.

Když se věci zvrtnout, což samozřejmě není nic neobvyklého, Fairburne je taktéž vybaven poloautomatickou zbraní a pistolí s tlumičem, které oceníte, zvláště když dojde na akci ve stísněných prostorách. Ostatní vybavení pak můžete použít ke zmatení nepřátel, abyste získali moment překvapení a mohli se opět dát do odstřelovačské práce. K ruce bude mít výbušniny jako pozemní miny či nástražné dráty s granátem, které lze umístit na zjevných místech, ale i na padlých tělech nepřátel.

Ačkoliv už poslední dva díly série spoléhají na otevřenější svět, každá z jedenácti hlavních misí Sniper Elite V2 je velmi lineární. Nesmíme zapomínat, že hra samotná už je starší a pokud jste si zvykli na design misí z novějších her, může pro vás být hraní remasteru i frustrující. Občas se totiž prostě nevyhnete tomu, aby vás neobjevili, což se může stát velmi snadno, zvláště když se nepřátelé nečekaně objeví jen kousek od vás a zrovna když jste vidět.

Zastaralost herních mechanik je tedy jasná, což naštěstí nelze říci o jejím vizuálním zpracování. Nicméně od remasteru bychom ani nic jiného nečekali. Hra vypadá skvěle, zvláště na konzoli Xbox One X, na níž běží ve 4K. Můžete ale také upřednostnit plynulost a přepnout na 60 snímků za sekundu (fps).

7

Remaster Sniper Elite V2 se dobře hraje, i tak vypadá, takže můžeme říci, že se vydařil. Hra samotná je pořád zábavná, ovšem v dnešní době už působí zastarale, ať už herními mechanismy, lineárností či nešikovně rozmístěnými záchytnými body. Pokud tedy patříte mezi nováčky série, doporučili bychom spíše pozdější díly série, ale poté už se můžete jako ostřílení odstřelovači vrátit do minulosti, zatímco ostatní se jistě rádi svezou na vlně nostalgie.

»
25. 06. 2019 • tonyskate4

RECENZE: Irony Curtain: From Matryoshka with Love

Asi to nebude poprvé a nejspíše ani naposledy, co na našem webu budeme psát, že tradičních adventur není nikdy dost. Na počítačích to ještě ujde, ale na konzolích žánr point-and-click moc nefrčí. Právě proto jsme s nadšením skočili po satirické adventuře Irony Curtain: From Matryoshka with Love, která si dělá legraci nejen ze železné opony, ale i z celého komunismu.

»
11. 06. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: MotoGP 19

Motocyklová sezóna začíná, a to jak skutečná, tak prestižní seriál MotoGP. Motorky v posledních letech získávají na oblibě i proto, že Formule 1 pro někoho může ztrácet své kouzlo, jelikož v ní dominují stále ti samí a v průběhu závodů se toho na trati moc neděje z důvodu šetření paliva nebo pneumatik. Ve virtuálním světě je situace opačná, protože Codemasters ukázali, jak se má pracovat se značkou Formule 1, kdežto Milestone se svým MotoGP...

»
08. 06. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Cook, Serve, Delicious! 2!!

Ne jenom hraním, živ je člověk. Abychom mohli spokojeně hrát, je dobré se předtím pěkně najíst, protože jinak se musí odbíhat a shánět něco k snědku. Člověk se ale poté nemůže plně soustředit na hraní a přichází o dokonalé a duchaplné herní zážitky. Hry se v posledních letech věnují lecjakým činnostem běžného života a ani vaření jídla nechybí. Následující hru jsem si na recenzi vybral hlavně proto, že podobný styl mám moc...

»
07. 06. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Warhammer: Chaosbane

Řada příznivců už určitě delší dobu touží po akční RPG z fantasy světa Warhammeru. Pokud patříte mezi ně, konečně jste se dočkali. Možná jste z upoutávek sami poznali, že tvůrci se hodně inspirovali klasikami tohoto izometrického žánru, a to samozřejmě včetně Diabla. Výsledek je ovšem všelijaký, jelikož základ je slušný a třeba poslouží k dalším hrám, ovšem schází pestrost a postupně se více a více vyskytuje repetetivnost, kterou pocítí především veteráni žánru.

»
29. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: American Fugitive

Jó, americký venkov. Místo hodné obdivu, jehož tempo udávají domácí pálenka, silné káry a dobytek táhnoucí pastvinou. Rozvětvené rodinné klany dávají naději, že první milostné zkušenosti přijdou od sestřenice. Na zadním sedadle Buicku, kde už před léty trénoval fotřík s tetou. Kriminalita vlastně neexistuje. Po sebevraždě zákoníku práce ve skartovačce, je totiž největším zločineckým celkem policejní sbor. Na druhou stranu má dobré tarify a podporuje drobné podnikatele v jejich trestné činnosti. Obchody...

»
26. 05. 2019 • CryLineT2

»