Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Autor: japo Publikováno: 8.6.2021, 21:39

Publikováno: 8.6.2021, 21:39

Sociální sítě

O autorovi

japo

Je autorem 9 článků

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně přeložit jako „zábava s pocitem provinění“.  Nicméně předposlední a poslední počin, Ghost Warrior Contracts, mají přeci jen vyšší ambice, a zdá se, že se City Interactive podařilo posunout laťku kvalitativní úrovně z C- na velmi slušných B+. Také už se nejedná o nějaké malé polské studio, jako v jejich začátcích v roce 2008, kdy vytvořili první počin Sniper: Art of Victory.

Sniperské hry budou vždy o nějakém kompromisu mezi realitou a zábavností. Největší zábavu by měla přinášet dobře odvedené mechanika střelby na velkou vzdálenost, přičemž zásah cíle by neměl být arkádově snadný, ale ideálně by měl hráči přinést uspokojení v podobě dobře odvedené sniperské práce, mimo jiné pomocí vhodně zvoleného náměru, odpovídajícímu vzdálenosti cíle, precizní kalkulace s povětrnostními podmínkami a při střelbě na opravdu velké vzdálenosti i s kalkulací tzv. Coriolisova efektu – působení zemské rotace na přímočaře se pohybující objekty. Contracts 2 umožňuje nastavení obtížnosti hry jak pro začátečníky, kdy se hráči zobrazuje červená tečka, ozačující kam máte mířit, abyste zasáhli vzdálený cíl, až po vyšší obtížnosti, kdy musíte náměry vzdálenosti a korekce větru provádět ručně.

Sniperské mise jsou ve hře rozděleny na dva různé typy kontraktů: Klasické a Long Shot. Zatímco v klasických kontraktech je odstřelovačka jen další zbraní v arzenálu, a jste velmi často nuceni bojovat spíše klasickými zbraněmi na kratší vzdálenosti, tak Long Shot mise jsou spíše tím pravým kořením hry. Jedná se obvykle o obrovské levely, ve kterých si najdete perfektní sniperskou pozici a z ní ostřelujete na velké vzdálenosti. Často je nejdříve nutné přilákat cíl do lokace, odkud je zásah jistotou. Při úspěšném zásahu jste často odměněni „Kill Cam“ záběrem, kdy kamera sleduje rotující kulku až k obvykle velmi krvavému finále, kdy vstupem do protivníkova těla na něm napáchá nevratnou škodu. Kill Cam je dobře zpracován, ale myslím, že Sniper Elite 4 ho měl ještě o trošku šťavnatější.

Obecně slabší stránkou hry jsou souboje na blízko, kterým nepomáhá i poměrně špatná umělá inteligence nepřátel a zároveň v některých misích je hloupých nepřátel takové množství, že přichází ke slovu i slabá úroveň zdraví hlavní postavy – zřejmě asi pokus o vyšší realističnost hry. Setkal jsem se také s až komickými bugy ve skriptování umělé inteligence, kdy nezafungoval určitý spouštěč akce, a díky tomu zůstali sedět čtyři vojáci v ozbrojeném autě, a nechali se jeden po druhém odpravit z metrové vzdálenosti, aniž by na mě jakkoliv zareagovali. Na úrovni AI je potřeba ještě zapracovat obecně, s důrazem na odstranění takovýchto ostudných bugů.

K dispozici máte kromě poměrně obsáhlého arsenálu zbraní a speciálního střeliva pro sniperku také různé „gadgety“, neboli česky řečeno technické vychytávky. Mezi zajímavější patří například malý dron, který může sloužit jak k výzvědným, tak i záškodnickým účelům, můžete s ním například i hacknout bezpečnostní systémy. Dalším užitečnou pomůckou je pak samostřílná puška, která po instalaci tlumiče dokáže velmi efektivně likvidovat označené nepřátele i na velkou vzdálenost.

Silnou stránkou hry je také cit pro detail, který já považuji za silnou stránku východních vývojářů obecně (Rusové, Poláci, Češi). I když nejsou ve hře přímo licencované zbraně, tak tyto jsou nádherně a do detailu vymodelovány. Také prostředí levelů je nádherné – veškeré textury objektů jsou opravdu v extrémně vysokém rozlišení – Cryengine cení zoubky i po letech. Polští grafici a vývojáři se nemají v tomto ohledu za co stydět. Po posledním patchi také proběhla optimalizace výkonu hry, kdy alespoň na Xbox Series X hra chodí svižně v režimu preference výkonu – ovšem bohužel na úkor snížení rozlišení, ve 4K hra chodí 30 snímků za vteřinu s odřenýma ušima. Přeci jen je vidět, že tvrdé jádro polských vývojářů je zaměřeno spíše na tvorbu pro PC. Pokud se ale smíříte s nižším rozlišením, i tak vypadá hra velmi nadpůrměrně a opravdu se nemá za co stydět v tomto směru. Nahrávací časy jsou určitě kratší než u klasického pevného disku, ale rozhodně nejsou otázkou do deseti vteřin, jako u moderních špičkových enginů A+++ her. Velkým plusem pro české hráče je pak kvalitní lokalizace veškerých textů.

 

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Ačkoliv se podařilo jednoznačně CI Games dostat se svými hrami do vyšší ligy, na tu nejvyšší to ještě bohužel nestačí. Aby tomu tak bylo, museli by polští borci zamakat téměř na všech stránkách hry – vylepšit hratelnost, zejména v některých klasických misích a bojích na blízko, odladit bugy v umělé inteligenci a také maximálně využít výkonu herních konzolí, kterého je v nové generaci více než dost. Naopak musím vyzdvihnout detailní práci grafiků a zábavnost některých kontraktů Long Shot – ty jsou sniperským kořením hry, které vás bude bavit. Škoda jen té "housky", kterou se musí hráč prokousat ke šťavnatému hernímu "masíčku".
20. 10. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Bus Simulator 21

I ty se můžeš stát řidičem autobusu. Tak nějak by se dala charakterizovat situace v mnoha městech, protože lidí ochotných vykonávat tuto profesi se stále nedostává. Polemizovat o tom, proč tomu tak je, rozhodně nebude náplní následujících řádků. I když se řízením autobusů to souviset bude. Jsou to už dva roky od doby, co na konzolích vyšel Bus Simulator. Přijde mi to jako včera, kdy jsem se na hru opravdu těšil,...

»
18. 10. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: In Sound Mind

Hororový žánr je obtížný na kvalitní zpracování jak u filmů, tak u her. Vytvořit několik primitivních lekaček umí i podprůměrný scénárista, ale stvořit tíživou atmosféru, která vás nenechá ani na chvíli vydechnout, nezvládne jen tak někdo. Do které kategorie spadá hororová adventura In Sound Mind?

»
17. 10. 2021 • SeedarCZ0

RECENZE: FIFA 22

FIFA 22 – fotbal nové generace konečně dorazil! Ano, přátelé od zeleného pažitu, letos už konečně můžeme říct, že se jedná vskutku o fotbal hodný tohoto titulu. Ať už se bavíme o grafické stránce, či zpracování fyzických parametrů, všechno šlo v tomto ročníku o velký krok kupředu. Naprosto ve všech ohledech.

»
14. 10. 2021 • HusekD0

RECENZE: Insurgency: Sandstorm

Hráči akčních her mají na výběr z nepřeberného množství titulů. Pokud se zaměříme na online hraní, tak zde máme hlavní favority v titulech jako Call of Duty, Battlefield, nebo například Apex. Všechny tyto moderní hry jsou zaměřené na široké publikum a to sebou přináší nepříjemný nešvar. Aby se zavděčili co nejvíce hráčům, tak vývojáři své tituly zbytečně ulehčují. U střelby jen stěží narazíte na recoil, UI celé hry bývá přeplácané všemožnými...

»
10. 10. 2021 • HusekD0

RECENZE: Death’s Door

Vrány byly odjakživa symbolizovány jako zvířata, která se pohybují v blízkosti smrti. Ve hře Deaths Door šli vývojáři ze studia Acid Nerve ještě o krůček dál a udělali z vrány samotného smrťáka.  Není to pro vaši postavu nic výjimečného. Je to jen každodenní rutinní práce, u které nepočítáte s žádnými komplikacemi. Začátek vaší cesty se line v pochmurné, až noirové atmosféře. Přicházíte do práce za doprovodu krásné klavírní hudby a než se stihnete rozkoukat,...

»
06. 10. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Far Cry 6

Jedno je jisté. Ubisoft si svým rozhodnutím zrušit české lokalizace u her mnoho fanoušků nezískal. Spíš bych řekl, že hráče ztratil. Nicméně v celosvětovém měřítku ho to asi moc netrápí, protože situace se zatím nemění. A je to docela škoda, protože vydání další z jeho nejoblíbenějších sérií, je tady. Na mysli máme samozřejmě bláznivou akční jízdu Far Cry, která se na naše obrazovky vrací v rámci šestého dílu, nepočítáme-li odbočku New Dawn.

»
04. 10. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: World War Z: Aftermath

Vydávat důležité rozšíření pro akční kooperační střílečku, když před pár týdny nastoupili vetřelci a na obzoru je Back 4 Blood, to chce hodně silné prášky proti pomatenosti. Anebo velkou jistotu, že hráči si najdou cestu k tomu lepšímu. Že nechají vesmírné parazity ladem méně náročným kolegům a že nebudou chtít čekat na duchovního nástupce Left 4 Dead, s nímž se táhnou i velká očekávání. A ano, World War Z si sebejistotu může dovolit.

»
04. 10. 2021 • HusekD0

RECENZE: Tails of Iron

Krysy měli v dřívějších dobách velmi těžký život. Chyběl jim vůdce, řád a pevně dané zákony. Kvůli této rozpolcenosti čelili krysí obyvatelé neustálým útokům žabích nájezdníků. Nešlo s tímto strachem žít věčně, a proto se rozhodl povstat nový vůdce pod jménem Rattus. Podařilo se mu sjednotit veškeré krysí obyvatele a společnou silou zahnali žabí okupanty do ústraní. Po tomto slavném vítězství se stal Rattus prvním králem krysí říše. Země pod jeho vládou...

»