Recenze: Spintires: MudRunner – American Wilds

Publikováno: 28.10.2018, 13:53

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3374 článků

Jak tráví čas bratranec Ivan, když zrovna nekoštuje nové zásoby domácího destilátu, už víme. Ruská příroda nám před dávnější dobou výrazně připomněla, že sebelepší stroj je tak dobrý, jak zkušený je jeho řidič. Teď je čas nakouknout do pracovní směny strýčka Boba. I on si podniká obklopený divočinou, jen na opačném konci planety a s mnohem lepším obsahem garáže. Na rozdíl od ruského kolegy, on popíjí archivní Tennessee whiskey a koně kočíruje výhradně s licencí.

Oficiální dodatky jsou jedinou cestou, jak se my, konzoloví hráči, můžeme dostat k novému obsahu. Zatímco na PC brázdí terén vše, co má kola, my se plahočíme bahnem s rezavou plechovkou, která vzdáleně připomíná produkci bývalého východního bloku. Ne, že bych nějak bazíroval na licencích, zejména ne na vozy z éry sovětského svazu, ale jakmile přeprava dřeva opouští asijský kontinent, začíná být vidina reálných vozů skutečně lákavá. Toho si nejspíš byli vědomi i autoři a pro rozšíření American Wilds sehnali hned sedm zámořských klasik.

Kategorii Scout obsadily vozy Ford F150, Chevrolet Blazer a Hummer H1. S klidným svědomím tyto modely označím za kultovní. Hummer je mezi terénními auty doslova superstar a Blazer ukázal přednosti například v Komandu, kde ho Arnold Schwarzenegger pustil z kopce. Ve Spintires bych to rozhodně nezkoušel, protože třída Scout je průzkumná a příliš nevydrží. Zároveň plní funkci balíčku poslední záchrany, když odpálíte motor nebo vycucnete nádrž do sucha. Fanoušci starých amerických trucků budou dobře znát trojici silničních tahačů, kterou zastupují Freightliner FLD 120, Chevrolet Bison a Ford LTL9000. Výběr uzavírá těžká technika s pohonem všech kol, kam patří dva nelicencované nakladače K-9000 Forwarder, K-8400 Skidder a dravý Western Star 6900XD.

Kamiony se plouží po dvou nových mapách. Předobrazem byly kraje států Montana a Severní Dakota. Jelikož státy spolu sousedí, velký rozdíl mezi nimi není. Na první pohled. Až když opustíte pohodlí zpevněných cest, poznáte jejich pravý charakter. Jedna lokace ráda topí nápravy v močálech, druhá má kopcovitější terén s úzkými cestami a četnými srázy. Nabídkou úkolů se nijak neliší od původní hry, tudíž se opět budete mořit s těžkými kládami, cisternami a díly, otevírajícími garáže. Snadná cesta ke splnění úkolů neexistuje. Cesta po silnici se možná jeví rychlejší, ale kvůli ní sjedete pro náklad do toho nejhoršího terénu. Naopak, uvážlivá túra lesní cestou může být ve výsledku tím pravým naftovým.

A vlastně v tom spočívá celé kouzlo American Wilds. Není příliš velké umění zapojit do roboty Western Star, a na menší ložnou plochu automaticky uložit „trojky“ klády. Sice pojedete víckrát, ale máte jistotu, že se náklaďák všude vyhrabe. Nechte ale červeného ďábla v garáži a zkuste pilu zásobit obyčejným tahačem. Všechny tři se zahrabávají už s roličkou dvouvrstvého toaletního papíru na palubce, natož s dlouhými „šestkami“ za zády. Pokud si dřevo i sami naložíte, čeká vás práce minimálně na tři až čtyři hodiny. Spíše ji ale ani nedokončíte, protože hnané zadní nápravy dělají drahoty při sebemenším nátlaku.

Mírné stoupání, podmáčená cesta a průměrná rychlost mimo rozlišovací schopnosti rychloměru. Už se chystám pořádně nadechnout, však do vrcholu zbývá pár centimetrů. V tom dostane ukazováček tik, náprava plnou dávku výkonu a neštěstí je na světě. Smutně koukám, jak se několikatunový kolos pomalu sune zpět a přemýšlím, jak na úzkou trasu dopravím záchranou gardu. Svět Spintires není spravedlivý a přímo se vyžívá v trestání neuvážených rozhodnutí. Ať je za volantem Ivan nebo Bob.

Po příchodu konzole Xbox One X obdržela hra podporou 4K a musím říct, že vypadá výborně. Mnohem lépe vynikne omšelá atmosféra, která je pro titul jakousi poznávací značkou. Vadí mi jen horší ostření vzdálenějších objektů. Při pohybu se nepříjemně rozmazávají, což oku příliš nelahodí. Doufal jsem, že s licencovanými stroji dorazí i originální interiéry, ale byl to jen zbožný sen. Palubní desky nadále připomínají papírové atrapy a jen masochista na ně vydrží koukat déle než pět sekund. Vylepšená se mi jeví kamera. Lépe se s ní manipuluje a mnohem méně přichází do konfliktu s prostředím. Přesto je manipulace s navijákem občas ďábelským trestem, a to zejména v oblasti nákladu. Plynulost je dobrá a kdyby ji občas nenarušilo dočítání, bylo by vše v nejlepším pořádku.

Spintires jsou ukázkovým příkladem hry, která dokáže žít léta jen díky přidávání nového obsahu. Nač nový díl, když stačí dodat další mapy, výzvy, pár náklaďáků a vše doprovodit novou kolekcí kompletního obsahu. Pokud jste skvělý terénní simulátor nekoupili do teď, American Wilds vás k tomu asi nepřimějí. Hru nijak nemění, pouze rozšiřují původní nabídku. Jsou tak jasnou koupí pro stávající majitele. Ti nejvíce ocení licencované vozy a terén, který klame tělem na každém centimetru čtverečním.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Když už nemáme na konzolích pořádný simulátor kamionové přepravy, musíme být vděční alespoň za drobné záblesky v dálce. American Wilds velice dobře pokračují v dobrém jméně značky, která hráče učí využít výkon vozů s citem a rozvahou. A ať si to přiznáte nebo ne, s licencemi je hraní přeci jen o trochu hodnotnější. Opět zamrzí hnusné interiéry. Ty naprosto eliminují hraní z vlastního pohledu. A i když je kamera poslušnější, stejně vás příležitostně dožene k šílenství.
04. 10. 2024 • japo0

Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster

Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...

»
03. 10. 2024 • Pavel Dandy0

Recenze FrostPunk 2

Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...

»
02. 10. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions

Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...

»
01. 10. 2024 • nightwolfcz0

Recenze EA Sports FC 25

Minulý rok skončilo dlouholeté partnerství s FIFA, hra přišla o svůj tradiční název a EA se rozhodlo ho pojmenovat jednoduše, EA Sports FC. Loňský díl přinesl inovaci v oblastech herních módů, grafice a některých prvků hratelnosti.

»
30. 09. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The House of Da Vinci 3

Umělec a badatel, který se pro mnohé stal synonymem renesance, měl jistě i spoustu koníčků a zálib, jejichž náplň už navždy zůstane střežena minulostí. O mnohém by možná mohly vyprávět stěny jeho příbytku, kde docházelo ke zrodu geniálních myšlenek a dalším jiným aktivitám. Peprné historky nechme bulvárním kamelotům 15. století a místo toho se věnujme třetímu výletu do světa hádanek, v němž je Leonardo průvodcem a zároveň ústředním artefaktem obdivu. A...

»
29. 09. 2024 • japo0

Recenze: MindSeize

Kvalitních her speciálního plošinovkového žánru „Metroidvania“ není nikdy dost, takže můžeme být rádi, že je na nás vývojáři chrlí i v moderní době. Koncept 2D plošinovky s drobnými rpg prvky v podobě vylepšování postavy a zbraní, nápaditým designem levelů a rozmanitými nepřáteli s třešničkou na dortu v podobě vychytaných boss fightů, jak se zdá, má stále co říci i modernímu hráči. Dovolím-li si lehce sklouznut k obvyklému videohernímu recenznímu klišé,...

»
23. 09. 2024 • Pavel Dandy0

Recenze: Ara: History Untold

Pohled do historie si dnes uděláme s novinkou Ara: History Untold, která hned v den vydání je součástí Xbox Game Passu a je potřeba zdůraznit, že POUZE na PC. Možná si říkáte, proč o tom píšu na XboxWebu, ale vysvětlení je jednoduché. Rádi bychom na našem webu rozjeli kompletní informace o značce Xbox, dočkáte se tak informací i o PC Game Passu. Ale nyní už se pojďme podívat na hru, která nám...

»
22. 09. 2024 • Daniel IceFoxCZ0

Recenze: Selfloss

Přátelé, 13.9.2024 nám v obchodu xboxu přistál takový malý, drobný titul s názvem Selfloss. Z počátku jsem jsi řekl do čeho jsem se to uvrtal, jelikož jsem převážně hráč FPS, RPG a Survival žánrů. Ale v den kdy nám přišel na svět Selfloss, jsem si ráno udělal čaj, a protože venku pršelo, tak jsem si sedl k Xboxu a s velkou nejistotou zapl hru. To, co následovalo cca 5 hodin...

»