Recenze: Spintires: MudRunner – American Wilds

Publikováno: 28.10.2018, 13:53

Sociální sítě

O autorovi

chaosteorycz

chaosteorycz

Je autorem 1892 článků

Jak tráví čas bratranec Ivan, když zrovna nekoštuje nové zásoby domácího destilátu, už víme. Ruská příroda nám před dávnější dobou výrazně připomněla, že sebelepší stroj je tak dobrý, jak zkušený je jeho řidič. Teď je čas nakouknout do pracovní směny strýčka Boba. I on si podniká obklopený divočinou, jen na opačném konci planety a s mnohem lepším obsahem garáže. Na rozdíl od ruského kolegy, on popíjí archivní Tennessee whiskey a koně kočíruje výhradně s licencí.

Oficiální dodatky jsou jedinou cestou, jak se my, konzoloví hráči, můžeme dostat k novému obsahu. Zatímco na PC brázdí terén vše, co má kola, my se plahočíme bahnem s rezavou plechovkou, která vzdáleně připomíná produkci bývalého východního bloku. Ne, že bych nějak bazíroval na licencích, zejména ne na vozy z éry sovětského svazu, ale jakmile přeprava dřeva opouští asijský kontinent, začíná být vidina reálných vozů skutečně lákavá. Toho si nejspíš byli vědomi i autoři a pro rozšíření American Wilds sehnali hned sedm zámořských klasik.

Kategorii Scout obsadily vozy Ford F150, Chevrolet Blazer a Hummer H1. S klidným svědomím tyto modely označím za kultovní. Hummer je mezi terénními auty doslova superstar a Blazer ukázal přednosti například v Komandu, kde ho Arnold Schwarzenegger pustil z kopce. Ve Spintires bych to rozhodně nezkoušel, protože třída Scout je průzkumná a příliš nevydrží. Zároveň plní funkci balíčku poslední záchrany, když odpálíte motor nebo vycucnete nádrž do sucha. Fanoušci starých amerických trucků budou dobře znát trojici silničních tahačů, kterou zastupují Freightliner FLD 120, Chevrolet Bison a Ford LTL9000. Výběr uzavírá těžká technika s pohonem všech kol, kam patří dva nelicencované nakladače K-9000 Forwarder, K-8400 Skidder a dravý Western Star 6900XD.

Kamiony se plouží po dvou nových mapách. Předobrazem byly kraje států Montana a Severní Dakota. Jelikož státy spolu sousedí, velký rozdíl mezi nimi není. Na první pohled. Až když opustíte pohodlí zpevněných cest, poznáte jejich pravý charakter. Jedna lokace ráda topí nápravy v močálech, druhá má kopcovitější terén s úzkými cestami a četnými srázy. Nabídkou úkolů se nijak neliší od původní hry, tudíž se opět budete mořit s těžkými kládami, cisternami a díly, otevírajícími garáže. Snadná cesta ke splnění úkolů neexistuje. Cesta po silnici se možná jeví rychlejší, ale kvůli ní sjedete pro náklad do toho nejhoršího terénu. Naopak, uvážlivá túra lesní cestou může být ve výsledku tím pravým naftovým.

A vlastně v tom spočívá celé kouzlo American Wilds. Není příliš velké umění zapojit do roboty Western Star, a na menší ložnou plochu automaticky uložit „trojky“ klády. Sice pojedete víckrát, ale máte jistotu, že se náklaďák všude vyhrabe. Nechte ale červeného ďábla v garáži a zkuste pilu zásobit obyčejným tahačem. Všechny tři se zahrabávají už s roličkou dvouvrstvého toaletního papíru na palubce, natož s dlouhými „šestkami“ za zády. Pokud si dřevo i sami naložíte, čeká vás práce minimálně na tři až čtyři hodiny. Spíše ji ale ani nedokončíte, protože hnané zadní nápravy dělají drahoty při sebemenším nátlaku.

Mírné stoupání, podmáčená cesta a průměrná rychlost mimo rozlišovací schopnosti rychloměru. Už se chystám pořádně nadechnout, však do vrcholu zbývá pár centimetrů. V tom dostane ukazováček tik, náprava plnou dávku výkonu a neštěstí je na světě. Smutně koukám, jak se několikatunový kolos pomalu sune zpět a přemýšlím, jak na úzkou trasu dopravím záchranou gardu. Svět Spintires není spravedlivý a přímo se vyžívá v trestání neuvážených rozhodnutí. Ať je za volantem Ivan nebo Bob.

Po příchodu konzole Xbox One X obdržela hra podporou 4K a musím říct, že vypadá výborně. Mnohem lépe vynikne omšelá atmosféra, která je pro titul jakousi poznávací značkou. Vadí mi jen horší ostření vzdálenějších objektů. Při pohybu se nepříjemně rozmazávají, což oku příliš nelahodí. Doufal jsem, že s licencovanými stroji dorazí i originální interiéry, ale byl to jen zbožný sen. Palubní desky nadále připomínají papírové atrapy a jen masochista na ně vydrží koukat déle než pět sekund. Vylepšená se mi jeví kamera. Lépe se s ní manipuluje a mnohem méně přichází do konfliktu s prostředím. Přesto je manipulace s navijákem občas ďábelským trestem, a to zejména v oblasti nákladu. Plynulost je dobrá a kdyby ji občas nenarušilo dočítání, bylo by vše v nejlepším pořádku.

Spintires jsou ukázkovým příkladem hry, která dokáže žít léta jen díky přidávání nového obsahu. Nač nový díl, když stačí dodat další mapy, výzvy, pár náklaďáků a vše doprovodit novou kolekcí kompletního obsahu. Pokud jste skvělý terénní simulátor nekoupili do teď, American Wilds vás k tomu asi nepřimějí. Hru nijak nemění, pouze rozšiřují původní nabídku. Jsou tak jasnou koupí pro stávající majitele. Ti nejvíce ocení licencované vozy a terén, který klame tělem na každém centimetru čtverečním.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Když už nemáme na konzolích pořádný simulátor kamionové přepravy, musíme být vděční alespoň za drobné záblesky v dálce. American Wilds velice dobře pokračují v dobrém jméně značky, která hráče učí využít výkon vozů s citem a rozvahou. A ať si to přiznáte nebo ne, s licencemi je hraní přeci jen o trochu hodnotnější. Opět zamrzí hnusné interiéry. Ty naprosto eliminují hraní z vlastního pohledu. A i když je kamera poslušnější, stejně vás příležitostně dožene k šílenství.
18. 01. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Ace Combat 7: Skies Unknown

Nejdříve chtěl člověk umět létat jako pták, aby se mohl vydat do oblak. Přes balóny a první letadla jsme se dostali až k dnešním moderním strojům, jejichž bojové a letové vlastnosti jsou úžasné. O to smutnější je fakt, že her s leteckou tématikou je jako šafránu. Přitom hlad po tomto žánru rozhodně je, takže každá další oznámená hra je očekávána nemalou enklávou virtuálních pilotů, kteří jenom čekají, až budou moct usednout do...

»
14. 12. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: The Council

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si...

»
12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Jagged Alliance: Rage!

Vytahovat na světlo staré značky je stejně moderní, jako nosit brýle a kšandy po dědovi a hrát si na hipstera. Dle hesla: „Když to nejde zremasterovat, udělej další díl“, dostáváme opětovně série, jejichž existence byla už dávno součástí minulosti. A zcela právem, protože v posledních podobách dokázaly sami sebe dostat do slepé uličky.

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: RIDE 3

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Darksiders III

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Achtung! Cthulhu Tactics

Kdykoliv se Němci zapletou s okultismem, smrdí to sírou nebo pořádně nevrlými démony. Že byl Hitler přinejmenším fascinován magií a vším, co by mohlo z onoho či jiného světa pomoci jeho armádě k vyhraní války, je známým faktem. Však spousta her, filmů a komiksů s tímto motivem pracuje. Jenže co kdyby Lovecraft nebyl jen skvělý fantasta, ale také spisovatel popisující skutečný kult a reálná monstra? Pak by válečné fronty možná páchly rybinou.

»