Recenze: Spintires: MudRunner – American Wilds

Publikováno: 28.10.2018, 13:53

Sociální sítě

O autorovi

chaosteorycz

chaosteorycz

Je autorem 1786 článků

Jak tráví čas bratranec Ivan, když zrovna nekoštuje nové zásoby domácího destilátu, už víme. Ruská příroda nám před dávnější dobou výrazně připomněla, že sebelepší stroj je tak dobrý, jak zkušený je jeho řidič. Teď je čas nakouknout do pracovní směny strýčka Boba. I on si podniká obklopený divočinou, jen na opačném konci planety a s mnohem lepším obsahem garáže. Na rozdíl od ruského kolegy, on popíjí archivní Tennessee whiskey a koně kočíruje výhradně s licencí.

Oficiální dodatky jsou jedinou cestou, jak se my, konzoloví hráči, můžeme dostat k novému obsahu. Zatímco na PC brázdí terén vše, co má kola, my se plahočíme bahnem s rezavou plechovkou, která vzdáleně připomíná produkci bývalého východního bloku. Ne, že bych nějak bazíroval na licencích, zejména ne na vozy z éry sovětského svazu, ale jakmile přeprava dřeva opouští asijský kontinent, začíná být vidina reálných vozů skutečně lákavá. Toho si nejspíš byli vědomi i autoři a pro rozšíření American Wilds sehnali hned sedm zámořských klasik.

Kategorii Scout obsadily vozy Ford F150, Chevrolet Blazer a Hummer H1. S klidným svědomím tyto modely označím za kultovní. Hummer je mezi terénními auty doslova superstar a Blazer ukázal přednosti například v Komandu, kde ho Arnold Schwarzenegger pustil z kopce. Ve Spintires bych to rozhodně nezkoušel, protože třída Scout je průzkumná a příliš nevydrží. Zároveň plní funkci balíčku poslední záchrany, když odpálíte motor nebo vycucnete nádrž do sucha. Fanoušci starých amerických trucků budou dobře znát trojici silničních tahačů, kterou zastupují Freightliner FLD 120, Chevrolet Bison a Ford LTL9000. Výběr uzavírá těžká technika s pohonem všech kol, kam patří dva nelicencované nakladače K-9000 Forwarder, K-8400 Skidder a dravý Western Star 6900XD.

Kamiony se plouží po dvou nových mapách. Předobrazem byly kraje států Montana a Severní Dakota. Jelikož státy spolu sousedí, velký rozdíl mezi nimi není. Na první pohled. Až když opustíte pohodlí zpevněných cest, poznáte jejich pravý charakter. Jedna lokace ráda topí nápravy v močálech, druhá má kopcovitější terén s úzkými cestami a četnými srázy. Nabídkou úkolů se nijak neliší od původní hry, tudíž se opět budete mořit s těžkými kládami, cisternami a díly, otevírajícími garáže. Snadná cesta ke splnění úkolů neexistuje. Cesta po silnici se možná jeví rychlejší, ale kvůli ní sjedete pro náklad do toho nejhoršího terénu. Naopak, uvážlivá túra lesní cestou může být ve výsledku tím pravým naftovým.

A vlastně v tom spočívá celé kouzlo American Wilds. Není příliš velké umění zapojit do roboty Western Star, a na menší ložnou plochu automaticky uložit „trojky“ klády. Sice pojedete víckrát, ale máte jistotu, že se náklaďák všude vyhrabe. Nechte ale červeného ďábla v garáži a zkuste pilu zásobit obyčejným tahačem. Všechny tři se zahrabávají už s roličkou dvouvrstvého toaletního papíru na palubce, natož s dlouhými „šestkami“ za zády. Pokud si dřevo i sami naložíte, čeká vás práce minimálně na tři až čtyři hodiny. Spíše ji ale ani nedokončíte, protože hnané zadní nápravy dělají drahoty při sebemenším nátlaku.

Mírné stoupání, podmáčená cesta a průměrná rychlost mimo rozlišovací schopnosti rychloměru. Už se chystám pořádně nadechnout, však do vrcholu zbývá pár centimetrů. V tom dostane ukazováček tik, náprava plnou dávku výkonu a neštěstí je na světě. Smutně koukám, jak se několikatunový kolos pomalu sune zpět a přemýšlím, jak na úzkou trasu dopravím záchranou gardu. Svět Spintires není spravedlivý a přímo se vyžívá v trestání neuvážených rozhodnutí. Ať je za volantem Ivan nebo Bob.

Po příchodu konzole Xbox One X obdržela hra podporou 4K a musím říct, že vypadá výborně. Mnohem lépe vynikne omšelá atmosféra, která je pro titul jakousi poznávací značkou. Vadí mi jen horší ostření vzdálenějších objektů. Při pohybu se nepříjemně rozmazávají, což oku příliš nelahodí. Doufal jsem, že s licencovanými stroji dorazí i originální interiéry, ale byl to jen zbožný sen. Palubní desky nadále připomínají papírové atrapy a jen masochista na ně vydrží koukat déle než pět sekund. Vylepšená se mi jeví kamera. Lépe se s ní manipuluje a mnohem méně přichází do konfliktu s prostředím. Přesto je manipulace s navijákem občas ďábelským trestem, a to zejména v oblasti nákladu. Plynulost je dobrá a kdyby ji občas nenarušilo dočítání, bylo by vše v nejlepším pořádku.

Spintires jsou ukázkovým příkladem hry, která dokáže žít léta jen díky přidávání nového obsahu. Nač nový díl, když stačí dodat další mapy, výzvy, pár náklaďáků a vše doprovodit novou kolekcí kompletního obsahu. Pokud jste skvělý terénní simulátor nekoupili do teď, American Wilds vás k tomu asi nepřimějí. Hru nijak nemění, pouze rozšiřují původní nabídku. Jsou tak jasnou koupí pro stávající majitele. Ti nejvíce ocení licencované vozy a terén, který klame tělem na každém centimetru čtverečním.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Když už nemáme na konzolích pořádný simulátor kamionové přepravy, musíme být vděční alespoň za drobné záblesky v dálce. American Wilds velice dobře pokračují v dobrém jméně značky, která hráče učí využít výkon vozů s citem a rozvahou. A ať si to přiznáte nebo ne, s licencemi je hraní přeci jen o trochu hodnotnější. Opět zamrzí hnusné interiéry. Ty naprosto eliminují hraní z vlastního pohledu. A i když je kamera poslušnější, stejně vás příležitostně dožene k šílenství.
14. 11. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: LEGO Harry Potter Collection

Kolekce her LEGO Harry Potter konečně dorazila na Xbox One a jak asi tušíte, jedná se o zábavný remaster, i když mohl být daleko ambicióznější. Tvůrci totiž měli více než dost času, si s kolekcí pohrát, ovšem na hrách LEGO Harry Potter: Years 1-4 (2010) a LEGO Harry Potter: Years 5-7 (2011) se nic nezměnilo.

»
13. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Super Pixel Racers

Závodníci měli v herním světě vždycky dobrou pozici, protože o závodní hry nikdy nebyla, a stále není, nouze. Výběr je opravdu pestrý a záleží čistě na tom, jaký druh závodů si chceme užít a jakou míru realističnosti očekáváme. Spousta hráčů si jistě ráda odpočine při nějakém arkádovém ježdění, a i v tomto segmentu je naštěstí z čeho vybírat. Další adept pro potenciální zájemce mimo arkádové hratelnosti přihazuje také ingredienci, na níž hráči slyší...

»
10. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: The One We Found

Často melu pantem, že dnešní herní produkce vychází s balením dětských plen, dudlíkem a návodem pro nejhloupější z hloupých. Všude samé ukazatele, poznámky a vysvětlivky, přes které v konečném důsledku není pořádně vidět to nejdůležitější. Ano, jsou výjimky, a to většinou z nízkonákladové výroby, s nimiž mozkové závity roztočíte jak Wankelův motor. Do této společnosti patří survival The One We Found, který vedle temné atmosféry nabízí i pořádnou dávku logických překážek.

»
08. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: 11-11: Memories Retold

Přestože je nám každý rok prostřednictvím médií připomínáno, že první světová válka nebyla karneval v Riu a že jedno pokračování stačilo, hráči neustále touží vyrážet na fronty. Zde hrdinství bagatelizují na pouhou soutěž v rychlejší střelbě a přesnějším oku, aniž by si často uvědomovali, že jejich vrstevníci pokládali život navzdory přesvědčení, navzdory osobním sympatiím. Naštěstí herní svět není jen Call of Duty nebo Battlefield, ale také nezávislá tvorba, která tyto příběhy vypráví...

»
07. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Kingdom Come: Deliverence – The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉 Vydání nového DLC hry Kingdom Come: Deliverance, které nese název The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon (Milostná dobrodružství bodrého rytíře Jana Ptáčka), připomínalo ráno po velmi vydařeném mejdanu. Jindra si totiž notnou část příběhu, který prožil při plnění úkolu pro pana Jana Ptáčka, nepamatoval. Herní doba se tak mnohdy zkrátila na cca 2 hodiny, což uznávám, není mnoho. Také se...

»
06. 11. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Tyler: Model 005

Kdo nechtěl mít v devadesátých letech vlastního „Johnnyho Pětku“, byl buď stále ještě pouhou součástí genetického materiálu nebo měl v občance příliš mnoho roků, aby to přiznal. Sympatický robot, kterého zásah blesku přivedl k životu, postupně objevoval lidský svět, a přitom získával informace o své minulosti. A podobný osud má i Tyler, malý robůtek, jehož příběh začíná roku 1955. Shodou okolností za vše opět může nepříznivé počasí.

»
05. 11. 2018 • p.a.c.o10

RECENZE: Red Dead Redemption 2

Musím se přiznat, že jenom na malé procento her se před vydáním těším tolik, jako jsem to měl před příchodem druhého dílu westernové série Red Dead Redemption (dále RDR2). Důvodů, proč jsem se tolik těšil, bylo hned několik. Za prvé, Rockstar vydávají své hry ve velkých časových rozestupech (například mezi RDR1 a RDR2 je časový rozdíl 8 let), takže každá další hra je velkou událostí. Za druhé je to potom...

»
03. 11. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Call of Cthulhu

Lidská mysl a její představivost jsou velmi mocná zbraň. Dokáží tvořit, ale stejně dobře i ničit. Jedněm můžou v určitou chvíli pomoci, aby druhým o pár sekund s radostí škodily. Jsou základním kamenem jakéhokoliv projektu a posledním kotevním bodem lidské osobnosti. A když se “porouchají“, zavedou naši duši do míst, odkud už není návratu. Pak se noční můry stávají skutečností a skutečnost jen bláhovým snem zlomeného chudáka. Vítejte ve světě Howarda Phillipse...

»