RECENZE: Tennis World Tour

Autor: p.a.c.o Publikováno: 2.6.2018, 9:12

Publikováno: 2.6.2018, 9:12

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2452 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Sportem ku zdraví a trvalé invaliditě. To je úsloví, které sice zastánci pohybu nemají úplně v lásce, ale když se podívám po lidech ze svého okolí, skoro bych mu dal za pravdu. Pár sportovců z mého okolí to zkoušelo a problémy je dostihly, protože i zde platí, že nic se nemá přehánět. Někdo může namítnout, že v případě virtuálních sportů zranění nehrozí, což také není úplná pravda. Tenisový loket a bolavé prsty budiž výstrahou všem virtuálním sportovcům a nejen jim.

Pojem tenisový loket krásně poslouží jako onen pověstný oslí můstek k dnešní recenzi. Podíváme se na nejnovější a vlastně i první počin na současné generaci konzolí. Ač je tenis sport populární, v herním zpracování je značně upozaděn. Poslední dobrý tenis má značku Virtua Tenis nebo Top Spin a od té doby jsme si na další virtuální zápasy museli počkat. Mezeru na trhu se pokouší vyplnit Tenis World Tour, ovšem nebudeme si hned od začátku mazat med kolem pusy, protože hra to není, kdo ví jak hvězdná.

Pln optimismu a zdravého nadšení jsem sáhl po kopii k recenzi, i když bylo podezřelé, jak moc dlouho po vydání (oproti obvyklým mravům), byla kopie k mání. Už v tuto chvíli mi mělo být jasné, že něco nebude v pořádku, ale růžové brýle zatím pevně držely na mém nose. Jelikož je to nová série, sic od ostřílených vývojářů, začal jsem tutoriálem. Rychlý nácvik podávání, voleje a obecných postupů a vzhůru do první exhibice. Nabídka licencovaných tenistů není úplně špatná (je tu třeba Federer, Vawrinka, Monfils a další), ale bohužel nenabízí českou jedničku Tomáše Berdycha. Neskutečně bídně je na tom s licencí ženská část pavouka, kde je slovy pět tenistek a ani zde není k nalezení česká stopa. Hned na úvod takové mírné zklamání.

Stejně tak jsem chtěl vyrazit na oficiální dvorce, kde se odehrávají ty největší světové turnaje a vyhrát nějakou z legendárních trofejí. Ani zde jsem však nepochodil, protože všechny stadiony jsou pouze smyšlené a žádný z turnajů velký čtyřky (Australian Open, French Open, Wimbledon nebo US Open) ve hře nenajdeme. Alespoň že všechny povrchy, na nichž se hraje, jsou zde obsažené, plus je tady dokonce palubovka v Tokiu. Řada stadionů je navíc velice podobná skutečným předlohám, takže by licenční situace tolik vadit nemusela.

Když už jsem nemohl využít služeb českého tenistky, rozhodl jsem se zhostit role jiného borce a konečně jsem se tak mohl pustit do prvního zápasu. Přeci jenom licence a mírné nedokonalosti se dají hře odpustit, pokud se bude pěkně hrát. Ani to se záhy neukázalo jako pravda. Herní model je velice arkádový, což není problém, ale hra postrádá tempo a zábavnost.

K dispozici jsou čtyři druhu úderů, ale při praktickém použití při zápase v nich není nějaký extra rozdíl (samozřejmě lob poznáte vždycky). Hra se snaží počítat s tím, kdy zmáčknete a následně uvolníte tlačítko pro úder, který následně virtuální tenista provede. Ne vždycky však všechno končí tím způsobem, jakým očekáváte, a přiznám se, že ani po několika herních hodinách a se spoustou zápasů v zádech jsem jasně nepochopil, jak místní systém funguje. To je docela škoda, protože takhle je hraní nezábavné, a navíc je i úplně jedno, na jakém ze tří povrchů hrajete (tráva, antuka, pevný povrch), protože míč a hráči se chovají všude stejně.

Nemastnou a neslanou hratelnost pak už nezachrání nic, co na nás čeká v módu kariéry. Editor postavy není úplně špatný, ale postavu dle svého si člověk nepřipraví, protože je třeba ve všech ohledech vybírat ze předem daných možností. Některé z nich jsou docela zajímavé, jako třeba možnost, zda, jak často a jakým způsobem bude vaše postava „hekat“ a je přitom jedno, zda vytváříte mužskou nebo ženskou postavu. Kariérní režim má jednoduchou zápletku, jelikož je třeba se ze stého místa na žebříčku dostat na místo první. Trochu mi na způsobu kariéry vadí, že jedna akce spotřebuje jeden měsíc. Díky tomu sezóna uteče jako nic, takže se světovou jedničkou určitě nestanete v rámci jedné, třeba hned té první, sezóny.

Docela zajímavá je mechanika zlepšování hráče, kdy mimo dovednostních bodů, které rozdělujete mezi obranu, útok a podání s volejem, získáváte i karty vylepšující dovednosti v jednom ze čtyř odvětví. RPG systém doplňuje také možnost najmout trenéra, jenž vám může dále pomoci zlepšovat některé aspekty hry nebo manažera, který pomáhá v oblasti cestování a agendy kolem turnajů (třeba dokáže odbourat únavu při cestování). Všechny činnosti spotřebovávají staminu, takže jednou za čas je třeba našemu borci poskytnout čas na odpočinek. Jenom je škoda, že všechna vylepšení, karty a trenéři se nijak moc razantně nepromítají do herního stylu, takže ve výsledku mi přišlo skoro zbytečné tyto možnosti využívat. Pozitivní a funkční věcí je na konci sezóny možnost zvolit „přestavbu“, v jejímž rámci si můžete přenastavit získané body.

Jelikož multiplayer nebo mód čtyřhry není zatím ve hře dostupný, je nutné se spokojit s umělou inteligencí. V tomto případě použiji své oblíbené přirovnání, které pasuje víc než obvykle. Tenis World Tour nabízí protihráče s výjimečnou umělou demencí a občasným sklonem k „supermanovství“. To si takhle hrajete třeba na nejtěžší obtížnost a v pohodě vedete. Z ničeho nic se soupeř probudí a začne vám vybírat neskutečné balóny, které by ani Novak Džokovič v nejlepších letech nevybral. Pak soupeři dáte lob a on jenom stojí a kouká, bez nějaké aktivity, i kdyby to letělo těsně kolem něj. Nevyváženost obtížnosti je tou hlavní příčinou, která mi zvyšovala krevní tlak a přiváděla mě k šílenství a chuti něco rozbít. Naneštěstí gamepad má dostatečnou hodnotu na to, abych ho nehodil na zem nebo proti televizi.

Opomenout nesmím ani technickou a grafickou stránku. Jak můžete z gameplay videa, které se toulá někdo kolem, vidět, grafická stránka hry nepatří mezi špičku a okupuje spíše spodní průměr. Tváře známých hráčů jsou si podobné, ale rozhodně ne tolik, jak by mohly. Jejich pohyby, tedy jejich animace nejsou plynule spojené a dost často působí velice strojově. Stadiony vypadají obyčejně, stejně tak stíny hráčů pohybujících se po kurtu a míra detailů na nich. Sem tam míček proletí zadní stěnou hřiště, culíky tenistek se chovají velice podivně a informativní grafiky zápasu mají tendence se deformovat. Navíc hra na začátku zápasu občas zasekává a celkově plynulost není taková, jaká by pro dobrý zážitek byla potřeba.

Vrcholem vší herní drzosti je prodej hry v neúplném stavu za plnou cenu. Poslední dobou velice oblíbený nešvar, který však není možné tolerovat. Chybějící multiplayer má být doplněn v řádu dnů od vydání, což se zatím nestalo. Mezinárodní žebříčky se skórem budou spuštěny v polovině června a čtyřhra by měla dorazit dle informací od vývojářů v létě. Nevím, jestli je to myšleno jako vtip a pokud ano, tak pěkně špatný a hloupý vtip. Než dodělají obsah, nebude hra nikoho zajímat a multiplayer bude zet prázdnotou. Komu pak chtějí vývojáři prodávat dodatečná DLC s hráči a stadiony je mi záhadou, ale doufám, že hráči nejsou hloupí a neprodají ani prd.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Z velkého očekávání se stalo ještě větší zklamání, protože takhle špatný tenis jsem snad ještě nehrál. Nevyvážená obtížnost, nezábavná hratelnost, chybějící obsah nebo podivná licence v kombinaci s průměrnou grafikou zajistily, že hrát Tenis World Tour nebyla zábava, ale čiré utrpení, které se navíc s každým dalším zápasem jenom prohlubovalo. I v případě, že máte tenis rádi, radši si sežeňte Xbox 360 a zahrajte nějaký starší kousek na něm. Všechno bude o 100% lepší, jak tahle hrůza. Velká škoda a promarněná šance.
02. 01. 2022 • HusekD0

RECENZE: The Gunk

Dočkali jsme nového roku a všem fanouškům videoher zajisté přinese spoustu zajímavých titulů. Před novým začátkem jsme se ale ještě dočkali pár zajímavých vydání. Já osobně jsem se rozhodl strávit herní vánoční svátky v nové hře od švédského vývojářského studia Image & Form Games. Tito vývojáři se proslavili sérií SteamWorld, ze které budete určitě znát dvoudílný podtitul SteamWorld Dig. V obou případech se jednalo o 2D akční, platformovou adventuru. Byl...

»
28. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition

Máte rádi výlety do minulosti? Tak tentokrát to máme rychlíkem do konce devadesátých let minulého století, kdy si ještě celá řada z vás cumlala palec a plnila pleny. Série Oddworld vznikla ve zlatém věku plošinovek, nicméně nešlo o tradiční skákačku typu Crash Bandicoot. Spíše šlo o kombinaci více žánrů, kde boční pohled pomáhal překonávat jak různé překážky, tak řešit logické úkoly a, to především, takticky likvidovat nepřátele. Protože jako Abe nemáte...

»
21. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Fatesworn

Ano, tentokrát má recenzovaná hra trochu delší název. Nejde totiž o plnohodnotný titul, ale pouze o rozšíření Fatesworn pro RPG Kingdom of Amalur. Respektive pro její remasterovanou verzi pojmenovanou Re-Reckoning, která vyšla minulý rok. A právě tím je dodatečný obsah nejzajímavější, neboť nestává se každý den, aby hra vytažená z historie získala něco navíc v rámci příběhu a herního času. Nicméně zrovna v případě Amaluru šlo o jeden z důvodů, proč se vydavatelství THQ...

»
20. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Antarctica 88

Když jsem viděl první obrázky ze hry Antarctica 88, tak se mi okamžitě vybavil klasický horor Johna Carpetera z 80 let, The Thing (Věc). Patřím mezi velké fanoušky starých hororů a právě proto jsem se rozhodl, že se na A88 podívám a podělím se s vámi o mé herní dojmy v naší recenzi. Za titulem stojí ruští indie vývojáři ze studia Euphoria Games. Hned v úvodu musím zmínit, že se jedná o...

»
12. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Transient: Extended Edition

Mysl Howarda Phillipse Lovecrafta dala vzniknout nespočtu příběhů, vzbudila zájem o knižní vazby z kůže a přivedla na svět ambiciózní univerzum plné chapadel. A přestože zavedla známého spisovatele i do žánru sci-fi, o kyberpunk šlo asi ve stejné míře, jako o příručky na pěstování konopí. Ale kdo říká, že by to bádání o lidské malosti a hledání něčeho vyššího právě do subžánru vědecko-fantastické literatury nezapadlo. Minimálně Stormlink Studios si myslí, že...

»
09. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Sherlock Holmes Chapter One

Frogwares je opravdu impozantní vývojářské studio. Bylo založeno roku 2000 v Kyjevě a od té doby zásobilo hráče více jak desítkou zajímavých titulů. Mistr se má držet svého řemesla a podle tohoto přísloví přistupují k práci i tamní vývojáři. Svojí cestu započali adventurou se Sherlockem Holmesem s podtitulem The Mystery of Mummy. Ačkoliv měli ve svém portfoliu i pár dalších experimentů, tak se jejich cesty vždy vrátili právě ke klasické adventuře se slavným britským...

»
08. 12. 2021 • MightySerjo0

RECENZE: Halo Infinite

Pamatujete si minulý rok, kdy jsme celí natěšení očekávali první záběry z hraní kampaně nového Halo? A pamatujete si, jak celá fanouškovská komunita nevěřila svým očím, na co se to vlastně kouká? A co plný internet chudáka Craiga, který je navždy uložený na síti jako jedno z legendárních meme? Věřím, že většina z vás ví, o čem tady píšu. Kromě toho, že Halo nevyšelo jako startovní titul nové generace konzolí...

»
07. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: White Shadows

White Shadows je moderní pojetí bajky, převedené do temného herního světa. Tamní svět je zvrácený a zlý, ale všechno v něm tak nějak dává smysl a krásně to do sebe zapadá. Dokonale se v něm odráží stav a povaha naší společnosti. Kontrast mezi dobrem a zlem, bohatstvím a chudobou, zoufalství a nadějí, to všechno je součástí našeho příběhu. V minulosti vedla Velká válka k morové pandemii, která vymazala téměř vše živé z povrchu země. Za...

»