RECENZE: Super Animal Royale

Publikováno: 13.9.2021, 8:54

Sociální sítě

O autorovi

Michael Chrobok

Je autorem 4 článků

Je to pár let, co multiplayerové řežby ovládl režim battle royale. Ten vychází se stejnojmenného japonského filmu (který není vůbec špatný) a je postaven na jednoduchém principu – skupina hráčů bojuje na ostrově do posledního muže, přičemž k vítězství jim dopomáhají nejen vlastní schopnosti, ale také všude možně poschovávané zbraně. Postupně zmenšující se herní mapa je příslibem nervydrásajících soubojů, ze kterých může vyváznout živý jen jeden.

Tento koncept se s příchodem her jako PUBG či Fortnite stal natolik populární, že najít dnes někoho na standardní team deathmatch je poměrně oříšek. I přes nekonečné zástupy battle royale her se stále najdou odvážná studia, která se pokouší tento žánr něčím ozvláštnit a zaujmout větší počet hráčů. Povede se to také Super Animal Royale?

Hlavní odlišností Super Animal Royale od svých konkurentů je grafické zpracování. Na rozdíl od realistického Warzone či komiksově laděného Fortnite, sází Super Animal Royale na 2D a roztomilá zvířátka. Ta si můžete postupně vylepšovat o různé kostýmy či tanečky, takže vaše liška může být skutečně jedinečná. Právě za přizpůsobení vašeho zvířátka kasírují autoři ze studia Pixile peníze, neboť celý titul je free-to-play. Nutno podotknout, že hra vás nenutí si cokoliv za reálné peníze pořizovat, byť nabídky s možností si něco zakoupit jsou doslova na každém kroku. Úvodní menu je trochu zmatečné a bude chvíli trvat, než se v přehršle možností a malého písma trochu zorientujete.

Představit žánr battle royale ve 2D je rozhodně chvályhodný počin, neboť díky tomuto máte nejen dokonalý přehled na bojišti, ale také se významně zrychlí načítání nové hry. Zapomeňte na dlouhé a nudné souboje – v Super Animal Royale jste během necelých dvou minut ve hře a odehráno máte taktéž v rámci jednotek minut. Právě rychlost jednotlivých herních seancí je její devízou.

Super Animal Royale ocení především ti hráči, kteří nemají zrovna příliš času. Jednu hru, včetně jejího vyhledání a načítání v lobby, odehrajete do deseti minut, pakliže míříte na vítězství. Méně šťastní hráči zvládnou jednu partii i pod pět minut. To je na druhou stranu také mírná nevýhoda – pakliže padákem neseskočíte poblíž ostatních hráčů, může se vám stát, že delší dobu na někoho nenarazíte. Matchmaking totiž kombinuje jak zkušené hráče, tak úplné nováčky, kvůli čemuž se herní mapa může velmi rychle vylidnit.

Jednoduchá kreslená grafika je velmi příjemná a na hru se dobře dívá i po několika hodinách hraní. Sázka na krvelačná zvířátka se studiu vyplatila, neboť stylizovaných avatarů či realistických vojáků je v tomto žánru skutečně mnoho. Na první pohled si díky tomu hru nespletete s žádnou jinou.

Samotná hratelnost už bohužel tak slavná není. Zvířátko se ovládá poměrně toporně, jeho pohyb není nejrychlejší a vybrat něco z inventáře uprostřed větší přestřelky chce zkušenější prsty. Samotné souboje jsou sice zábavné díky dobře navrženému prostředí, které střídá všechny klasické lokality (sníh, džungle, město atd.), přesto jsem z nich měl pocit, jako by byly uměle zabrzděné. Chápu, že kvůli přístupnosti 7+ je potřeba Super Animal Royale trochu zpomalit, aby se chytali také mladší hráči, ty odrostlejší může pomalejší soubojové tempo trochu frustrovat.

Jestli mě něco potěšilo, tak je to možnost zapnout crossplay. Obzvláště jsem ocenil možnost zahrát si na cestách například na Nintendu Switch, zatímco doma se pustit do nelítostné řežby na Xboxu. Tohle by mělo být standardem.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Super Animal Royale je učebnicovým příkladem free-to-play battle royale hry. Grafická stylizace a sázka na 2D přináší do žánru svěží vítr, nicméně k tomu, aby se z titulu stal hit, to bohužel nestačí. Pakliže si chcete vyzkoušet netradiční pojetí battle royale, aniž byste museli investovat desítky hodin k pochopení herních mechanik, je Super Animal Royale ideální volba. Zábavu na stovky hodin vám ale pravděpodobně neposkytne.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»