Podpora nezávislých her stála už přes miliardu dolarů

Autor: CryLineTPublikováno: 27.10.2019, 14:40

Publikováno: 27.10.2019, 14:40

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

CryLineT

CryLineT

Je autorem 68 článků

Je dobrým zvykem, že velcí vydavatelé pomáhají nezávislým autorům. Microsoft není výjimkou. Proto existuje program ID@Xbox, který doprovází malé sny na velkou scénu. I díky němu poznali hráči Ghost of a Tale, Ark: Survival Evolved, Never Alone nebo Inside. A podpora bude do budoucna pokračovat, třebaže Microsoft vynaložil už 1,2 miliardy amerických dolarů. Jde o údaj počítaný od roku 2014 a pochlubil se s ním Chris Charla pro redakci Kotaku.

Program označil jako velkou příležitost pro vývojáře. Možná víte, že pomoc Microsoftu se odvíjí od dohodnutých podmínek. Čím víc společnost tvůrcům pomáhá, tím větší nároky na jejich projekt má. Až se tedy zase setkáme s konzolovou exkluzivitou, dost možná na titulu spolupracovalo některé z xboxových studií. Chris Carla také dodal, že pro úspěch her přestávají být důležité prodeje v prvním týdnu: „Je běžné, že si lidé hrají vlastním tempem. Dříve měli sklon kupovat novinky v prvním týdnu, kdežto dnes vykazuje zájem o hry delší životnost“.

Určitě ví, o čem mluví. Možná jen zapomněl zmínit, že se mění i schémata samotných her. Sám Microsoft dělá hry tak, aby měl hráč důvod se k nim vracet. Případně, aby zvážil koupi o něco později. Dále je tu Xbox Game Pass. Nejen, že zvyšuje povědomí o hře, ale může pomoci prodejům. Zejména v době, kdy nabídku půjčovny titul opouští. A zapomínat nesmíme na multiplayer, jehož úloha se zdurazňuje stále víc.