Preview: The Precinct

Autor: Lukáš MichalPublikováno: 22.10.2024, 6:30

Publikováno: 22.10.2024, 6:30

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Michal

Lukáš Michal

Je autorem 3451 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Zpracování policejní práce není v herním odvětví nic neobvyklého. Máme tady akčnější pojetí ve stylu Rainbow Six, jeden díl tomu tématu věnovala také třeba série Battlefield a zatím posledním počinem na tomto poli, byl poměrně realisticky zpracovaný Police Simulator. Ani jednomu titulu se však následující řádky nevěnují. V našem preview se podíváme na připravovaný titul The Precinct, který se coby demoverze objevil na Steamu v rámci akce Festival Next. A jelikož hra je plánovaná i pro Xbox a pro demo vývojáři doporučovali použít ovladač, je to skoro, jako bychom hráli na konzoli.

Hra nás přenese do roku 1983 a smyšleného města Averno. To na první pohled vypadá jako mírumilovné americké město, ale jak správně tušíte, pod povrchem bublá kriminální omáčka, do které přidává své ingredience zdejší válka mezi gangy. Policistů je málo, jsou přetížení a náchylní ke korupci, takže nějaká nová krev se bude hodit. Tím spíš, když otec našeho hlavního hrdiny byl také policista. Ovšem jeho smrt není tak úplně jasná, jak se všichni snaží prezentovat a junior se tomu jistě bude chtít věnovat.

Tohle jsou většinou slova z tiskových prohlášení, protože v rámci přibližně půl hodinové demoverze toho z příběhového pozadí moc nepochytíme. A i když to místy může znít obyčejně, mohl by příběh nabídnout zajímavé zvraty a dobře posloužit jako kostra pro hratelnost. Přeci jenom témata jako válka gangů, korupce a nejasná smrt otce během služby, by mohla dát dohromady velice zajímavou zápletku. Navíc již v demu bylo vidět různé charaktery postav nejen zločinců, ale také našich kolegů, což by mohlo také zamíchat kartami.

Po městě se budeme pohybovat z počátku s nějakým parťákem po boku, ale časem jistě dojde i na sólo hlídkování a další činnosti. Na vyzkoušení byla jízda autem s honičkou, pochůzka s pokutováním a také jeden let vrtulníkem. To jsou zároveň všechny druhy dopravy, jaké na nás během hraní čekají. Musím říct, že hra se moc pěkně ovládá. Řízení aut je arkádovější, ale to vůbec není na škodu, protože díky tomu jsem si honičku moc pěkně užil. Chvilku jsem myslel, i díky zvolenému hernímu pohledu, že to bude jako GTA 2, ale je to lepší. Je „cítit“ váha auta a ovládání je docela přesné.

K pohybu po vlastních nohou také není co vytknout, navíc navzdory poměrně komplexním mechanismům, kdy v ulicích kontrolujeme šest možných přestupků řidičů zdejších aut, je ovládání přehledné a všechno je tak nějak pěkně po ruce. Nejmíň spokojen jsem byl s létáním vrtulníkem a zejména s orientací v prostoru. Občas bylo trochu nepřehledné, zda do nějaké budovy narazím nebo ji přeletím a ovládání klesání / stoupání mi přišlo trochu zbytečné. Při honičce totiž člověk letěl nad silnicí a vlastně ani nebylo moc žádoucí něco vymýšlet. A když jsem se vracel na centrálu, také jsem nakonec letěl nad silnicemi, protože několik budov ve městě je opravdu vysokých a nepovedlo se mi je přeletět. V tomto ohledu tak nastupují mírná omezení v jinak poměrně volně pojatém světě.

Zároveň u misí s vrtulníkem mám největší obavy, zda budou fungovat i při častějším hraní, protože jejich potenciál mi přišel značně omezený a tím pádem se bojím možnosti, že by se při nich hodně brzy mohl vytvořit stereotyp. Nicméně stále je třeba mít na paměti, že v demu se hraje jenom jedna mise tohoto typu. Na druhou stranu ježdění a akce s ním spojená se mi líbila hodně a kdo má rád dbání na pořádek, jistě mu pochůzky na kontrolu parkování nebo starost o veřejný pořádek také udělá radost.

Zajímavou dynamiku pak měla pěší „honička“ se sprejerem, který se snažil utéct, přeskakoval ploty, ale po výzvě a namířené zbrani se nakonec vzdal. Zajímavé bude, jakým způsobem bude fungovat systém hodnocení a reputace. Pokud totiž člověk použije zbytečně třeba pistoli nebo taser, je za to potrestán záporných ziskem zkušenostních bodů. Takže na jednu stranu je třeba postupovat obezřetně a nebýt zbytečně agresivní, ale na druhou stranu je třeba být ve střehu, protože nikdy nevíte, kdy se něco zvrtne. Nicméně to je pouze moje přání, protože demo bylo připravené a stejně tak i situace v něm.

Plná hra by ale měla přinést úplně jiný zážitek, protože vývojáři chtějí pro tvorbu některých náhodných událostí využít procedurální generování obsahu. Díky němu by se ve městě měly dít náhodné události, ať už co se zločinů a zločinců týče, tak i parkování aut a hlídkování obecně. Pokud se jim podaří eliminovat zbytečné opakování obsahu, jak tomu v případě použití procedurálního generování obsahu často bývá, mohl by se jednat o velice pěkný prvek, který by doplnil příběh.

Jak jsem již zmínil, na hru se díváme z horního pohledu, ale pod nějakým úhlem. Díky tomu se nejedná pouze o 2D zobrazení, ale svět má i jistou hloubku / výšku. Za mě grafická stylizace a celkové provedení moc pěkné. Postavy a rozhovory jsou zpracovány formou obrázků, nikoliv videa, takže nikdo nemusel řešit synchronizaci rtů a další věcí. I zdejší soundtrack se moc pěkně poslouchá a dotváří ten správný pocit osmdesátek.

Asi jedinou věcí, co mi během krátké herní zkušenosti přišla trochu divná, je chování obyvatel města. Někdy před autem s majáky uhýbali, jindy se ani nehnuli a bylo přitom jedno, zda šlo o řidiče nebo chodce. Policie to ale taky moc neřeší a jednou přivolaná jednotka pěkně srazila procházejícího chodce. Jinak všechno fungovalo, bugy jsem žádné neviděl, ale to bude dáno tím, že demo není moc dlouhé, a navíc jsou všechny situace připravené. Uvidíme, jak na tom bude plná verze, ale snad i v ní bude všechno krásně fungovat.

A jaké jsou tedy výsledné dojmy? Vypadá to hodně slibně a pokud bude dobře fungovat procedurální generování misí a příběh nebude jenom samé klišé, mohli bychom se dočkat velice zajímavého titulu. Ten dokáže oslovit nejen příznivce práce policie, ale také milovníky akce jako jsou divoké automobilové honičky nebo pronásledování za kniplem vrtulníku. Hra by měla vyjít v závěru letošního roku.