Recenze: Devil May Cry 4: Special Edition pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 28.6.2015, 16:39

Publikováno: 28.6.2015, 16:39

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Dante je zpět. Jo že už jste to letos jednou slyšeli? Máte pravdu, a to u nedávném remasteru DMC: Devil May Cry, které sice bylo naprosto zbytečné, ale i tak jsme si ho po druhé užili. No, a protože z toho Capcom vytáhl novou haldu peněz, tak se narychlo rozhodl i předělat čtverku. Příště očekáváme předělávku předělávky HD kolekce DMC 1,2 a 3 a přespříště kompletní edici všech DMC. No není to k pláči? Vlastně spíš k smíchu, protože „Zlo nikdy nepláče“. Jenže víte co? Za Danteho se ve čtyřce nehraje. Ha! Teda alespoň ne ze začátku. Na řadě je Nero, rytíř světla, který se s Dantem utká.

Světe div se, ale čtvrtý díl řadíme mezi trio nejlepších dílů série, kde kraluje trojka, no a tak se nám nemůžete divit, že byť je port opět naprosto zbytečný (tedy vlastně remaster, pardon), tak jsme za něj rádi, protože jsme po dlouhé době zase usedli za starého dobrého Danteho s bílými a dlouhými vlasy. No a co čert nechtěl, opět se autoři vykvajzli na jakékoliv úpravy a opravy chyb, které onen díl tehdá doprovázeli. Asi by měl konečně někdo všem ukázat, jak se mají remastery či reedice dělat. Resident Evil od toho neměl blízko a třeba takový Borderlands: The Handsome Collection byl, co se týče poměru cena/obsah, docela na správné cestě. Nicméně, pořád se všichni mají co učit, aby se vlk nažral a koza zůstala spokojená.

My jako kozy, hráči, ale spokojeni nejsme. Dodatečné mise, skiny a další obsah nás už asi nehromí, protože jen málokdo dělá smysluplný obsah jako třeba Gearbox Software, nebo ještě před uzavřením studia Irrational Games. Jenže tak nějak od každého remasteru očekáváme, že všechno, co bylo v původní verzi špatně, autoři opraví. „Ne, Lojzo, poď vezmeme tamhle tu hru, co už nikdo nehraje, vyhodíme na ní trailer, že ji jako uděláme, plácnem na ní nějakej senza podnázev, třeba Special Edition, dosypem tam ten zbytečněj obsah, za kterej všichni už jednou zaplatili, roztáhneme textury a plůácnem an to cenovku jako tehdá při prvním launchi. Nebude nás to skoro nic stát a stejně na tom něco ještě trhnem. No a komu se to nebude líbit, může se vrátit zpátky k té staré verzi, žejo…“. Tak dámy a pánové tak nějak vznikají remastery…

image

No vlastně to zas tak strašné s DMC 4 není. Prodává se bez koruny za pět stovek, což není původní cena hry a už vůbec to není naproti tomu, co nabízí, moc. S obsahem navíc to ale o moc jiné není. Ve čtyřce se vlastně hraje za Nera, jakožto nepřítele Danteho a aby se neřeklo, autoři přidali 3 nové charaktery – Vergil, Lady a Trish. Každá postava má svoje vlastní schopnosti, a jestli máme vypíchnout jednu, tak určitě Lady. Ta se specializuje na boj z dálky a její kvéry a raketomet nás vcelku ohromily. Navíc nám trošku přišlo, že se změny dostalo i na samotný gameplay, které se o něco zjednodušil v nejjednodušším módu. No a pro ty největší frajery je tu Legendary Dark Knight Mód, který je fakt jen pro ty největší tvrďáky.

Grafika se vylepšila na avizovaných 1080p, tedy Full HD a celkově i grafiky, čímž vypadává z našeho zmiňovaného pravidla byznysu remasterů. Nic to ale nemění na tom, že se tvůrci z chyb nepoučili a na opravu chyb jako problémy s kamerou se vyprdli. Kamera je mnohdy opravdu hrůzostrašná a třeba při přechodech do jiných místností v jedné lokaci nás opravdu potrápila, protože se nastaví jako statická, a když jdete dopředu přes dveře, tak se kamera přemístí a vy najednou jdete dozadu, což při soubojích je vskutku smrtící.

fsdfsd

Jinak ale nemáme k této edici pro nové konzole další výtky. Nakonec vlastně ani na portu sami tvůrci nedělali a svěřenci z Access Games svou práci odvedli (dalo by se říct) dobře, výborně ne, ale i tak si za pět stovek užijete hodně zábavy, kterou jste buď po těch sedmi letech zapomněli, nebo třeba vůbec nestihli. Hraje se to pořád dobře, a byť vám bude hraní sabotovat kamera, Dante nás zase po nějaké době připoutal na pohovku, což se poslednímu remasteru DMC a ani jeho bonusovému obsahu nepovedlo.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Další port z mnoha, který sice patří mezi ty lepší v poměru cena/obsah, ale pořád má co vylepšovat, a to jakože dost.
06. 12. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle

Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?

»
03. 12. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024

Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...

»
30. 11. 2024 • Jakub Michálek0

RECENZE: Death Stranding: Director’s Cut

Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?

»
28. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Dragon Age: The Veilguard

Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.

»
21. 11. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Farming Simulator 25

Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....

»
10. 11. 2024 • japo0

Recenze: Squirrel with a Gun

Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...

»
08. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Life is Strange: Double Exposure

Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...

»
04. 11. 2024 • Jakub Michálek0

Recenze: Unknown 9: Awakening

Mysteriózní výprava za neznámem a prastarou společností neznámých.

»