Recenze: Game of Thrones – Ep 2: The Lost Lords

Publikováno: 9.2.2015, 12:35

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Pamatujete si náš moment, kdy jsme byli z Game of Thrones od Telltale překvapení a jednu chvíli a naprosto odvaření? Jasně, že jo, nakonec recenze první epizody není tak stará. Tak teď si zapamatujte, jak jsme se v ní po druhém díle zklamali. Naše nadšení pro epizodickou adventuru inspirovanou seriálem Game of Thrones vysílaný HBO by se totiž dalo vyjádřit sinusoidou.

Nutno podotknout, že názor na scénář GoT od Telltale je opravdu v celém světě různorodý, my s ním v prvém díle byli však spokojeni. Na utahaný začátek navazoval slušný rozjezd, který po dvou hodinách Ramsay Bolton hlubokým úklonem skvěle zakončil. Z lákadla na druhou epizodu jsme rozpoznali, že se spřátelíme s Noční hlídkou a pokecáme si s Lordem Sněhem a jelikož nechyběla ani upoutávka na široký rozhovor s Lordem Tyrionnem, zakroužkovali jsme si datum vydání v nástěnném kalendáři.

Naše nadšení během měsíce upadlo a nahoru se vyhouplo až při nedávném traileru. Načež při prvním spuštění upadlo k bodu mrazu, dokud zase nevyskočilo při závěrečné sekvenci. A teď UPOZORŇUJEME NA SPOILER, pokud jste nehráli první epizodu. Vojáci rodu Whitehill po konfliktu v hlavní síni Ironrathu, okupují sídlo a přežití rodiny Forresterů nyní leží v rukou pozůstalých. Jednou takovou je Mira, která v Králově Přístavišti slouží Margaery Tyrell, které se váží pro potřeby její rodiny v nesnázích, od niž dostala dopis. Zároveň ale musí hrát politické hry s oblíbencem televizního publika, Tyrionem Lannisterem, kde špatný krok může znamenat skázu pro celý rod Foresterů. Na druhé straně, u zdi, Gared Tuttle prokazuje své schopnosti před Lordem Sněhem, mezitím co na východě Asher Forrester, vyhoštěný starší syn pána Ironrathu, je povoláno zpátky do Westerosu, aby své rodině pomohl.

getthumbnail

A jak nudně to zní na papíře, stejně se to hraje. Druhá epizoda je přesně tou epizodou navíc „do počtu“, která by se s trochou fantazie celá lehce ořezaná (což by nebylo na škodu) s klidem vešla do jiné epizody použitá pro „utahaný začátek“. Nicméně, rádi jsme se setkali s postavami vystupujícími v televizním seriálu a na konci se nám dostalo poslechu líbezné písničky od nejmladší dcery Forresterů v dojemné chvilce se silnými slovy, což ale nic nemění na faktu, že epizoda s názvem The Lost Lords působí jen jako nastavovaná kaše.

K hratelnosti asi nemáme moc co říct. Stejná jako v minulém díle, leč nabitá o několik zbytečných quicktime eventů více a stejně tak totožná s ostatními hrami od Telltale. Vaše rozhodnutí snad už vůbec nemají dopad na vyvíjející se příběh a možnost odpovědi v rozhovorech působí jen na daný moment, což má snad evokovat frustrující dojem. Neúspěšně. Zkrátka a dobře jde o recyklát nejvyššího kalibru s nemastným neslaným příběhem, který, doufejme, autoři příště napraví. Bohužel, podle ukázek v závěru epizody to zrovna dvakrát slavně nevypadá. Ale zatím netřeba dělat předčasné závěry. Každopádně finální hodnocení ve srovnání s nedávným Life is Strange recenzovaného minulý týden je průměrné hodnocení hodnocením dost nadhodnoceným. A teď si to zkuste říct desetkrát. Ať je alespoň nějaká zábava.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Po hratelnostní stránce to samé jako vždycky s čím dál tím menším dopadem na děj vašich rozhodnutí. Příběhově nudné, místy nastavované, což zachraňují jen postavy známé ze seriálového zpracování. Když druhou epizodu přeskočíte, vůbec nic se nestane, "důležité" momenty se stejně dozvíte na začátku příští epizody, která bude, doufejme, daleko, daleko lepší.
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»