RECENZE: Hood: Outlaws & Legends

Autor: p.a.c.o Publikováno: 2.6.2021, 20:58

Publikováno: 2.6.2021, 20:58

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3252 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Robin Hood je známé jméno. Ještě aby ne, když šlo údajně o lupiče, který bohatým bral a chudým dával. Tento lidový hrdina nejspíš žil na přelomu 12. a 13. století, ovšem není úplně jisté, že skutečně existoval. To nicméně nezabránilo zábavnímu průmyslu ve spoustě seriálových, filmových a také herních zpracování. Hrou, kterou si nejvíc pamatuju, je pro mě Robin Hood: Legenda Sherwoodu, která vyšla v roce 2002 jako taktická akční hra, kde však nebyla nouze ani o skrývání se a tichý postup.

Obecně se dá říct, že Robin Hood vlastně neměl ve zvyku nějakou šílenou řež, i když některé filmy a i mnou zmíněná hra, nabízí akčnější pasáže. Nejnovější herní zpracování, kterému se následující řádky budou věnovat, nese jméno Hood: Outlaws & Legends a většinou byla prezentována jako stealth akce. Náznaky a videa nevypadala vůbec špatně, ale i tak jsem tu teď na začátku recenze a nedá se říct, že bych byl pln optimismu a nadšení. Nějakou tu hodinu hraní mám za sebou, a že bych chtěl hru chválit, to se rozhodně říct nedá.

Již po prvotním tréninkovém průchodu hrou jsem začal něco tušit, i když se mi líbilo, že hra nabízí čtyři postavy – Robina, Johna, Marianu a bratra Tooka. Každá z nich má trochu jiné dovednosti a schopnosti, takže v ideálním světě by bylo nejlepší je zkombinovat všechny dohromady. Bohužel jejich balanc není úplně optimální a třeba za bratra Tooka moc lidí nehraje. Ono to skoro ani není potřeba, protože prostě nemá moc využití. A to ani v případě, kdy ho perky člověk opravdu vylepší.  Většinou tvoří tým Johnové a k nim Mariana nebo Robin (či oba dva). John je hodně velký silák a většinou na dvě rány vyřídí všechny nepřátele, včetně těch živých a Robin s Marianou to kropí šípy pěkně z dálky (spíš tedy Robin). Mariana je zase hodně rychlá a otec Took dokáže doplňovat zdraví, to jenom pro pořádek.

Když už jsem zmínil živé hráče, pojďme se podívat na herní módy. Tedy pardón, herní mód, protože ve hře jich víc není. Pointou je ukrást poklad, ale nejdřív od šerifa musíme získat klíč, následně najít místnost, kde se nachází a pak ho dotáhnout k naší lodi. Tento cíl je stejný pro oba dva týmy o čtyřech hráčích, a do toho všeho se pletou AI vojáci. Každá akce na mapě zároveň ukáže nepřátelskému týmu, čeho kdo dosáhl a minimapa dokonce ukazuje pohybující se poklad, takže soupeř vůbec nemusí hledat, kde je, ale vždycky po něm jde najisto.

Taktický tichý postup je pro hru charakteristický tak prvních pět minut, než se šerifovi sebere klíč. Pak už není vůbec potřeba a oba dva týmy se do sebe prostě bez okolků pustí a začíná nekonečná přetahovaná o poklad. Jedno kolo má časový limit 30 minut a občas má člověk co dělat, aby to v něm vůbec stihl. Herní tempo je hodně upracované, a i přes spoustu bojů je postup truhly dost pomalý. Stačí totiž jediný zásah toho, kdo ji nese, aby ji automaticky zase upustil. A takhle to jde pořád dokola, až do nudného konce. Máme tu i možnost zabírání bodů pro výhodnější respawn, ovšem není to nikterak důležitý prvek a kdyby tady nebyl, vůbec nic se nestane.

Pokud se podaří truhlu ukrást, těšil jsem se na rozdělování lupu. Zde je možné určit, kolik peněz si necháme a kolik dáme oněm chudým lidem. Musím však konstatovat, že chudým jsem toho moc nedal, protože kromě dobrého pocitu, vylepšení tábora (což je k ničemu) a oblečení pro postavy (taky k ničemu) nic jiného nedostaneme. Lepší je si zlaťáky nechat pro nákup lepších perků a dalšího vybavení, což se pro získání dalšího lupu bude hodit víc. Říkal jsem si, že bych jim peníze dával později, ale tak dlouho jsem nakonec hru hrát nevydržel.

Chtě nechtě se všechno začne hodně brzy opakovat. Je to hlavně tím, že je k dispozici jenom jeden herní mód, ale zároveň i proto, že se vše odehrává na třech mapách. Doufal jsem, že se do věci třeba víc zapojí AI ovládaní vojáci, ale jejich inteligence je opravdu hodně nízká. Vůbec jim nevadí, když jejich parťáka zabijete, prostě sólo pokračují dál. Navíc se bojí chodit do křoví, kde je hráč zrovna schovaný a k tomu dokáží nedomyslet další vtipné situace.

A když nefungují hlavní prvky hratelnosti, je pak už docela jedno, že technicky hra funguje perfektně. Matchmaking je skvělý a rychlý, stejně tak rozhraní a další věci. Dokonce mě překvapila grafická stránka, která je velice podařená, a prostředí jsou hezky a poměrně detailně zpracována. Navíc se dá pro splnění mise najít vícero cest a na druhou stranu nejsou mapy příliš velké, aby na nich člověk bloudil.

Robin Hood tak nedostal hru, která by byla hodná jeho jména a mého doporučení. Zajímavý nápad na stealth krádeže bere v podání hráčů hodně rychlé za své a ani v tréninku proti tupé umělé inteligenci dlouho nefunguje. Ve výsledku tu máme hodně průměrný, nudný a nevyvážený počin, se kterým toho vývojáři po vydání už moc nesvedou. Přitom rada by byla úplně snadná. Vykašlat se na multiplayer a udělat v tomto duchu singlplayerovou hru s pořádným příběhem. To bychom si pak v této recenzi říkali asi něco jiného.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Kdo si nemůže pomoct a chce hru s Robinem Hoodem, ať si radši vybere nějaký starší kousek. Druhou možností je při hraní Hood: Outlaws & Legends zavřít obě oči, abychom neviděli všechny problémy a chyby v hratelnosti, jaké hra má. Ostatní se hře spokojeně obloukem vyhnou, což je to nejlepší, co můžete udělat - ignorovat celou tuhle věc.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»