RECENZE: In Sound Mind

Autor: Michael Chrobok Publikováno: 18.10.2021, 15:16

Publikováno: 18.10.2021, 15:16

Sociální sítě

O autorovi

Michael Chrobok

Je autorem 4 článků

Hororový žánr je obtížný na kvalitní zpracování jak u filmů, tak u her. Vytvořit několik primitivních lekaček umí i podprůměrný scénárista, ale stvořit tíživou atmosféru, která vás nenechá ani na chvíli vydechnout, nezvládne jen tak někdo. Do které kategorie spadá hororová adventura In Sound Mind?

V titulu In Sound Mind se ujmete role psychologa Desmonda Walese, který se snaží pomoci vyřešit problémy svých pacientů. Každá úroveň hry je reprezentována kazetami se záznamy předchozích sezení, které vás přenesou do jejich mysli. Ty jsou plné strachu, který musíte překonat, abyste příběh posunuli zase o kousek dále.

Na rozdíl od hororových her zaměřených primárně na plížení jako v sérii Amnesia, či střeleckých orgií v Resident Evilu, In Sound Mind využívá trochu jiných mechanismů v každé kazetě. V jedné z kazet například budete využívat rozbité zrcadlo pro odhánění příšer v klaustrofobickém obchodním centru, v jiném naopak musíte spoléhat na rychlé nohy hlavního protagonisty, který se musí snažit vyhnout stínům v otevřeném světě. Měnící se herní mechaniky příjemně oživují hratelnost a vy jako hráč díky tomu neustále objevujete něco nového.

Společně s neustále novými mechanikami se mění také vizuální prostředí, které je pro každou kazetu unikátní. Ať už jde o zatopené ulice, stísněné prostory či otevřené, ale opuštěné prostranství – každá z úrovní má svou specifickou atmosféru. Ačkoli jsou jednotlivé úrovně zajímavé a dobře zpracované, postrádají jednotící linku a nedaří se jim udržet hororovou atmosféru po celou dobu hraní. Neustálé změny prostředí jsou prvkem, který In Sound Mind odlišuje od ostatních, ale zároveň je jeho slabinou.

Vizuálně zajímaví nepřátelé, povedený level design a tak akorát obtížné puzzly (byť tady to záleží na vkusu každého) hororovou adventuru In Sound Mind zdobí, stejně jako slouží ke cti studiu We Create Stuff. Na druhou stranu pokud uvážím, že hra vychází pouze pro novou generaci konzolí a PC, nemohl jsem se ubránit jistému zklamání z grafické stránky, která by přece jen mohla být o něco lepší. In Sound Mind není RPG s otevřeným světem na stovky hodin, ale poměrně uzavřeným titulem s herní dobou okolo 10-12 hodin.

Premisa hry In Sound Mind je zajímavá a větvený příběh slibuje znovuhratelnost, nicméně méně kvalitní technická stránka a především nejednotnost sráží ambice titulu k hernímu průměru. Logické hádanky hratelnost oživují, stejně jako střídající se mechaniky, v jejich prospěch nicméně byla obětována hororová atmosféra hry, která se sice tu a tam ukáže, pak ale zase rychle zmizí.

Právě tíživá atmosféra strachu z neznáma je základním kamenem hororového žánru. Pakliže jí autoři nedokáží udržet po celou dobu hraní, nepomohou hře i sebelepší nápady a originální myšlenky. To je také případ In Sound Mind, který vyšel na platformy Xbox Series X/S, PlayStation 5 a PC. Pokud máte rádi inovativní přístup k hororům, ale neradi se bojíte, jistě nebudete zklamáni. Naopak pokud hledáte atmosféru, která by se dala krájet, a logické hádanky, jež není jednoduché vyřešit, budete se muset poohlédnout jinde. In Sound Mind je totiž jen lehce nadprůměrnou hrou.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

In Sound Mind nabízí zajímavá herní prostředí s promenujícími se mechanikami, které oživují tradiční žánr hororových adventur, příběh má zajímavé vyústění s potenciálem pro opakované hraní a zpracování nepřítel je vcelku kreativní. Nevýhodou je horší technická kvalita, přítomnost pouze na konzolích nové generace a smutný fakt, že autoři nedokázali udržet tíživou hororovou atmosféru po celou dobu hry.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»