RECENZE: LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

Autor: p.a.c.o Publikováno: 17.4.2022, 9:05

Publikováno: 17.4.2022, 9:05

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2728 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Čím jsem starší, tím víc zjišťuji, že mě zase táhnou stavebnice od dánského LEGA. A nepřipadám si ani moc divně, jelikož lidé v mém okolí jsou na tom stejně. Ne všichni na to máme tolik času, jako dříve, ale rozhodně nám nechybí chuť si něco postavit. Druhou věcí je, že naše peněženky jsou také docela naplněny, a tak i samotnému LEGU došlo, že je třeba toho využít. Takový boom stavebnic pro dospělé nikdo určitě nečekal, ale aspoň je z čeho vybírat.

Co se herního světa týče, tady naopak nabídka notně řídne a ten hlavní boom, kdy měl svou LEGO hru snad každý hrdina nebo jejich skupiny, jsou pryč. Je tu však jedna značka, která by na minulé úspěchy chtěla navázat a ukázat, že LEGO hry mají stále co nabídnout. LEGO Star Wars: The Skywalker Saga je opravdu velice ambiciózním projektem, takže se pojďme v rámci recenze podívat na to, zda i tento produkt se značkou LEGO dokáže vytáhnout nějakou hotovost z našich karet nebo peněženek.

Když jsem nakousl ty ambice, pojďme se podívat na několik čísel se hrou souvisejících. Na naší cestě si užijeme všech devět filmových zpracování. Začít můžeme relativně kde chceme, ale drobné omezení zde přeci jenom je. Jako startovní bod slouží vždy první díl dané trilogie. Kdo rád hraje za různorodé postavy, ani v tomto směru nebude zklamaný, jelikož připraveno je přes 300 hratelných figurek, kdy další čekají coby DLC. To všechno doplňuje 23 planet a 45 úrovní.

Ptáte se, za jak dlouho se tohle všechno dá pokořit? Nějakých dvacet hodin by mělo stačit na projetí hlavní dějové linky, ovšem jak všichni velice dobře víme, tahle hra počítá hned s několika průchody. Během nich budeme opět sbírat nekonečné množství herních penízků, které následně utratíme za nové postavičky s novými schopnostmi, co by nás opět měly dostat o něco dál. Stejně tak se skládají dohromady kity nebo je třeba v každé úrovni sesbírat co nejvíce penízků. Na první pohled se nám tvůrci snažili namluvit, že nové Star Wars přinesou do značky revoluci, ale po dohrání musím říct, že jsem si přidal, jako bych hrál pořád tu samou hru.

Musí se uznat, že se trochu snažili, ale výsledky jsou dle mého poměrně rozporuplné. Tím spíš, když si na porovnání vezmu původní Lego Star Wars hru. Ano, vývojáři vstoupili do té samé řeky, ovšem nemyslím si, že to byla dobrá volba. Všemu, čemu jsme se měli smát, jsme se už smáli a všechny zásadní filmové okamžiky jsme si již prošli a spoustu z nich si dříve užili podstatně víc, než je tomu v novém zpracování. Přišlo mi, že mise jsou v novém díle hodně zjednodušené, což vzhledem ke zmíněné herní době a rozsáhlosti hry nemohlo skončit jinak.

A to je ještě herní doba dost natahovaná neustálým běháním po zbytečných herních hubech. To jsou takové rozsáhlé lokace na každé planetě, kde můžeme běhat, sbírat penízky nebo kostičky a další věci. Nenašel jsem jediný důvod, proč bych to měl dělat. Na první pohled jsou města nebo močály docela pěkné, ale je v nich tak málo života, že i okolí Černobylu působí jako centrum New Yorku. Jak se říká, méně je někdy více a se zbytečnou otevřeností jsem měl problém i v předešlých LEGO hrách. Tady to je pomyslná špička ledovce, kvůli níž byly přesuny mezi misemi nutným zlem a dost úspěšným otupovačem herního tempa.

Říkal jsem, že jednotlivé mise nejsou moc dlouhé, což je pravda – tedy až na výjimky. Těmi jsou souboje s bossy, které jsou zbytečně dlouhé. Navíc přinášejí hrozně málo nápadů nebo puzzlů, které je třeba překonat. Všechno se omezilo na běh (nebo let) za padouchem a QTE sekvence, což je ten nejvíc neoriginální způsob, jak něco takového dělat. Celkově došlo k velkému zjednodušení herních mechanik, byť tu máme na první pohled důležitou mapu nebo vylepšování dovedností. Ale zajímalo by mě, kde je stavění z kostiček, které mě vždycky bavilo a také puzzly, které občas dokázaly trochu potrápit? Luke jich přináší jenom pár a jejich triviálnost je až do nebe volající.

Stejně bych se chtěl zmínit o dalším prvku, který dříve všechno převyšoval, ale v novém díle je jenom slabým odvarem. LEGO humor, parodie a komičnost byly klíčovými parametry všech her se značkou LEGO na obalu a samozřejmě ani tady nechybí. Jenom už to není taková legrace, jako dřív a za celou dobu hraní jsem nenašel moment, který by mi na tváři vyloudil něco jiného než sarkastický úsměv. Celé kouzlo je prostě pryč a zbyla jenom jakási sranda z povinnosti, která u některých postav zavání trapností.

Tedy našla se jedna věc, co mě mile potěšila a tou je grafické zapracování. Konečně došlo na upgrade letitého enginu a na hru je pěkný pohled. Jsou planety, které jsou stále ošklivé, ale zase se najdou města, jimiž byla radost se kochat. Žádné grafické orgie, ale nečekejte, tím spíš, pokud hodláte hrát ve splitscreenu. V něm je vidět, že ani Xbox Series X by hru neutáhl ve stejné kvalitě, takže jistá degradace obrazu se tu objevuje. A aby těch výtek nebylo málo, přišlo mi, že vývojáři o dost víc používali klasická herní prostředí, do kterých prostě nějak plácli kostičkové objekty. Kde jsou ty časy, kdy z kostiček byly celé lodě, nebo větší části jednotlivých úrovní.

Vstup do nové konzolové generace tak proběhl jenom částečně, protože ani po skoro dvaceti letech od vydání první LEGO hry jsme se nedočkali online kooperace a všechno se tak odehrává na jednom gauči před jednou televizí. A interface raději ani zmiňovat nebudu, protože je prostě stále nepřehledný a obohacený o další blbosti, které člověk ani nepotřebuje.

Z uplynulých řádků tak asi každému došlo, že mé srdce si nové Star Wars v kostičkovaném kabátku nezískaly a ani zdaleka nepřekonaly původní LEGO Star Wars: The Complete Saga z roku 2007. Upřímně nevím, proč jsou všichni recenzenti a spousta hráčů z tohoto počinu tak nadšení, protože tohle je hodně malá evoluce po herní stránce a mlácení již vymlácených klasů po obsahové stránce. Kdo ještě žádné Lego Star Wars nehrál, asi si stříkne blahem do svého Jedi županu, ale za mě tuhle hru neudrží pohromadě ani všechna Yodova síla.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga přináší spoustu obsahu a poměrně velké světy. Ovšem pozor, jaké zkušenosti máte s LEGO hrami. Nováčci v sérii jistě budou nadmíru spokojeni a kostičkované Hvězdné války si pěkně užijí. Kdo hrál předešlé díly, nenajde zde nic, co by ho vystřelilo ze židle a měl by se raději podívat po nějaké jiné hře. A právě za malou míru inovací, zjednodušení mechanismů, již trapný humor nebo překvapení je výsledná známka taková, jaká je.
27. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: XIII

Herní průmysl prožívá zajímavé období. Na jednu stranu se mu neskutečně daří, co se financí týče. Zisky rostou, prodeje her také a stejně tak se zvětšuje herní komunita. Na druhou stranu je stále častější, že v době vydání hry dostaneme nedodělaný produkt, na kterém vývojáři musejí minimálně další rok pracovat, abychom dostali očekávanou kvalitu. A k tomu je tady záplava nejrůznějších remaků. Už jsem si říkal, že tato mánie bude mít sestupnou...

»
22. 09. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Destroy All Humans! 2 – Reprobed

Co se stane s mimozemšťanem po invazi na Zemi? Jestli hádáte, že si dopřeje dovolenou jako doživotní zákazník resortu Oblast 51, tak se pěkně pletete. Jeho novým domovem se stal Bílý dům, odkud je obdivován celou Amerikou. To lehce rozladilo Sovětský svaz, který se bojí, že se lehkovážnost Američanů může rozšířit do celého světa, včetně sibiřské oblasti. Ničí tak mimozemskou základnu na oběžné dráze a s ní i kariéru netradičního prezidenta. Nechá...

»
20. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Hobo: Tough Life

Už jsem si myslel, že simulátory všeho možného mají to nejlepší za sebou, ale evidentně jejich trend stále sílí. A když už si člověk myslí, že ho nic nepřekvapí, objeví se simulátor bezdomovce. Ke cti vývojářů však musím dodat, že jejich projekt, kterému budou věnovány následující řádky, je ve vývoji již nějaký ten pátek, kdy si svou premiéru odbyl na PC platformě v roce 2017. Zde sklidil velice solidní úspěch a...

»
07. 09. 2022 • HusekD0

RECENZE: Steelrising

Studio Spiders je tu s námi již řadu let. Za dobu své existence jsme se od nich dočkali opravdu pestré nabídky her. První titul vydali v roce 2009 a jednalo se o předělávku velmi povedené adventury ze světa Sherlocka Holmese, se kterým jsme se vydali po stopách Jacka Rozparovače na Xboxu 360. Svojí vlastní tvorbu započali až v roce 2011, kdy nám představili akční RPG Faery: Legends of Avalon. Titul...

»
05. 09. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: F1 Manager 2022

Svět Formule 1 v minulých dnech nabídl novou hru z tohoto prostředí. Pokud se těšíte na další zavodní klon, tak jste vedle. Tentokrát usednete do manažerského křesla a budete se snažit vytvořit dokonalou závodní stáj, která se stane postrachem pro konkurenci.

»
22. 08. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Saints Row

Co dělat, když máte zavedenou sérii, které s každým dílem dochází víc a víc dech? Máte hned několik možností. Buď nechat sérii sérií a vrhnete se na nějakou novou značku. Další možností je pokračovat v dojení, dokud hráči nepřijdou na to, že vlastně hrají pořád to samé (a že jim to občas trvá docela dlouho) a jako poslední možnost bych viděl taktiku pár let počkat, až se na všechno tak trochu pozapomene...

»
16. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Way of the Hunter

Dnešní hráči mají k dispozici nepřeberné množství titulů a žánrů. Trh by se mohl zdát přeplněný, bez sebemenšího prostoru pro nové vývojáře. To ovšem neplatí pro všechny. V případě loveckých simulátorů jsme do této doby byli odkázáni pouze na theHunter: Call of the Wild, jenž si po několik let udržoval téměř bezkonkurenční prvenství. To se ale v následujících měsících může rychle změnit, protože se objevilo nové slovenské vývojářské studio pod...

»
12. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Endling: Extinction is Forever

Naše planeta je jedinečné místo, plné krásných míst, rostlin, nerostů a živočichů. Lidé byli a do jisté míry pořád jsou velmi sebestřední a proto se k těmto darům nechovali s patřičnou úctou a opatrností. Naštěstí jsme s postupem času prozřeli a začali dělat spoustu věcí jinak. Ochraňujeme ohrožená zvířata, obnovujeme zdejší lesy, čistíme okolní prostředí od našich odpadků atd. Představte si nyní ale realitu, ve které by byli lidé neustále...

»