Recenze: Lunacy: Saint Rhodes
Železné pravidlo říká, že darovanému koni se na zuby nekouká. A je-li herkou na jarmarku nečekané dědictví nemovitosti, s nadšením sklopíte zrak, i kdybyste místo oře měli dostat mulu v posledním tažení. George Rhodes se měl také víc ptát, než vyrazil na obhlídku nového sídla, jehož adresa je v pochybné vísce, kde lišky dávají dobrou noc. Pokud tam tedy ještě nějaké zůstaly. Rhodes Village je opuštěná jak žebrák na nádraží a hrdina hororu Lunacy začíná pochybovat nad správností rozhodnutí vydat se k opuštěnému sídlu. Ovšem to si měl rozmyslet dřív.
Další z řady průměrných hororů je na skladě, a to po loňské premiéře na PC, kde se titul potýkal s nepříliš dobrým technickým stavem. Dobrou zprávou je, že konzolová optimalizace nedopadla nejhůř a když pominu drobné objekty bránící v pohybu a výlety mimo hlavní cestu, které mohou končit kolizí s texturami, vše šlape jak provozovatelka nejstaršího řemesla na okraji silnice. A podobně to i vypadá. Zapomeňte na 4K, HDR nebo nedej bože na Ray Tracing a další nástroje rozmazlující hráče malebným obrazem. Grafika je strohá jak hrobníkův slovník, ale ve své podstatě to není na škodu. Potemnělý zapadákov tak dostává syrovou patinu, přispívající k nepříjemnému pocitu.
Co bude George v domě dělat? Inu, až se tam dostane, což mu samo o sobě chvíli zabere, pokusí se složit rodokmen, a tak odhalit tajemství svých příbuzných, kteří byli daleko víc než jen prominentní rezidenti uprostřed ničeho. Hratelnost střídá rozvláčné tempo s logickými pasážemi a prvoplánové mysteriózní prvky udržují napětí v dostatečné míře, abyste se nenudili. Prostředí mohlo být rozhodně bohatší na průzkum a informace. Autoři předkládají jen nezbytně nutné věci a příliš si nelámou hlavu s tím, co budete dělat mezi jednotlivými příběhovými milníky. Kreativitě nešlapou na krk ani v případě hádanek, složených nejčastěji ž hledání, skládání, dodání a vykonání určitého činu. Na tříhodinovou herní dobu by to i stačilo, kdyby zlo zůstalo jen v náznacích. Ale ne, ono musí exhibovat jak úchyl v parku.
Přirovnání k perverznímu umělci s choutkami je zcela na místě, protože „ono“ nelze definitivně eliminovat, a tak se objevuje, aby vás potěšilo svým… strašením. Podobná schémata, kde plížením či únikem bojujete proti nebezpečí, nejsou ničím novým. I tady platí, že utečete, ale neschováte se a že vágní nástroje odporu nic neřeší. Ovšem trpí tím křehce budovaná atmosféra, která se příchodem negativní entity rozplývá, až zbyde dobrodružná adventura, v níž nemáte chvíli klidu. Celé zpracování zla působí na sílu a jako by ho vývojáři dodělávali na poslední chvíli, aby Lunacy trochu oživili. Nepodařilo se.
Princip jednoduchých duchařin, který děsí především tím, co není vidno, nadarmo nefunguje už desítky let. S trochou umění a štěstím stačí primitivní zápletka, vhodné prostředí a solidní řemeslné dílo je na světě. Ovšem zde nebezpečí ukazuje falešnou tvář, kterou sice můžete plesknout, ale nijak si nepomůžete. Nepřítel v zádech není strašidelný ani démonický. Je pouze smrtící, a to z principu věci. Rád přistupuji na tvůrčí pravidla, i když občas nedávají smysl, ale tentokrát nechci, protože přílišná iniciativa pokazila i to málo, co fungovalo.
Verdikt
Pan Rhodes míří do rodinného sídla Rhodesových ve stejnojmenné vesnici a jelikož mu to není ani trochu divné, zaslouží si trpět. Jenže při pátrání po nebožtících trpíte především vy, protože vám hra vezme horor a místo něho nalajnuje nudný hon na oběť, který nemůžete vyhrát. Lunacy: Saint Rhodes mělo potenciál, ale v jedné třetině se vydal na odlišnou cestu a už se nevrátil.RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle
Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?
RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024
Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...
RECENZE: Death Stranding: Director’s Cut
Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?
RECENZE: Dragon Age: The Veilguard
Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.
RECENZE: Farming Simulator 25
Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....
Recenze: Squirrel with a Gun
Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...
RECENZE: Life is Strange: Double Exposure
Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...