RECENZE: Pure Pool pro Xbox One

Autor: p.a.c.o Publikováno: 14.11.2014, 10:53

Publikováno: 14.11.2014, 10:53

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Program ID@Xbox má za úkol umožnit nezávislým vývojářům dostat jejich hry na platformu Xboxu. Nabídka her se začíná pomalu rozšiřovat a dalším titulem, který se pokusí získat naší pozornost je Pure Pool od VooFoo Studios. Jak podle názvu tušíte, zahrajeme si kulečník v té nejčistější podobě a předem říkám, že jsem se na něj moc těšil a nakonec si ho i parádně užil.

Já sám mám kulečník hodně rád, i když bližší je mi snooker. Ovšem ani klasickým poolem nepohrdnu. Pokud bych si měl vybrat jednu z variant, raději zvolím 8-ball US než 9-ball a přesně tyhle dva módy najdeme i v Pure Pool. Zahrát si v nich můžeme rovnou celou kariéru v různých stupních obtížnosti, která však není jenom o hraní jednotlivých zápasů za sebou, ale je chytře proložena celou řadou miniher. Vaším úkolem je posbírat co nejvíce hvězdiček, bez jejichž dostatečného počtu se hrou neposunete dál a neodblokujete si další turnaje. Hvězdičky se získávají nejen vyhráváním, ale také plněním celé řady úkolů jako potopit několik koulí v řadě, vyhrát bez ztráty Framu a podobně. Plněním úkolů se taktéž získávají zkušenostní body, díky nim lepší level a nové vybavení. Prostě taková klasika.

Pure Pool Xbox One screenshot_21.10.14

Párkrát jsem se dokonce přistihnul, že mne minihry bavily víc, než klasické hraní. Nejlepší je dle mého ta, v níž je vaším úkolem potopit co nejvíce koulí za sebou bez minutí. Ale i ostatní, jako třeba uklidit stůl co nejrychleji nebo hra na životy, kdy musíte potopit, jinak přijdete o život (potopení černé vám život zase přidá) a kdo jako první přijde o všechny životy, prohrál. Všechny minihry jsou hodně povedené, takže pokud se vám nějaká zpřístupní, rozhodně vás bude bavit. Navíc se minihry dají trénovat i ve volné hře, což se hodí zejména pro výzvy. O těch však až dále.

Teď nastal ten správný čas, podívat se na zoubek hratelnosti. Hra se dle reklamních slibů chce zařadit do kategorie simulátorů a dle mého se jí to daří na výbornou. Fyzika koulí na plátně je jedním slovem skvělá a hlavně uvěřitelná. Kdo alespoň někdy hrál, i kdyby v nějaké začouzené herně a se zlomeným tágem, určitě mi dá zapravdu. Snad v žádné jiné hře se mi nepovedlo dostat bílou nebo barevnou kouli mimo stůl tak snadno, jako tady. Všechno je to nejčastěji způsobeno kombinací špatně zvolené rotace a přehnané síly strku. Pak už jenom udiveně koukáte, jak že se to ta koule vlastně z toho stolu dostala. Když už jsem zmínil rotace, jejich používání je fajn a opět všechno podle skutečnosti. Zapomeňte tedy na nějaké přehnané stranové rotace a jak již bylo řečeno, pozor na síly, hlavně v oblasti kapes a mantinelů.

Pure Pool Xbox One screenshot (5)

Dalším faktorem umocňujícím dojem ze skutečného hraní je kamera. Ta je posazená tak, jako kdyby jste na stůl sami koukali. Nedá se přepnout do pohledu nad stůl a podobně, což sice může někoho odradit a dělá hru těžší, ale díky tomu máte pocit, že úspěšný strk je jen a pouze naše zásluha. Navíc pomocné čáry se zobrazují jenom na určitou vzdálenost a dost často se vám stane, že čáru označující odraz stejně nevidíte a strk je pouze na vašem uvážení. Jedinou alternativní možností je kamera simulující obcházení stolu. Co trochu kazí výsledný dojem je nemožnost natočit si kameru dle svého, hlavně pokud si chcete prohlédnout situaci na stole z více úhlů. Stává se, že kolem rohů nevidíte dostatečně dolů a nemůžete si tak pořádně vše prohlédnout a následně hrajete naslepo. Při soupeřových strcích zase kamera následuje směr strku, což při strku proti mantinelu znamená hodně malý přehled o pohybu koule.

Pure Pool Xbox One screenshot (1)

Dalším důležitým aspektem je hra kolem mantinelů. Pure Pool bere v potaz vzdálenost koule od mantinelu a šířku tága, což se také hned tak nevidí. Díky tomu dává smysl zahrání „jistoty“, což může být odehrání koule do pozice, kde soupeř nevidí na kouli, kterou má hrát (snooker) nebo kouli co nejvíc přilepíte na mantinel. Soupeř díky tomu nemůže hrát například strk se zpětnou nebo potřebnou boční rotací, protože se tam jeho tágo prostě nevejde. Stejná situace nastane i v případě koulí, které jsou nalepené na sobě. Všechny zmíněné prvky jsou moc fajn, protože dříve hry mantinely a pozice koulí úplně ignorovaly a zahrát se dalo všechno a všude.

Zmínil jsem Challenge a nyní nastal čas se k nim vrátit. Jedná se vlastně o čtveřici miniher, ve kterých ale nesoutěžíte proti Al, nýbrž proti hráčům z celého světa. Rozhodně výzva a je radost, pokud někoho překonáte a máte ze svojí hry dobrý pocit. Když už jsem zmínil hráče z celého světa tak ani klasický multiplayer nechybí, dokonce si můžeme vytvořit i vlastní ligu. Může se ale stát, že někdy živí zrovna nebude k dispozici a i s tímhle vývojáři počítali. Na řadu přichází hráčská DNA.

DNA je vlastně obraz hráčů, přesněji jejich hry. Pure Pool bedlivě sleduje, jak hrajete a vytváří vaši DNA. Dokonce si můžete vyzkoušet, jak se proti vám hraje ostatním hráčům a zkusit porazit svoji vlastní DNA. Velkou pochvalu si zaslouží Al jako celek, protože ať už hrajte na jakoukoli obtížnost, vždycky to bude výzva tak akorát. Pokud jsem totiž nějaký zápas musel opakovat vícekrát (někdy se nedaří, ať děláte cokoli), postupně dělal protihráč více a více chyb, až sem ho dokázal porazit. Všechno samozřejmě úměrně tomu, na jakou obtížnost hrajete a jaký level jste vy sami.

Než se dostaneme k závěrečnému hodnocení, ještě krátce k ovládání. Někdo by si mohl říct, že se tágo na gamepadu pořádně ovládat nedá, ovšem opak je pravdou. VooFoo si dali na ovládání opravdu záležet, čehož důkazem je možnost lehkého doměřováním stisknutím A. Jiné hry na tohle z vysoka kašlou a jediné, co můžete, je zkusit pohnout páčkou jenom trochu, ale stejně výsledek nikdy nebude takový, jaký je třeba. To se vám v Pure Pool prostě nestane. Navíc i tempo strku se dá krásně trefit a pokud jste úspěšní, čeká vás krásná animace strku s odlétávající křídou od bíle koule. A to sem ještě nezmínil úžasnou grafickou stránku, kde se pořád něco děje nejen na stole, ale i kolem něj.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Pure Pool mne jednoduše pohltil a celé hodiny jsem dokázal sedět u virtuálního stolu (vím, zní to divně, ale tak to prostě bylo), pilovat jednotlivé strky a snažit se pokořit ty nejlepší. Všichni milovníci kulečníku tu budou jako doma, budou obdivovat skvělou fyziku, nádhernou grafiku a rozhodně budou mít radost z každého vyhraného zápasu. Kolikrát jsem zahrál nějaký strk a pak si říkal: „Ty voe, to není možný, ono to tam fakt spadlo !!! :D,“ takže pocit z toho, že jsem si zápas vyhrál sám a ne pomocná technika či vševidoucí kamera shora s nekonečnou čarou odrazu ke kapse, je zde nejlepší, jaký jsem kdy zažil.
fyzikamísty kamera
grafika
challenge
DNA
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»