RECENZE: Street Fighter 6

Autor: HusekD Publikováno: 8.6.2023, 23:36

Publikováno: 8.6.2023, 23:36

Sociální sítě

O autorovi

HusekD

Je autorem 256 článků

Hráči klasických bojovek měli v posledních letech velmi suché období. V obchodech se občas objevil nějaký ten nový titul, ale převážně se jednalo o drobné indie hříčky. Největší značky této kategorie vyčkávaly v rukou vývojářů až do letošního roku, kdy mezi sebou svedou rozhodující boj o krále tohoto žánru. V brzké době se dočkáme nového rebootu Mortal Kombat, na který bude navazovat osmý díl Tekkenu. Do třetice tu máme šesté pokračování legendárního Street Fightera.

Ten dorazil do našich obchodů jako první vyzyvatel. Předchozí díl nebyl u fanoušků přijat zrovna pozitivně a je tu velký prostor na zlepšení reputace. Celá série sahá až roku 1987, kdy byl hráčům představen první Street Fighter. Do jisté míry se jednalo o průkopníka tohoto herního žánru. V historii najdeme i dřívější pokusy nesoucí se na podobné vlně, ale byl to právě Street Fighter, který jasně definoval herní mechaniky a revoluční ovládání používající dodnes v modernější podobě. Nyní se už pojďme podívat na to, jak se šesté pokračovaní podařilo.

Hned v úvodu si představíme tři základní pilíře, na kterých je nový Street Figher založen. Jedná se o režimy Fighting Grounds, Battle Hub a World Tour. Fighting Ground je samotnou základnou, kde budete trávit většinu času. Nováčci zde najdou propracované tutoriály a tréninkové arény, kde si osvojí veškeré herní postavy bez zbytečné frustrace. Street Fighter patří mezi ty náročnější bojovky a proto se nenechte odradit z prvních nezdarů. Všechno chce svůj čas. Své zkušenosti poté využijete v příběhovém režimu. Každá hratelná postava má vlastní lórové pozadí, vyprávěné skrze nadabované komiksy. Tato varianta se sice nemůže rovnat filmovému zpracování MK11, ale po odehrání jsem si nepřipadal nikterak ochuzený. Jedná se spíše o zajímavou a v mnoha případech i humornou omáčku. Ve hře najdete celkem osmnáct jedinečných zápasníků a sedmnáct arén. Do budoucna se zajisté dočkáme jejich rozšíření skrze DLC. S šestým pokračováním přibylo na seznam pár nováčků, ale nemusí se bát, že byste přišli o klasické postavy z předchozích dílů. Nechybí zde Zangief, Blanka, Dhalsim, nebo Guile.
Dále zde jsou jednotlivé offline zápasy všeho druhu a stejně tak i online záložka. S ostatními bojovníky si to rozdáte jak v casual zápasech, tak i v náročnějších rankedech. Pokud ale nepatříte mezi pravidelné hráče SF, tak bych se online zápasům vyhýbal velkým obloukem. Hra má věrnou základnu fanoušků a je velmi obtížné s těmito veterány udržet tempo. Největší zábavu si užijete tehdy, kdy si pozvete pár kamarádů a poměříte své schopnosti mezi sebou.

Battle Hub funguje jako shromáždiště pro všechny online hráče. Najdete zde spoustu sociálních funkcí, žebříčky, výzvy a herní automaty sloužící jako spouštěče online zápasů. Po celém areálu se pohybujete se svým vytvořeným charakterem v pohledu třetí osoby. Postupem času svojí postavu obléknete do vzácnějšího oblečení a budete se moci pochlubit nováčkům, kteří pobíhají v základním stylu. Velkou radost mi udělaly také staré arkádové automaty obsahující původní Street Fighter a Street Fighter 2. Tohle zpětné pomrknutí a připomenutí dřívějších titulů by mohlo okopírovat více studií. Uvidíme jak se promění funkce Battle Hubu s příchodem první sezóny. Jedná se o dobře připravené pískoviště, na kterém vývojáři mohou velmi dobře budovat zajímavý obsah.

A nyní si představíme režim World Tour, což je zajímavý experiment, který do tohoto žánru přináší spoustu inovací. Bohužel jsou ale tyto myšlenky zadupány otřesným zpracováním. Kdyby s tímto nápadem dorazili v době Xboxu 360, tak bych byl pravděpodobně nadšený. Vše začíná vytvořením vlastního hrdiny. Možnosti jsou zde opravdu bohaté a určitě strávíte dlouhé minuty s navrhováním postavy. Tělesné specifikace se dokonce promítají do vašich schopností a v případě, že si uděláte malého tlouštíka, tak z něho neočekávejte obratného zápasníka. Poté budete vrženi do otevřeného světa, kde je pro vás připravena spousta rozmanitých aktivit. Od hlavních hrdinů se naučíte specifické zápasnické styly, které následně využijete v nespočtu soubojů. Líbil se mi i RPG systém, měnící vaše statistiky skrze oblečení co máte na sobě. Celý koncept je fajn, nebýt toho problému, že je svojí kvalitou kilometry vzdálený od zbytku hry. Grafika a animace se zasekly několik generací zpět. Stejně tak nejsou nadabované všechny dialogy. Kdyby se jednalo o ucelené rozhodnutí, tak by to bylo určitě snesitelnější. Někdy si vyslechnete celou větu a následně ze sebe charakter vydá jen divné žvatlání doplněné titulky. Při cutscénách i při pohybu v otevřeném světě dochází ke znatelným zásekům, což velmi narušuje hratelnost. Když si dám klasický režim a World Tour vedle sebe, tak se mi jen těžko věří tomu, že to mělo na starosti stejné studio. Podle vývojářů zde můžeme strávit desítky hodin trénování, bojování a průzkumem, ale já si za celou dobu nemohl najít ani jeden důvod, proč hrát World Tour a ne klasické zápasy. Celý koncept nezachrání ani příběh, který by mohl být vytažený z béčkových filmů. A je to škoda. Nápad to není vůbec špatný, jen je do budoucna potřeba značně zapracovat na kvalitě.

Ačkoliv se série Street Fighter vyznačuje komplexním a náročným ovládáním, tak se šesté pokračování snaží přizpůsobit širšímu publiku. A dělá to vážně skvěle. V nastavení ovládání jsou k dispozici celkem tři různé režimy. Klasické se drží starých způsobů a umožňuje hráči používat kompletní seznam úderů, chvatů a kombinací. K jejich provedení je nutné znát přesné kombinace tlačítek, které se v mnoha případech skládají z dlouhých schémat. Hra od vás v tomto směru bude vyžadovat dlouhé hodiny tréninku, ale nebudete si připadat ochuzeni. Vaše postava vždy udělá přesně to, co od ní očekáváte, a vy tak vytěžíte z hratelnosti maximum. Moderní ovládání je oproti klasickému velmi zjednodušené a k vytvoření komb vám postačí zmáčknout pár tlačítek. Jedná se o dobrou variantu na párty zápasy, kdy váš kamarád nemá se sérií zkušenosti a nechcete ho neustále porážet během pár sekund. V online zápasech to však může být značně omezující a proto se s touto možností nebudete u zkušených soupeřů setkávat. Nakonec je tu možnost dynamického ovládání, kde postačí mačkání jednotlivých tlačítek a umělá inteligence sama dovytvoří náhodné kombinace. Jde o variantu pro malé hráče, nebo pro lidi s tělesným hendikepem, kteří by nedokázali namačkat dlouhá komba, ale přesto si chtějí tuto bojovku zahrát. Za celkovou přístupnost má Street Fighter 6 velký palec nahoru.

Vývojáři z Capcomu nasadili laťku opravdu vysoko a dokázali svým konkurentům, že letošní souboj nebude snadný. Když opomeneme režim World Tour, tak se hře nedá téměř nic vytknout. Po technické stránce funguje vše perfektně. Graficky se sice nejedná o nejhezčí bojovku, ale díky své stylizaci zamaskuje spoustu nedostatků. Všechny animace jsou plynulé a je radost sledovat probíhající souboje. Soundtrack vás pravděpodobně neohromí, ale jako kulisa funguje výtečně. Ať už patříte mezi pravidelné hráče, nebo úplné nováčky v tomto žánru, tak by Street Fighter 6 rozhodně neměl chybět ve vaší knihovně her.

Street Fighter 6 vyšel pro Xbox Series X/S, 2.6.2023 za cenu 1849kč.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Street Fighet 6 mohl mít nakročeno na známku dokonalé bojovky, ale vývojáři se rozhodli experimentovat s novým herním systém (World Tour), který celé hře tak akorát podkopl nohy. V případě, že tento pokus odsuneme, tak obdržíte vynikají bojovku, přinášející spoustu zajímavých inovací a v multiplayeru prověří veškeré vaše schopnosti. Street Figher má tento rok spoustu vyzyvatelů, ale prozatím se usadil na prvním místě.
soubojový systémWorld Tour
přístupnost pro nové hráče
velké množství obsahu
26. 09. 2023 • HusekD0

RECENZE: Mortal Kombat 1

Značka Mortal Kombat je tu s námi už přes třicet let a za tuto dobu jsme se dočkali celkem 26 titulů, které vycházely na všechny důležité systémy. Samotný počátek najdeme u klasických arkádových automatů, kam Mortal Kombat dorazil v roce 1992. Rok poté došlo k převedení na domácí konzole a díky tomu se rozjela nesmrtelná série sahající až do dnešní doby. Mortal Kombat nebyl první velkou bojovkou a vývojáři z...

»
25. 09. 2023 • Lukáš Urban0

Recenze: Ad Infinitum

Až po návštěvě specializovaného odborníka zjistíte, že noční můry, ve kterých vás pronásleduje obří propiska a deformovaná písmena se snaží ukončit vaše bytí, je pouze výsledkem špatného vstupu na základní školu. Usazení vedle Tondy Vomáčky přineslo nekontrolovatelnou ztrátu učebních pomůcek, a to zejména písmenek, která končila všude možně, jen ne v pevných deskách z domova. Takže nikoliv, nejste blázni, jen jste toho parchanta měli majznout přezůvkou po tlamě a teď by se...

»
22. 09. 2023 • p.a.c.o0

RECENZE: The Crew Motorfest

Arkádové závodění má minimálně na platformě Xbox jasného krále, kterým je Forza Horizon. Její zatím poslední 5 díl už sice nebyl tak převratný, jako třeba ten druhý nebo třetí, ale i tak jsou to stále skvělé závody. Konkurence však nespí a nabízí hned dvě další série – Test Drive a The Crew. Zajímavé na tom je, že například Test Drive Unlimited 2 dělalo studio Eden Games, jehož tři původní zakladatelé...

»
16. 09. 2023 • HusekD0

RECENZE: Starfield

Letošní rok už přinesl hráčům spoustu zajímavých titulů, ale největší očekávání patřilo bezesporu novému RPG od společnosti Bethesda Game Studios, pod názvem Starfield. Od prvního představení na veletrhu E3 uběhlo dlouhých pět let a my se konečně můžeme ponořit do prozkoumávání tajuplného vesmíru. Bethesda patří v tomto žánru mezi má nejoblíbenější herní studia a doposud jsem nevynechal jediný jejich titul. Proto není velkým překvapením, že jsem Starfield bedlivě sledoval a...

»
14. 09. 2023 • Lukáš Urban0

Recenze: Trine 5: A Clockwork Conspiracy

Když se potkají kouzelník, rytíř a zlodějka, je zaděláno na pořádný mejdan. Magie teče proudem, odvaha poklonkuje nasbíraným úspěchům a jedna kapsa si nemůže být jista, zda zůstane na konci večera plná. Vlastně by z toho byl počátek fajn RPG záležitosti, kde může jeden z úkolů skončit mezidruhovým dobrodružstvím plným citů. Jenže tohle je Trine, což znamená, že hranice mezi dobrem a zlem nemá příliš pevné základy a že setkání hrdinů rozhodně...

»
14. 09. 2023 • p.a.c.o0

RECENZE: Moving Out 2

Kooperativní hry jsou super. Sednete si na gauč vedle sebe, otevřete si pivo, víno, limonádu, zkrátka co máte rádi a pustíte se do hraní. Výběr je v dnešní době opravdu velký, takže není problém spolupracovat nebo si vzájemně škodit. Co se herní náplně týče, můžeme hrát různé adventury – tímto zdravím skvělou vztahovou terapii It Takes Two – nebo postřehovky typu Ovecrcooked.

»
08. 09. 2023 • Michael Chrobok0

RECENZE: Stray Gods: The Roleplaying Musical

Hned na úvod se musím k něčemu přiznat: nesnáším muzikály. Ať už jde o divadelní klasiky či moderní pohádky od Disneyho, jakmile se začne zpívat, beru nohy na ramena. Přesto jsem měl během oznámení hry Stray Gods zvláštní pocit, který mě ke hře z nějakého důvodu táhnul, a já měl chuť si ji vyzkoušet. A musím říct, že mě prvotina od Summerfall Studios naprosto okouzlila a změnila můj pohled na...

»
04. 09. 2023 • p.a.c.o0

RECENZE: Under The Waves

Více jak 71% zemského povrchu pokrývá voda a většinu z toho tvoří moře nebo oceány. Zajímavé na tom je, že jich máme prozkoumáno jenom opravdu málo. Celá řada z nich je totiž tak hluboká, že máme problém se tam kvůli tlaku a dalším vlivům pořádně dostat. Díky tomu si můžeme jenom představovat, co všechno se ukrývá pod hladinou, a to je skvělý materiál na nejrůznější tvorbu, hry nevyjímaje.

»