RECENZE: Superhot

Autor: p.a.c.o Publikováno: 2.5.2016, 15:10

Publikováno: 2.5.2016, 15:10

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3250 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

V dnešní době není nic snadného uspět v herním světě. Jasně, velká studia tohle až tolik netrápí, ty mají své jisté, i když ne na sto procent. Na mysli mám hlavně indie scénu, v jejímž rybníčku už je tolik rybek, že kolikrát hráč ani neví, jaké hry v tomto odvětví vyšly a stojí za pozornost. Lehkou výhodu máme my, jakožto vlastníci herní konzole Xbox. Na ten se většinou dostanou jenom ty indie hry, které za něco stojí a mají co nabídnout.

Přesně tímto případem je i hra Superhot. Zaujmout dokáže již na první pohled svou osobitou grafikou, a když si něco přečtete o hlavní herní mechanice, budete mít nutkání si hru zahrát nebo se alespoň podívat na nějaké video, jak že funguje v praxi. A to si člověk myslel, že nic moc originálního se v žánru FPS akčních her již vymyslet nedá. Nicméně se tak stalo a dneska se v rámci naší recenze koukneme na zoubek právě zmíněné hře Superhot.

superhot_press_screenshot_04

Co nemůžu tvůrcům upřít je styl, s jakým k tvorbě přistoupili. Všechno začíná nahráním systému piOS, po jehož nahrání se dostaneme do prostředí ne nepodobném norton commanderu z MS-DOS. Do něho nám jistý dobrodinec pošle exe soubor na skvělou hru k vyzkoušení. Komunikace probíhá jenom přes chat, ale i tak je hodně zajímavá a postupem času se odkrývají další příběhové zvraty. Příběh je fajn, pěkně provazuje hru a staví před nás celou řadu otázek nejen o herním pirátství, ale i o životě a tak vůbec. Nechci nic moc prozrazovat, ale až půjdete zmlátit sami sebe, pochopíte.

superhot_press_screenshot_01

Říká se, že svět není černo-bílý a pod tento citát se klidně může podepsat i Superhot. V jeho podání je totiž svět červeno-bílý. Hned tak poznáte, co je prostředí (bílé), kdo je nepřítel (červený) a jakou věcí ho můžete srazit k zemi (černé). Stylizace se hodně povedla a i díky jednoduchosti má svět své kouzlo a ukazuje, že když je dobrý nápad, není třeba trávit hodiny času natáčením a focením realistických prostředí. Za grafiku rozhodně palec nahoru.

Dobrá grafika samozřejmě k úspěchu nestačí, takže je na čase říct si něco o hratelnosti. Ta je tím hlavním, co je na Superhot zajímavé. Hrátky s časem sice nejsou ve hrách nic nového, ale většinou čas zastavujeme ke svojí potřebě. V Superhot je situace jiná, jelikož čas ve světě stojí a až když se začneme pohybovat, začne se hýbat i svět a nepřátelé v něm. Všechny herní situace najednou dostanou jiný rozměr a hlavně je třeba mimo přesnosti při míření zapojit šedou kůru mozkovou a dobře přemýšlet, kam se pohnout, jaký předmět sebrat a po kom ho případně hodit. Tempo je místy vražedné a v nejedné situaci jsem si říkal, že to snad najde ani dohrát.

Nepřátelé nejsou žádní extra chytráci, ale umí to dobře se zbraněmi, často mají početní převahu nebo lepší výbavu, a když jim ani to nestačí, mohou se vám objevit za zády. Mnoho úrovní proto budete procházet několikrát, než se naučíte nebo vychytáte ten správný okamžik, kdy se sehnout, vystřelit nebo zaskočit protivníka nějakým výpadem. Tím jsem se pomalu dostal k jednomu záporu hry a to nevyrovnané obtížnosti. Bývá dobrým zvykem, že obtížnost roste postupně, ale ne zde. Dva, tři levely projdete s prstem v nose, abyste se pak mořili s jednou částí, kterou na a ne dát. Je to daň za plynulost příběhu, který si tvůrci chtěli udělat podle svého. Na druhou stranu to může být pozitivum, protože nikdy nevíte, co bude další překážka a tak se pokaždé budete snažit jet na 100%.

superhot_press_screenshot_06

Herní situace jsou hodně rozmanité a stejně tak i design levelů. Přitom úkol je jednoduchý, přežít. Zapomeňte na nějaké ukazatele zdraví. Jakmile vás zasáhne kulka nebo soupeřova katana či pěst, je konec a level si zopakujete. Hodně fajn je střídání tempa. V některých úrovních se budou ve vaší ruce zbraně střídat jedna zbraň za druhou, jinde si je třeba vystačit s lahví, cihlou nebo svými pěstmi. Zde jedna dobrá rada. Při soubojích je třeba myslet ne na aktuální situaci, ale dopředu. Jak se pohnete, pohne se nějakým směrem i soupeř, vaše střela může letět jinam, než má a pak už vás od restartu zachrání snad jenom jiný protivník, který může toho právě dotírající s přehledem zabít. Stačí se vhodně postavit do dráhy střeli a problém může být vyřešen. Největší borci pak dokáží sestřelit svou kulkou kulku nepřítele.

superhot_press_screenshot_15

Jeden zápor jsme si zmínili a je třeba se podívat na ten druhý. Tak nějak jsme si zvykli, že hry posledních let jsou poměrně dlouhé nebo úměrné tomu, kolik za ně dáme. Bohužel v případě Superhot sem měl pocit, že jsem dostal o něco méně, než za co jsem si zaplatil. Herní doba není nijak dlouhá, a když se bude někdo hodně courat, nějaké tři hodiny by vám hra mohla zabrat. Obsahu tak není mnoho, o to víc intenzivní zážitek však nabídne. I sami tvůrci si jsou tohoto faktu vědomi a tak je již přislíben další obsah. Kdy to bude, se ale zatím neví.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Nic to nemění na tom, že Superhot je skvělá jízda s fajn příběhem, osobitou prezentací a opravdu výborným a inovativním herním mechanismem. Díky němu budete mít chuť hrát nejen jednou, ale vícekrát a zkoušet řešit situace jinak. Možná tak hře odpustíte nevyváženou obtížnost a kratší herní dobu. I přes výše zmíněné bych vám ji s klidným svědomím doporučil.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»