RECENZE: Thrustmaster eSwap X Pro Controller

Publikováno: 4.3.2021, 18:00

Sociální sítě

O autorovi

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 238 článků

Opět se hlásíme z našeho testovacího koutku. Jak jsme už určitě na našich sociálních sítích viděli, tak nám do redakce dorazil opravdu zajímavý kousek od Thrustmasteru, a to ovladač s poměrně dlouhým názvem eSwap X Pro Controller. Naše prstíčky ho jdou právě osahat!

Takhle má vypadat dárek!
Stále častěji vidíme, že se výrobci snaží produkty opravdu krásně zabalit. Sice to nemá žádný vliv na fungování ovladače, ale určitě znáte ten pocit, když je to krásně zabalené a vy se postupně prodíráte k cíli. I zde si vaše srdíčko přijde na své a budete se, jako malý prcek usmívat, až vám z toho bude škubat koutek. Pevná a kvalitní krabice na vás po otevření vybalí nový ovladač, tvůrci si dali práci i s víkem od krabice, které se defacto magneticky zavírá. Kromě ovladač na vás vykoukne krabička s napájecím kabelem a taky brandovaným pytlíkem 🙂 na ovladač. V krabici pak najdete ještě dvě vyměnitelné páčky, které mají kratší spojovací osu, a tak můžete ovladač přizpůsobit vašim potřebám. Osobně jsem toto nastavení testoval u všech ovladačů, co jsem měl v ruce a nějak jsem nepřišel na to, kdy ty delší používat, ale třeba nám v komentářích někdo poradí.

S krabicí si nezahrajeme, takže jak se drží ovladač a co všechno nám nabídne?
Většina z nás, co máme Xboxové srdce, máme už skoro vymačkané důlky v dlaních, takže každý jiný tvar ihned chápeme, jako jiný a možná i dost často, jako nevhodný. Za sebe říkám, že na tohle vždy potřebuji aspoň 2–3 dny aktivního hraní. Po nich jsem mohl zkonstatovat, že držení je velmi příjemné a bude vyhovovat zejména teenagerům a obecně lidem s menší rukou, jelikož část, kterou držíte je štíhlejší, ale perfektně se po vnějších stranách opírá do dlaní. Bohužel jednu výtku k úchopu mám, a to absenci pogumování nebo většího zdrsnění, aby vám ovladač po delší době nezačal klouzat.

Většina horní plochy ovladače je z lesklého materiálu a jak to jistě znáte z domova, tak to vyžaduje pro krásný lesk trošku údržby. Zejména střední trojúhelníková plocha je náchylná k poškrábání, což je fakt škoda. Tlačítka nejsou tak vystouplá jako u konkurence a jejich zmáčknutí je pro mě velmi příjemné. Prostě mám pocit, že to mám pod kontrolou. Páčky jsou pogumované z horní části a jak jsem zmínil v úvodu, tak balení obsahuje dvě délky osy.

Co mě ale fakt nadchlo, jsou spouště, které jsou krásně zdrsněné a svojí ergonomikou skvěle padnou do ruky. Dokonce si je můžete i zamknout, abyste nemuseli domačkávat po celé délce. To jsem vyzkoušel a fakt fungovalo skvěle. Uzamknuté jsem si je nechal na akční hry, kdy ten čas promáčknutí byl fakt znát, naopak ve Forze Horizon 4, jsem si chtěl užívat celý rozsah plynu. Dokonce jsem vyzkoušel, že na RT jsem měl spouště odemčený a LT pro brzdu nechal zamčený. Co mě ale trošku vadilo, byl fakt, že tlačítka RB a LB nejsou předsunutá a občas jsem se ztrácel, jestli je správně mačkám. Na horní části pak najdete klasická tlačítka pro menu a také tlačítko, které se objevilo s novou sadou konzolí Xbox Series pro rychlé pořízení screenshotu nebo videa.

Hodně netradičně najdete na zadní straně další tlačítka, které slouží především k ovládání mikrofonu, přepínání profilů a mapování. Je to celkem logické umístění, jelikož při normální držení tam prostě nemáte šanci žádným prstem dosáhnout. Ovladač si nastavíte před hraním a pak už do této části šmatat nebudete.

Ve spodní části najdete další tlačítka, která využijí zejména profi hráči a vyžadují opravdu delší trénink na zvládnutí. Zde je asi největší rozdíl oproti Elite 2 a to v tom, že zde se tlačítka nedají odebrat a jsou mnohem menší, takže vám ani nijak nevadí při běžném hraní a můžete je použit kdykoliv. U Elite 2 jsou páčky opravdu ve srovnání velké, takže pokud je nepoužíváte, máme je standardně odebrané, což když jednou uděláte, tak je moc často nevrátíte a nevyzkoušíte, což je škoda.

Tenhle ovladač vás nepřestane udivovat
Přichází na řadu né mapování, ale modulace. Ono totiž ty tři hlavní elementy jde měnit za jiné designové kousky, ale také si je můžete úplně přehodit, takže páčky budete mít ve stejné úrovni a kříž úplně nahoře. Chápu tyhle možnosti s ohledem na přeběhlíky z PS, ale klidně napište, kdo byste měnili a třeba u kterých her by vás to napadlo.

Asi poslední zmínka v testu se bude týkat napájení. Někdo kritizuje baterky, někdo kritizuje akumulátory pro nízkou výdrž a někdo si nedovede představit připojení ovladače kabelem, přeci chcete mít svobodu! Já osobně nejčastěji hraji s kabelem, jelikož u klasický Xbox ovladačů pak nemusíte mít baterky ani nabíjecí sadu a ovladač je výrazně lehčí a pokud fakt chci při hraní z nějakého důvodů běhat po domě nebo si brát s sebou ovladač na záchod, aby mi něco neuteklo, tak tento ovladač nebudete moci mít, jelikož ho lze mít připojený pouze přes kabel. Pro mě to nevýhoda rozhodně není.

Ovladač můžete směle použít i na PC, kde si zahrajete spoustu Xbox her díky předplatnému Xbox Game Pass. Je to za námi a jelikož je to opravdu zajímavý ovladač a blíží se další kousky, tak to zkusíme natočit, jelikož popsat slovně některé věci je opravdu těžké.

Na úplný závěr jsem si nechal cenu, jelikož někdo by mohl po jejím zhlednutí opustit článek dřív, než si ho přečte. Ano cena je vysoká, ale jedná se o špičkový kousek příslušenství a rozhodně se řadí mezi ty nejlepší ovladače na Xbox, ale také na PC. U nás v redakci mu dáme teďka čas a uvidíme, jak to bude s výdrží a po čase dáme vědět.

9

Verdikt

Jsem velmi rád, že jsem si mohl tento ovladač vyzkoušet a porovnat s tím nejlepším od konkurence. Nákupem rozhodně chybu neuděláte, ovladač je prostě špičkový, pouze vždy radím, ať si zvážíte, jestli je toto dražší příslušenství pro vás. Rozhodně doporučuji hodit info všude kolem sebe, a tenhle ovladač chtít k narozkám a podobným životním událostem.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»