Recenze: Truck Driver: The American Dream

Publikováno: 19.10.2023, 11:47

Sociální sítě

O autorovi

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 239 článků

Americký sen se může stát skutečností, u slova může bych zůstal a budu doufat, že dobrý základ v podobě Unreal Engine 5 doplní brzo patch a další vylepšení, aby se hra stala zábavnou a hlavně hratelnou.

Hra vychází z předlohy Truck Driveru, který jsme recenzovali a nedopadl zrovna nejlépe. V době vydání se mi zapsal do hlavy doslova padáním aut z nebe a nekonečnou neoptimalizací. Při spuštění Amerického snu jsem doufal, že situace bude jiná.

Už samotné menu mě dalo menší vykřičník, kde je ten UE5? Ale říkám si menu není nijak důležité, pojďme juknout na nastavení a vyladit. Hrajeme na Xbox Series X, tak to snad bude pěkné. Nabídka grafika je takový dnešní standard, kdy při 30 FPS máte plné 4K a nebo naopak 60 FPS a rozlišení 1440p. Příjemná je i dodatečný volba, že to necháte na hře a ta se vám bude snažit naservírovat 60FPS a pokud se bude hodně namáhat, tak to prostě poníží. Za mě super.

V nastavení ještě hledám ovládání, abych si jízdu vychutnal na volantu. Bohužel hra na téma jízdy v náklaďáku volanty zatím nepodporuje. Není to jediná automobilová hra, která tohle má, snažím se pochopit, proč to tak autoři mají. Ale to je spíše otázka na autory.
Když jsme u těch autorů, tak mě celkem zaskočilo, že za hrou stojí v titulkách hned dvě jména Patrik Korinek a Jan Vampol, která vypadají hodně česky:-). Možná se jedná i o skutečnost, že firma SOEDESCO otevřela pobočku v Plzni. Na tohle téma zkusíme ještě nějaké informace najít. Ale zpět ke hře.

Můj Natan
Hra vás posadí do role syna zesnulého uznávaného regionálního řidiče, v jehož stopách se budete snažit jít a někdy snad i vykročit z jeho stínu a budovat si svůj americký sen.

První nasednutí do tahače mě trošku vyrazilo dech. Nečekal jsem úžasnou grafiku, ale u hry za plnou cenu bych čekal víc. Kamion je zpracován hodně povrchně až dětsky. Ovládací prvky nejdou mačkat intuitivně při najetí, ale musíte používat předvolená tlačítka. Pocit z ovládání prvků v tahači je tak minimální. Na konzole co nevidět dorazí Alaskan Road Truckers simulátor, který jsem měl možnost vyzkoušet na PC a myslím, že v této přímé konkurenci to bude mít Truck Driver opravdu těžké. Snad jízda bude to, co nás osloví.

Po nastartování a odbrzdění se můžu vydat na první jízdu. Nádrž je skoro na suchu, takže musím vyrazit na pumpu. Cesta trvá chvilku a během ní si osahávám řízení. Je jasné, že tohle není žádný velký simulátor, ale dá se to příjemně ovládat na gamepadu. Na cestě nám prší, tak není špatné vyzkoušet stěrače. Voda je zpracovaná velmi pěkně, a to jak při řízení z kabiny nebo z pohledu třetí osoby. Hra nabídne hned čtyři pohledy a všechny jsou hratelné. To čím může hra zaujmout je měnící se počasí, které má hlavně vizuální efekt. Bořky, vánice, slejváky vypadají opravdu moc pěkně. Jestli ale čekáte, že se na vodě pojede nějak vyloženě hůř, tak na to zapomeňte.

Mámě načerpáno a jdeme pro první náklad. Zakázky přijímáte buď na mapě nebo vám klienti volají. Tahle část je zpracovaná poměrně dobře a je to věc, která vás bude pohánět dál. Vydělat peníze, získat reputaci, vylepšit tahač. Mapa je přehledná a najdete na ní všechny důležité věci. Hra má dokonce spoustu krásných míst na prozkoumání autem, ale i pěšky, což tento simulátor mírně odlišuje od ostatních. Pomalu jsem si dojel pro náklad. Stačí zacouvat, přidělat a jedeme. Je důležité abyste náklad vyloženě neponičili. Vy se musíte starat hlavně o svoji jízdu, aby byla bezchybná, ale je tu AI a její auta. Takže stejně jako v realitě musíte předvídat, co se může stát.  To že auta dokážou na zelené stát hodně dlouho jsem překousnul, to že nedají přednost vašemu mazlíkovi v té plechové rakvičce jsem překousl taky, ale náhodné nehody, kdy auto v zatáčce to obrátí na střechu už nestíhám. I přes všechny nástrahy jsem dovezl náklad a čekám na další zakázku.

Během jízdy se vám rozjíždí příběh. Kromě matky, která vám telefonuje skoro furt, můžete občas vzít do auta stopaře nebo člověka co chce helpnout a popovézt někam kousek. Ti vám většinou prozradí něco o sobě a dost často i něco o vašem otci. Monology jsou obsahem zajímavé, ale jsou dost dlouhé a po pravdě strašně nezábavné bez jakéhokoliv tlaku na situaci v jaké je to vyprávěné. Je to, jak když to někdo čte z vytištěné A4 při hodině češtiny. I přes všechny nástrahy se snažím pokračovat v ději a hru si užívat, přeci jenom na Xboxu podobné hry moc nemáme a je potřeba si dobrých kousků vážit.

Po zhruba 7 hodinách hraní do hry přitéká tekoucí asfalt. Asi se ptáte, o co jde, ale je to situace, kdy se váš tahač začne propadat silnicí. Touto tekutou silnicí dokonce můžete i jet, ale na konci vás čeká přejetí na klasickou silnici z této rozpadlé textury. Několikrát se mi to podařilo, až přišel osudný moment na dálnici. Na konci jsem se zasekl a zůstal stát. Možnost odtahu nebo zavolání pomoci není. Jelikož jsem byl na daném místě dlouho, hra se uložila na JEDINÝ slot pro ukládání (automaticky), takže i vypnutí hry a opětovné zapnutí dopadlo stejně. Auta AI kolem mě látala vzduchem a bourala, jelikož ten přechod také nedokázala přejet. V tu chvíli jsme zjistit, že 7 hodin hraní je v trapu a můžu začít znovu. Nebudu vám lhát hodně jsem se přemlouval, ale rozjel jsem to znovu. Odjel jsem několik misí a opět se naladil na hru. Jak asi tušíte něco se zase stalo, v plné rychlosti  jsem narazil do neviditelné zdi a auto se zaseklo. Budu se snažit na hru podívat za nějaký čas, juknout na záplaty co autoři vydají, ale hra za cca 1700kč v takovém stavu? Jsme si vědom, že jsem hru nedohrál, ale i tak si za nějakých 9 hodin dokážu úsudek udělat. Pokud jste hru koupili, budu rád za vaše reakce a dojmy. Pro šťourali jsem zkusil i reinstal hry před druhým testem. Celkově mě to mrzí, jelikož od předchozího dílu se hra posunula a nebýt toho záseku, tak jsem si ji i na pohodu dohrál a hodnocení mohlo být lepší.

Nyní pro nás fanoušky nákladní dopravy nezbývá než čekat na opravy nebo na jiné konkurenční hry.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Hra má potenciál a přináší několik zajímavých herních mechanismů. Graficky i přes UE5 dost průměr. Dokážu si na Xboxu představit, že tahle hra může bavit, ale bugy, co vám zahodí X hodin hraní jsou pro mě zásadní v kombinaci s plnou cenou AAA her, a proto tak nízké hodnocení.
Silný příběhSpousta bugů
Možnost pohybovat se i po vlastních a objevovat místa Absence Multiplayeru
Dynamické počasíAbsence podpory Volantů
Unreal Engine 5Jedna pozice pro ukládání
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»