Recenze: WRC 4

Autor: p.a.c.o Publikováno: 21.12.2013, 12:21

Publikováno: 21.12.2013, 12:21

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

WRC je závodní série, která se tak nějak liší od ostatních závodů. Je to hlavně tím, že nejezdíte pořád dokola po okruhu, ale z místa A do místa B. Jako fanoušek WRC závodů jsem se na letošní ročník těšil a doufal sem, že oproti loňskému ročníku se letošní WRC 4 někam posune třeba už jenom proto, že letošní sezónu ukončil kariéru fenomenální Sebastien Leob. Jaká je nakonec skutečnost, o tom jsou následující řádky recenze.

WRC4-PR-SCREENSHOTS-DEMO-02

Automobilové závody jsou plné akce a dramatických momentů. O to větším překvapením pro mne byl zvukový doprovod, který je spíš uklidňující a k pořádným výkonům vás určitě nenabudí. Stejně tak herní nabídka není z těch, při jejímž pročítání by jste nevěděli, co si vybrat. Stejně jako loni i letos je tu kariéra, multiplayer a rychlá hra. Kariéru netřeba představovat, na začátku nemáte nic, začínáte v nižších soutěžích a dál už to znáte. Navíc pro zlepšení zážitku z kariéry se před každou zkouškou ukáže komentář od soupeře komentující dění na trati. Bohužel hlášek je málo a už po první sezóně nebude mít chuť je ani číst, protože se hodně často opakují a navíc jsou velice univerzální, ať se na trati děje, co chce.

WRC4-PR-SCREENSHOTS-DEMO-01

Vzhledem k oficiální licenci WRC sem se těšil hlavně na nabídku tratí. Vždyť ve hře jsou obsaženy všechny země, kde se rally jezdí, tudíž jsem očekával pořádnou porci závodů. Hned v zápětí jsem ovšem dostal facku, protože v každé zemi na nás čeká pouze šest rychlostních zkoušek. Tohle číslo si ale ještě vydělte dvěma, protože originální tratě jsou pouze tři a zbylé tři vznikli různou kombinací (projíždění pozpátku, použití různých částí a jejich vzájemná kombinace) předešlých, takže se tratě hodně rychle okoukají. Navíc poslední RZ je vždy hodně krátká.

Od jízdního modelu nečekejte žádný zázrak, protože i při nastavení nejtěžšího možného nastavení jízdního modelu mi přišlo, že se auta chovají hodně podobně a bylo jedno, jestli jsem jel po asfaltu, šotolině nebo sněhu. Nastavení auta má docela dost možností, ovšem praktický dopad na jízdní model (až na nastavení síly ruční brzdy) mi nepřišel nějak extra zajímavý. Stejně tak působí i rozdíl mezi jednotlivými třídami. Jediný rozdíl byl asi jenom v rychlosti aut, kdy WRC je znatelně rychlejší než WRC 2 či JWRC. Model poškození si na druhou stranu zaslouží pochvalu, protože z auta můžete poztrácet celou řadu součástek. Ovšem ani při jízdě „na dacana“ se mi nepovedlo auto úplně rozbít, aby už nejelo. Asi jsem málo objímal stromy.

Photo0753

Avizovanou novinkou bylo vylepšení grafického kabátu. Nějaké vylepšení se odehrálo a třeba modely aut jsou opravdu pěkné. Bohužel to samé už se nedá říct o okolí tratě jako stromy, diváci a hlavně efekty prachu čí dýmu z motoru. V tomto směru Milestone zaspali a těžko říct, jestli se jim to vůbec někdy povede napravit, resp. jestli mají snahu to vůbec napravovat. Navíc rally ve Finsku mi přišla nehratelná, protože takhle špatné nasvícení už jsem hodně dlouho neviděl a i při poslouchání navigátora mne hodně zatáček kombinovanými se skoky dokázalo zaskočit.  Stejně tak zvukový doprovod je hodně chudý a dvě skladby se oposlouchají dřív, než brzy.

Photo0443-2

Po demu, které mě nadchlo přišlo u plné verze vystřízlivění. První dvě sezóny jsem projel jako nic, ale při třetí už jsem neměl motivaci pokračovat dál protože díky všemu tomu opakování už mi hraní přišlo stejné a to že se mi odemkli poslední země tomu moc nepomohlo. Multiplayer hru taktéž nezachraňuje, protože jezdíte stále ty samé tratě, jenom se živým soupeřem. Žádný nový herní mód či minihra, nic.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

WRC 4 vypadalo z počátku hodně slibně, ale po zahrání přišlo zklamání, které odráží chyby z předchozích dílů, zastaralé grafické zpracování a hlavně malou rozmanitost a množství obsahu. Tratí není moc, jízdní model arkádový a ani české zastoupení jezdců, týmu a aut tuhle hru prostě nezachrání. Jediné co jí hraje do karet je fakt, že žádná jiná hra s licencí WRC v současné době k mání není. Možná že konkurence by nebyla na škodu, protože Milestonu na série zrovna dvakrát úspěšně nepracuje, natož aby dělal dobré jméno seriálu WRC.
licence WRCzastaralá grafika
málo herních módů
stereotyp
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»