Recenze: Zorro The Chronicles

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 27.6.2022, 7:42

Publikováno: 27.6.2022, 7:42

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3325 článků

Slunce lehce objímá hory a pomalu se sune do jejich stínu, aby místo na obloze předalo hvězdám. Byla by to romantická chvíle podtrhnutá chumlem slámy valícím se prérií, kdyby se okolím nerozléhalo sténání nebohých vesničanů, kteří jsou opětovně utlačováni vojsky kapitána Montera. Nebo tentokrát spíše lidmi Monasteria. Na kžadý pád, oblažen vlastní dokonalostí je první a poslední instancí Kalifornie v době, kdy tím nejrychlejším poštovním spojením byl dostavník. Jenže tentokrát to neskončí zaplněním věznice, dnes ne. Od žhnoucího západu se žene Tornádo a na něm maskovaný muž, jehož černá silueta připomíná anděla posledního soudu. Ano, je to Zorro, takže spravedlnosti bude učiněno za dost.

Hrdina, kterého v roce 1919 vytvořil spisovatel Johnston McCulley, se vrací ve videoherní adaptaci, aby i dnešní generaci připomněl, že bezpáteřní právo potřebuje správného chiropraktika v každé době. Zorro se během století stal kultem snad ve všech sférách kultury. Od knih po filmy, kde si jeho postavu vyzkoušeli esa jako Anthony Hopkins, Antonio Banderas, Alain Delon nebo kocour v botách. Jenže nedávná novinka neopisuje velkofilm, nýbrž sedm let starý animovaný seriál. A tím je řečeno vlastně vše.

Nechci být nezdvořák, ale ti starší z vás, kteří už dostali legitimaci familiárně nazývanou „občanka“, se mohou odebrat k jinému čtivu. O strpení prosím snad jen rodiče malých ratolestí, kteří hledají nějakou novou hru na dlouhé letní dny pokažené deštěm. Přesněji řečeno. Zorro The Chronicles má námět a herní prvky assassínského typu a poměrně dobře si dokáži představit, jak by s ním naložili v Ubisoftu, u Crystal Dynamics nebo za zdmi Rocksteady. Je tu totiž rozsáhlé místo, které navzdory sušší povaze má dost rozmanité lokace. Hlavní hrdina by mohl z fleku na nedělní obědy k netopýru Waynovi, kde by se pánové přeli, zda je rychlejší divoký kuň nebo batmobil. Zarámovaný Ezio Auditore by se krásně vyjímal na zdi během šermířských tréninků. A hlavní padouch je dostatečně úlisný, abyste mu přáli pořádnou deku na rozpáleném slunci. Jenže pak by hra byla příliš dospělá.

Celá kampaň, která nemá kooperaci, což je s ohledem na cílení a výskyt dvou hrdinů asi největší přešlap, zabírá téměř dvě desítky úrovní. To není málo, ale ani moc, protože nemá-li dítko dychtivého ducha, prolétne jen hlavní úkoly a značně si zkrátí hrací dobu. Na poli několika hodin se sice mění důvody, proč pomáhat nebožákům, a přitom okouzlovat sličné dívky, ale princip postupu hrou je takřka stejný. Projít mapu, pobít hloučky jednotek, udělat požadovaný úkon a na připraveném koni prchnout. To za pomoci vylepšujícího se soubojového systému, jehož pohonnou hmotou jsou mince směnitelné za rozšíření hmatů, chvatů a prvků plížení. Je přitom úplně jedno, zda si před misí vyberete toho Zorra nebo tu Zorru. Modely i animace postav jsou téměř stejné a nezajímá to ani filmové předěly, jejichž původ bude ve zmíněném seriálu. Trochu smutné je, že navzdory horší kvalitě konverze videa je jejich grafika dvě třídy před herním enginem. Malým hráčům to však nemusí vadit a „méně náročnou“ grafiku vezmou jako plus. Možná.

Samotné hraní probíhá tímto způsobem. Za pomocí biče se dostanete na vyvýšené místo. Tato místa jsou omezena dle přání autorů, takže často narazíte na fakt, že se Zorro bičem prostě nechytne, protože proto. Na onom trůnu výšin dalekohledem omrknete okolí, označkujete vojáky a vyrazíte na cestu. Všechny ataky jsou nesmrtící, ať už jde o omráčení ze zálohy nebo následky přímého boje. S čímž jsem měl drobný problém, protože rozeznat „částečně omráčeného“ a „již hotového“ nepřítele chce cvik. Během plnění hlavního úkolu se nabízejí i vedlejší aktivity za mince. Vylepování plakátů si žádá průzkum prostředí, a tak jsou snazší questy lokální, vázané na boj. Například když dva soupeře kopne kůň, máte pár zlatek nebo když nepřítel skončí ve fontáně a podobně.

Toto nenásilné vedení boje je pěkné a umožňuje poznat jednotlivé prvky boje v klidu a postupně. Problémem je bohužel umělá inteligence, která je jednou z nejhorších za poslední léta. AI má své koridory a za ně nejde. Můžete zkoušet vábení kameny, útěk během šarvátky… nic nefunguje. Protivníci mají své jisté a než by se nechali tahat o dům dál, raději se vrátí zpět. Na některých místech je tak velice těžké splnit bonusový úkol, protože na něj jednoduše v oblasti nejsou lidi. Hloupost umělé inteligence lze samozřejmě využít při průchodu, protože na hluk z okolí nikdo nereaguje a všímavost také nepatří mezi cnosti strážců pořádku.

Nevím, zda i dnešní sedmileté děti, které jsou spodní hranicí hry, mají rády estrádní čísla. Pokud však ano, je soubojový systém pro ně. Kombinace dvou tlačítek, z nichž jedno je na paralyzování soka bičem, bohatě stačí na nenáročný systém akce, které vévodí včasné blokování útoků a exekuce. Ty jsou pojaté jiným úhlem kamery, lepšími animacemi a groteskní akcí připomínající jak éru němého filmu, tak pozdější historické snímky s komediálním jádrem. Technicky je to hrozně jednoduché a laciné, ale vizuálně efektní a dostatečně zábavné. Za jak dlouho se to okouká záleží na hranici každého jednotlivce. Já osobně se bavil víceméně až do konce, protože díky odemknutým dovednostem se boje alespoň trochu obměňuje po celou dobu.

Jak jste z textu asi pochopili, na optiku dospělého a léty zahlceného hráče jsem rezignoval. Bez zastydlé puberty nemáte šanci hře přijít na chuť, protože je neskutečně obyčejná, místy uspěchaná a herními prvky mrhá na úkor primitivnosti. Jako chvilkové zabavení dítěte ovšem může fungovat překvapivě dobře. Díky next-gen funkci Quick Resume je prcek okamžitě ve hře, aby si dal další level na 20 minut. Když chytne slinu, zůstane, když ne, pověsí masku na skobu a vrátí se později. Opravdu nechápu absenci kooperace. Nebo tedy chápu, protože ve dvou by titul musel být mnohem propracovanější, ale koncepčně to nedává smysl a vývojáři škodí sami sobě. Dětem totiž bude úplně jedno, za koho hrají, když rozdíl je pouze v rozložení poměru zdraví/síla.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Zorro by rozhodně zasloužil pořádnou hru, ale adaptace animovaného seriálu to fakt nebude. Dospělým nemá absolutně co nabídnout, leda krom ukázky, jak se v dnešní době dá nedotáhnout zajímavý a léty vyzkoušený koncept. Nicméně děti se u osvobozování Kalifornie mohou dobře bavit, protože být maskovaným hrdinou je snadné a v pravé okamžiky i dostatečně vtipné a hravé. Absence českých titulků ničemu nevadí, protože děj je stejně mixovaná primitivní pohádka boje dobra se zlem. Děti si k hodnocení dva body přidají, dospělí naopak uberou.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»