Tencent má zálusk na herní studia Sumo Group

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 19.7.2021, 13:06

Publikováno: 19.7.2021, 13:06

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3325 článků

Herní svět nezávislých vývojářů se asi brzy zase o něco zmenší. Po velkých nákupech, které učinily firmy Microsoft, Electronic Arts a Sony se schyluje k další akvizici. O britský spolek Sumo Group začal mít zájem čínský gigant Tencent, načež za ztrátu věnečku nabídl 1,3 miliardy dolarů. Vedení vývojářských týmů by souhlasilo, ale poslední slovo beztak budou mít akcionáři. Nicméně peníze jsou peníze, takže jde nejspíš jen o formalitu.

Společnost Tencent masivně investuje v herním průmyslu už nějaký čas, přitom pokrývá rozmanité portfolio žánrů. V plném vlastnictví má Riot Games, 40 % vlastní u Epicu, 23 % získal od Dontnodu a méně, než deset procent má například v Activisionu, Ubisoftu a Paradoxu. Pro Sumo Group by pak šlo o příjemnou finanční podporu. V různě velkých týmech a studiích sdružuje skoro osm stovek zaměstnanců a do svého portfolia řadí jak velké projekty pro významné partnery (Crackdown 3, Team Sonic Racing, Sackboy: A Big Adventure, Disney Infinity 3.0), tak porty na jiné platformy (Hitman, Forza Horizon 2, F1 2011) a vlastní produkci typu Snake Pass.

09. 06. 2020 • waggon1

Xbox Weeks Deals – 9.6. až 16.6.2020

Připadá vám tentokrát Weeks Deals na tento týden poněkud slabší? S tím musíme souhlasit, ale je to tím, že stále probíhá Deals Unlocked výprodej, který samotný obsahuje masivních 545 zlevněných položek. Je tedy jasné, že slevy v tomto článku jsou pouze jakýsi vynucený seznam, kde zaujme hlavně Snake Pass, Lords Of The Fallen, Prison Architect, DLC do hororového Dead by Daylight. Poslední zmíněná hra je v Game Passu, u kterého zase připomeneme, že...

»
27. 03. 2018 • Lukáš Urban0

Snake Pass slaví rok od vydání novým režimem

Studio Sumo Digital, které má nyní na krku záhadami opředený Crackdown 3, vydalo minulý rok netradiční plošinovku Snake Pass. Indie hra nejen nás překvapila pěkným zpracováním, ale také poměrně náročným ovládáním, kdy bylo nutné s ústředním hrdinou překonávat překážky a sbírat artefakty potřebné k otevření brány. Hra si vedla mezi hráčskou komunitou velmi dobře a tvůrci jí teď dávají příležitost hadí dobrodružství oprášit díky Arcade Mode Packu. Jde o zcela nový režim,...

»
05. 07. 2017 • Lukáš Urban0

Tvůrci her Crackdown 3 a Snake Pass koupili designové studio

Jméno studia Sumo Digital se tento rok propírá snad jako nikdy. Nejdříve se anglické studio vytáhlo s prvním vlastním projektem Snake Pass, který se těší velké oblibě napříč všemi platformami a my už netrpělivě vyhlížíme jeho DLC. Pak se do povědomí hráčů vrátilo pokračování Dead Island, v jehož vývoj někteří už ani nedoufali, a nakonec dostal Crackdown 3 finální datum vydání. Zdá se, že z týmu, který dříve dostával na starosti zejména porty...

»
01. 04. 2017 • Lukáš Urban2

RECENZE: Snake Pass

Už je to opravdu dlouho, kdy plošinovky patřily do stálého repertoáru všech větších vydavatelství, o výrobcích herních zařízení ani nemluvě. Jak se hraní zpřístupňovalo stále většímu počtu hráčů a jak se technologie vývoje a publikace stále zjednodušovaly, stalo se z kdysi opěvovaného žánru synonym pro nezávislé projekty, které v drtivé většině případů vyšumí krátce po vydání. Těžko říct, jestli za náhlým obratem stojí loňský Ratchet & Clank nebo, budu-li domýšlivý, exkluzivní ReCore,...

»
19. 03. 2017 • Lukáš Urban0

Další pohled na vývoj plošinovky Snake Pass

Už jen deset dní nás dělí od vydání malebné plošinovky studia Sumo Digital, která pošle na putování usměvavého hada s jeho ptačím pomocníkem. Snake Pass nás zaujal od prvního videa, protože slibuje sympatické hrdiny, svět založený na reálných fyzikálních zákonech a typické žánrové prvky okořeněné logickými překážkami. Očekávání podporují jak krátké trailery, tak vývojářské deníčky ukazující krátký, ale velice důsledný vývoj. Nový přírůstek se zaměřuje na technickou stránku hry, díky čemuž...

»