RECENZE: Chariot pro Xbox One

Autor: Lindy Publikováno: 9.10.2014, 15:09

Publikováno: 9.10.2014, 15:09

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Logické plošinovky se často snaží nabídnout něco nového, abyste narušili běžnou hratelnost, která by se časem mohla stát stereotypní. Nejlépe k tomu ještě přihodit hráče navíc pro kooperaci. Kanadské studio Frima se pokusilo dosáhnout obou těchto cílů se svou novou hrou Chariot. Cílem je navádět pohřební vůz skrze jeskyně a to za pomocí dvou hratelných postav.

Prvně si ale trochu představme příběh, který je velmi prostý, ovšem v tomto případě postačí. Zpočátku hry se sice nic moc nedozvíte, ale postupně jsou odhaleny aspoň nějaké detaily. Ovládáte princeznu a jejího snoubence, kteří musí najít vhodné místo pro odpočinek jejího zesnulého otce, krále říše. Problém je v tom, že jeho dosti otravný duch chce, aby byl pohřben na to nejlepším místě na celé zemi, což znamená, že náš páreček se musí táhnout s rakví, která je na kolech, skrze sérii jeskyní, jež jsou plné různých pokladů a nebezpečí.

chariot-screenshot7

Příběh je tak docela zábavný, i když o mluvení se starají jen duch krále a jistý kostlivec. Nicméně po čase vám duch mrtvého krále začne lézt na nervy, zvláště když se od povozu s rakví oddělíte. Poté totiž máte šest sekund, abyste se k ní opět připojili, jinak se vrátíte k předchozímu záchytnému bodu. Během těchto několika sekund stihne duch prudit s různými poznámkami a po čase už tak uvažujete, jestli mu vůbec chcete pomoci.

Hlavní podstatou titulu je ale hratelnost a příběh tak spíše jen doplňuje celek hry. Co se týče mechanismů této plošinovky, tak Chariot odvádí dobrou práci. Doplněk v podobě rakve na kolech je zpočátku zajímavým zpestřením, ale časem to ztratí kouzlo. Pohybu dosahuje tažením či tlačením, ať zepředu či zezadu a překonáváte různé překážky za pomocí lana, které se rozvine při stisknutí tlačítka. Problém je, že i po zachycení je třeba tlačítko stále držet, abyste lano zůstalo přichyceno. Postupně se tak postup těžšími a těžšími úrovněmi stává komplikovanější a nejspíše už vás řádně bude bolet prst od držení triggeru.

Fyzika povozu a postav je velmi stálá a vše se stane ještě více hektické, když jsou postupně představeny další prvky, jako jsou například odrazové plošiny, které vám navigaci ztíží. Ve hře se vyskytuje i zamrzlé prostředí, které stíží manipulaci s postavami a povozem a nastupuje tak spíše systém pokus omyl.

Úrovně jsou ovšem poměrně velké a nabízí i více cest, jakými se vydat. Ta hlavní cesta je naštěstí vždy značena, takže se vlastně ani nemůžete ztratit. Ostatní cesty jsou potom spíše složitější a více nebezpečné, protože zde narazíte na více nepřátel, a nakonec získáte odměny v podobě speciálních lebek či modráků pro extra vybavení. Vybavení získáte spíše vzácně, ale poskytne vám zajímavé výhody. Vždy mějte na paměti, že do úrovně si můžete vzít vždy jen jedno vybavení. Nachází se mezi nimi třeba kolík k přivázání lana, jakýsi granát pro zbavení nepřátel a další.

chariot-screenshot5

Ve spoustě úrovních narazíte na již zmíněné nepřátele, kteří připomínají krysy, netopýry a další havěť, která se bude snažit útočit na váš povoz, aby vás připravili o zlaťáky. Útok většinou vyvolá zvuk povozu. Některým střetům se dá vyhnout pomalou jízdou, ale jindy se jim nevyhnete vůbec. Zpočátku navíc proti nepřátelům moc nezmůžete, a jedinou možností, je „prásknout do koní“ a pokusit se uniknout.

Chariot je samozřejmě stvořen především pro lokální kooperaci, kdy druhý hráč se může připojit kdykoliv, ovšem týmová práce dá zabrat a chvíli potrvá, než budete vědět, kdo má kdy tlačit či tahat, a kam přesně jít. Samozřejmě můžete hru hrát i sami, ale s kamarádem si užijete více srandy. Výzvy pak čekají v oblastech, kam se mohou vydat jen dva hráči a jejich design je už dosti pekelný a k jejich splnění bude třeba kvalitní spolupráce.

chariot-screenshot4

Po vizuální stránce vypadá Chariot moc pěkně spolu s bohatými prostředími, různorodými barvami a skvělým designem postav. Některé úrovně jsou spíše temnější a je tak občas složitější odhadnout, co je vlastně před vámi, ale většinou vše vypadá jasně. Hru pak doprovází jednoduchý hudební doprovod, který vám ale může přijít otravný, pokud se na nějakém místě zaseknete na delší dobu, a to nemluvě o ukecaném duchovi.

Zlatí členové Xbox Live mohou hru Chariot po celý měsíc říjen stahovat zcela zdarma.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Chariot je velmi slušná logická plošinovka s pěknou grafikou, kterou trochu kazí otravní nepřátelé a občas vyšší obtížnost. Nabízí ale zajímavý design, který ovšem bohužel v některých situacích doprovází systém pokus omyl. Doporučujeme hrát ve dvou, abyste si hru více užili a hlavně se dostali na její konec.
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»