RECENZE: Nightmares from the Deep: The Cursed Heart

Autor: p.a.c.o Publikováno: 20.9.2015, 16:08

Publikováno: 20.9.2015, 16:08

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3263 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86

Pokud člověk hledá nějaké adrenalinové zaměstnání, ale nechce se stát hasičem, policistou či rovnou zlodějem, může se vydat na dráhu pracovníka muzea. Mnoho lidí si teď asi poklepe na čelo, ale uznejte, že je to dřina uhlídat všechny oživlé postavy z historie, jak nás o tom přesvědčovalo známé filmové zpracování tohoto zaměstnání. Jen najít vykopávky je mnohdy život ohrožující záležitost, a pokud člověk nemá ten správný bič, který se umí obtočit kolem všeho a je vždy dlouhý jak je třeba, či nezná přesně, kolik je v které řece vody v danou roční dobu, má prostě životní smůlu. A že se dobrodružství nevztahuje pouze na muže pracující v tomto oboru, nám ukazuje nová hra Nightmares from the Deep: The Cursed Heart. Zde se v roli pracovnice muzea dostáváme do situace, kdy při přípravě nového exempláře – vystavení těla známého piráta, který byl za své činy svázán a vhozen do moře, nám najednou exemplář ožije, unese dceru a na své prastaré lodi odjede dírou v muzeu pryč. Naštěstí se ale stihneme nalodit, takže dobrodružství v podobě záchrany naší dcery může začít.

vodooo

Při její záchraně se však postupně dozvíme i životní příběh piráta. Ten nám odhalí duchové, hlídači truhel, ale i postava jeho milé. K tomu, abychom ale vše úspěšně zvládly, je třeba zdolat nejednu překážku. V tomto případě jde o splnění úkolu jako je například najít klíč, někde něco složit, najít ztracenou sošku aj. To zvládneme pomocí spousty miniher, na čemž je tato hra celá postavena. Nejpočetněji je zde zastoupeno hledání několika předem daných předmětů v hromadě různého bordelu. Postupně tak vybíráte to, co je zrovna třeba. Někdy ale není tak jednoduché danou věc sebrat – je třeba ji totiž nejprve dotvořit. Aby ale bylo předem jasné, které věci budou vyžadovat další činnost, jsou v seznamu napsány žlutě. Na spoustu míst se postupně budeme vracet, abychom vybrali zase něco jiného.

Mezi další minihry patří různé logické hádanky. Zejména správné poskládání dílků na místo, různé posunování kamenů, aby se sestavil správně obraz, ale také jen odemčení některých truhel bývá běh na delší trať. Je totiž zapotřebí sehnat ten správný klíč, který ale je ukryt kdesi v lodi, či na ostrově. Nastane-li situace, že nevíte kudy dál jít, je zde několik možností, jak na to přijít. Buď počkat, zda se někde v dálce nezablýskne, což je naznačení toho, jakým směrem se vydat. Další možností je využití nápovědy v podobě otazníku. Ukáže nám tak směr našeho dalšího putování. A to nejen kudy jít dál, ale i kdy je třeba se vrátit zpět. Nápověda se po vyčerpání znovu po nějaké době doplní. Pouze když se vracíme zpět po obrazovkách, není to bráno jako nápověda a proto nám to nápovědu nevyčerpá. Poslední možností je využití mapy. Pokud ji získáme, máme vyhráno. Tedy jen v případě, že máme mapu toho správného místa. Potřebujeme-li totiž vyrazit na ostrov a máme jen mapu lodi, moc nám to nepomůže.

galley

Každá mapa je rozdělena do několika částí, vždy tak, že jeden obraz na monitoru, je jeden kruh na mapě. Místo, kde je třeba splnit další miniúkol, je označeno zeleným vykřičníkem, naopak místo, kde se nacházíme my, je označeno žlutým křížkem. Takže jako správní dobrodruzi využijeme i orientaci v mapě.

Nápověda se dá využít i při plnění různých miniher. Například při hledání předmětů, nám ho v hromadě ukáže, abychom věděli, kam kliknout. Není to jen nápověda pro ty, kteří zrovna neovládají angličtinu, nebo si nemohou vzpomenout, co daný výraz v překladu znamená. Upřímně, i když člověk ví, že hledá škorpiona, tak pokud ho nevidí, ani překlad nepomůže. V tomto případě tak pomůže buď již zmíněná nápověda anebo prostě náhodné klikání po celé obrazovce s přesvědčením, že jednou na to prostě natrefit musíme. Když už jsme zmínili ono klikání na předměty, je to trošku nedoladěné. Často se mi totiž stávalo, že ač jsem věděla, že mám označit hrneček, tak stejně mi gamepad stále vibroval na znamení toho, že daný předmět nehledám. Bylo to způsobeno tím, že i malá odchylka od předem stanoveného místa znamenala „neplatný pokus“. Jinak ale bylo ovládání pěkné. V případě, že předmět upřesňoval situaci, bylo to označeno. Stejně tak přiblížení k místu či věci, s kým promluvit, nebo kam se vydat. Po celou dobu hry je možnost nahlédnout do mapy nebo knihy a jak se tam dostat, je uvedeno na obrazovce.

Catacomb_6

Neznalost angličtiny tak brání pouze pochopení herního příběhu což je asi klíčové hledisko celé hry. Pokud by se to tedy mělo zhodnotit, grafika je pěkná. Vystihnutí atmosféry výborné. Celková doba hraní je přibližně 7-10 hodin. Záleží, jak moc nápovědu využíváte. Bonusem je ještě návrat zpět do muzea po dohrání základního příběhu. Ten je však jen doplňkem, který moc času nezabere. Jinak je ale grafika i hratelnost dost pěkná. Hra mě bavila a docela mě mrzelo, že už je konec. S klidem bych si jí zahrála déle

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Pěkná oddychová hra, která je zaměřená hlavně na miniúkoly v podobě hledání předmětů, logických skládaček a dalších zajímavých prvků.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»