Recenze: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Fatesworn

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 21.12.2021, 11:04

Publikováno: 21.12.2021, 11:04

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3326 článků

Ano, tentokrát má recenzovaná hra trochu delší název. Nejde totiž o plnohodnotný titul, ale pouze o rozšíření Fatesworn pro RPG Kingdom of Amalur. Respektive pro její remasterovanou verzi pojmenovanou Re-Reckoning, která vyšla minulý rok. A právě tím je dodatečný obsah nejzajímavější, neboť nestává se každý den, aby hra vytažená z historie získala něco navíc v rámci příběhu a herního času. Nicméně zrovna v případě Amaluru šlo o jeden z důvodů, proč se vydavatelství THQ Nordic rozhodlo pro oprášení značky.

Ta má sama o sobě dostatečně zvučné jméno, což bylo připomenuto v loňské recenzi. Stejně tak skutečnost, že obrovské THQ Nordic je něco jako sběratel, jehož portfolio licencí často sahá až do dob, kdy se Michael Jackson ještě chytal za rozkrok. Re-Reckoning je pravda trochu mladší, a tak ani změny v konceptu nemusely být příliš zásadní. Stačilo trochu upravit levelování, dotáhnou drobné nedokonalosti původního týmu a přizpůsobit grafiku dnešním trendům. Vše se sice nepřiblížilo dokonalosti, ale to nemění fakt, že jde o nadstandardní hrdinskou pouť, která si libuje v soubojích a silném příběhu. Otázkou tak zůstává, zda to samé nabízí i obsahový apendix, k němuž vede cesta po dokončení základní hry.

Ta skončila, jak skončila. Ti dobří mohli zapít zápis v kronice a ti špatní šrámy, z nichž se jen těžko vzpamatují. Vše se zalévá ranním sluncem, na obzoru se pase jednorožec a po duze klouže leprikón s měchem zlaťáků. Tak přesně tohle se nestalo. Amalur má v hledáčku nový padouch a rozhodně nejde o troškaře. Sám sebe jmenuje reinkarnací boha Chaosu a v ledové zemi Mithros spřádá plány, jak si získat nové ovečky, půdu, majetek a všechny ty drobnosti kolem. Na vás je, vyrazit prostřednictvím portálů do nového světa a překazit plány. Jakkoliv. Sami nebo s pomocí druhých.

Pro tyto potřeby se zvýšila horní úroveň postavy o deset bodů. Zůstává tak motivace bloumat okolím, hledat nové vybavení a hýčkat lehce rozšířený strom dovedností. Zisk speciální zbroje je dokonce klíčovým prvkem druhé půlky nové kampaně. Chtěl bych však říct, bohužel. Nastavovaná herní doba vedlejšími úkoly je něco, s čím se v žánru počítá. Nicméně tady je uměle prodlužována hlavní linka, a to v době, kdy jdou vaše rukávy nahoru s vědomím, že ústřední zlo potřebuje přerovnat páteř. Místo poukazu na wellness balíte uzlík a štrádujete křížem mapou hledat vybavení. Dungeony přitom nejsou ničím jedinečné nebo zvláštní. Ti samí nepřátelé. Totožné schéma boje. Pakliže titul hrajete kvůli soubojům a nevadí vám zas a znova koukat na stejné lokace, není důvod si stěžovat. Ale jde-li vám o příběh, pak je nasnadě kniha stížností a řádně namočený brk na psaní.

A vlastně nic víc od Fatesworn nečekejte. Studio Kaiko dává fanouškům série možnost ještě chvíli setrvat v alternativní realitě, kde je síla argumentů odvozena od zručnosti kovářských mistrů a kde diplomacie nestačila vyrůst z plen. Herně jde stále o výtečnou akční hru. Intuitivní souboje, obrovské množství vybavení a protivníci, jejichž dovednost je vždy o chlup za tou vaší. Také jde ale o ten remaster, u něhož narazíte na neviditelné překážky v cestě, na lehce chaotický inventář a na nevyváženou vizuální stránku, která občas nemile připomene, že engine nepatří mezi nejnovější. A to se týká i nového obsahu, u něhož dobře vypadají důležité předměty a postavy, kterým sekundují omšelé textury v dáli. V době psaní recenze bych rozšíření doporučil jako balík s původní hrou v edici FATE. Je za polovinu, tedy za 704 Kč, což je s ohledem na množství obsahu za lidovku.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Ani před svátky nebude klid od bláznů, pro něž je touha po moci hybnou silou k rozpoutání válečného konfliktu. Chaos potřebuje lekci z pořádku a vy potřebujete učební pomůcky, jejichž místo nálezu znají jen vyvolení. Tak neotálejte a brzy vyrazte, ať se Amalur nedočká nechtěné návštěvy. Fatesworn je věrný označení rozšíření a přináší zhruba pětihodinový přídavek nových soubojů, prostředí a příběhu. Ne vše se vyrovná základní hře, což se týká hlavně nového děje, ale pakliže chcete v oblíbeném univerzu ještě pár hodin vybíjet nepřátele, máte skvělou příležitost.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»