Agony je důkazem, že horory jsou v kurzu

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 13.12.2016, 19:12

Publikováno: 13.12.2016, 19:12

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3185 článků

Žánr, jehož hlavním cílem je poslat kuráž a odvahu do trenek, je populární napříč všemi kulturními směry. V literatuře a filmovém průmyslu si horory asi nejlepší časy odžily v minulém století, ale v herním světě na svůj vrchol teprve čekají, obzvláště s rostoucí oblibou virtuální reality. A rok 2017 se zatím jeví jako velmi slibný, protože už v lednu nás čeká Resident Evil 7, o něco později Outlast 2, potvrzené je Call of Cthulhu a o svůj kus hráčské komunity se pobije také Agony. Projekt polského vývojářského týmu Madmind Studio ukončil před pár dny kampaň na Kickstarteru, a to po čertech úspěšně. Z potřebné částky 66 666 kanadských dolarů se nakonec stal téměř trojnásobek, z čehož vyplývá, že se fanoušci děsivých her mohou těšit i na herní prvky spjaté s dosaženými milníky.

Pokud vám připravovaný titul zatím unikal, tak si připravte všechny modlitbičky co znáte, protože Agony vás vezme přímo do samotného pekla a jak dobře víme z pohádek, co peklo schvátí, to už … Dorota Máchalová by mohla vyprávět. To ale v případě herního hrdiny není úplně pravda, jelikož na rozdíl od ostatních lapených duší, má schopnosti využívat ostatní obyvatele pekla ku svému prospěchu. Sebevědomé téma podporuje vizuální zpracování jak vystřižené z těch nejhorších nočních můr a zvuk depresivnější než pohled na vybitý gamepad. Ostatně posuďte sami, jak si utrpení a zmar představují naši severní sousedé, kteří spolupracovali například na The Division, Sniper: Ghost Warrior 2 nebo na posledním Zaklínači.