Co nového přinese Mass Effect Legendary Edition?

Publikováno: 3.2.2021, 13:40

Sociální sítě

O autorovi

japo

Je autorem 9 článků

Právě včera vyšel Reveal Trailer na Mass Effect Legendary Edition – zároveň byla vybrána některá významná zahraniční média na obšírnější představení remasteru této významné herní sci-fi trilogie přímo v kancelářích Biowaru. Přinášíme našim čtenářům obšírné shrnutí tohoto představení přímo od významného amerického serveru Gamespot. Představení je samozřejmě zaměřeno zejména na změny oproti originálu.

Změny obsáhnou široké spektrum – zasahují od vyladění hratelnosti jedničky, zlepšení grafické stránky hry, zlepšení výkonu, integraci stahovatelných přídavků až po sjednocené vytváření postav a další změny, které si postupně představíme.

Nejvíce změn bude v původním Mass Effectu

Jednou z největších změn na poli hratelnosti logicky jsou úpravy nejstarší dílu – modernizace zahrnuje následující změny:

  • Vylepšený asistent míření, s trvanlivějším zamknutím cíle – nově umožňuje zamknout cíl během strafování
  • Dedikované tlačítko pro útok na blízko ( v prvním díle Shepard prováděl útoky na blízko automaticky)
  • Vybalancování a vylepšení zbraní (má být nejvíce patrné v prvním díle, i když proběhlo balancování i pro ostatní díly)
  • Velká změna – byly odstraněny zbraňové restrikce a malusy na přesnost míření u zbraní, které byly dříve vázané na třídy postav. Stále nebudete moci trénovat se zbraněmi, ve kterých nejste specializováni, ale budete je moci alespoň použít bez postihů.
  • Zapracovávají se stále změny v inventáři – spíše však jde o ergonomii rozhraní a změny kosmetické, jako úprava velikosti rozhraní, lepší pozicování oken apod.
  • Celkové sladění ovládacího schématu pro všechny tři díly
  • Vylepšení AI – ovládaní vaší jednotky se více přibližuje tomu, které byl použité v druhém díle
  • AI jednotky bylo celkově vylepšeno, což by se mimo jiné mělo výrazně projevit lepším krytím a omezením nehod ve smyslu palby do vlastních řad
  • Animace postav se výrazně neměnily – ale byla odstraněna řada nepřesností a bugů. Bioware uvádějí jako příklad změn, že všechny postavy se nyní budou dívat, kam se dívat mají.
  • Vylepšení ovládání vozidla MAKO – mise, které zahrnovaly objevování nových planet, tak nebudou již utrpením – ovládání vozidla má být výrazně responsivnější.

Další, menší, ale také důležité změny již pouze stručně:

  • Vyhlazení zaměřování cíle s pomocí dalekohledu
  • Vylepšení Cover Pass (dle Biowaru soubor změn v AI, zejména v plánování trasy a smysluplné využívání krytů v misích jak u jednotky, tak u nepřátel)
  • Vybalancování získávání zkušenostních bodů pro Level Cap 60, nebude tedy nutné hrát NG+
  • Konzistentnější automatické ukládání pozic
  • Vylepšené souboje s bossy
  • Vylepšený „cool down“ pro použití lékárniček
  • Sjednocení miniher pro všechny díly (nebylo řečeno, zda budou zahrnuty minihry z PC nebo konzolové verze)

Změny v příběhu Mass Effect 3

Z hlediska příběhu nebyl přidán žádný nový obsah. I když by vývojáři chtěli, znamenalo by to předělávat hry prakticky od začátku, což není ekonomické v rámci vydání remasterované verze. Takže zakončení hry použité v Extended Cut je nyní oficiálním kánonem – již nebude možné si zvolit mezi tímto zakončením a originálním.

 Změny ve vytváření postav – Unified Character Creation

Hra nyní používá sjednocené vytváření postav, což znamená, že úpravy vzhledu postav z druhého a třetího dílu jsou nyní přístupné i pro díl první. Bioware dále rozšířil možnosti vizuální úpravy a přidal další tóny pleti, makeupy, účesy apod. Pro ženskou verzi postavy Sheparda došlo k sjednocení vzhledu pro celou trilogii. Připomínám, že design ženské verze Sheparda nebyl finalizován až do třetího dílu a Bioware využil vydání remasteru, aby toto změnil a přidal jej retrospektivně do prvního a druhého dílu.

Nový Game Launcher

Bylo vytvořeno úplně nové spouštěcí rozhraní, které vám umožní začít hrát všechny tři díly z jednoho místa. Všechny verze hry jednotlivě umožní volbu pokračování v rozehrané hře, shlédnutí Credits, nebo přepnutí profilu. Po dokončení jednoho dílu se automaticky nepřenesete do dalšího dílu, nýbrž se ocitnete znovu ve spouštěcím rozhraní – stále se, přes snahu sjednocení všech možných prvků, jedná o tři samostatné hry. U Xboxu je specificky zmíněna zajímavá možnost odinstalování části obsahu – když si chcete například zahrát pouze první díl znovu, nemusíte mít instalovanou dvojku a trojku.

Téměř všechna DLC!

Legendary edice obsahuje přes 40 kusů stažitelného obsahu – příběhová rozšíření, balíčky zbraní a brnění, alternativní Outfit balíčky – ano, včetně těch z Dragon Age a z komiksu Genesis. Něco bude přístupné hned od začátku, část musíte odemknout v průběhu hry. Naopak co bylo odebráno z třetího dílu, je multiplayer. Tzv. Galaxy Readiness (Shepardova připravenost), tak musela být rebalancována, neboť dříve se nešlo čistě v singlu dostat přes 50 procent. Nyní bude získání sta procent pouze v třetím díle sice možné, ale za podmínky totálního dokompletování hry a získání každé maličkosti. Hra by měla být vybalancována tak, že pokud budete hrát všechny díly postupně od jedničky po trojku, měli byste na konci být připraveni získat nejlepší zakončení hry.

Výkon a vizuál

Legendary edice má být hratelná ve 4K HDR v 60FPS na  Series S/X, ale i na Xbox One X.  Optimalizace hry samozřejmě vzhledem k datu vydání hry (květen 2021) tak stále probíhá, a je hodně zaměřená na konzole nové generace. Načítání má být na nové generaci konzolí o řády rychlejší, takže už neusnete u načítacích scén ve výtahu – tyto jdou nově úplně přeskočit a zkrátit tak čas cestování mezi lokacemi. Co se týká úprav vizuálu, těžko byste hledali věc, kterou Bioware nevylepšil. Pro textury studio použilo jejich automatický AI up-res program, který vylepšil rozlišení všech textur minimálně čtyřnásobně, v některých případech však až šestnáctinásobně. V ME1 a ME2 snad každé postavě, každému brnění, outfitu, zbrani byla věnována pozornost, byly předělány do vyššího rozlišení. Na prezentaci byla představena kvalita modelu postav na Zaeed a Thaneovi – kdy vynikly sebemenší detaily jejich obličeje a u Thanea zvýraznily jeho ještěří vzhled. Samozřejmě vizuálních úprav je celá řada a souvisejí s povýšením enginu na nextgen verzi. Ve zkratce byly přidány věci jako volumetrická mlha, pokročilé techniky zaostřování hloubky pole, vyhlazování hran, pokročilé výpočty zastínění objektů (Ambient Occlusion) a další a další.

Nezbývá než se těšit na datum vydání, které bylo stanoveno na  14. května 2021.

Originál článku v nezkrácené redakční podobě si v angličtině můžete přečíst zde

06. 05. 2021 • tonyskate0

Remaster Mass Effect ve 120 FPS na Xbox Series X

Herní konzole Xbox Series X má další zářez se 120 snímky za sekundu. Tentokrát se jedná o remaster oblíbené sci-fi trilogie. Mass Effect Legendary Edition vychází už příští pátek, tedy 14. května, a BioWare prozradily rozlišení a FPS na konzolích obou generací. Jak už tomu také bývá, hra nabídne dva hratelnostní režimy, kdy jeden upřednostňuje kvalitu (rozlišení a grafika), zatímco ten druhý cílí právě na počet snímků za sekundu za...

»
16. 04. 2021 • tonyskate0

Srovnávací trailer Mass Effect: Legendary Edition

Kultovní sci-fi trilogie Mass Effect od BioWare se už za měsíc dočká remasteru, po němž fanoušci toužili dlouhá léta. Jak už jsme dozvěděli před pár týdny, vylepšení nebudou jen vizuální, ale například souboje v prvním díle budou pozměněny, aby odpovídaly svým pokračováním. Především ale zaznamenáte úžasná prostředí, postavy a ještě lepší vizuální efekty. Všechno to, co tak dobře znáte z minulých let, si teď můžete prohlédnout v novém traileru, jež srovnává původní verze...

»
07. 04. 2021 • tonyskate0

Srovnání Mass Effect: Legendary Edition

Už za pár týdnů se fanoušci kultovní sci-fi RPG budou moci opět ponořit do dobrodružství velitele Sheparda. Samozřejmě máme na mysli ságu Mass Effect od BioWare, jejíž trilogie vyjde 14. května v legendární edici. Je jasné, že vylepšení se dočká především audiovizuální stránka hry, ale dojde i na další změny, a to konkrétně v případě prvního dílu z roku 2007. Jelikož jsou souboje v pokračováních značně odlišné od původní hry, pokusí se je remaster...

»
07. 11. 2020 • tonyskate4

Remaster trilogie i nová hra Mass Effect

Remaster akční sci-fi RPG trilogie Mass Effect od BioWare byl už dlouho veřejným tajemství a oznámení si tvůrci samozřejmě načasovali na každoroční den N7. Už několik tvrdě pracují na vylepšení textur, shaderů, modelů, efektů a technických prvků těchto tří rozsáhlých her. Jejich cíle totiž není vytvořit remake či předělání původních her, ale pouze jejich modernizace po technické stránce, což je určitě dobře. Mass Effect Legendary Edition tak bude obsahovat všechen...

»