Forza Motorsport 8 by mohla využít technologii ray tracing
Nadcházející generace konzolí určitě nebude mít výkon jen na to, aby se v reklamách mohla vytahovat nad konkurencí. I když, i to by mohlo někomu stačit. Naopak. Zejména exkluzivní tituly zkusí hardware využít na maximum a moderní technologie nasvícení by mohla být jednou z cest. Na letošní akci Game Developers Conference, která se koná v březnu, mají zástupci studia Turn 10 debatovat právě o ray tracingu. To samo o sobě neznamená, že Forza Motorsport 8 tuto práci se světlem přinese. Jde však o signál, že o ni vývojáři alespoň mají zájem. Forza se vždy snažila patřit mezi nejhezčí závodní hry a náročné zpracování světla by ji pomohlo učinit další krok.
Oč vlastně jde? Zjednodušeně. Běžně hry světlo počítají podle zdroje a obrazové pixely pak vykreslují na základě vypočítané hodnoty. Tedy vlastně „jen“ předpokládají, jak by daný obraz měl vypadat s ohledem na postavení scény a její jednotlivé prvky. Nicméně ray tracing počítá samotné paprsky světelných zdrojů a jejich dráhy v závislosti na povrchu, materiálu a odrazu. Ve své podstatě tedy počítá světelný tok v reálném čase, což si žádá velký výkon. Díky tomu je však výsledný obraz téměř fotorealistický.