Forza Motorsport 8 by mohla využít technologii ray tracing

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 18.1.2020, 14:26

Publikováno: 18.1.2020, 14:26

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 2525 článků

Obyčejný hráč s velkou hubou. Věrný člen redakce, jehož revír začíná a končím psaním.

Nadcházející generace konzolí určitě nebude mít výkon jen na to, aby se v reklamách mohla vytahovat nad konkurencí. I když, i to by mohlo někomu stačit. Naopak. Zejména exkluzivní tituly zkusí hardware využít na maximum a moderní technologie nasvícení by mohla být jednou z cest. Na letošní akci Game Developers Conference, která se koná v březnu, mají zástupci studia Turn 10 debatovat právě o ray tracingu. To samo o sobě neznamená, že Forza Motorsport 8 tuto práci se světlem přinese. Jde však o signál, že o ni vývojáři alespoň mají zájem. Forza se vždy snažila patřit mezi nejhezčí závodní hry a náročné zpracování světla by ji pomohlo učinit další krok.

Oč vlastně jde? Zjednodušeně. Běžně hry světlo počítají podle zdroje a obrazové pixely pak vykreslují na základě vypočítané hodnoty. Tedy vlastně „jen“ předpokládají, jak by daný obraz měl vypadat s ohledem na postavení scény a její jednotlivé prvky. Nicméně ray tracing počítá samotné paprsky světelných zdrojů a jejich dráhy v závislosti na povrchu, materiálu a odrazu. Ve své podstatě tedy počítá světelný tok v reálném čase, což si žádá velký výkon. Díky tomu je však výsledný obraz téměř fotorealistický.

  • Sajmon79

    Na nové Forzy se těším. Na Motorsport i Horizon

  • FABIOOZO

    podle me je potencial znacky FORZA uz na maximu, snad se tvurci pouci a neprepraskaji mapu milionem ikonek na mape ala horizon 4

    • Sajmon79

      Víš, že ty ikonky jdou vypnout? 🙂

      • FABIOOZO

        No jasne ze jo 🙂 srovnej defaultni mapy se bsemi ikonkami od horizonu 2 a uvidis 🙂

        • Miloš Brejcha

          To je to poslední co by mě trápilo. Po dohrání většiny story a vyježdění všeho(to je ten moment kdy toho máš na mapě hodně) má člověk stejně zaplé jen sezóní události, přátelé na mapě, domy a když něco potřebuju tak si to zapnu ne?

  • Lukas

    Zajímavé! Taky si myslím, že Forza Motorsport 7 bylo na maximum. Nejdříve nedodělané a pak to dotáhly.

    Jsem zvědavý jak bude dlouho trvat podpora Forza Horizon 4.

  • Tomáš Vaněk

    Dle mého názoru je tenhle článek zbytečný , protože FM8 bude mít RTX na 100% a bude to nejhezčí závodní hra co kdy vyšla. Turn 10 si na tomhle zakládá a je to vidět na jejich tvorbě. Spíš bych si přál aby motorsporty byly víc simulátor. Pořád je to arkáda a ta víc sedí do Horizonu. Jinak držím palce a tak snad příští rok…

    • Miloš Brejcha

      Jestli FH4 na hard nastavení a všemožným laděním prvků není blízko realistickému zážitku tak už nevím. Pod arkádou si představím sérii NFS apod. Ale forza? Jako Richard Burns Rally to není to je jasný, ale podle mého názoru RBR nikdo ani zatím nepřekonal a upřímě ta hra není díky své realičnosti tedy simulaci ani tak moc oblíbená.
      Edit: Ještě doplním že na PS byl můj neoblíbenější Gran Turismo což je pochopitelné, ale prostě vyloženě simulátory jsou ty všemožné F1 gamesy pro HC moto hráče.