P.B: Zpětná (ne)kompatibilita

Autor: p.a.c.oPublikováno: 13.10.2013, 11:20

Publikováno: 13.10.2013, 11:20

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3258 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Při uvedení každé nové generace konzolí se celá řada hráčů ptá, jak to bude se zpětnou kompatibilitou, tedy jestli si zahrají hry minimálně z předchozí konzole i na té nejnovější. Pro Xbox One zpětná hardwarová kompatibilita v plánu není a osobně si myslím, že je to tak dobře a dnešní blábol se pokusí odpovědět na otázku proč.

Hned v úvodu si dovolím jeden malý postřeh od konkurence. Zpětná kompatibilita her je vždy ožehavou otázkou. Jako vždy se najdou hráči, kteří budou zpětnou kompatibilitu vyžadovat a bez ní si novou konzoli prostě nepořídí. Naštěstí se mi situace u Xboxu zdá o dost lepší jak u konkurenčního PS, kde hráči prostě chtějí hrát hry z PS2. V první chvíli se člověk zarazí a řekne si proč chtějí hrát hry z prachstaré PS2, to jim jako na PS3 nevyšly lepší hry? Neřeknu hrát na PS4 hry z PS3 to se dá ještě pochopit, ale jít až takhle moc zpátky, to už není samo sebou.

Nechme ale Sony stranou a pojďme se věnovat té naší konzoli. Hlavní vtip totiž spočívá v rozšířenosti Xbox 360. Ten je totiž určitě rozšířenější, než byl první Xbox při uvedení svého nástupce (Xboxu 360), takže spousta lidí bude mít doma s největší pravděpodobností souběžně dvě konzole. Je sice možné, že někteří Xbox 360 prodají, ale když se člověk podívá, jaké jsou ceny nových Xbox 360, možná se vyplatí si nějakou dobu konzoli ponechat. Navíc portfolio her je o dost širší nebude bude pro Xbox One při uvedení a to by také mohlo být jistou výhodou.

Už vidím, jak celá řada z Vás nesouhlasně kroutí hlavou, jak budou muset přehazovat kabely v televizi a ovladač bude jiný a tak dále. Je třeba si ale uvědomit, že hra na Xbox 360 je přesně dělaná pro tuto konzoli a konkrétní hardware. Pokud by tedy vývojáři chtěli zpětnou HW kompatibilitu, museli by drahocenný čas věnovat architektuře Xbox One a celou tuto záležitost náležitě odladit. Mohlo by se dokonce stát, že se někde něco nepovede a museli by celému problému věnovat ještě více času, nehledě na pokažené jméno celé konzole (něco jako RROD Microsoft určitě nebude chtít opakovat) hned při uvedení na trh. A věřte tomu, že tohle nikdo riskovat nebude, obzvláště v dnešní internetové době, kdy stačí něco někam napsat a spousta lidí to hned přejímá za vlastní názor a dál už celou věc neřeší, byť to je sebevětší kravina.

Dalším důvodem proč zpětnou kompatibilitu vypustit jsou samotné hry. Teď se prosím každý zamyslete a upřímně si odpovězte na otázku, kolik z těch starých her budete na nové konzoli chtít opravdu hrát. Jak totiž člověk jednou uvidí next-gen grafiku, asi se mu ta ze starších her už asi tolik líbit nebude, byť samotná hra bude velmi kvalitní. Druhou věcí je ovládání. Xbox One bude mít nový gamepad, který má více motůrků na vibrace, lepší páčky a díky tomu by měl přinést lepší herní zážitek. Staré hry ale počítají se starým gamepadem, takže ten nový vlastně bude využitý jenom částečně a hráči si budou říkat, jak je to vlastně divné hraní, protože to nebude dělat to, co by dělat mohlo. Samozřejmě vývojáři se na nějakou úpravu hry, která už je pro ně prodejně dávno out, můžou tak leda Vy víte co.

Pokud se však bez svých starých her hraných na nové konzoli přeci jenom neobejdete, jistou nadějí by pro Vás mohlo být využití cloudu a co se tak scénou šušká, možná už se něco podobného, jako je Gaikai pro PS4, kutí i pro Xbox One. To by bylo podle mne nejlepší řešení, které by mohlo přijít až po uvedení Xone na trh a v Microsoftu by tak mohli mít víc času na doladění nové generace.

Nás ale zajímá i Váš názor, protože víc hlav, víc ví a je možné, že sem nějaký, pro někoho důležitý, detail opomněl. Co vy na to, obejdete se bez zpětné kompatibility a nebo si kvůli její absenci Xbox One ani nekoupíte?