Phil Spencer potvrdil zájem o nákup dalších studií

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 18.11.2019, 17:38

Publikováno: 18.11.2019, 17:38

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3326 článků

Nákup nových celků je velice oblíbené téma. Ti pozitivně naladění vidí obrovský potenciál, který může v budoucnu hodně pomoci příští generaci. Pesimisté naopak za logami společností vidí PR žvásty, od nichž nic dobrého nevzejde. Redakce Eurogameru měla příležitost vyzpovídat Phila Spencera v rámci X019 a jak se dalo čekat, zajímala ji budoucnost Xbox Game Studios. A možná, stejně jako vy, čekala, že patnáct tvůrčích týmů je konečná. Ale není.

„Někoho může pobláznit to velké množství log. Ale nejde o obchodní položky, nýbrž o studia. A my chceme, aby dělala skvělé hry. Líbí se mi, že jsme oznámili tři nové značky, z nichž dvě pochází od našich interních týmů. Nebudeme oznamovat nové hry jen proto, abychom ukazovali velikost našich studií. Není to PR bitva o to, kolika novými týmy se na pódiu pochlubíme. Pokud totiž nebudeme mít dobré hry, na akvizicích nezáleží. Ale že jsme skončili? Nemyslím si“ Tolik řekl Phil na otázku, zda je nynější počet tvůrčích celků konečný.

Phil dále řekl, že Xbox má velkou podporu od Microsoftu. Ten o hraní hovoří jako o klíčovém pilíři firemní strategie a nynějšímu směru vedení herní divize dává plnou důvěru. Jak Satya Nadella samotný, tak představenstvo. A v jakém rybníku se aktuálně loví? V asijském. Přivedení sérií Yakuza, Kingdom Hearts a Final Fantasy je vnímáno jako slibný počátek spolupráce s tamními tvůrci třetích stran. Přesto by Xbox rád vlastní, nejspíš japonské, studio. Jednak by se přiblížil dosti vzdálenému trhu a pak by zaplnil výraznou díru. Zatím se totiž většina celků soustřeďuje v Americe, Kanadě a Evropě.

Bude zajímavé sledovat, zda Phil skutečně najde kreativní tým s potenciálem, jemuž by nevadilo vytvářet primárně pro Xbox. Japonský trh má specifickou strukturu a Microsoft už léta marně hledá její základy.