Psychologický horor Visage bude děsit příští rok

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 13.2.2016, 9:35

Publikováno: 13.2.2016, 9:35

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3326 článků

Je noc. Minutová ručička se plouží mezi třetí a čtvrtou hodinou, a vy místo spaní věnujete pozornost domu, jehož jste obyvatelem. Patrně ne jediným, protože slyšíte podivné zvuky vycházející z prvního patra. Ale co, asi průvan, říkáte si a s klidem jdete překontrolovat stav oken. Vaším cílem je pokoj nad schody, který by v první řadě potřeboval uklidit a v druhé vyměnit žárovku, jenž nevydržela dávku elektřiny. Při cestě k oknu padne za oběť zájmu zásuvka psacího stolu, ukrývající věci denní potřeby a klíč. Bohužel ten není čas zkoumat, dveře se za vašimi zády rázně zavřely a vítr viníkem není, protože okno je zavřené. Se srdcem v místech, kde ho evoluce nezanechala, jdete zpět a opět slyšíte ty pravidelné rány, avšak tentokrát mnohem silněji. Odhodlaně berete za kliku a?

A snad nečekáte, že vám vyzradíme další vývoj. Jen pěkně věnujte několik minut času ukázce, poutající na psychologický horor Visage, který úspěšně děsí hráčskou přízeň na Kickstarteru. Za hrou stojí teprve rok staré studio SadSquare, které si za předobraz vzalo zrušený projekt Silent Hills, přesněji pak ukázkovou verzi P.T. Pro úplnost připomínáme, že demoverze byla dostupná pouze pro PlayStation 4, a to doby, než Konami pohřbilo společné dílo Hidea Kojimi a Guillerma del Tora. Máme tu tedy rozlehlý dům s tajemnou minulostí a hráče, coby hlavní postavu, rozkrývající osudy předchozích obyvatel. Společnost na cestách jednotlivými místnostmi bude dělat hlavně všeobjímající tma a tísnivá atmosféra, podpořená strachem z neznámého.

Že nepůjde o tuctovou lekačku, nýbrž o jedinečný herní zážitek mají zajistit náhodně aktivované události, volby přímo ovlivňující další vývoj hry a vysoká interakce prostředí. Prostě a jednoduše, tvůrci slibují dobrou znovuhratelnost a tajemný dům, s co největší dávkou reálnosti. Visage nasbírala potřebných 35 000 kanadských dolarů za méně než 2 týdny a díky neutuchajícímu zájmu padl i milník, potřebný k vydání na herní konzole. Datum je stanovené na leden 2017, ale víte jak to chodí. Sbírka bude trvat ještě téměř měsíc a v případě překonání dalších cílů, se může finálová podoba o nějaký ten pátek posunout. My v redakci jsme rádi, že se daří zajímavým projektům a těšíme se na výsledek.