Recenze: 7th Sector
Už jsem byl kluk utíkající lesem. Postavička tahající červy z dobytka. Hrdina, co láduje kotel netradiční lodě. A také dobrodruh na neznámé planetě. Všechno v podobném výpravném stylu. Jen barevná paleta se měnila podobně, jako překážci na cestě za svobodou. Hrdinové logických plošinovek vždy bojují proti zlu, které si na pozadí běží vlastním životem. A představitel hry 7th Sector není zase tak velkou výjimkou. Jen má mnohem důmyslnější prostředky.
Jakkoliv drží hra depresivní atmosféru, až se i sebevrahovi dělá špatně, najdou se místa s odlehčenými momenty. Celá anabáze s dálkově řízeným autíčkem je dětsky naivní. Od stylizace levelu až po probuzení pomocného robota. Jindy se autor opře o náš skutečný svět, jako když nechá spadnout systém, po čemž následuje dobře známá modrá obrazovka smrti. A když se pořádně zaposloucháte do hudebního doprovodu, určitě si v podzemí zavzpomínáte i na Terminátora.
Ještě víc mě tak mrzí, že musím držkovat na přepálenou délku hry. Teoreticky, budete-li znát řešení všech hádanek, můžete hru dokončit za jedno odpoledne. Ale to při prvním hrání nehrozí ani se záhonkem čtyřlístků za zády. Místo toho se díky četným zásekům vyšplháte minimálně na dvojnásobek, a to už je u podobné hry až příliš. Tempo hratelnosti se občas skoro zastaví, a to není dobré. Hry jako 7th Sector musí být neustále v pohybu. Jak se přetrhne atmosférická linka, nezachrání titul ani padesát hádanek.
Verdikt
Za cyberpunkovou mlhou hustou tak, že by se dala krájet, a dost možná ještě dál, čeká Novograd. S ním logická výprava do revoluce, u které řvou samopaly a vržou robotické součástky. Jestli chcete zažít netradiční zrod lidské bytosti a nebojíte se trochu namáhat hlavu, máte jízdenku na správný vlak. Jen se připravte na hodně náladovou obtížnost a kolísavé tempo. Kratší délka a vypuštění některých hádanek by tentokrát nebylo na škodu. Naštěstí je tu kovově chladný soundtrack tvořící brilantní kulisu, do které propadnete při každém tónu.RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle
Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?
RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024
Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...
RECENZE: Death Stranding: Director’s Cut
Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?
RECENZE: Dragon Age: The Veilguard
Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.
RECENZE: Farming Simulator 25
Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....
Recenze: Squirrel with a Gun
Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...
RECENZE: Life is Strange: Double Exposure
Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...