Recenze: 7th Sector

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 10.2.2020, 19:25

Publikováno: 10.2.2020, 19:25

Je autorem 2835 článků

Už jsem byl kluk utíkající lesem. Postavička tahající červy z dobytka. Hrdina, co láduje kotel netradiční lodě. A také dobrodruh na neznámé planetě. Všechno v podobném výpravném stylu. Jen barevná paleta se měnila podobně, jako překážci na cestě za svobodou. Hrdinové logických plošinovek vždy bojují proti zlu, které si na pozadí běží vlastním životem. A představitel hry 7th Sector není zase tak velkou výjimkou. Jen má mnohem důmyslnější prostředky.

Jakkoliv drží hra depresivní atmosféru, až se i sebevrahovi dělá špatně, najdou se místa s odlehčenými momenty. Celá anabáze s dálkově řízeným autíčkem je dětsky naivní. Od stylizace levelu až po probuzení pomocného robota. Jindy se autor opře o náš skutečný svět, jako když nechá spadnout systém, po čemž následuje dobře známá modrá obrazovka smrti. A když se pořádně zaposloucháte do hudebního doprovodu, určitě si v podzemí zavzpomínáte i na Terminátora.

Ještě víc mě tak mrzí, že musím držkovat na přepálenou délku hry. Teoreticky, budete-li znát řešení všech hádanek, můžete hru dokončit za jedno odpoledne. Ale to při prvním hrání nehrozí ani se záhonkem čtyřlístků za zády. Místo toho se díky četným zásekům vyšplháte minimálně na dvojnásobek, a to už je u podobné hry až příliš. Tempo hratelnosti se občas skoro zastaví, a to není dobré. Hry jako 7th Sector musí být neustále v pohybu. Jak se přetrhne atmosférická linka, nezachrání titul ani padesát hádanek.

8

Za cyberpunkovou mlhou hustou tak, že by se dala krájet, a dost možná ještě dál, čeká Novograd. S ním logická výprava do revoluce, u které řvou samopaly a vržou robotické součástky. Jestli chcete zažít netradiční zrod lidské bytosti a nebojíte se trochu namáhat hlavu, máte jízdenku na správný vlak. Jen se připravte na hodně náladovou obtížnost a kolísavé tempo. Kratší délka a vypuštění některých hádanek by tentokrát nebylo na škodu. Naštěstí je tu kovově chladný soundtrack tvořící brilantní kulisu, do které propadnete při každém tónu.
  • Martin Pirát

Tak jo, zkusím, počkám si na slevu.

• Pojta

To vypadá parádně.

28. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Bright Memory

Nová generace konzolí je tady, pokud se vám tedy podařilo novou hračku získat ještě před Vánocemi. Každý, komu se to povedlo, jistě vyzkoušel své nejen své oblíbené hry z Xbox One, jak pěkně se to na novém železe hýbe a rychleji to nahrává, ale také vylepšené verze her pro Xbox Series S/X, které také o dost lépe vypadají nebo podporují nové vymoženosti či doplňky. Takže je co hrát, ale trochu tomu...

»
25. 11. 2020 • p.a.c.o4

RECENZE: Call of Duty: Black Ops Cold War

Zima jak v Rusku. Tohle přirovnání zatím neplatí a tuhle zimu snad ani nebude, protože nebudeme si nic nalhávat, na takové mrazy nejsme úplně stavění. Navíc naše moderní bundy by nás v nějakých -40°C ani pořádně neohřály, na to se prý nejlépe hodí nějaký pravý kožich, třeba z Jaka. Kdo ho má, nemusí se zimy bát a může směle vyrazit plnit úkoly i do chladnějších částí světa.

»
21. 11. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

»
13. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Visage

Aby titul získal kultovní status, nemusí být nutně dobrý, originální nebo prodejný. Často mu k „věčné slávě“ stačí kontroverze herního prvku či scény. Vhodným zápisem do historie může být i nekonečný vývoj, neskutečně špatný technický stav nebo podvod na hráče. Ani jedno z toho ale není případ demovky P.T., která si srdce získala pár metry čtverečními. Že nakonec zůstalo jen u ní nevadí, obdivovatelů je totiž poměrně dost.

»
10. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Fuser

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

»
09. 11. 2020 • tonyskate15

RECENZE: Assassin’s Creed Valhalla

Smrdíte, máte vousy a v rukou třímáte sekeru? Pak jste tady správně, protože po starověkém Egyptě a bájném Řecku nás asasínská sága zavede do anglosaské Anglie, kterou vlivem války a přelidnění Norska osídlují drsní Vikingové.

»
08. 11. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Hororová krmě často sází na idiocii. Ne tu vaši, ale postav, které jsou předhozeny vrahovi, duchům, vlastním démonům minulosti či konfrontaci s neznámým. Nebýt pomatených rozhodnutí, neustálé snahy opouštět kolektiv a častých nesmyslných zkratů, končila by většina hororů tak deset minut po úvodních titulcích. A jestli patříte k těm, jejichž psychika trpí pod náporem scenáristické jednoduchosti, vezměte pero do vlastních rukou. Tedy pardon, ovladač.

»
06. 11. 2020 • lindros88cze35

Xbox Series S Recenze

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

»