RECENZE: Balancelot

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.1.2021, 16:52

Publikováno: 28.1.2021, 16:52

Je autorem 2206 článků

Jsou situace, kdy není snadné udržet balanc. Třeba když je zima a chodníky vůbec nekloužou, ideálně ještě k tomu jdeme z kopce, nebo když se vracíme úplně střízliví z hospody. Rovnováha je přitom naším každodenním chlebem, protože bez ní bychom nikam nedošli, a taky bychom mohli vypadnout z postele, což se ale mnohým děje z nejrůznějších příčin tak jako tak.

No a teď si představte, že jste obyčejný panoš v době středověké, jehož snem je stát se rytířem. Máte štít, máte dřevec a ambice vydat se na turnaj, kde nejednomu rytíři jistě pocucháte jeho nablýskané brnění, aby si moc nemyslel. Bohužel, chybí nám poslední dílek do skládačky, abychom se turnaje mohli zúčastnit, kterým je kůň.

Náš panoš však není žádný hlupák, takže si postaví středověkou jednokolku, s níž vyrazí vstříc království a splnění svého snu. Co na tom, že do cíle by nejspíš dojel jako impotent s vaječnou omletou místo funkčního zařízení pro tvorbu pokračovatelů rodu. Cestou bude muset překonat nespočet nástrah a také porazit nejrůznější mýtická monstra, jako jsou třeba šnek nebo démon. Tak nějak by se dal v kostce popsat příběh, jehož se náš hrdina stal součástí. Nápad je to rozhodně zajímavý a jeho humorné zpracování mu pomáhá ještě víc.

S humorem a dobrou náladou je zde třeba hrát ještě víc, než u jiných her. Naším úkolem, v každé z padesátky úrovní, je dostat se na její konec. Jednokolka ale není, kdo ví jak stabilní dopravní prostředek, což platí dvojnásob, když máte v jedné ruce štít a ve druhé dřevec. Ovládáme nejen rychlost jízdy, ale také náklon našeho panoše. K tomu bude nutné někam vyskočit, něco přeskočit, no, není to žádná legrace.

Když v jedné úrovni můj hrdina potřicáté zemřel, říkal jsem si, že takhle nějak se asi cítí hráči Souls her. A jak správně tušíte, při hraní jsem oprášil svou zásobu sprostých slov a možná i nějaké nové urážky vymyslel. Nejlepší je, jak se v průběhu hraní mění křivka obtížnosti. V jedné úrovni vám to nejde, další projedete jako budoucí král bez jediného zaváhání a v té nadcházející bojujte, seč vám síly stačí. Jako na potvoru se nám ale všechna jablka, démoni a flašky od domácí samohonky jenom pletou pod kolo a nepustí nás dál. Tomuto stavu velice dobře nahrává i systém checkpointů, které jsou dané přesně obráceně, než by je člověk potřeboval.

Říkáte si, co je na jízdě tak složité? Mno tak musíme zkoordinovat několik věcí, aby panoš jel tím správným směrem. Rychlost jednokolky a skoky načasujete správně, ovšem udržet balanc už není tak snadné a dost často s sebou hrdina prostě praští o zem, o překážku nebo o nepřítele. Do toho se pod kola motají zmíněná jablka, flašky nebo kameny, což celou koordinaci ztěžuje ještě víc. Ovládání je tak ten největší oříšek, díky němuž jsem se hodně vztekal. Na druhou stranu pokoření každé úrovně je jako zabití finálního bosse na konci hry, díky čemuž jsem měl z úspěšného dojezdu opravdovou a nefalšovanou radost.

Dovedl bych si představit, že by to celé mohlo být již v základu přívětivější, tím spíš když v nastavení menu ještě čeká hardcore režim. Bohužel vám nejsem schopen říct, jaké to s ním je, protože díky nějaké chybě mi nešlo měnit nastavení hry, včetně zapnutí hardcore režimu. Vypnout jsem chtěl také hudbu, protože je sice pěkná, ale deset minut v kuse poslouchat stále stejný, byť hezký, hudební motiv není to, co bych při hraní chtěl.

Pochvalu bych chtěl namířit směrem ke grafickému zpracování, protože všechny cutscény a jednotlivá prostředí jsou opravdu moc hezky zpracovaná. Když vezmu, kolik hra stojí, je až s podivem, že si někdo dal s touto částí tolik práce. Vzít by si z toho měli příklad hlavně větší vývojáři, protože to bychom pak za svoje peníze dostávali úplně jiné produkty.

A právě cena by mohla být tím hlavním tahákem, proč Balancelota minimálně vyzkoušet. Tahle hra je opravdovou výzva a kdo touží překonávat ve hře sám sebe, může se tu bohatě realizovat. Další by pak mohla oslovit třeba samotná jízda na jednokolce nebo vtipné středověké zpracování. Ve výsledku jde o opravdu zajímavý herní počin.

7

Balancelot nic neodpustí, vyžaduje přesné načasování a dokonalé zvládnutí jízdy na jednokolce. Kdo to všechno zvládne, bude odměněn skvělým pocitem z vlastní šikovnosti po dojetí každé úrovně. Cesta je ovšem lemována hromadou opakování, frustrace a nadávek, což však mnohým hráčům nebude vadit. Navíc cena je více než příznivá, takže proč si neomlátit zadek a další části těla při jízdě za slávou.
14. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Evil Inside

Mít k něčemu dispozice neznamená, že budu v dané kategorii automaticky hvězdou. Pokud mi příroda do kalhot nadělí hasák antického boha, bude bez filmů pro dospělé jen překážkou pro krejčího. Vytříbené chuťové pohárky ze mě nečiní dalšího Šéfa v akci, ale spíš náruživého žrouta, před nímž se ukrývá i freon lednice. A záliba pro horory nutně nevede k úspěchu na poli tvůrčí činnosti, pokud tedy mám větší ambice než obšlehnutí práce někoho druhého.

»
05. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Under the Jolly Roger

Až si jednou hráči uvědomí, jak hanebně tráví volný čas a celý herní průmysl řachne, můžou si vývojáři pořídit maringotky, hadry z třetí ruky, kouli z čínské lidové sklárny a vyrazit věštit tužby mezi kolotočáře. Oni totiž nejlépe vědí, po čem srdce mé prahne a v případě pirátské tématiky jde hlavně o multiplayerový zážitek. Nikdo jiný mi tak ješitně nepotopí plavidlo jako korzár od jiné konzole. A nikdo jiný mi nepřekazí bitevní vřavu...

»
04. 05. 2021 • SeedarCZ0

Recenze: NieR Replicant ver.1.22474487139

Remake, remaster, ani jedno? Původní hra Nier, která se v roce 2010 objevila na našich trzích po úspěchu v Japonsku, se příliš velké ovace nedočkala. Vydavatelství ale hře dalo ještě šanci a to je jen dobře. Po velmi úspěšném Nier: Automata (součástí Game Pass) se fanoušci série dočkali přepracované verze původní hry Nier: Replicant (číslo verze s dovolením nadále vynechám :D). Povedlo se vydavatelství Square Enix na trh vydat další...

»
28. 04. 2021 • japo0

Recenze: The Sinking City (Series X|S)

„Pro mír a bezpečnost lidstva je naprosto nezbytné, aby některá temná, mrtvá zákoutí a neprobádané hlubiny Země zůstaly v pokoji, aby se spící abnormality neprobudily k životu a rouhavě přežívající noční můry se nevydaly ze svých temných doupat  k novým a větším výbojům.“ H.P. Lovecraft – Hory šílenství

»
26. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Beyond Enemy Lines – Remastered Edition

Na pořádný válečný singl se čeká déle než na očkování proti netopýří chřipce. Prostor tak mají menší tvůrčí celky, jejichž ambice nesahají k milionovým prodejům, ale k pořádné atmosféře, vytříbené hratelnosti a zajímavé zápletce. Když jsou navíc tématem Sověti toužící rozpoutat světovou válku, je duše tuzemského hráče ochotna zahodit vidle, řízky i pivo a okamžitě vyrazit střemhlav na Moskvu. Nebo aspoň do nejbližšího obchodu pro ruskou zmrzlinu a ruské vejce, které na...

»
25. 04. 2021 • SeedarCZ0

Recenze: Hitchhiker – A Mystery Game

Minulý týden nabídku her Xbox posílil další nevšední titul. Hitchhiker je adventura, jejíž vývoj hry má na svědomí studio Mad About Panda. Že vám to nic moc neřekne? Nebojte, nejste sami.

»
24. 04. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: MotoGP 21

Rok se s rokem sešel a opět nadešel ten čas, vymyslet nějaký úvod pro následující recenzi. U pravidelně vycházejících her je to větší oříšek než u jiných, ale to už jsem jistě u nějaké recenze psal. Naštěstí u série MotoGP došlo k tomu, že po dlouhých letech vypadla z kalendáře velká cena Brna, takže úvod můžu věnovat tomu. Je to do jisté míry škoda, protože závod měl u nás tradici a velkou diváckou...

»
23. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: In rays of the Light

Vítejte v místě, kde včera neexistuje a zítra již bylo. Ve světě prázdných chodeb, rozpadlých zdí, špinavých ulic a… ne, nejsme v Mostě. Ani sousedním Litvínově. Tentokrát se cestuje mnohem dál na východ. Až za Mrazíkem, nesmrtelnou Ladou Nivou a agresí měnit budoucnost dějin mocí. A přestože by příběh mohl být zasazen kamkoli, zrovna v těchto exteriérech má své nesmazatelné kouzlo a až psychologický přesah. Jen se nesmíte bát samoty. A temnoty.

»