Recenze: Call of Duty Advanced Warfare pro Xbox 360

Autor: yourself Publikováno: 27.11.2014, 8:00

Publikováno: 27.11.2014, 8:00

Sociální sítě

O autorovi

yourself

yourself

Je autorem 366 článků

Fanoušek západních RPGček, filmových klasik, kvalitní četby a snad jediný člověk na světě co hraje Halo kvůli příběhu.

Rok se s rokem sešel a na pultech obchodů se objevilo další pokračování populární značky Call of Duty. Nový díl s podtitulem Advanced Warfare je podle zástupců Activision po delší době prvním titulem s tříletým vývojovým cyklem a rozhodně je to na celkovém produktu poznat. Dočkali jsme se nového futuristického zasazení, výrazně překopaného gameplaye a kampaň nám zpříjemní tváře a hlasy Hollywoodských herců.

Lagos-Market-Battle_1920x1080

Po vzoru předchůdců odstartuje i Call of Duty: Advanced Warfare ve velkém stylu. V blízké budoucnosti se Severní Korea konečně rozhoupala a zahájila masivní invazi do Jižní Korei. Světová policie USA tomu samozřejmě nemůže jen tak přihlížet a vyšle tam své jednotky včetně hlavní postavy mariňáka Jacka Mitchela. Jak už to tak bývá věci nejdou úplně podle plánu a brzy skončíte bezruký na pohřbu svého nejlepšího přítele, jehož otcem je ředitel největší soukromé vojenské organizace Atlas, Jonathan Irons, hraný Kevinem Spaceym. Ten tuto příležitost samozřejmě rychle využije a naverbuje Vás pro svou společnost, která brzy ovládne celý svět. Zápletka se může na první pohled zdát poněkud tuctová, ovšem postupným hraním se dočkáte zábavného příběhu na úrovni Hollywoodských akčních trháků a Kevin Spacey naprosto dokonale ztvárňuje roli mocichtivého byznysmena.

S ne moc růžovou blízkou budoucností si pohrával již předchozí díl série s podtitulem Ghosts. Ovšem kromě svého zasazení nenabídl zrovna mnoho futuristických hraček, se kterými by jste se mohli pořádně vyřádit. Advanced Warfare ztvárňuje tématiku války 21. století daleko lépe. Každý voják je vybaven exoskeletonem, který vám umožní skákat výše, uskakovat do stran, vznášet se, lézt po zdech nebo se nechat vytáhnout na střechu budovy pomocí mini harpuny. Hned od začátku působí hratelnost svěže a celkově je rychlejší. Přizpůsobeny tomu byly i jednotlivé úrovně, takže nabízejí mnohem více vertikality a nepůsobí tak ztísněně jako u předchůdců ovšem pořád by mohly být ještě o něco volnější jako například u posledního Wolfensteina a celková volnost pohybu není na takové úrovni jako například u Titanfall.

COD-AW_UN-Speech

Hlavním tahákem této série je bezesporu hra více hráčů. Ta se poučila z chyb předchůdců a přináší i pár novinek, které mohou výrazně prodloužit trvanlivost hry. Jednou z nich jsou „Supply Drops“ nebo-li odměny v podobě různých variací standardních zbraní s upravenými statistikami a velmi často i různým příslušenstvím. které sice nemůžete sundat ovšem ani si ho nemusíte odemykat. Součástí těchto balíčků jsou i různé druhy oblečení pro úpravu vaší postavy. Konec je také nudným prodlevám mezi jednotlivými zápasy, jelikož hra disponuje střelnicí, kterou můžete kdykoliv navštívit a okamžitě si vyzkoušet jestli Vám daná výbava vyhovuje.

Hoverbike

Samozřejmě se vracejí všechny oblíbené módy ovšem nezapomnělo se ani na novinky, ve kterých budete velmi vděční za zvýšenou pohyblivost díky exoskeletonům. Jedním z nich je „Uplink“, jakási krvavá alternativa Amerického fotbalu, ve které je Vašim cílem dostat míč (satelit) do branky soupeře. Dalším je mód infected, který funguje úplně stejně jako Infection v Halo. Na začátku hry se náhodně zvolí jeden infikovaný a ten pak musí nakazit ostatní hráče. Posledním takovým módem je Momentum, ve kterém se na mapě zobrazí pět bodu k zabrání. Na začátku je aktivní jen ten prostřední a vašim cílem je dostat se postupným zabíráním do základny nepřátelského týmu. Je dost možné že už jste různé variace na tyto módy viděli i v jiných hrách, ovšem i tak se jedná o příjemné zpestření, pokud Vás tradičnější módy jako Team Deathmatch či Search & Destroy přestanou bavit.

Biolab-Hazmat-Suits

Důležitou částí hry více hráčů je tvorba ideální kombinace výbavy. Při její tvorbě nyní získáváte naprostou volnost. Je pouze na Vás jestli budete mít šest různých perků a hlavní zbraň s třemi optikami, granátometem, tlumičem a větším zásobníkem nebo jestli perky oželíte úplně a pro změnu si vezmete hned několik granátů do zásoby spolu se čtyřmi scorestreaky, a zbraň bez dalších hraček. Když už mluvíme o těch odměnách za úspěšnou likvidaci ostatních hráčů či plnění různých úkolů, tak ty se také dočkaly několika vylepšení. Nově totiž můžete upravit funkčnost jednotlivých scorestreaků, takové UAV můžete vylepšit o delší výdrž, častější aktualizaci mapy, či aby Vám ukazovalo jakým směrem se nepřátele dívají. Dálkově ovládaná kulometná věž pak může být předělaná na automatickou, a aby střílela rakety. Těchto vylepšení mžete použít hned několik naráz ovšem tím výrazně zvednete cenu daného scorestreaku, tudiž ho nebudete moci používat tak často.

Advanced-Arsenal-2

Posledním zatím dostupným módem je „Exo Survival“. Lidé co hráli třetí Modern Warfare si jistě budou pamatovat Survival. Tady jde o to samé. Spolu s dalšími třemi hráči se musíte ubránit stále těžším a těžším vlnám nepřátel. Za jejich zabíjení získáte peníze, které pak můžete investovat do lepšího vybavení. Ovšem jelikož je hlavním cílem tohoto módu přežít co nejdéle, můžete hned zapomenout na zběsilé skákání všude kolem, tak jak jste zvyklí z klasického multiplayeru, a veškerá zábava jde tím pádem do kopru.

Defender-Under-the-Bridge

Už by se mohlo zdát, že se Activision snaží vykoupit z image toho zlotřilého vydavatele jež prodá kostru hry za plnou cenu a zbytek pak rozdává po kouscích skrze různá DLC, ovšem bohužel tomu tak není. Advanced Warfare se v budocnosti totiž skrze DLC dočká Zombies módu tak jak si ho můžete pamatovat například z Call of Duty: World at War nebo Black Ops. Activision však asi nikoho nepřesvědčí o tom, že tento mód nemohl být už v základní hře.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Call of Duty: Advanced Warfare je prvním titulem, ze série s tříletým vývojovým cyklem a očividně mu to prospělo. Také jde o první Call of Duty z dílen Sledgehammer, kteří u některých částí vsadili na jistotu ovšem u jiných se pořádně rozšoupli. Nový pohybový systém výrazně oživil poněkud stagnující hratelnost a troufám si říci, že to bude mít Treyarch příští rok velmi těžké.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»