RECENZE: Crysis 3

Autor: lindros88cze Publikováno: 22.2.2013, 10:57

Publikováno: 22.2.2013, 10:57

Je autorem 115 článků

Série Crysis od Cryteku je již nedílnou součástí herního průmyslu a i když tvůrci druhým dílem trochu pošramotili pověst této značky, nyní se pokouší o nápravu s třetím dílem, v němž si opět zahrajeme za Proroka.

Druhý díl série se odvrátil od původní hry tím, že nabízel spíše otevřený svět a závěr trilogie v tom pokračuje, ale tentokrát se to povedlo mnohem lépe, protože New York se od minulé hry hodně ale hodně změnil. Jak jsme zmínili v úvodu, tak ve hře se opět zhostíte role Proroka (Prophet), který se do New Yorku vrátí v roce 2047, tedy 24 let po událostech Crysis 2. Po návratu Prorok zjistí, že město bylo uzavřeno do obrovského Nanodómu, který vytvořila zkorumpovaná korporace C.E.L.L. Vy se tak musíte postavit této nepřátelské frakci a osvobodit město New York.

Už od oznámení hry doprovázel Crysis 3 slogan Kořist se stává lovcem a na prvních propagačních obrázcích jste mohli vidět Proroka, jak drží luk, takže se z něj skutečně stává lovec. Chvíli vám zabere, než si na tuto zbraň zvyknete, ale je to rozhodně vítaný přídavek do pestrého arzenálu zbraní a zajisté potěší především ty hráče, kteří preferují tichou likvidaci nepřátel. Prorok je opět dosti mocným hrdinou díky svému nanoobleku, ale tím, že mu do ruky dáte ještě technologicky vyspělý luk, z něj neuděláte nezranitelného, ale přesto je hra o něco snazší. Proto ale existují obtížnosti, takže kdyby vám hra přišla snadná, nikdo vám nebrání laťku trochu zvýšit. Crytek tentokrát hodně zapracoval na umělé inteligenci nepřátel a to zvláště na jejich zorném poli, takže vás nyní tak snadno nepřehlédnou.

To, že je z vás tak trochu tichý zabiják, vyzývá k tomu, abyste si hru užili spíše ‘stealth‘ cestou, ale pokud raději chcete udělat pořádný nepořádek se spoustou kulek, tak s chutí do toho. Úrovně jsou navrženy tak, abyste mohli hrát vždy po svém. Oproti minulé hře už nenarazíte na úzké, koridorové části, a otevřenější svět vám poskytuje více možností se adaptovat. Ještě než vypálíte prvních pár kulek, tak zjistěte své možnosti v podobě únikových cest a míst, kam se případně ukrýt, kdyby útok nevyšel podle plánu. Jistě budete mít radost, když vyčistíte rozsáhlou oblast, aniž byste zemřeli a využijete přitom pestré možnosti okolního prostředí, které vás ohromí nejen svými možnosti, ale také nádherným vizuálním zpracováním.

Rozlehlost a pestrost úrovní je zde rozhodně důležitá, protože přidává na hodnotě znovu hratelnosti, zvláště když je Crysis 3 nepochybně jednou z nejkratších stříleček, která ale rozhodně stojí za to. Pokud jste ten typ hráče, který nepotřebuje vyčistit celou mapu od všech nepřátel a jde přímo za cílem, tak se připravte, že hru dokončíte asi za pět hodin a to i při vyšší obtížnosti. Pokud ale považuje kampaň je za povinnost, než se vrhnete na multiplayer, tak je Crysis 3 přesně pro vás. Jak jsme ale zmínili, kampaň se oplatí si zahrát znovu, stačí, když zvolíte jiný postup v misích. Tentokrát totiž nečekejte lineární postup jako v C2, ale otevřený rozlehlý svět.

Jednou z obětí takto krátké hrací doby je svým způsobem příběh. Ten je sice povedený, ale když je vtěsnán do pěti hodin, tak vám třeba vývoj některých postav přijde velmi neobvyklý. Například některá z postav během příběhu zcela obrátí a to vše v krátkém časovém úseku, což nevypadá zrovna nejlíp. U některých z nových postav zkrátka také náhlé emociální změny nepůsobí moc dobře. Nenechte se ale krátkou hrací dobou odradit, protože příběh jako takový se ale povedl a každá ze sedmi kapitol je skvělá. Zápletku si jistě naplno vychutnáte, zvláště když je hra lokalizována ve formě českých titulů na všech platformách včetně Xbox 360.

Pestrý zbrojní arzenál a možnosti nanoobleku dělají z multiplayeru ojedinělou zábavu. Hra více hráčů dokáže obstát proti konkurenci s různými novinkami, ale přesto se drží osvědčených herních režimů jako je například Deathmatch a Capture the Flag, který je zde přejmenován na Capture the Relay. Spousta těchto a dalších režimů již bylo v předchozí hře, ale můžete se těšit i na nové a to Spears a Hunter. Spears nahrazuje absenci režimů Conquest nebo Domination z Crysis 2. Hlavní změnou je, že tým, který se zmocní ‘kopí‘, u něj nemusí zůstat blízko, aby získal body. Díky tomu se jedná o zběsilejší verzi Conquestu, která v Crysis 3 funguje skvěle. Režim Hunter je pak novou obdobou módu Infection. Normálně lovci v tomto režimu nemají zbraně na dálku, ale jednotky s nanooblekem je v Crysis 3 mají. Výzva spočívá v tom, přežít jako člen frakce C.E.L.L., tedy jako kořist, aniž byste se mohli plížit. Pokud jste zabiti, tedy uloveni, stává se z vás lovec, jenž je vybaven lukem. Tento režim je překvapivě dobře vyvážený a i když mají lovci možnost se plížit, tak kořist na přežití potřebuje jen 90 sekund.

Můžete také sledovat video-recenzi od Xko TV:

9

Crysis 3 nabízí uspokojivý konec k Prorokovu dobrodružství, ale celá hra spíše působí jako prodloužený epilog, než samostatné zakončení trilogie. Otevřenost úrovní a pestrost schopností vám ale vynahradí a každou kapitolu bude radost si zahrát i podruhé či potřetí. Městská džungle (tento termín je doslovný) je něco, co v jiné střílečce jen tak nenajdete a celý svět působí velmi uvěřitelně. Hratelnost je zase o něco lepší a nenechte se zastrašit krátkou hrací dobou, vše vám plně vynahradí multiplayer. Crysis 3 tedy doporučujeme, zvláště když si hru můžete vychutnat s českými titulky!

»

»

»