RECENZE: D4: Dark Dreams Don’t Die

Autor: Josef Brožek Publikováno: 7.10.2014, 16:20

Publikováno: 7.10.2014, 16:20

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

WTF? What the f**k? To byla jediná slova, která padla během hraní Dark Dreams Don’t Die alias D4. Nejdřív jsme si mysleli, že je to tím čajem, co jsme si koupili o víkendu v Praze na tržnici, pak jsme přemýšleli nad tím, jestli se nám to jen nezdá nebo jestli se nám nestalo něco s Xboxem, došli jsme však k závěru, že na fetu nejsou ani autoři, protože jsou Japonci. Ti mají asi občas dost přehnanou fantazii. Možná jste o hře už slyšeli a divíte se nám, proč tak šílíme, vždyť přece Saints Row IV bylo daleko šílenější. To ano, bylo, jenže tam je to jasné už na obalu, D4 se zprvu zdá být prostým, atmosférickým, interaktivním filmem á la The Wolf Among Us či The Walking Dead, mimochodem podobně stylizovaný.

Opravdu nevíme co k příběhu říct, zůstává nám rozum stát. Ve hře je sice prosťoučký příběh, kde hrajete za detektiva, vaši manželku zavraždili a vy se snažíte najít pachatele jménem „D“, jenže je to celé zabalené do tak husté omáčky, že byste ji mohli namatlat na cihly a postavit hrad. Kdybychom vás měli obeznámit se všemi událostmi a postavami, u kterých jsme nevěřícně vrtěli hlavou, až jsme dělali průvan, tak by snad článek nebyl o ničem jiném. Máme-li však vypíchnout dvě postavy, které šly mimo naše chápání, tak by to byla asi naše dcera Amanda Young a doktor Roland Walken. Vaše jmenovkyně, Amanda, je totiž kočka, alespoň si to myslí, že je kočka, chová se tak, leč je jí přes dvacet a navíc má každé oko jiné, tak jako vy, což jde taky mimo obzory našeho chápání. Za to doktůrek, ten nám dokonce hned začal lézt na nervy. Roland mluví… prostě příšerně pomalu, dokonce tak pomalu, že nám přišlo rychlejší zasychání barvy v našem čerstvě vymalovaném obývacím pokoji. A to, že se zjevil v letadle a k tomu neustále brousil o sebe příborem, o tom ani mluvit radši nebudeme.

d43

Dalo by se říct, že hra s tolika nereálnými individui hráče vtáhnout nedokáže a navíc ani neskýtá žádné převratné herní mechanismy, čili nemá šanci udržet vaši pozornost (pokud tedy nejedete na drogách)… jenže to není pravda. Byť hra podporuje neomalené ovládání gamepadem, není k tomu určená, je postavená na pohybovém ovládání, proto ovladač silně doporučujeme zahodit a připojit Kinect. Autoři nejenže odvedli dobrou práci, co se týče pohybových gest, kterých je požehnaně, ale dokonce do hry implementovali i hlasové příkazy, pro něž si ale bohužel musíte nastavit jiný region – nechápeme. Ačkoliv jde o čistokrevnou adventuru, dojde občas i na typicko-japonské souboje. Máme na mysli takové ty akční ve stylu Naruta a ujeté ve stylu Persona.  Nenechte se námi zmást, bojovat budete v prostoru, protože je hra stylizovaná ve 3D a podle toho se v něm budete taky tak pohybovat, leč komba jsou velice jednoduchá, ještě vám je před provedením hra vždy připomene a ukáže. Na rozmýšlení však moc času nemáte, je ho jen omezeně.

1379684728-d4-screenshot-3

Omezeně jako vašeho života, výdrže a vidění (?). Každá činnost ve hře spotřebovává výdrž, pokud tedy nějaký předmět použijete ať už gestem Push nebo Grab, usekne se vám dílec z výdrže, díky čemuž ji budete ji muset jídlem průběžně doplňovat, pokud ne, kleknete, lehnete, a pak ze světa odejdete. Můžete se ale oživit zaplacením tisíci body, fungující jako měna u vaší dcery, kde lze koupit například outfit, jež přilepšuje a i přihoršuje vašim statům – život, výdrž, vidění – či písničky do vašeho domácího gramofonu, kam se mimochodem přesunete (domu, ne na gramofon), pokud nemáte na respawn za tiskara. My ale věříme, že máte, přece jen se dostávají peníze za každou pitomost, i když třeba zapnete televizi nebo strčíte do kolegy. Zmínili jsme také vidění. To je předurčeno k prohledávání okolí, jestliže nevíte, na co šáhnout, zároveň spotřebovává stejnojmenný status. No a život, jak asi každému docvakne, se spotřebovává při soubojích.

d41

Těžko říct, co je na hře asi nejlepší, každý si tu něco najde, hledáte-li však smysluplné příběhy, ruce od D4 pryč. Pokud si vystačíte s máváním rukama před televizí a máte k tomu třeba i pár přátel, co by vám u piva pomohli objasnit japonský humor (?), po jedné kopii sáhněte. Nás řešení případu mrtvé manželky Davida Younga bavilo asi jen díky Kinectu, který zde pracuje jen s vaší horní části těla, takže v klidu můžete vegetovat při hraní na pohovce. Sice nás začali po dvou hodinách bolet ruce a nemohli jsme se v tomto chladném počasí ani přikrýt dekou, protože nás špatně Kinect snímal, ale jinak jsme se vcelku bavili. Byť jde o první plnohodnotnou exkluzivní pohybovou hru i s nějakým tím příběhem pro Xbox One, nečekejte nic převratného a nic dokonalého, spíš jednoduchou adventuru, jednohubku na pár večerů (doba hraní je přímo úměrná tomu, kolik vydržíte) a možná i pobavení. Teda jen v případě, že rozumíte místnímu humoru. My mu sice nerozuměli, ale nakonec jsme se mu podvolili.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Bodově: Japonská adventura využívající pohybové ovládání. Hratelné na gauči, nicotný příběh pokrytý japonským humorem(?), divné, avšak pamětihodné postavy, souboje přeháňky místy bouřky, Xbox One exluzivní i přes své špatnosti plnohodnotná pohybová hra. Autoři dovolili hrát i hráčům bez Kinectu, ti se však připraví o to nejlepší z D4
21. 02. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Skull and Bones

Piráti jsou nedílnou součástí námořní historie a je jedno, zda ti nejznámější z nich doopravdy existovali nebo jsou příběhy o nich jenom dobře vymyšlené povídačky. I tak je na tom něco zajímavého, a nejeden hráč by si chtěl tento život, alespoň virtuálně, vyzkoušet. Jak nám ukázalo Sea of Thieves, je toto téma dost dobře herně zpracovatelné a dostatečně zábavné na stovky hodin. Ač se to nezdá, tak Sea of Thieves jsou...

»
15. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Banishers: Ghosts of New Eden

Romantika má mnoho podob. Na přídi potápějící se lodi, při úplňku mezi upírem a lykantropem nebo se smrtkou místo Valentýna. Antea a Red jsou ukázkový pár, kterému to klape jak v soukromí, tak v práci, A to navzdory faktu, že mají náročné zaměstnání. Toho času v kolonii New Eden, kde se jako smrtící epidemie rozpíná Noční můra dělající z nebohých osadníků duchy. Bohužel při osudovém střetu se jedním z nich stává i Antea, čímž pro...

»
15. 02. 2024 • DandyCZE0

Recenze Truck & Logistics Simulator

Člověk by řekl, že v poslední době máme podobných her docela hodně. Většina se snaží něčím zaujmout a ukázat specifickou část dopravy. Na PC je to snažení vydavatelů velmi obtížné, jelikož tam mají ETS, které sice nabízí „pouze“ přepravu, ale i tak vládne danému segmentu. Na konzolích je situace jiná a tak vždy s velkým zájmem sleduji další pokusy studií přinést kvalitní dopravní simulátor. Dnes se podíváme na Truck & Logistics Simulator...

»
14. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Tomb Raider I-III Remastered

Je až neuvěřitelné, že za dva roky Lara Croft oslaví teprve své třicátiny. Série Tomb Raider si odbyla premiéru v roce 1996 a od té doby jsme viděli nespočet různých dobrodružství zasazených do celého světa napříč různými platformami i filmy. Ovšem teprve teď jsme se na Xboxu vůbec poprvé dočkali původní trilogie.

»
12. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Baldur’s Gate 3

Hodnotit hru s dvouměsíčním odstupem nebývá zvyklostí. Každý se snaží přinést svoje dojmy co nejdříve, aby si pohladil ego a přesvědčil hráče o své jediné správné pravdě. Osobně si myslím, že všechno má svůj čas. Navíc zkušenosti posledních let mě naučily, že jsou určité typy projektů, jimž je třeba se věnovat trochu déle. Ať už z důvodu technické kvality nebo herní nabídky. V případě Baldur’s Gate 3 bychom mohli mluvit o obou aspektech,...

»
06. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Suicide Squad: Kill The Justice League

Studio Rocksteady se do paměti nespočtu hráčů zapsalo výtečnou trilogií Batman Arkham, která mezi jednu z nejlepších her podle superhrdiny. Všichni tak napjatě očekávali, co dalšího tento talentovaný tým chystá. Představení Suicide Squad: Kill The Justice League navzdory napojení na oblíbenou sérii nevzbudilo příliš pozitivní ohlasy a nepomohlo ani postupné ukazování záběrů z hraní, kdy pomyslným hřebíčkem do rakve bylo potvrzení, že hra bude stavět na online kooperaci a především bude tzv....

»
29. 01. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: War Hospital

Počátkem ledna vydalo vcelku neznámé studio Brave Lamb, pro které jde o první vydanou hru, titul War Hospital. Pro menší studia mohou být začátky strastiplné a bývá to znát i na jejich tvorbě. Jak si War Hospital vedl?

»
16. 01. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Jagged Alliance 3

Jako fanoušek tahových strategií si v poslední době nemohu stěžovat. Tento styl her sice není nijak masivně oblíben, ale rozhodně stojí za vyzkoušení.

»