RECENZE: Dark Souls II

Autor: Lindy Publikováno: 21.3.2014, 12:51

Publikováno: 21.3.2014, 12:51

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Minulý týden vyšlo Dark Souls II a hned se tak nabízí otázka, jestli je hra stejně brutální a obtížná, jako minule… Odpověď je taková, že je to ještě brutálnější a ještě více hardcore. From Software se zkrátka opět vytáhli a vytvořili mistrné hardcore akční RPG.

Série her Souls už v herním světě způsobila velké pozdvižení díky své extrémní obtížnosti a možná právě proto spousta hráčů tento titul minula či byl opomíjen, což je velká škoda. Co se totiž týče designu a grafického zpracování, tak Dark Souls II překonává spoustu kolegů ve svém žánru. Hra samozřejmě staví na svém předchůdci a tvůrci tak pro hráče připravili akční RPG, které nabízí lákavou výzvu a představuje skutečně skvělý herní design.

Dark Souls II je zasazeno do zcela nového světa, který se jmenuje Drangleic a překvapivě se vzdaluje temným a pochmurným hrobkám světa Lordanu z první hry, i když jen částečně. Drangleic je také mnohem otevřenější než jeho předchůdce a v některých oblastech dokonce vybočuje od neustálé temných a tísnivých lokací, které jsou typické pro tuto sérii. Jednou z prvních oblastí, do které zavítáte, je Majula a ta už vám názorně naznačí změnu v uměleckém směru. Maluja je sluncem zalitá oblast na pobřeží a jedná se jedinou lokaci, která bude sloužit jako vaše centrála. Současně se tak ale jedná o jedné místo, kde si můžete zvýšit úroveň hráče.

12_吊り橋のワイバーン

Je to sice dosti zvláštní, ale budete si na to muset zvyknout. Sice nechápeme, proč se k tomuto kroku tvůrci rozhodli, protože systém s ohništi (bonfire) v prvním díle hry, u kterého jste mohli postavu zlepšit, fungoval skvěle. Je tak dosti otravné, když se pokaždé musíte vrátit do Majuly. Hra sice nemá nijak lineárně daný příběh, ale přesouvat se mezi lokacemi, jen aby vaše postava mohla postoupit na novou úroveň, je zkrátka otrava. Návrat na toto místo naštěstí ale nevyžaduje, abyste se táhli přes celý Drangleic. I když jsme si návštěvu tohoto povedeného světa skutečně užívali, tak jsme současně ocenili možnost rychlého cestování mezi ohništi. V prvním Dark Souls jste tuto možnost sice také měli, ale zpřístupnila se někdy až v druhé třetině vaší poutě, zatímco nyní je k dispozici již od začátku.

Známkou dobře vytvořeného světa je to, že máte spoustu možností, odbočit z hlavní cesty a jednoduše svět detailně zkoumat, a kolikrát vás ani nenapadne použít rychlého cestování. Prostě si to budete užívat a spousta lokací bude lahodit i vašemu oku. V dálce pak můžete vidět různá místa, jež navštívíte v pozdějších fázích hry. Stejně jako svět, tak i modely postav jsou nádherné, ať už jde o obyčejné protivníky či některé z nejtěžších bossů, jaké jste kdy zažili. Všechny postavy jsou detailně vytvořeny a mají svůj unikátní styl, který se jen tak nevidí.

HalbertAndTempleKnight

Jistě vás potěší, že Dark Souls II obsahuje ještě více soubojů s bossy než minule a je až překvapivé, jak rychle na některé můžete narazit už z počátku hry a dva narazíte dokonce hned v Majule, i když jsou spíše jen taková ochutnávka. Některá z dalších monster, příšer a jiných zrůd pak dokazují, jací jsou ve From Software machři na design. Ať už jde o staré giganty či masivní hromadu krve, vnitřností a končetin. Všichni nepřátelé jsou detailně vytvořeni a je vidět, že hororová představivost tvůrců opravdu dobře zapracovala.

Souboje s bossy samozřejmě zahrnují použití různých předmětů a především zbraní, kterých v Dark Souls II najdete opravdu ohromující množství. Spousta z nich pak má odlišné animace útoků, aby se opravdu lišili a to nejen statistikami. Najít zbraň, která bude pasovat vašemu hernímu stylu, je samozřejmě rozhodující. Stejně jako minule, tak zbraně mají různé vlastnosti jako poškození a také požadavky, jež jsou spojeny se systémem úrovní hráče. Většina luků tak logicky vyžaduje obratnost, na což je třeba brát zřetel, když preferujete spíše útočit z dálky. Kouzelníci pak musí své duše vrazit do inteligence a samozřejmě ti, co jdou rádi do těla, musí pracovat na své síle.

DualSwords

Předměty a zbraně se také mohou zlepšovat s vašimi vlastnostmi a ve vašem inventáři jsou rozděleny a také ohodnoceny podle toho, jak moc dobré jsou. Je proto třeba se dobře rozhodovat, kam získané duše z nepřátel investujete. Souboje jsou opět kvalitní a vyžadují trpělivost, bránění a správné načasování vašich útoků, protože i obyčejní nepřátelé vás mohou hodně zranit či zabít. Velmi dobře také funguje princip rizika a odměny. Potěší vás spousta vítězství, protože pro překonání nespočtu nepřátel se musíte naučit jejich vzorec útoků, abyste se včas bránili a ve správnou chvíli zaútočili.

05_亡者騎士との戦闘

Nyní se ještě podívejme na celkovou brutálnost hry ve smyslu obtížnosti, která je ještě více hardcore kvůli několika pekelným novinkám a změnám. Oproti prvnímu dílu nezačíná s pěti, ale pouze s jednou nádobou Estus, kterou naplňujete u ohnišť a můžete si s ní doplnit zdraví. Kameny (lifegem) jsou přidány, aby to trochu vynahradili, a můžete jich mít až deset. Lze je sice používat rychleji, ale pomalu obnovují zdraví. Samozřejmě to ale není tak výhodné, protože jeden kámen stojí 300 duší a postupně se pak musíte rozhodovat, jak duše rozdělíte do nákupu předmětů a vylepšení postavy. Předměty se u obchodníků také znovu neobjevují a stejně tak i nepřátele se po nějaké přestanou znovu objevovat, aby tak bylo zabráněno levelování skrze slabší nepřátele. Když navíc umřete, tak se vám pokaždé sníží zdraví a když nebudete opatrní, tak se může snížit až o polovinu. Lze to sice ošetřit skrze různé předměty, ale ty jsou dosti vzácné a jen tak je nenajdete.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Dark Souls II rozhodně není pro každého. Je to totiž jedna z nejvíce, jestli ne jediná, hardcore akčních her, která je klasickým velkým titulem pro konzole. Budete umírat a to hodně, a bude se jednat o zkoušku vaši vytrvalosti a trpělivosti. Ovšem ti, kteří touto zkouškou úspěšně projdou, budou odměněni opravdu jedinečným herním zážitkem a dobrým pocitem z úspěchu.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»