RECENZE: Dark Souls Remastered

Autor: lindros88cze Publikováno: 28.5.2018, 13:59

Publikováno: 28.5.2018, 13:59

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 107 článků

Asi už jste slyšeli frázi, že současná generace je generací remasterů, předělávek a kolekcí. Sami jste se přesvědčili, že tomu tak opravdu je a další z nich vyšel minulý týden. Samozřejmě máme na mysli Dark Souls Remastered. Původní hra vyšla v říjnu 2011, takže to ještě není moc dlouho, ale přeci jen postupem času získala série mnohem více na oblibě a někteří z vás určitě zváží, zda se do temného hardcore světa znovu neponořit, případně se jím nechat pohltit poprvé.

Sice už nám všetečné remastery lezou krkem zvláště v případě her, které ještě ani nestihly pořádně zestárnout a už tu máme v novějším kabátku tituly, jež jsme hrály teprve před pár lety na Xboxu 360. Každopádně bychom jim neměli úplně křivdit, protože i tyto produkty mají svá úskalí. Pokud toho tvůrci změní příliš mnoho, fanoušci, zvláště ti skalní, nebudou moc nadšení. Nezmění-li se skoro nic, jiná skupina fanoušků nebude spokojená. Právě příznivci původních her jsou potencionálními zákazníky, ale současně musíte oslovit i nové, takže je zpravidla největší jistota vsadit na vylepšenou grafiku a zpracování, případně osvěžit některé herní mechanismy.

Než ale přejdeme k samotnému zhodnocení tohoto remasteru, stručně si shrňme, o čem hra Dark Souls vlastně je. Toto akční RPG od japonského studia FromSoftware nemusí na první pohled působit nijak výjimečně. Primární roli tady sice nehrají úkoly, ale zkoumání světa, zabíjení nepřátel a především velkolepé souboje s bossy různých velikostí. Tím nejzajímavějším na Dark Souls je obtížnost. Tento titul v podstatě stvořil pod žánr hardcore akčních RPG. Každá potyčka může být osudná a souboje s bossy jsou pak skutečná výzva. Přesto se hráči nenechali odradit, trpělivě hráli a dnes už má tato série kultovní status a navzdory japonským kořenům oslovila celý svět. Není tak divu, že původní hra rok po vydání obdržela rozšíření Artorias of the Abyss, které je taktéž součástí této edice.

Jak už jsme zmínili dříve, Dark Souls Remastered sází spíše na jistotu, takže je hra lehce zmodernizována, což ji činí zábavnější, ale nadále je to tatáž stará dobrá hra. Nic vás tak nepřekvapí, ale ani nezklame. Vylepšená vizuální stránka je samozřejmě to první, co vás upoutá. Textury jsou daleko ostřejší a hra teď běží v rozlišení 1080p při 60fps. Počet snímků si pak hra ponechává stejně vysoký i na konzoli Xbox One X, ovšem tam už si zahrajete až ve 4K. Připravte se tedy na daleko plynulejší jízdu, která se nepozastaví ani v problematických oblastech.

Přesto máme k vizuálnímu pokroku určité výtky. V některých případech nám totiž grafika přišla až moc čistá a jasná. Zkrátka že to občas přehnali. Taková zbroj rytíře vypadá, jakoby ji někdo přehnaně vyleštil. Stěny občas také působí svítivě, nemluvě o nasvícení. Sice je to pořád stejná hra, ale to slůvko dark už nemá ten správný význam, protože vše se zdá být světlejší. Je to sice drobnost, ale máte prostě pocit, že to nějak nesedí. Vždycky ale můžete upravit nastavení světlosti, abyste navodili temnější atmosféru.

Nesmíme ale opomenout ani další vylepšení, která se netýkají grafiky, ale také hratelnosti. Tyto změny jsou naštěstí dobré a nemají negativní dopad na hru samotnou. Určitě oceníte, že můžete najednou spotřebovat více než jeden předmět a možnost měnit frakce u ohniště (Bonfire) se také hodí. Pokud vám nepasovalo tehdejší ovládání, můžete si jej tentokrát uzpůsobit. Nejvíce ale oceníte změny v multiplayeru.

Hra více hráčů se dočkala řady změn, které vás dozajista potěší. Do akce se teď může zapojit až šest hráčů, kdy potřebný předmět ke spojení světů v podobě suchého prstu můžete koupit od obchodníka, na něhož narazíte poměrně brzy. Taktéž se můžete těšit na boje v aréně, kde lze utvářet i skupiny. Nejspíše ale budete bojovat sami za sebe až do posledního dechu. Možností je tedy spousta a online složka hry tak rozhodně nepůsobí zastarale.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Dark Souls Remastered je pěknou předělávkou klasiky. Pokud jste hru nikdy nehráli, není nad čím váhat a snad vás neodradí vysoká, ovšem stejně tak vyvážená obtížnost. Máte-li už ale se sérií své zkušenosti, asi není o co stát. Technická vylepšení a dodatečné online funkce jsou sice super, ale jinak nic nového nečekejte. Záleží jen na vás, jestli máte hru natolik rádi, abyste si ji znovu zahráli, případně zakusili i rozšíření Artorias of the Abyss.
22. 06. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Prey: Mooncrash

Podle mnohých, to prej byla jedna z nejlepších her loňského roku a další skvělý milník studia Arkane. Jiní naopak tvrdí, že směsky všech možných titulů prej nehrají, protože originalita světem otáčí. A prej už to stejně nebylo ono, protože chyběl indián, obaly od ohnivé vody a emzáci balancující mezi genialitou a parodií. Prej se to jmenovalo Prey a podle tvůrců jedna zastávka u ní rozhodně nestačí. A víte co? Já souhlasím,...

»
21. 06. 2018 • DandyCZE2

Recenze: The Elder Scrolls Online: Summerset (Xbox)

Krásný, kouzelný, nebezpečný a úžasný svět The Elder Scrolls se rozšiřuje. Musím uznat, že na tohle rozšíření jsem se hodně těšil. Svět TESO jsem si užíval od samého začátku, a to i přes mírný pokles úrovně hry a tápání autorů, kam hru posunout. Pořád jsem cítil jakýsi rozkol mezi hraním singleplayeru a týmové hry. Spousta vychytávek jako gildy procházela a stále prochází vývojem, ale za mě osobně tam vidím velký...

»
20. 06. 2018 • chaosteorycz8

Recenze: Jurassic World Evolution

Nemám rád dojení značek z mého dětství. Jednak mi kazí příjemné vzpomínky, kdy jsem byl ochotný pojít v noci žízní, jen abych náhodou nepotkal v kuchyni velociraptora a pak si myslím, že už se nikdy nemůžou vyrovnat originálu. Jsou ovšem série, a není jich příliš, u kterých jsem ochotný zalít vlastní hrdost do betonu a panáčkovat u kina jak ratlík. Stačí pár tónů od Johna Williamse, táhlý záběr na helikoptéru mířící na ostrov...

»
17. 06. 2018 • p.a.c.o4

RECENZE: MotoGP 18

Šampionát MotoGP je skvělou podívanou, kdy při žádném závodě není nouze o dramatické situace a spoustu předjíždění. Navíc upadnout může při riskantnějších manévrech každý, tudíž nic není předem dané. Tento adrenalin se nám snaží nabídnout i virtuální zpracování této značky s oficiální licencí, a i letos ho mají na svědomí Italové z Milestone. MotoGP 18 se chlubí v PR materiálech celou řadou novinek, ovšem to už je taková klasika.

»
14. 06. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Vampyr

Před čtením dalších řádků se nejprve ujistěte, že jste dostatečně vybaveni na boj s nočními predátory. Jako základ zkontrolujte zásoby česneku. Jestliže jich nemáte dostatek na rozvěšení po místnosti, udělejte si alespoň česnečku nebo topinky. Hned v závěsu rozmlaťte libovolnou židli, přednostně dřevěnou, a z rovných částí utvořte kříž. Pokud nevíte, jak vypadá, zanedbali jste některé základy vašeho vzdělání. Nic nezkazíte ani vložením složeného Masaryka do kostelní pokladničky. Lépe pak budete vyjednávat s knězem...

»
05. 06. 2018 • lindros88cze1

RECENZE: ONRUSH

Britské Evolution Studios bylo jedním ze studií, které se zabývalo čistě vývojem závodních her, a byli v tom dobří. Za dob PS2 tito tvůrci stvořili sérii WRC, kdy ještě stála za to, abyste si ji nepletli s dnešními béčky. Poté přešli na šílené akční závody MotorStorm pro PS3 a opět se jednalo o slušný úspěch, ale tuto generaci se jim moc nedařilo a Sony se rozhodla studio rozpustit. Většina vývojářů ale využila...

»
04. 06. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Aragami Shadow Edition

Ara… co? To bude nějaká logická hra o skládání papíru do těch titěrných zvířat nebo ne? Ale s tím sympatickým ninjou na obalu to asi neklapne. Trochu působí jako japonský Deadpool, což určitě naznačuje, že půjde o krvavou rubačku, plnou useknutých končetin, zatímco hlavní hrdinu bude odříkávat haiku napsanou uťatým prstem. Ale moment. Čmoudí se mu z ruky, takže Aragami bude nakonec budovatelská hra o pěstování tabáku na úpatí hory Fuji. Ne?...

»
02. 06. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Tennis World Tour

Sportem ku zdraví a trvalé invaliditě. To je úsloví, které sice zastánci pohybu nemají úplně v lásce, ale když se podívám po lidech ze svého okolí, skoro bych mu dal za pravdu. Pár sportovců z mého okolí to zkoušelo a problémy je dostihly, protože i zde platí, že nic se nemá přehánět. Někdo může namítnout, že v případě virtuálních sportů zranění nehrozí, což také není úplná pravda. Tenisový loket a bolavé prsty budiž...

»