RECENZE: Dark Souls Remastered

Autor: lindros88cze Publikováno: 28.5.2018, 13:59

Publikováno: 28.5.2018, 13:59

Je autorem 108 článků

Asi už jste slyšeli frázi, že současná generace je generací remasterů, předělávek a kolekcí. Sami jste se přesvědčili, že tomu tak opravdu je a další z nich vyšel minulý týden. Samozřejmě máme na mysli Dark Souls Remastered. Původní hra vyšla v říjnu 2011, takže to ještě není moc dlouho, ale přeci jen postupem času získala série mnohem více na oblibě a někteří z vás určitě zváží, zda se do temného hardcore světa znovu neponořit, případně se jím nechat pohltit poprvé.

Sice už nám všetečné remastery lezou krkem zvláště v případě her, které ještě ani nestihly pořádně zestárnout a už tu máme v novějším kabátku tituly, jež jsme hrály teprve před pár lety na Xboxu 360. Každopádně bychom jim neměli úplně křivdit, protože i tyto produkty mají svá úskalí. Pokud toho tvůrci změní příliš mnoho, fanoušci, zvláště ti skalní, nebudou moc nadšení. Nezmění-li se skoro nic, jiná skupina fanoušků nebude spokojená. Právě příznivci původních her jsou potencionálními zákazníky, ale současně musíte oslovit i nové, takže je zpravidla největší jistota vsadit na vylepšenou grafiku a zpracování, případně osvěžit některé herní mechanismy.

Než ale přejdeme k samotnému zhodnocení tohoto remasteru, stručně si shrňme, o čem hra Dark Souls vlastně je. Toto akční RPG od japonského studia FromSoftware nemusí na první pohled působit nijak výjimečně. Primární roli tady sice nehrají úkoly, ale zkoumání světa, zabíjení nepřátel a především velkolepé souboje s bossy různých velikostí. Tím nejzajímavějším na Dark Souls je obtížnost. Tento titul v podstatě stvořil pod žánr hardcore akčních RPG. Každá potyčka může být osudná a souboje s bossy jsou pak skutečná výzva. Přesto se hráči nenechali odradit, trpělivě hráli a dnes už má tato série kultovní status a navzdory japonským kořenům oslovila celý svět. Není tak divu, že původní hra rok po vydání obdržela rozšíření Artorias of the Abyss, které je taktéž součástí této edice.

Jak už jsme zmínili dříve, Dark Souls Remastered sází spíše na jistotu, takže je hra lehce zmodernizována, což ji činí zábavnější, ale nadále je to tatáž stará dobrá hra. Nic vás tak nepřekvapí, ale ani nezklame. Vylepšená vizuální stránka je samozřejmě to první, co vás upoutá. Textury jsou daleko ostřejší a hra teď běží v rozlišení 1080p při 60fps. Počet snímků si pak hra ponechává stejně vysoký i na konzoli Xbox One X, ovšem tam už si zahrajete až ve 4K. Připravte se tedy na daleko plynulejší jízdu, která se nepozastaví ani v problematických oblastech.

Přesto máme k vizuálnímu pokroku určité výtky. V některých případech nám totiž grafika přišla až moc čistá a jasná. Zkrátka že to občas přehnali. Taková zbroj rytíře vypadá, jakoby ji někdo přehnaně vyleštil. Stěny občas také působí svítivě, nemluvě o nasvícení. Sice je to pořád stejná hra, ale to slůvko dark už nemá ten správný význam, protože vše se zdá být světlejší. Je to sice drobnost, ale máte prostě pocit, že to nějak nesedí. Vždycky ale můžete upravit nastavení světlosti, abyste navodili temnější atmosféru.

Nesmíme ale opomenout ani další vylepšení, která se netýkají grafiky, ale také hratelnosti. Tyto změny jsou naštěstí dobré a nemají negativní dopad na hru samotnou. Určitě oceníte, že můžete najednou spotřebovat více než jeden předmět a možnost měnit frakce u ohniště (Bonfire) se také hodí. Pokud vám nepasovalo tehdejší ovládání, můžete si jej tentokrát uzpůsobit. Nejvíce ale oceníte změny v multiplayeru.

Hra více hráčů se dočkala řady změn, které vás dozajista potěší. Do akce se teď může zapojit až šest hráčů, kdy potřebný předmět ke spojení světů v podobě suchého prstu můžete koupit od obchodníka, na něhož narazíte poměrně brzy. Taktéž se můžete těšit na boje v aréně, kde lze utvářet i skupiny. Nejspíše ale budete bojovat sami za sebe až do posledního dechu. Možností je tedy spousta a online složka hry tak rozhodně nepůsobí zastarale.

8

Dark Souls Remastered je pěknou předělávkou klasiky. Pokud jste hru nikdy nehráli, není nad čím váhat a snad vás neodradí vysoká, ovšem stejně tak vyvážená obtížnost. Máte-li už ale se sérií své zkušenosti, asi není o co stát. Technická vylepšení a dodatečné online funkce jsou sice super, ale jinak nic nového nečekejte. Záleží jen na vás, jestli máte hru natolik rádi, abyste si ji znovu zahráli, případně zakusili i rozšíření Artorias of the Abyss.
20. 08. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: State of Mind

Žánr science fiction mám rád od doby, co jsem viděl Vesmírnou odyseu. I když jsem tenkrát absolutně nechápal, co mi chce sdělit, fascinoval mě svět, jehož součástí se nikdy nestanu. Během let pozdějších, kdy jsem knihovnu plnil Asimovem, Bradburym a Heinleinem, mě ale uchvátil jiný poutník budoucností, a to Philip K. Dick. Jeho pohledy do neznáma, v nichž se lidství stává obchodním artiklem a člověk lehce nahraditelným „komponentem“, mají dodnes mrazivou...

»
16. 08. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: Graveyard Keeper

Díky hrám už jsem byl ledacos. Vesmírný nájezdník, závodník, mariňák, pirát, zemědělec, řidič hromadné dopravy, superhrdina, bláznivá koza a pravděpodobně dalších sto zaměstnání nebo poslání. Nikdy jsem ale nebyl hrobník, což se teď díky studiu Lazy Bear Games změnilo. A věřte nebo ne, i obyčejný muž s lopatou, oslíkem a ukecanou lebkou se může stát hrdinou.

»
14. 08. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Overcooked 2

Já sám ve skutečnosti moc dobrý kuchař nejsem. Nějaký ten základ sice zvládnu, ale daleko raději jídlo konzumuji, než připravuji. Do role uznávaného kuchaře jsem se dostal alespoň virtuálně díky prvnímu dílu Overcooked, kde se ve zběsilé kuchyni člověk proháněl ze strany na stranu, čekal, kde ho co zase překvapí a hlavně v kooperaci to byla neskutečně strhující zábava.

»
24. 07. 2018 • chaosteorycz17

Recenze: Bud Spencer & Terence Hill – Slaps And Beans

V letech, kdy jste už příliš staří na pleny, ale ještě nemáte nárok na občanský průkaz, jsou často vašimi hrdiny postavy stříbrného plátna. Za bezstarostných let mé generace to byla zdánlivě nesourodá dvojice Italů. Ať už byl v záběru Malý unavený Joe nebo Banánový Joe, vždy bezpráví trestali Dva machři mezi nebem a peklem. Přilepen k obrazovce jsem nečekal, až padne Sudá a lichá, protože už malé dítě ví, že Kdo najde...

»
22. 07. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Mothergunship

Střílení je super a člověk se u něj parádně vyřádí. Nebojte, nejsem žádný fanatik, který by běhal po městě s pistolí a střílel po všem, co se hne. Rád vezmu gamepad do ruky a vydám se sjednávat pořádek a zachraňovat lidstvo před zombií apokalypsou nebo třeba útokem nepřátel z vesmíru. Trochu mne mrzí, že stále více her tlačí na multiplayerovou pilu, kdy člověk k zážitku potřebuje hráče kolem sebe a pak je to...

»

»

»