RECENZE: Dark Souls Remastered

Autor: Lindy Publikováno: 28.5.2018, 13:59

Publikováno: 28.5.2018, 13:59

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Asi už jste slyšeli frázi, že současná generace je generací remasterů, předělávek a kolekcí. Sami jste se přesvědčili, že tomu tak opravdu je a další z nich vyšel minulý týden. Samozřejmě máme na mysli Dark Souls Remastered. Původní hra vyšla v říjnu 2011, takže to ještě není moc dlouho, ale přeci jen postupem času získala série mnohem více na oblibě a někteří z vás určitě zváží, zda se do temného hardcore světa znovu neponořit, případně se jím nechat pohltit poprvé.

Sice už nám všetečné remastery lezou krkem zvláště v případě her, které ještě ani nestihly pořádně zestárnout a už tu máme v novějším kabátku tituly, jež jsme hrály teprve před pár lety na Xboxu 360. Každopádně bychom jim neměli úplně křivdit, protože i tyto produkty mají svá úskalí. Pokud toho tvůrci změní příliš mnoho, fanoušci, zvláště ti skalní, nebudou moc nadšení. Nezmění-li se skoro nic, jiná skupina fanoušků nebude spokojená. Právě příznivci původních her jsou potencionálními zákazníky, ale současně musíte oslovit i nové, takže je zpravidla největší jistota vsadit na vylepšenou grafiku a zpracování, případně osvěžit některé herní mechanismy.

Než ale přejdeme k samotnému zhodnocení tohoto remasteru, stručně si shrňme, o čem hra Dark Souls vlastně je. Toto akční RPG od japonského studia FromSoftware nemusí na první pohled působit nijak výjimečně. Primární roli tady sice nehrají úkoly, ale zkoumání světa, zabíjení nepřátel a především velkolepé souboje s bossy různých velikostí. Tím nejzajímavějším na Dark Souls je obtížnost. Tento titul v podstatě stvořil pod žánr hardcore akčních RPG. Každá potyčka může být osudná a souboje s bossy jsou pak skutečná výzva. Přesto se hráči nenechali odradit, trpělivě hráli a dnes už má tato série kultovní status a navzdory japonským kořenům oslovila celý svět. Není tak divu, že původní hra rok po vydání obdržela rozšíření Artorias of the Abyss, které je taktéž součástí této edice.

Jak už jsme zmínili dříve, Dark Souls Remastered sází spíše na jistotu, takže je hra lehce zmodernizována, což ji činí zábavnější, ale nadále je to tatáž stará dobrá hra. Nic vás tak nepřekvapí, ale ani nezklame. Vylepšená vizuální stránka je samozřejmě to první, co vás upoutá. Textury jsou daleko ostřejší a hra teď běží v rozlišení 1080p při 60fps. Počet snímků si pak hra ponechává stejně vysoký i na konzoli Xbox One X, ovšem tam už si zahrajete až ve 4K. Připravte se tedy na daleko plynulejší jízdu, která se nepozastaví ani v problematických oblastech.

Přesto máme k vizuálnímu pokroku určité výtky. V některých případech nám totiž grafika přišla až moc čistá a jasná. Zkrátka že to občas přehnali. Taková zbroj rytíře vypadá, jakoby ji někdo přehnaně vyleštil. Stěny občas také působí svítivě, nemluvě o nasvícení. Sice je to pořád stejná hra, ale to slůvko dark už nemá ten správný význam, protože vše se zdá být světlejší. Je to sice drobnost, ale máte prostě pocit, že to nějak nesedí. Vždycky ale můžete upravit nastavení světlosti, abyste navodili temnější atmosféru.

Nesmíme ale opomenout ani další vylepšení, která se netýkají grafiky, ale také hratelnosti. Tyto změny jsou naštěstí dobré a nemají negativní dopad na hru samotnou. Určitě oceníte, že můžete najednou spotřebovat více než jeden předmět a možnost měnit frakce u ohniště (Bonfire) se také hodí. Pokud vám nepasovalo tehdejší ovládání, můžete si jej tentokrát uzpůsobit. Nejvíce ale oceníte změny v multiplayeru.

Hra více hráčů se dočkala řady změn, které vás dozajista potěší. Do akce se teď může zapojit až šest hráčů, kdy potřebný předmět ke spojení světů v podobě suchého prstu můžete koupit od obchodníka, na něhož narazíte poměrně brzy. Taktéž se můžete těšit na boje v aréně, kde lze utvářet i skupiny. Nejspíše ale budete bojovat sami za sebe až do posledního dechu. Možností je tedy spousta a online složka hry tak rozhodně nepůsobí zastarale.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Dark Souls Remastered je pěknou předělávkou klasiky. Pokud jste hru nikdy nehráli, není nad čím váhat a snad vás neodradí vysoká, ovšem stejně tak vyvážená obtížnost. Máte-li už ale se sérií své zkušenosti, asi není o co stát. Technická vylepšení a dodatečné online funkce jsou sice super, ale jinak nic nového nečekejte. Záleží jen na vás, jestli máte hru natolik rádi, abyste si ji znovu zahráli, případně zakusili i rozšíření Artorias of the Abyss.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»