Recenze: Devil May Cry 4: Special Edition pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 28.6.2015, 16:39

Publikováno: 28.6.2015, 16:39

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Dante je zpět. Jo že už jste to letos jednou slyšeli? Máte pravdu, a to u nedávném remasteru DMC: Devil May Cry, které sice bylo naprosto zbytečné, ale i tak jsme si ho po druhé užili. No, a protože z toho Capcom vytáhl novou haldu peněz, tak se narychlo rozhodl i předělat čtverku. Příště očekáváme předělávku předělávky HD kolekce DMC 1,2 a 3 a přespříště kompletní edici všech DMC. No není to k pláči? Vlastně spíš k smíchu, protože „Zlo nikdy nepláče“. Jenže víte co? Za Danteho se ve čtyřce nehraje. Ha! Teda alespoň ne ze začátku. Na řadě je Nero, rytíř světla, který se s Dantem utká.

Světe div se, ale čtvrtý díl řadíme mezi trio nejlepších dílů série, kde kraluje trojka, no a tak se nám nemůžete divit, že byť je port opět naprosto zbytečný (tedy vlastně remaster, pardon), tak jsme za něj rádi, protože jsme po dlouhé době zase usedli za starého dobrého Danteho s bílými a dlouhými vlasy. No a co čert nechtěl, opět se autoři vykvajzli na jakékoliv úpravy a opravy chyb, které onen díl tehdá doprovázeli. Asi by měl konečně někdo všem ukázat, jak se mají remastery či reedice dělat. Resident Evil od toho neměl blízko a třeba takový Borderlands: The Handsome Collection byl, co se týče poměru cena/obsah, docela na správné cestě. Nicméně, pořád se všichni mají co učit, aby se vlk nažral a koza zůstala spokojená.

My jako kozy, hráči, ale spokojeni nejsme. Dodatečné mise, skiny a další obsah nás už asi nehromí, protože jen málokdo dělá smysluplný obsah jako třeba Gearbox Software, nebo ještě před uzavřením studia Irrational Games. Jenže tak nějak od každého remasteru očekáváme, že všechno, co bylo v původní verzi špatně, autoři opraví. „Ne, Lojzo, poď vezmeme tamhle tu hru, co už nikdo nehraje, vyhodíme na ní trailer, že ji jako uděláme, plácnem na ní nějakej senza podnázev, třeba Special Edition, dosypem tam ten zbytečněj obsah, za kterej všichni už jednou zaplatili, roztáhneme textury a plůácnem an to cenovku jako tehdá při prvním launchi. Nebude nás to skoro nic stát a stejně na tom něco ještě trhnem. No a komu se to nebude líbit, může se vrátit zpátky k té staré verzi, žejo…“. Tak dámy a pánové tak nějak vznikají remastery…

image

No vlastně to zas tak strašné s DMC 4 není. Prodává se bez koruny za pět stovek, což není původní cena hry a už vůbec to není naproti tomu, co nabízí, moc. S obsahem navíc to ale o moc jiné není. Ve čtyřce se vlastně hraje za Nera, jakožto nepřítele Danteho a aby se neřeklo, autoři přidali 3 nové charaktery – Vergil, Lady a Trish. Každá postava má svoje vlastní schopnosti, a jestli máme vypíchnout jednu, tak určitě Lady. Ta se specializuje na boj z dálky a její kvéry a raketomet nás vcelku ohromily. Navíc nám trošku přišlo, že se změny dostalo i na samotný gameplay, které se o něco zjednodušil v nejjednodušším módu. No a pro ty největší frajery je tu Legendary Dark Knight Mód, který je fakt jen pro ty největší tvrďáky.

Grafika se vylepšila na avizovaných 1080p, tedy Full HD a celkově i grafiky, čímž vypadává z našeho zmiňovaného pravidla byznysu remasterů. Nic to ale nemění na tom, že se tvůrci z chyb nepoučili a na opravu chyb jako problémy s kamerou se vyprdli. Kamera je mnohdy opravdu hrůzostrašná a třeba při přechodech do jiných místností v jedné lokaci nás opravdu potrápila, protože se nastaví jako statická, a když jdete dopředu přes dveře, tak se kamera přemístí a vy najednou jdete dozadu, což při soubojích je vskutku smrtící.

fsdfsd

Jinak ale nemáme k této edici pro nové konzole další výtky. Nakonec vlastně ani na portu sami tvůrci nedělali a svěřenci z Access Games svou práci odvedli (dalo by se říct) dobře, výborně ne, ale i tak si za pět stovek užijete hodně zábavy, kterou jste buď po těch sedmi letech zapomněli, nebo třeba vůbec nestihli. Hraje se to pořád dobře, a byť vám bude hraní sabotovat kamera, Dante nás zase po nějaké době připoutal na pohovku, což se poslednímu remasteru DMC a ani jeho bonusovému obsahu nepovedlo.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Další port z mnoha, který sice patří mezi ty lepší v poměru cena/obsah, ale pořád má co vylepšovat, a to jakože dost.
18. 01. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Ace Combat 7: Skies Unknown

Nejdříve chtěl člověk umět létat jako pták, aby se mohl vydat do oblak. Přes balóny a první letadla jsme se dostali až k dnešním moderním strojům, jejichž bojové a letové vlastnosti jsou úžasné. O to smutnější je fakt, že her s leteckou tématikou je jako šafránu. Přitom hlad po tomto žánru rozhodně je, takže každá další oznámená hra je očekávána nemalou enklávou virtuálních pilotů, kteří jenom čekají, až budou moct usednout do...

»
14. 12. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: The Council

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si...

»
12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Jagged Alliance: Rage!

Vytahovat na světlo staré značky je stejně moderní, jako nosit brýle a kšandy po dědovi a hrát si na hipstera. Dle hesla: „Když to nejde zremasterovat, udělej další díl“, dostáváme opětovně série, jejichž existence byla už dávno součástí minulosti. A zcela právem, protože v posledních podobách dokázaly sami sebe dostat do slepé uličky.

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: RIDE 3

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Darksiders III

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Achtung! Cthulhu Tactics

Kdykoliv se Němci zapletou s okultismem, smrdí to sírou nebo pořádně nevrlými démony. Že byl Hitler přinejmenším fascinován magií a vším, co by mohlo z onoho či jiného světa pomoci jeho armádě k vyhraní války, je známým faktem. Však spousta her, filmů a komiksů s tímto motivem pracuje. Jenže co kdyby Lovecraft nebyl jen skvělý fantasta, ale také spisovatel popisující skutečný kult a reálná monstra? Pak by válečné fronty možná páchly rybinou.

»