RECENZE: Disney Infinity 2.0 pro Xbox One

Autor: lindros88cze Publikováno: 31.10.2014, 16:22

Publikováno: 31.10.2014, 16:22

Je autorem 113 článků

Disney loni vydalo velký titul Disney Infinity, který byl jejich odpovědí na Skylanders a je pravda, že asi jako jediní na to mají, protože vlastní nespočet různých značek, jež jsou známy především díky animovaným filmům. Letos jsme se dočkali pokračování, jež se zaměřuje především na superhrdiny z komiksového světa Marvel, což ovšem není jedinými novinkami v Disney Infinity 2.0…

Pro ty, kteří nejsou s Disney Infinity z roku 2013 obeznámeni, jedná se o akční dobrodružnou hru s otevřeným světem a spoustou možností. Oproti jiným hrám je hlavní rozdíl v tom, že potřebujete skutečné figurky, kdy každá je samozřejmě vymodelována podle známých postaviček Disney, abyste za ně mohli hrát. Umístěním figurky, jako je třeba Jack Sparrow z Pirátů z Karibiku či Buzz z Příběhu hraček, na herní základnu, jež je součástí balení, se herní postavička objeví ve hře a můžete za ni hrát.

Kupovat lze také herní sady, které umístěním na herní základnu, zpřístupní herní světy, které můžete zkoumat. Většinou je doprovází i dvě odpovídající figurky v jednom větším balení jakožto série. Jako třeba Piráti z Karibiku, Úžasňákovi, Auta či Příšerky s.r.o. Získáte tak kompletní balení včetně postaviček a jejich světů, úkolů, zkrátka se jedná o kompletní balení. Pro Disney Infinity 2.0 se tvůrci rozhodli zahrnout komiksové superhrdiny, kdy startovní sadu tvoří Avengers (Iron Man, Thor a Black Widow) a k dokoupení je pak Spider-Man a Strážci Galaxie.

Avenger_Thor_1_1398877002

Nesmíme také zapomenout na Power Disky, jež jsou taktéž prodávány samostatně, aby se tak vaše peněženka zapotila. Tyto disky přidávají vlastnosti nebo schopnosti vašim postavám a vašim virtuálním světům ve hře. Například mohou poskytnout vozidla, jako třeba Aladinův kouzelný koberec anebo bonusy, jako jsou schopnosti pro získání více peněž během kampaně atd.

Původní hra zaručeně dokázala okouzlit a především děti nad ní žasnuly, ovšem měla i své chybky. Hratelnost byla trochu omezená, a to i při zkoumání různých herních sad či světů s různými postavami, jež postrádali pestrost a vlastně tak ničím extra nevyčnívali. Zatímco kreativní část hry, v níž mohli hráči postavit své vlastní světy a vlastně i hry, byla sice skvělá, ale také trochu podivná a občas přehnaně komplikovaná, a to jak pro mladší, tak i pro starší hráče.

Disney Infinity 2.0 se zaměřuje na tyto nedostatky. Například se nyní nabízí systém úrovní pro vaše postavy, které přichází s více jak 30 vylepšitelnými schopnostmi a postavy také nyní mají specifické dovednosti. Kapitán Amerika například má útok, v rámci kterého hodí svůj štít a pokud máte tuto dovednost vylepšenou, tak se pak štít může odrážet od nepřátel, a tak zasáhnout větší skupinu nepřátel. Hra vám navíc umožní maximálně vylepšit asi 20 dovedností, takže postavy budou unikátní a na vašem rozhodnutí bude záležet. A co je lepší, že postup vaší postavy je vázán i na skutečnou figurku, nežli na uloženou pozici, takže když si vezmete figurku jinam, tak vám pak vyskočí už vaše unikátní postava. Ti co už mají nasbírané nějak figurky z původní hry, tak se o ně nebojte a budete je moci používat i ve 2.0, a dokonce se postavičky dočkají i menších vylepšení a stromu schopností, i když nenabídnou speciální schopnosti a nebudou tolik animované jako ty nové.

Avenger_IronMan_2_1398876994

Souboje jsou také podstatně a nejenom proto, že jsou součástí hry akční postavičky ze světa Marvel. Nepřátel jsou nyní chytřejší a postupně se stupňuje obtížnost, jež se odvíjí od vašeho postupu hrou a vylepšení vašich postav. Nadále se jedná o směs soubojů zblízka i na dálku, ovšem nyní jsou zajímavější a pestřejší, než předtím, zvláště díky novým specifickým pohybům postav.

Disney Infinity 2.0 působí také jako mnohem větší hra a herní prostředí jsou nyní asi čtyřikrát větší, než oblasti z první hry. Taktéž působí uceleněji a jsou více detailní, a nabízí více aktivit, do kterých se můžete zapojit. Nová sady Marvel taktéž obsahují zajímavé příběhy, a to samé lze říct i o Strážcích Galaxie, jež působí jako řádná plošinovka. Herní sada Avengers, jež je součástí startovní sady (základního balení hry) je sice povedená, ale není natolik strhující a spíše sází na otevřený svět, který ale nedosahuje svého potenciálu. Nicméně sady Spider-Mana a Strážců Galaxie, které jsou k dokoupení, už jsou podstatně lepší a stojí za zvážení.

DonaldDuck_ToyBox_Screens3_1407851171

Editor úrovní neboli Toy Box, jak je nadále nazýván, byl v nové hře taktéž znatelně vylepšen. V první hře byl editor neintuitivní a tudíž frustrující, zvláště při budování mechanismů, což znamenalo vynaložení velkého množství času a trpělivosti, abyste mohli vytvořit svou vlastní mapu tak, jak jste si ji představovali. Součástí nové hry jsou „chytří stavitelé“, kteří vám pomohou zalidnit města, zalesnit prostředí či vytvoří neviditelné bariéry, aby vaše postavy přestali padat z okraje cest či obecně z mapy. Konečně je také k dispozici možnost zpět, tedy možnost vrátit váš krok při stavění.

Finální výsledek je mnohem přístupnější, a jelikož je tahle série především o fantazii a tvořivosti, tak je to vítaná změna, která doufejme, otevře dveře všem hráčům a především online komunitě. Taktéž jsou součástí již vytvořené mini-hry, které nabízejí zcela jinou hratelnosti než samotná hra a mohou vás tak inspirovat a především vám ukázat, čeho všeho jde v Toy Boxu dosáhnout. Například můžete tvořit závodní hry, dungeon z horního pohledu či si uděláte hru ze žánru tower defense.

Video z první hry, ovšem principy se nezměnili

Disney už také oznámilo nové sady, jež budou inspirovány sériemi Rebelka a Lilo & Stich, díky kterým získá hra na délce a zajímavosti. Původní titul byl repetitivní a nenabízel moc pestrosti ve hratelnosti, ovšem nové pokračování má mnohem větší potenciál. To samozřejmě znamená i více předmětů k nakoupení, ale aspoň jsou figurky opravdu pěkné a možná jejich sbírání propadnete, jak se budou hezky vyjímat na poličce.

Aladdin&Jasmine_ToyBox_Screens3_1407404182

Hra samozřejmě není perfektní. Tutoriály jsou nadále trochu matoucí a stále není kladen dostatečně velký důraz na herní editor Toy Box, i když je tentokrát už přístupnější. Některé herní mechanismy jsou ještě také nedotažené, jak například ovládání vozidel a neschází ani grafické chyby, kdy vám postavy projdou skrze objekty anebo se zaseknout v neviditelných částech.

8

Celkově ale Disney Infinity 2.0 působí mnohem lépe, než původní hra. Prostředí jsou nyní pestřejší a plné akce. Hratelnost se dočkala řádných zlepšení stejně jako samotné postavy, a to nemluvě o možnosti povolit uzdu fantazie v režimu Toy Box. Pro děti se určitě jedná o jasnou volbu a možná i pro vás, pokud fandíte tomuto žánru.
22. 04. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Road Redemption

Hráči rádi vzpomínají na staré dobré klasiky, které přinesly nějakou tu zajímavou herní mechaniku. Spousta z těchto her by byla velice zajímavých i pro dnešní hráče, protože moc nezestárly, nebo by jim stačilo jenom trochu, aby odpovídaly dnešním standardům. I proto je pro dnešní vývojáře lákavá představa toho, že vezmou starou hru a pokusí se na ní postavit svou herní budoucnost. Bohužel ne vždy to dobře dopadne.

»
21. 04. 2019 • chaosteorycz3

Recenze: World Enduro Rally

Občas strávíte s hrou desítky hodin a stále nacházíte překvapující momenty. Ještě lepší je, když si vývojáři pro sebe nechají nějaký ten taj a během propagace nepropálí veškeré trumfy. Poslední dobou se sice stává, že neočekávané momenty pramení z trestuhodného stavu hry, ale zrovna dnes se nechci bavit o Bethesdě. Vlastně ani nevím o čem se budu bavit, protože World Enduro Rally není tajemná diva ve večerních šatech. Je to laciná rajda,...

»

»

»