Recenze: DLC Automatron pro Fallout 4

Autor: Josef Brožek Publikováno: 4.4.2016, 10:00

Publikováno: 4.4.2016, 10:00

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Vydavatel Bethesda byl vždycky mistrem nejen RPG, ale i DLC. Ať už šlo o DLC k sérii The Elder Scrolls, Fallout nebo Dishonored, vždy se jednalo o vydařený dodateční obsah, který přinášel víc, než by si za danou cenu hráč zasloužil. DLC od Bethesdy bývají velká i malá a k tomu většinou i úměrná cena. Fallout 4 už očekává hnedle několik „dé-el-cé-ček“. Několik velkých, pár malých a právě jedno z těch malých se nám teď ocitlo na stole. Autotron však není jen rozšířením příběhu, ale především zbrusu novým prvkem do hry. Ne vždy to však Bethesda s cenovkou DLC trefí. Myslíme si, že zrovna tady to vydavatel s cenou lehce přepískl. Nejspíš jde o kompenzaci k nadcházejícímu dodatku, jelikož se autoři dušují, že příští měsíc očekávaný Far Harbor bude se svou velikostí a cenou až příliš levný. Prý…

Automatron se celý točí kolem robotů, což vás z názvu asi nepřekvapí. V pustině se objevují roboti, co jen tak pro nic za nic zabíjejí její obyvatele. Vašim cílem je vystopovat, kdo roboty sestrojil, naprogramoval a za tím vším vlastně stojí. Nebudete-li se ničím nedůležitým zdržovat je možné dodatek dohrát za dvě hodiny. Jestliže ale plánujete využít novinek v bojišti, tak za předpokladu, že nemáte vysoký level a patřičně se předem chcete vybavit proti hlavnímu záporákovi, se u hry můžete zdržet klidně i jedenkrát tak déle. Tou největší novinkou je totiž možnost postavit si robota coby followera. Ten dokáže pomoct nejen na cestě proti finálnímu bossovi Mechanistovi, ale hrajete-li stále hlavní dějovou linku Falloutu 4, tak i zde se stává tím nejlepším a nejsilnějším doprovodem.

Stavění robotů se provádí na samostatném stole, jenž si vystavíte v jakémkoli útočišti. Na ponk, nebo spíše do svářečky, umístíte robota, buď kterého už máte, či si vystavíte svého vlastního, jehož následně i pojmenujete. Roboty lze upravovat do posledního šroubku a dle svého skillu v talentovém stromu mu ještě namontujete nejrůznější zbroj a zbraně. Na každého robotického společníka také můžete přidělat zařízení, co nahradí neznalost některých praktik herní postavy. Lze tak robota posílat hackovat počítače, odemykat zámky a tak dále. Samozřejmě si ho pak můžete opravit a až vás přestane bavit, tak jej nastavíte do sebedestrukce, což zároveň zapříčiní masivní plošné poškození jak nepřátelům, tak ale i vám. Čili, radíme zdrhnout.

fallout-4-automatron

U robotů si pak komponenty upravujete jejich rychlost, kapacitu batohu, výdrž, sílu, druh poškození atp. Každý komponent ovšem stojí suroviny. Naštěstí se každý materiál dobře shání. Pokud se ale stane, že jej náhodou nemáte, stavte se pro ten chybějící v jiné osadě a doneste si jej přímo ke svářečce. Zajímavé je, že stejně jako tu a tam sbíráte zbroj pro sebe, tak i veškerou výbavu pro mecha lze sehnat ze zabitých nepřátelských robotů, a to mnohdy i výbavu legendární. Tu pak ve stanici přiděláte a vesele ve svých toulkách pokračujete dál.

I přes poměrně krátkou herní dobu je Automatron poměrně slušným doplňkem. Už jen koupením a splněním pár úkolů získáte přístup k tvorbě robotů, a počkáte-li do konce DLC, tak se vám odemkne přístup k dalším a dalším ultimátním vylepšením. Robotický přítel je opravdu tím nejsilnějším společníkem a na konci hry se vám ještě odemkne nejen nová a nejsilnější „Power Armor“, ale hnedle i klasický obleček, který předčí hnedle několik legendárních výzbrojí. Jestli ale máme co vytknout, tak je to prvně cena, protože 279Kč není zrovna k velikosti obsahu korektní. DLC bychom si představovali ještě o stovku levnější. Druhou věcí jsou opět bugy. Tak nějak jsme na ohavné chyby, co nám znemožňovaly Fallout 4 hrát, už zapomněli, jenže tvůrci z Bethesdy se rozhodli nám to připomenout. My tak museli finální souboj hnedle několikrát opakovat, neboť se boss zasekl, a to nás docela frustrovalo. Nakonec, pokud jste majitelé Season Passu či jej máte v plánu zakoupit, můžete si radostně výskat.

7
HratelnostTrvanlivost

Verdikt

Automatron přidává zbrusu novou funkci vystavět si vlastního trona coby kamaráda na cesty. Možnosti jsou tak obrovské, že lehce předčí poměrně krátkou herní dobu. Cena ale není přímo úměrná tomu, co hráč dostane, a tak je jen na uváženou, jak moc si svého vlastního robota chcete postavit.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»