RECENZE: FIFA 18

Autor: lindros88cze Publikováno: 4.10.2017, 14:24

Publikováno: 4.10.2017, 14:24

Je autorem 117 článků

Loňská FIFA 17 měla určitá pozitiva i negativa. Na jednu stranu nás EA potěšila s příběhovým režimem, který opravdu zabodoval, ať už jde o vývoj hráče či samotné úseky příběhu, které vás dokázaly vtáhnout do hry. Ovšem na druhou stranu, hratelnost byla faulována přehnanými animacemi, směšnou umělou inteligenci a podivnou fyzikou.

Tento rok nás tak FIFA 18 příjemně překvapila, zvláště když vezmete v potaz, že udržet každý rok hru zajímavou je obtížně. Konkurenční PES se navíc v poslední době dostal do formy a tak je na místě, aby EA mákla. Samozřejmě to není dokonalé, ale kromě trochu nešikovného pokračování režim Cesta, si letošní ročník dává základy pro vyváženější a realističtější pocit ze hry, který nám snad bude nabídnut příští rok.

Když spustíte hru, všimnete si dvou věcí. První z nich je, že žádná jiná hra nedokáže zachytit podobu profesionálního sportu lépe než FIFA. Zatímco NBA 2K dokáže vystihnout životní styl basketbalistů a Madden NFL přehnanou komerčnost, FIFA 18 obratně vyvažuje akci na hřišti, správu týmu a atmosféru stadiónu, abyste tak dostali propracovaný a především zábavný herní zážitek.

Druhou věcí, které si hráči, především ti stálí, všimnou, je, jak moc je realističtější pohyb hráčů na hřišti, ať už jste o vaše hráče či ty ovládané umělou inteligencí. V minulých ročnících měli neaktivní hráči tendenci se jen tak toulat v určitých místech, dokud je vaše hra nedonutila určitě zareagovat, ať už přejít pořádně do útoku nebo podpořit obranu. Ve FIFA 18 tito neaktivní hráči daleko lépe vnímají situaci na hřišti a pomáhají vytvořit prostor pro šance.

Další pěknou novinkou z hlediska hratelnosti je daleko přesnější fyzika. Míč už nepůsobí těžkopádně a stejně tak ani opakující se animace. FIFA se teď hraje daleko lépe. Máte kontrolu nad každou přihrávkou, střelou či při bojích o míč. Změny ve směru a obratná práce nohou jsou zcela ve vašich rukou, aniž by vás hra vytlačila z předem daných situací.

Loni nám EA Sports naservírovala úvod příběhové režimu Cesta, v němž se hráči ocitnou v roli mladého, ale talentovaného Alexe Huntera. Tvůrci se tehdy nejspíše poučili z některých RPG svého chlebodárce a dobře napsaný režim nabídl hráčům dobře vyváženou kombinaci příběhových scén, vývoje hráče na hřišti a cituplné vyprávění. To vše spolu s větvenými dialogy, které měly opravdu vliv na situaci.

Tuto sezónu nás ale čeká pokulhávající pokračování Cesty. Zatímco struktura zůstala zachována, příběh nabízí kýčovité vyprávění a omšelá klišé sportovních filmů, a hlavním středobodem už tak není Alex Hunter, ale spíše ti, co se kolem něj motají. A to včetně nepříliš povedených scén se skutečnými hvězdami fotbalu, které narušují vážnou atmosféru, kterou se příběh snaží navodit.

Zatímco se režim Cesta stále snaží vyprávět příběh, rozhodnutí už nemají takový dopad a předem dané scény vůbec nepůsobí dojmem, že by je nějak ovlivnily vaše činy. Mnoho z vás, které bavila původní zápletka, Hunterův návrat zaujme, ale stejně tak vás může velmi rychle omrzet jako Esmeralda.

Další klíčovou novinkou tohoto ročníku je rozšíření režimu kariéry, kdy jako manažer týmu získáte větší moc a více možností. Skautování hráčů a vyjednávání smluv je mnohem propracovanější a výsledky mohou být často nečekané, což vytváří více napětí a nátlak, než kterákoliv scéna z Cesty.

Ostatní režimy jako populární FIFA Ultimate Team pokračuje stejným směrem jako vždy, takže je nadále stejně zábavný a především přístupný. FIFA 18 nadále odvádí dobrou práci při uvítání nováčků do svých režimů, a to formou šikovných tutoriálů a videí, které hráče obeznámí s nezbytnými věcmi.

Za výrazný přírůstek považujeme Squad Battles, jež vám umožní soutěži off-line proti jiným týmům, jež jsou sestaveny skutečnými online hráči, aby tak zelenáči ve hře pro více hráčů řádně zjistili rozdíly mezi off-line a on-line hrou. Navíc za své úspěchy postupují po žebříčku. Jelikož jsou hráči těchto mužstev průběžně aktualizovány na základě jejich výkonu v režimu Ultimate Team, pokaždé se jedná o svěží výzvu.  Máte se tak neustále čím zabavit, ačkoliv nehraje on-line.

8

FIFA 18 nakonec není příliš velkým pokrokem oproti loňskému ročníku, ale vývojáři napravili to nejdůležitější, zvláště co se hratelnosti týče. Zatímco ostatní herní režimy nepřináší mnoho změn, je alespoň jasné, že si EA uvědomuje skutečnost, že jí konkurence dýchá na krk a je ochotna přinést zajímavé změny, aby si udržela prvotní pozici. Ovšem v jednom ji PES nikdy netrhne, a to ve špičkové české textové lokalizaci a výjimečně letos i přítomnosti AC Sparta Praha.
  • petrik85

Fifa 18 už by měla být ve vaultu. Jestli mě mobil neplete. 😀

12. 11. 2019 • CryLineT6

Recenze: Bee Simulator

Jako malá jsem chtěla být ledasčím. A lampička dětského pokojíčku byla svědkem, že zvířata nezůstala bokem. Ale včely mezi má přání nepatřily. I když jsem přímo milovala strašpytla Vilíka a rozvernou Máju, život jejich skutečných předobrazů mě nezajímal. Neproháněly se savanou jako lvice. Neskákaly ve vlnách jako delfíni. A už vůbec nekroužily výšinami jako orel. Místo toho létaly po loukách. Hromadily pyl, aby jim výsledek nakonec sebral člověk nebo vetřelec...

»
24. 10. 2019 • Lukáš Urban9

Recenze: The Outer Worlds

Sedím tu, žvejkám flákotu z raptidona a čučím na bandu dělníků, co rozhazuje výplatu v kartách. Vezměte jed, že se nakonec pozabíjejí, protože ten vlevo fixluje, až se mu z pazour práší. Ale je tu docela klid. Na to, abych dal dohromady pár řádků, kterým stejně nikdo neuvěří. Ale kdo ví, co bude zítra. Halcyon je stabilní jak vytuhlá mrtvola a gauneři z velkých korporací na něm hodují jak supi. Snad měla Nyoka pravdu...

»
20. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Stranded Sails: Explorers of the Cursed Islands

Přijměte pozvání od studia Lemonbomb, které z přístavu kočíruje průzkumnou loď. Kocábku se sympatickou posádkou. A samozřejmě také s vámi, co by potomkem kapitána a vrchním důstojníkem. Jen se příliš nenechte unést modravou dálí. Počasí nemá chuť řídit se předpovědí a brzy nabídne zamračenou tvář. Takovou, po jejímž pohledu končí plachetnice roztříštěná o skaliska ostrovů. A jak jste skončili vy? Váš otec? A vaše posádka? To už vám poví malinký titul Stranded...

»
14. 10. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Frostpunk: Console Edition

Zimu mám moc rád hned z několika důvodů. Předně není horko a člověk se může přiobléct, když teplota klesá. A pak se v případě dostatku sněhu dají provozovat zimní sporty nebo nejrůznější venkovní aktivity. Poslední dobou, zejména ve městech, však zimy stojí pěkně za prd a užívat si krásnou, čistou bílou pokrývku se poštěstí spíše na horách. Prý to má na svědomí globální oteplování, takže si těch krásných zim budeme asi užívat...

»
12. 10. 2019 • p.a.c.o10

RECENZE: GRID

Závody jsou hodně vděčným tématem pro herní zpracování. Ještě aby ne, když závodění obecně je skvělá zábava a kdo by nechtěl vyhrát, že? Navíc máme rádi rychlá a krásná auta, na která většinou zálibně koukáme, protože k jejich řízení se dostaneme hodně zřídka a na skutečném závodním okruhu ještě méně. Vývojáři to asi vidí stejně, takže nabídka je v tomto žánru opravdu pestrá a bohatá.

»
08. 10. 2019 • Lukáš Urban21

Recenze: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

*Recenzi doplňují nalezené zápisky z deníku ztraceného „ducha“ (vřelý dík směřuje k Luk83). Asi za každým selháním v lidské historii stojí prvotní příčina.  Ta má zpravidla jméno, nad kterým rudneme během čtení v novinových sloupcích. Také má obličej, na jehož podobiznu si rádi flusneme, kdykoliv ji vidíme. A co pak teprve osobnost podléhající společenskému zavržení. Však ten bídák si zaslouží vyřadit jak ojetý diesel. My potřebujeme jasného viníka. Hmatatelný kus masa, který...

»
07. 10. 2019 • CryLineT5

Recenze: Trine 4 The Nightmare Prince

Za devatero močály a devatero zahradami leží škola kouzel. Daleko má do Bradavic. Ještě dále do bydliště Saxany. Za zdmi majestátného hradu sbírá zkušenosti namyšlený princ Selius. Přesvědčen, že může přistoupit učivu nejstarších, jal se magické knihy nejsilnější. Bránu zla však otevřel a s vlky v patách k lesu prchnul. To příležitost pro hrdiny tří řemesel je.

»
01. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Code Vein

Pohled na upíry se neustále mění. Dramatické romány z nich udělaly noční netvory. Listy komiksů neohrožené hrdiny. A moderní kultura romantický opus pro dospívající. Mění se také charakteristické prvky. Už není potřeba rakve na přespání. A denní světlo nutně nemusí znamenat kremaci. Krev a touha po ní však zůstávají. Co když ale opojný lektvar jednou dojde?

»