RECENZE: FIFA 21

Autor: SeedarCZ Publikováno: 15.10.2020, 13:22

Publikováno: 15.10.2020, 13:22

SeedarCZ

Je autorem 3 článků

Rok co rok se fanoušci virtuálního fotbalu těší na nový titul z dílny EA Sports. Letos to není jinak, ikdyž situace tomu nebyla nakloněna. Přesto, nový díl série FIFA je na světě v plné parádě. A ani letos na sebe první výpadek serveru nenechal dlouho čekat.

Jak tedy FIFA 21 obstála v našem testování?
Nebudu vám lhát, byl jsem spíše skeptický a žádné velké očekávání sem od letošního dílu neměl. Předešlé díly mě nenadchly a od letošního sem nečekal zhola nic. Naštěstí pro mě, a věřím že i pro vás, jsem se spletl.

Nová FIFA je asi největší skok posledních let.
Ne, žádné zázračné zlepšení herního modelu se nekonalo. V tomto směru se nic moc nezměnilo a když už, tak spíše k horšímu.
Brankáři stále pouští stejné góly, hráči ovládaní UI se stále pohybují přinejmenším pochybně. Zdaleka nejhůř na tom je letos obrana. Připravte si antistresové míčky, tohle vás určitě bavit nebude. Ale k tomu více ještě později.

Ani žádné nové módy se letos nedostavily. Nicméně, oblíbená VOLTA je tu stále i s pokračováním příběhu a nepřeberným množstvím úprav vzhledu. Pro chvilky oddechu po vyřazení z draftu, proč ne.

Zcela zásadních změn se dočkaly dva módy.

Začneme oblíbeným Ultimate Teamem…
Hráči získali dosud nevídané možnosti úprav svého klubu. Jak bylo patrné už z oficiálních trailerů, do hry byly přidány chorea, klubové hymny, možnosti úprav stadionu a mnoho dalšího. Další významnou změnou je zrušení statusu kondice u hráčů, což znamená mnohem pohodlnější hraní a hlavně není třeba skládat dvě základní jedenáctky. Toto považuji za významný krok dopředu a zcela jistě za nejzásadnější změnu tohoto režimu.

Druhým módem, který prošel významnou obměnou je kariéra trenéra. Bohužel, kariérou hráče se studia příliš nezabývaly a žádné velké změny zde nečekejte. Jako trenér máte nebývalé možnosti jak spravovat svůj klub. Velkým upgradem prošel tréninkový systém, nyní už můžete z Messiho klidně udělat defenzivní štít, kdybyste náhodou takovou věc chtěli udělat.

To, o čem zde mluvím je plán rozvoje, zcela nová funkce kariérního módu. Díky této inovaci můžete přesně určit, jakým směrem chcete, aby se hráči rozvíjeli. Samozřejmě nejvíce ovlivníte mladé nadějné talenty. U starších hráčů zase tímto způsobem ovlivníte, o které schopnosti budou přicházet pomaleji. V obou případech se ovšem jedná o skvělou funkci a hráči tohoto módu budou zcela jistě, stejně jako já, nadšení.

V rámci trenérských možností se změnil i model tréninku. Už netrénujete jen 5 hráčů, ale všechny kteří se do tréninku zapojili. Další šikovná věc, kterou hodnotím velmi kladně. Protože při předchozím modelu nedávalo moc smysl, že by se při pobíhání na hřišti zlepšoval jen jeden hráč z pěti co jsou zapojení v cvičení.

Další novinkou kariéry je možnost živé simulace. Ve které, místo simulování celého zápasu, sledujete průběh utkání a reagovat na jeho dění. Měnit taktiku, vystřídat hráče a v případě potřeby i naskočit na trávník a o výsledek se postarat sám. Ovšem pozor, využité této jakkoli skvělé funkce vás může spálit i proti nečekaným soupeřům.

Každopádně, pokud bych měl vybrat mód, který stojí za můj čas u hraní, volba by za mě byla jasná.

A teď k tomu méně příjemnému 🙁

Další ročník oblíbené fotbalové hry z dílen EA Sports, i přes různé menší dílčí úspěchy, nehodnotím nijak dobře.

Herní prožitek stejný jako z předchozích dvou ročníků. Hráči nabíhají nesmyslně, obránci si stále nedokážou poradit se stále stejnými přihrávkami a kombinacemi. Samozřejmě mluvím o hráčích ovládaných UI. Toto je achillova pata série už pěkných pár let a ani letos se nedočkáme žádné změny. Brankáři, jak jsem zmínil na začátku, pouští stále stejné góly. I s hráčem z druhé anglické ligy můžete dát gól z voleje s bezchybnou přesností. Trochu mi tady chybí nějaké připuštění chyby, možná nutnost správného načasování, když už nic jiného.
Zkrátka, pokud s oblibou vykopnete míč do vzduchu a z 25m dáte gól volejí, nebojte se. Vyjde vám to i letos. Herní prožitek tím bohužel hodně trpí a hře to upírá tu špetku reálnosti, která sérii zbývá.

Druhý závažný nedostatek který zmíním, jsou hráči ovládání člověkem při obraně. Je úplně jedno, jestli máte zrovna Van Dijka nebo Neymara. Obranná činnost hráčů hodně ztratila, ikdyž po loňském ročníku jsme si říkali, že horší to snad být ani nemůže.

Připravte se minimálně prvních pár týdnů, že na obraně ztratíte hodně nervů. Hráči nezachytávají přihrávky, ikdyž jsou ve správném prostoru. O osobních soubojích jsem si říkal, že je to 50/50 jestli kolem mě hráč projde nebo ne. O nesmyslném počínání obrany při odražených míčích ani není třeba mluvit.

7

Jako celek hodnotím novou FIFA 21 tak napůl pozitivně. Už vzhledem k aktuální situaci ve světě můžeme být rádi, že EA něco vydala a že to není jen kopie předchozího dílu. Někde nový díl příjemně překvapil, jinde zase spíše šokoval. Každopádně, koupí této hry neprohloupíte. Ať už holdujete online zápolení ve FUT, nebo vám ke spokojenosti stačí kariérní módy či VOLTA, hra vás nezklame a bude bavit dlouhé měsíce.
17. 02. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: The Wild Eight

Divoká osmička není pokračování Tarantinova bijáku. Nejde o dospělý snímek se zvýšenou spotřebou lubrikačního gelu. A kupodivu se za ním neukrývá ani dokument z indiánské rezervace. Jméno patří malému titulu zaměřenému na přežití, jehož konzolové vydání přichází v době, kdy se o milovníky survivalu pokouší kooperační Project Winter. Konkurence ale nakonec může novince pomoci, protože lidi si rádi hrají na dobrodruhy. Jen u toho občas chtějí být sami. Navzdory mrazu, hladovým šelmám...

»
06. 02. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Werewolf: The Apocalypse – Earthblood

Vášně se rodí už v útlém věku. To znamená, že pokud mluvíte bassem a jako prcek jste měnili autíčka za panenky, nejenom, že se vám zúžil potencionální okruh partnerů v dospělosti, ale nejspíš vás čeká kariéra módního návrháře nebo kadeřníka. Což může být pořád lepší než se dostat v předškolním věku k filmovému braku, kde profesor během úplňku snižuje počty studentské koleje dlouhými drápy a ostrými zuby. Do chlupatých kostýmů se sice zatím neoblékám,...

»
04. 02. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Gods Will Fall

„Už toho máme dost! Copak musíme pořád poslouchat ty křeny nahoře? Nespočet generací jim sloužíme a stejně je to málo. Kdybychom se rozpůlili, sešlou na nás kletbu, že jsme se nerozčtvrtili. Poslušně skládáme slib oddanosti a když nějaký lehce retardovaný vesničan nepochopí otázku napoprvé, zahubí ho i s rodinou. Navíc jsou nenažraní a na obětech berou víc než daňový úřad. To musí skončit teď hned. Kdo se nebojí zubaté s brouskem v ruce,...

»
28. 01. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Balancelot

Jsou situace, kdy není snadné udržet balanc. Třeba když je zima a chodníky vůbec nekloužou, ideálně ještě k tomu jdeme z kopce, nebo když se vracíme úplně střízliví z hospody. Rovnováha je přitom naším každodenním chlebem, protože bez ní bychom nikam nedošli, a taky bychom mohli vypadnout z postele, což se ale mnohým děje z nejrůznějších příčin tak jako tak.

»
27. 01. 2021 • Lukáš Urban10

Recenze: The Medium

Děsit lze mnoha způsoby. Dobře budovanou atmosférou jak za starých časů, lekačkami dle moderního mustru a dějem, pakliže je scénárista dostatečně vynalézavý a nespadne do léty omletých klišé. Nahánět hrůzu je možné i technickým stavem hry, ale zrovna v této disciplíně Bloober Team výrazně nevyniká. Přestože je z Polska. Spíše se zaměřuje na lidskou mysl, z níž tahá ty nejtemnější obavy. Protože největším nepřítelem není stín nalomené větve v šeru noci, ani meluzína úřadující...

»
25. 01. 2021 • HusekD0

RECENZE: Override 2: Super Mech League

V roce 2018 nám společnost Modus Games přinesla zajímavě vyhlížející akční hru s obřími roboty pod názvem Override: Mech City Brawl. Chopili jste se tak ovládání jednoho z dvanácti mechů a šli jste bránit planetu proti invazi vetřelců z vesmíru. Hra získávala velmi dobré hodnocení a tak jsme se už v roce 2020 dočkali pokračovaní s názvem Override 2: Super Mech League, které měli na starosti stejní vývojáři ze studia Modus Games Brazil. Sedm let po...

»
23. 01. 2021 • japo1

Recenze: Hitman 3 – více než důstojné zakončení ságy

Od restartu série Hitman uběhlo právě pět let. Nová sága Hitmana od počátku kladla vysoký důraz na design úrovní – každá zabijákova mise byla obsáhlou do sebe zapadající skládačkou, spojenou jak z pečlivě nascriptovaných, tak i hráčem ovlivnitelných událostí. Každý průchod misí tak umožňoval hráči, poté co shromáždil požadované informace o samotném úkolu, zvolit zajímavý a někdy i dost kuriózní způsob, jak svůj cíl sprovodit ze světa. Platilo, že s...

»
07. 01. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Yes, Your Grace

Kdo někdy nechtěl mít na povel celé království, ať hodí kamenem. V pixelartové hře Yes Your Grace se vžijete do role panovníka malého království a poměrně názorně vám předvede, že se nejedná o jednoduchou úlohu pro každého.

»