RECENZE: Flockers pro Xbox One

Autor: p.a.c.o Publikováno: 27.9.2014, 11:33

Publikováno: 27.9.2014, 11:33

Je autorem 1771 článků

Ovečka je mírumilovné stvoření působící na lidi uklidňujícím dojmem. Celá řada z nás usíná při jejich počítání a při pohledu na stádo oveček s mláďaty je člověku tak nějak lépe. Z praktického hlediska mají ovce i další využití než jenom pohlazení na duši. Jejich vlna krásně hřeje, takže i ovečky musí k holiči a pokud nejste vegetariáni, určitě jste někdy jedli i jejich maso. Zmínka o masu není náhodná, protože ve Flockers ne jedna ovečka zahnyne a to ne vždy humánní smrtí. Ono taky co čekat od Team 17, tvůrců Worms, kteří se s červíky taky zrovna dvakrát nemazlili.

Flockers je logickou hrou, ve které na začátku každé úrovně dostanete přidělené stádo ovcí a bude pouze na vás, kolik se jich do cíle dostane bez úhony. Zpočátku bude stačit dojít alespoň s jednou, později už jich bude třeba víc. Co za nástrahy může na ovečky čekat? Je jich celá řada, převážně však hlavně řezající nástroje jako pily nebo sekáčky, dále různé lisy a kladiva, no a chybět nesmí ani hromady ostrých bodců na něž se vám budou nebohé ovečky napichovat.

Flockers Rewards

Hlavní otázka tedy zní, jak dostat co nejvíce oveček v pořádku až na konec? Prostě každou z nich naučíte nějakou dovednost (celkově 8 dovedností), zkombinujete je dohromady a máte to. Ovečky mohou létat, skákat, dělat ovčí mosty z různého počtu částí, spáchat výbušnou sebevraždu nebo třeba zastavit za sebou jdoucí kolegyně a kolegy, což využijete vůbec nejvíc. Ovce totiž jdou, jedna za druhou a nehledě na blížící se nebezpečí, nic je nezastaví. Nejlepší tedy je si pustit dopředu pár oveček na řešení nadcházejícího problému a zbytek prostě zastavit. Po odstranění překážky pustíte ovečky dál a takhle to pokračuje až k samému konci. Hra je ale zákeřná v tom, že po překonání překážky můžete stoupnout na různé spínačem které něco spustí. Ve většině případů je to ale past aktivující nějakou zkázu pro vaše chundelaté miláčky. Následuje restart a znovu, protože bohužel, nikdo nepřežil.

Mnozí z vás si jistě řeknou, že výše popsaná hratelnost jim něco připomíná a máte pravdu. Flockers jsou totiž inspirovaní zlatou herní klasikou z roku 1991, Lemmings. Z nich si přináší hlavní herní prvky a dovednosti pro ovečky, ale přidávají i svoje vlastní, jako zmíněné létaní či přeskakování menších děr. Na rozdíl od Lemmingsů ovečky taky více vydrží při pádu z výšky a cestou můžete zachránit uvězěné kolegy a na konci kola si tak přilepšit. V oblasti hratelnosti tak Flockers na první pohled nepřinášejí zas až tolik nového, ale kombinace logických překážek ala Lemmings a brutality z Happy Tree Freinds má něco do sebe a opravdu baví. Milovníci multiplayeru mají v tomto případě smůlu, protože všechno je pouze singlplayer a jedinou online součástí hry jsou žebříčky nejlepších získaných skóre.

Flockers Bonus Level

Co může stát v cestě zábavě, je ovládání. Na konzolové poměry netradiční herní žánr se gamepadem, alespoň z počátku, ovládá zvláštně. Obzvlášť pokud jste byli u těchto her zvyklí na myš. Herní kurzor také tak vypadá a první pohyby po herním světě nebyly v mém podání zrovna dvakrát jisté. Ne jednou sem proklínal všechno a všechny (o sprostých slovech nemluvě) kvůli tomu, že jsem se špatně dotknul analogové páčky, kamera se posunula kamsi pryč a najednou ovečky začaly padat do díry či skončily pod zuby pily. Navíc postupem hrou jsou levely čím dál tím víc náročnější a bez zvládnutí ovládní jenom těžko uspějete.

Flockers Death - Falling

Grafické zpracování je pěkné, jak se na hru pro Xbox One (bohužel majitelé Xbox 360 mají smůlu) sluší a patří. Modely oveček jsou pěkné a efekty jejich hromadného zabíjení jakbysmet. Důležitější než grafika je level design a za ten si Team 17 zaslouží jenom pochvalu. Jednotlivé úrovně jsou nápadité a určitě vás v nich vždycky něco překvapí nebo zaskočí. Logické úkoly jsou přizpůsobené danému prostředí, takže v továrně se řeší mechanické úkoly, v přírodě, poušti nebo dolu zase třeba přeskakujete řeky či rokle. Dokonce dojde i na hrátky s gravitací. Není těžké přijít na to, jak daný úkol vyřešit. Těžší je až vlastní realizace, protože ovce si svou dovednost pamatují celý level, takže na překážku vždy reagují podle toho, co jste je už naučili. Navíc počty oveček nejsou zrovna malé a občas je uhlídání 40ti a více hlavého stádu opravdud nadlidský úkol. Často totiž nejsou důležité jenom ovečky na začátku, ale i na konci celého řetězu.

7

Flockers jsou prostě super a pokud vás podobné puzzle hry baví, určitě koupí neprohloupíte. Lehkým problémem může být zpočátku ovládání, ale to se časem zlepší a pak už se budete bavit typickým černým humorem, jaký Team 17 umí.
ovečkyovládání
humor
obtížnost